The Last One's Stereo I Skauen

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Whiplash

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2013
    Antall liker
    2.086
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    4
    1060 /160 har dem ikke lufting øverst ? Ja bytte av kondensatoren bør vel uansett gjøres om den er orginal. Dem burde vel strengt tatt spilt fletta av 2225L om de var friske vel.

Må si at de ser flotte ut de gamle Marantz'ene. Håper du finner gull nå med rør til Heresy. Har trua du er på rett spor.

The Last One

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2014
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Trondheim.
    Jeg kunne fint levd med A-S2100 og 2225L på Heresy :) Men det er spennende prøve noe nytt.

Rør og Heresy var langt utenfor min rekkevidde da jeg opprettet bruker her på sentralen, men en realitet nå. Heresy var den første høyttaleren som virkelig sperret opp øyene mine den gang, men som sagt utenfor rekkevidde. Hadde knapt sett en rørforsterker tidligere.

Store riller i dekselet på begge, ja. Så de har lufting. Kjenner igjen 140 litt i beskrivelsen av hvordan Johanessen sin Marantz SM 7 oppførte seg. Han mistet masse pupp og kraft i den når kondensatoren tok natta. Tror nok egentlig 140 er en ganske sprek kar når han er i orden. Får prøve kun 1060 senere.

Whiplash

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2013
    Antall liker
    2.086
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    4
    Men står ikke da dac'en og dekker over luftinga ? Det jeg tenkte på.

The Last One

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2014
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Trondheim.
    Da var Yamaha A-S2100 avhentet av et annet forhåpentligvis fornøyd forummedlem. Da er det ingen vei tilbake.

Synd, trist og leit, men veien går bare en vei, det er videre :) Ingen umulighet at man skaffer seg en Yamaha ved senere anledning.

T-1

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.08.2015
    Antall liker
    9.899
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    34
    Gøy og prøve noe nytt også :) skulle jeg skiftet nå ville nok jeg også snust på rør forsterker. blir spennende og lese hva du syns om lyden når det blir koblet opp :)

Whiplash

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2013
    Antall liker
    2.086
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    4
    Angrer nesten allerede på at jeg ikke byttet med deg Last One. Kunne tenkt meg å testet den Yamaha'en.
    Men regner med rørforsterker blir en knallgod match hos deg med Heresy. Er orginal rør du får med gode eller regner du med å oppgradere rørene på sikt ?

The Last One

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2014
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Trondheim.
    Flere som har anskaffet seg A-S2100, så det dukker sikkert noen opp på brukten etterhvert :) Flott forsterker.

Blir nok ikke noen nye rør med det første. Forsterkeren er så vidt meg bekjent ikke brukt annet enn til utstilling i butikken (ikke spilt på), så det er vel muligens noe innkjøring som må til den første tiden. Mulig rør har betydning akkurat der også? Det kan sikkert rørfolket svare på.

X-Cell

Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Antall liker
    10.168
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    12
    De fleste rør må vel kjøres litt inn ja.. vil nok merke lyden setter seg litt ettervært :)

X-Cell

Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Antall liker
    10.168
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    12
    Heresy II og Marantz 2225L er ikke langt unna det likeste jeg har hatt av lyd i heimen.

Basta bom. Får dere hifikorrekte arrestere meg herfra og til månen. Må ikke koste skjorta for at det skal være moro.

Det trenger ikke koste penger for å bli bra nei... så når vienna og consonancen kom i hus.. budsjett så det holdt.. spilte magisk.. nå er det klart noe mer futt i marantzen men consonancenmfølger godt på :)

The Last One

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2014
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Trondheim.
    Fikk mail i går. En kar som sitter på en ubrukt Marantz 2330B, i eske.

marantzstereoreceivermodel2330b_2.jpg

Hadde vært noe satt oppe på stereobenken det.

Tuning range: FM, MW
    Power output: 130 watts per channel into 8Ω (stereo)
    Frequency response: 20Hz to 20kHz
    Total harmonic distortion: 0.07%
    Damping factor: 60Input sensitivity: 1.8mV (MM), 180mV (line)
    Signal to noise ratio: 78dB (MM), 90dB (line)
    Output: 775mV (line), 1.5V (Pre out)
    Semiconductors: 4 x IC, 96 x transistors, 55 x diodes, 2 x FET
    Dimensions: 491 x 146 x 386mm
    Weight: 22.5kg

X-Cell

Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Antall liker
    10.168
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    12
    Den var flott.. skulle nesten hatt den her ;)

X-Cell

Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Antall liker
    10.168
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    12
    Vet.. sikkler etter noen monoblokker fra marantz... ma9s2... koster fleeeeeesk..

The Last One

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2014
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Trondheim.
    Det begynte komme seg godt over 10.000 kr. så jeg hoppet av før leken ble litt for god for min del, Marantz 2330b.

Fikk endelig en etterlengtet faktura på mail. Kommer det snart 8 spinnville watt hjem hit.

X-Cell

Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Antall liker
    10.168
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    12
    Hadde jeg hatt 50.000 liggende å slenge så hadde jeg nok hatt 100kg på vei fra japan nå.. men men.. får spare og vente litt ;)

The Last One

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2014
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Trondheim.
    Ove sier det sikkert er bra, så da får man tro på det. Følte det ble litt tomt her når det kommer 8 spinnville watt neste uke.
    Hvis ikke så får man skylde på, Ove. Vært inne til service hos TeleTor, så den er i det minste i pen/funksjonell stand.

Jakten på en god pre har startet. Noen som kanskje har erfaring med samme oppsett selv?

sansui ba-f1 power amp (800x450).preview.jpg

Sist redigert:

Whiplash

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2013
    Antall liker
    2.086
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    4
    wow, skjer ting her skjønner jeg. Blitt Sansui eier du også? Gratulerer isåfall :)

The Last One

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2014
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Trondheim.
    Har Sansui fra før av, Whip :)

AU-5500 står jo her, men er dessverre ikke helt frisk i den ene kanalen. Sa det da, sier det nå, det var det som låt definitivt best på JBL. Har alltid hatt litt lyst på litt "tyngre" saker fra Sansui, men prisen har dessverre stoppet meg.

Fikk den her til godt under halv pris av hva enkelte prøver forlanger på eBay, da uten service.

Service i seg selv er dyrt, så tror og føler jeg selv gjorde et lite varp akkurat her. Teletor er vel heller ikke de verste på service på eldre saker.

Whiplash

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2013
    Antall liker
    2.086
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    4
    Stemmer, trodde den var gitt bort til svigerfar eller noe. Sansui AU-5500 er vel den som ble brukt på KEF i den videoen jeg la ut i min tråd ? Googlet den og skal være en god sak det. 2x30w@8ohm og solid bygget.

Søk litt på nett og ikke umulig du kan ta litt service /rep selv. Rens og bytting av deler du kan kjøpe billig på ebay og andre steder. Selv er jeg ikke venn med loddebolten... men alt kan læres.

Stigimon

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    25.02.2005
    Antall liker
    305
    Sted
    Hommersåk
    Torget vurderinger
    26
    Ove sier det sikkert er bra, så da får man tro på det. Følte det ble litt tomt her når det kommer 8 spinnville watt neste uke.
    Hvis ikke så får man skylde på, Ove. Vært inne til service hos TeleTor, så den er i det minste i pen/funksjonell stand.

Jakten på en god pre har startet. Noen som kanskje har erfaring med samme oppsett selv?

Vis vedlegget 363896
    Wow. Lekker denne, Anders. Må fortelle om hvordan den låter.... Looks the part i alle fall...

The Last One

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2014
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Trondheim.
    Stemmer, trodde den var gitt bort til svigerfar eller noe. Sansui AU-5500 er vel den som ble brukt på KEF i den videoen jeg la ut i min tråd ? Googlet den og skal være en god sak det. 2x30w@8ohm og solid bygget.

Søk litt på nett og ikke umulig du kan ta litt service /rep selv. Rens og bytting av deler du kan kjøpe billig på ebay og andre steder. Selv er jeg ikke venn med loddebolten... men alt kan læres.
    Nei, den fikk nok ikke svigers. Har forsøkt fått den rep. lenge nå, men er ikke så lett få noen se på noe så gammelt. Deler er vel et stikkord. Begynne sende den avgårde så løper kronene fort om man skal ha den ned til f.eks. Teletor sørpå. Vet ikke helt om det er verdt det enn så lenge.

Usikker på om den var med i videon med Kef, men skal ta en titt. Stammer forsåvidt fra samme karen du har handlet Sansui fra.

Evo III

Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Antall liker
    57.831
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    80

Vis vedlegget 363896
    De bruker denne med AU-717 som preamp ser jeg og det sier litt,en strøken servitisert 717 låter kanon bra. JBL er Sansui venn på sin hals :) så det er en god kombo og ha i tankene ;)

O

The Last One

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2014
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Trondheim.

Vis vedlegget 363896
    De bruker denne med AU-717 som preamp ser jeg og det sier litt,en strøken servitisert 717 låter kanon bra. JBL er Sansui venn på sin hals :) så det er en god kombo og ha i tankene ;)

O
    Nå er vel AU-717 ingen småkar selv.

Får gode skussmål blant entusiastene, så tror den skal være ganske så ok. Den skal være strøken, så satser på det.

Whiplash

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2013
    Antall liker
    2.086
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    4
    Tenkt på platespiller da Last One ? Hadde vel vært prikken over i'en i oppsett ditt nå med vintage / heresy :p

Whiplash

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2013
    Antall liker
    2.086
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    4
    Du kan kjøpe en brukt billig platespiller for ca en tusenlapp. Handle LP'er på loppemarked etc. Blir ikke dyrt å få en liten smak av sort gull. Det blir ikke optimalt, men gøy å høre litt LP godlyd av og til.:)

The Last One

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2014
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Trondheim.

Vis vedlegget 363896
    Wow. Lekker denne, Anders. Må fortelle om hvordan den låter.... Looks the part i alle fall...
    Takk :)

Ingen designbombe for min del, men heller lyden jeg tror er litt mer i min bane. Tvi, tvi.

The Last One

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2014
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Trondheim.
    Du kan kjøpe en brukt billig platespiller for ca en tusenlapp. Handle LP'er på loppemarked etc. Blir ikke dyrt å få en liten smak av sort gull. Det blir ikke optimalt, men gøy å høre litt LP godlyd av og til.:)
    Nuvel.

LP blir ikke noe prosjekt som blir prioritert her i bøttekottet. Da må man i tilfelle lime LPene i taket. Kjører samboeren opp som planlagt innen kort tid, er veien til større bolig og boltringsplass så mye større. LP er sikkert vel og bra, men blir man bitt av basillen koster det fort noen kroner.

Heresy II og Marantz 2225L er mer eller mindre det likeste jeg har hatt i hus, så koser meg greit så langt. Kommer jo litt innen kort tid som man skal få bryne seg på. Skal bli moro se hva som bor i Heresy sammen med 300b.

Whiplash

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2013
    Antall liker
    2.086
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    4
    Så greit ut det oppsettet der ja. Tror lotto'n måtte slå inn før jeg kunne tenkt på det oppsettet. Uten at jeg har noen som helst peiling på hva det ville kostet, bare en wild guess :)

Evo III

Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Antall liker
    57.831
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    80
    Så greit ut det oppsettet der ja. Tror lotto'n måtte slå inn før jeg kunne tenkt på det oppsettet. Uten at jeg har noen som helst peiling på hva det ville kostet, bare en wild guess :)
    Rundt 50/60000kr PR BA 5000 i bra stand 10/15000kr for CA5000 :)

O

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.608
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Mitt råd er å droppe vinyl hvis du må snu på hifi-kronene. Drivverk/arm/PU/(riaa) til en samlet pris på under 2000 kr bedritne saker (betegnede nok er det så å si ingen her inne - ikke engang i denne tråden - som selv bruker så billige greier:rolleyes:). Da kan det fort balle på seg med oppgraderinger både her og der. Vinylprisen i seg selv har gått forbi CD for lengst - brukt som nytt - , for å ikke snakke om streaming.

Du ser jo ut til å storkose deg allerede, mer enn de fleste, ser det ut som;)

Whiplash

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2013
    Antall liker
    2.086
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    4
    vinagunner; Drivverk/arm/PU/(riaa) til en samlet pris på under 2000 kr bedritne saker (betegnede nok er det så å si ingen her inne - ikke engang i denne tråden - som selv bruker så billige greier:rolleyes:). [/QUOTE skrev:
    Jeg ga 1600kr for mitt. Men skal ikke påstå den er bra. :)

Overhalt Lenco B55 med ny Rega PU

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.608
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Joa, jeg har selv en Rega Planar 3 m/Elys som jeg gav 1000 kr for stående på barnerommet, uoppkoblet. Den gir jo lyd fra seg, men aldri i verden gidder jeg å bruke dyrebar lyttetid på den. Mener bestemt at trådvertens digitalrigg er langt bedre, men Hey! det er jo ikke mine penger som evt brukes, så han får selvsagt gjøre som han vil :)

En ting er å ha avspilingsverktøyet, en langt dyrere affære er å bygge opp en dugandes platesamling. Det blir det samme som om jeg skulle finne på anskaffe meg en (ok) båndspiller, for så å bygge opp en båndsamling på 2-300 stk. Med en stykkpris på ca 1000 kr, så blir det fort noen hundretusen kr:p

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn