The Last One's Stereo I Skauen

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Evo III

Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Antall liker
    57.825
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    80
    Harru fått et tre i hue ??? Er stille i tråden din ;)

O

The Last One

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2014
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Trondheim.
    Det er vel et tegn på at man er happy med billig Klipsch og Sansui?

Har vært en rolig periode siden vi flytta. Har ikke vært mange dagene med musikk. Men en hel del film og seier på kveldstid har det blitt. Har 52mkii og BAF1 stående i stua. Har ikke den store byttesjuka. Har jo Omega stående i 2 etg med Marantz 2225L. Skulle hatt seg en kurant forsterker, men når man ikke bruker den store tiden til musikk og litt mer konsentrert lytting så er det ikke det som har vært prioritert.

Har pengene til noe "nytt", men lar det ligge litt atm. Kommer vel en periode med mørketida igjen. Akkurat nå er det særdeles rolig.

Skulle det tilfeldigvis være en som sitter på en kurant gammel integrert Luxman er de velkommen på PM.

Evo III

Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Antall liker
    57.825
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    80
    Det er vel et tegn på at man er happy med billig Klipsch og Sansui?

Har vært en rolig periode siden vi flytta. Har ikke vært mange dagene med musikk. Men en hel del film og seier på kveldstid har det blitt. Har 52mkii og BAF1 stående i stua. Har ikke den store byttesjuka. Har jo Omega stående i 2 etg med Marantz 2225L. Skulle hatt seg en kurant forsterker, men når man ikke bruker den store tiden til musikk og litt mer konsentrert lytting så er det ikke det som har vært prioritert.

Har pengene til noe "nytt", men lar det ligge litt atm. Kommer vel en periode med mørketida igjen. Akkurat nå er det særdeles rolig.

Skulle det tilfeldigvis være en som sitter på en kurant gammel integrert Luxman er de velkommen på PM.
    Gamel Luxman er det skralt med :) har en Onkyo integra på hylla og en Sansui AU-719 det er vel det.

O

The Last One

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2014
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Trondheim.
    Sansui er det faktisk en del av der ute om dagen :)

La ut en "søker" annonse kort tid tilbake. Dukket opp mye snadder der, men ikke nok til at det fristet til en mer slunken pengebok.
    Spøler man tiden tilbake noen mnd. hadde man garantert hoppet på en av de som kom via PM.

Forsåvidt vært på nippet kjøpe tilbake LM 217 til Omega. Det låt særdeles bra den korte halvtimen man fikk hørt de sammen. På nippet til import av en Xindak PA-M (integrert) fra Canada. Har kun har blitt brukt som headamp i 3 mnd, men har snudd i siste liten.

Skal ikke være lett :) Men det er sikkert like greit når man ikke er like motivert for musikk og stereo om dagen :) Omega står fortsatt som et prosjekt som ikke er fullført.

Kjøpte meg planter på Plantasjen her om dagen til den nette sum av 2000 kr. Teller det?

Evo III

Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Antall liker
    57.825
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    80
    Sansui er det faktisk en del av der ute om dagen :)

La ut en "søker" annonse kort tid tilbake. Dukket opp mye snadder der, men ikke nok til at det fristet til en mer slunken pengebok.
    Spøler man tiden tilbake noen mnd. hadde man garantert hoppet på en av de som kom via PM.

Forsåvidt vært på nippet kjøpe tilbake LM 217 til Omega. Det låt særdeles bra den korte halvtimen man fikk hørt de sammen. På nippet til import av en Xindak PA-M (integrert) fra Canada. Har kun har blitt brukt som headamp i 3 mnd, men har snudd i siste liten.

Skal ikke være lett :) Men det er sikkert like greit når man ikke er like motivert for musikk og stereo om dagen :) Omega står fortsatt som et prosjekt som ikke er fullført.

Kjøpte meg planter på Plantasjen her om dagen til den nette sum av 2000 kr. Teller det?
    Teller ikke ;)

O

X-Cell

Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Antall liker
    10.167
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    12
    2000kr i grønnsaker teller ikke på hifikontoen nei... selv om de kan være litt lyd difusorer.. ;)

Evo III

Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Antall liker
    57.825
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    80
    Funker Sansui forsterkeren igjen ?
    Potteplante oppå forsterkeren ??? Potensiale til og lyse godt oppi der ;)

O

The Last One

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2014
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Trondheim.
    Nå var det vel et litt arrangert bilde :)

Nei, den står på vent til man får knotet sammen ei eske og emballasje til karen. Noe som skulle vært gjort med AU-5500 og Marantz 1060 for lenge siden AU-5500 tror jeg er en ganske smal sak fikse, da det er knitring høyre side. På 1060 er det kun pre delen som fungerer...

Tror forsåvidt at Marantz 1060 kan være en ok match til Omega. Må bare få et spark bak så man får sendt det avgårde.

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    På nippet til import av en Xindak PA-M (integrert) fra Canada. Har kun har blitt brukt som headamp i 3 mnd, men har snudd i siste liten.
    Det er den mest interessante transistorforsterkeren i sin klasse IMO. Det er bare rørforsterkere som kan konkurrere med den, har jeg en følelse av. 15 kilokroner koster den ny i Norge, ingen upris for en integrert klasse A på 20 med 6db ekstra effekt i klasse A/B. Hva ville det komme på hvis du hadde importert den? Den er jo såpass rimelig ny her til lands at det bør være en grei pris.

Mala er forresten billigst i Europa i alle fall på Xindak. Har sjekket litt rundt siden jeg selv har det.

The Last One

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2014
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Trondheim.
    Bilhelvette har tatt knekken på økonomien i det siste, så ja. Har ikke nubbert på noe utgifter på stereo på lang, lang tid framover.

De blir bare stående til pynt. Vært sånn de siste 4 mnd. Skulle hatt noen aktive høytallere til TVen i andre etg. JBL LSR308 er en aktuell kandidat. Selger man Omega så har man de, pluss noen ekstra kroner til andre utgifter. Eventuelt noe i bytte med mellomlegg.

Er ikke alltid økonomien spiller på lag, dessverre.

Er uansett happy med det gamle og RF52 i stua enn så lenge. Byttesyken har ikke meldt seg siden det kom i hus.
    Forutenom forsterker som var tiltenkt ​Omega​.

Zeitgeist

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.01.2013
    Antall liker
    1.573
    Sted
    Melhus
    Torget vurderinger
    11
    Det var synd, er dessverre sånn noen ganger.. ups and downs. Rf52 er vell veldig gode høyttalere til prisen, regner med de spiller godt på lag med Sansui og Yamaha :)

The Last One

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2014
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Trondheim.
    Tror ikke LSR308 gjør seg helt borte i natta heller til prisen. Vi får se. Ingen umulighet at Omega blir stående heller.

Vært tungrodd få solgt noe i det siste. Bytte derimot kommer det som regel en del av, men ikke av personlig interesse. Optimale hadde jo vært DA 110A i bytte. Sannsynligheten for det er vel som om man skulle vunnet Lotto.

Zeitgeist

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.01.2013
    Antall liker
    1.573
    Sted
    Melhus
    Torget vurderinger
    11
    Markedet er vell generelt ganske dårlig mtp salg for tia. Kjøpers marked er det vell.. Har lest en del om lsr høyttalerne til JBL, vurderer slike selv da fruen trenger høyttalere til pcen.

Zeitgeist

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.01.2013
    Antall liker
    1.573
    Sted
    Melhus
    Torget vurderinger
    11
    Snakker om sola :) der gikk din pene Sansui på brukten.

Pioneer som ga mersmak?
    Etter mye om og men så gå pioneer mersmak, er litt mer "smekk" i den. Kom en pro ject dac i mellom pioneer og streameren som roet ned pioneeren betraktelig mtp dynamikk. Er også snurre på vei inn så begynner å nærme seg noe vettugt her nå. Kommer sikkert til å angre om jeg bytter bort sansuien men har ikke råd til å tviholde på alt.

Vi må ta den kaffen snart :)

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.608
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Bil og hund...Ikke rart pengene fordamper. Skaff deg barn også, så er det bare å pakke sammen :p

The Last One

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2014
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Trondheim.
    Bikkja hsr vært eksemplarisk siden skaden. Bilen har fått kallenavnet Diva.

Skal man ha barn, skal det leveres på døra ferdig oppdratt. Helst over 3 år....

The Last One

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2014
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Trondheim.
    Omega står fortsatt hos deg, Vina? Mye interesse da du hadde de ute for salg?

Selge noe er ikke enkelt om dagen. Bytteforslag, ja. Men ikke noen som vil komme seddelbunken.

The Last One

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2014
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Trondheim.
    Bikkja hsr vært eksemplarisk siden skaden. Bilen har fått kallenavnet Diva.

Skal man ha barn, skal det leveres på døra ferdig oppdratt. Helst over 3 år....
    Tror det er en god ide,små unger er et styr ;)

O
    Har nok med meg selv. Skal man oppdra ett barn er det mye som må være på stell.

Er ikke helt der, enda :)

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.608
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Omega står fortsatt hos deg, Vina? Mye interesse da du hadde de ute for salg?

Selge noe er ikke enkelt om dagen. Bytteforslag, ja. Men ikke noen som vil komme seddelbunken.
    Nei, de er dessverre solgte. Skulle flytte og valgte å lette på lasset. Veldig synd siden den nye stua er adskillig bedre enn den gamle. Noe int var det, men stort sett dekksparkere. Måtte ned med flere tusen i pris og tapte stort på de. Men sånn er det!

The Last One

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2014
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Trondheim.
    Kanskje Omega blir stående da :) Er ikke mange hundrelappene jeg har satt av til prut.

Trodde dine ble stående, da man pratet med flere som var genuint interesserte i dine, men ingen av de endte opp med Omega.
    Har uansett en mistanke på at du koser deg ganske så greit med 219IA om dagen uansett.

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.608
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Å ja, 219ia blir her en stund, ja. Makan til forsterker! Tror gjerne på hypen fra testere om at den kunne gjerne ha kostet 2-4 ganger mer i pris og fortsatt hadde forsvart seg godt mot hva det måtte være - både hva lyd- og byggekvalitet angår. Den hadde garra fått liv i dine Omega også, gitt (ikke det at Omega hadde trengt alle wattene)!;)

Fikk du solgt LM 217? Ikke lett å selge, nei. Folk flest ønsker seg mange watt og elementer for sine penger. De føler seg tryggere sånn. Tallerkenen skal være fylt til randen, også på restaurant! SET på 8w og single driver HT er kun forbeholdt noen få gærninger;)

PST! Det selges en Decware på børsen med 2w (nå tenker jeg kun på lydkvalitet, ikke hva features angår). Med mindre du ikke skal spille for alle dyrene i skogen, så ville jeg ha sjekket ut den til Omega. Til lytting om kvelden bruker jeg ytterst sjelden mer enn 0,5w, og da er jeg allerede redd for å plage omgivelsen ;)

Sist redigert:

The Last One

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2014
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Trondheim.
    LMen la jeg ut for han som sitter på den nå. Han har ikke bruker her på sentrslen.

Den tid jeg solgte den selv var det relstivt mange bytteforlag, men ingen interesse for kjøp.

Omega blir enten solgt eller stående. Bilen har sørga for mer penger ut enn inn siden vi fikk den i gården. Samboeren var uheldig rygge seg på en nyere Q5 Audi for noen uker tilbake. Egenandelen ble fort noen kroner. Ene ventilen i motoren må skiftes utenom det +++ gammel skitbil.

Tviler ikke på at Decaware kan være en aktuell kanditat. En annen kar som har ligget lenge er Leak Stereo 50 som man har blitt tipsa via PM. Jeg får vel heller smøre meg med tålmodighet. Kjenner man markedet riktig blir det ikke noe rent salg. Forsåvidt vært grei interesse utenom det....

Da blir de stående til neste år med FM (den tid det er mulig) og Marantz 2225 som kamerat. Neste år er det forhåpentligvis en lysere tid for økonomi og HiFi.

Kos deg med LM219ia :) rimelig sikker på at man ville gjort det samme selv.

The Last One

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2014
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Trondheim.
    Er vel nå varsellampa lyser rødt?

" Er det mulig med frakt til Russland?" Ofte russere frekventerer sentralen for HiFi?

jorwed_

Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Antall liker
    18.492
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    Ja, det skjer ofte. Jeg har solgt til Russland blant flere land. Bare husk penga først :)

The Last One

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2014
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Trondheim.
    Får se. Karen spurte på norsk. Svart tilbake med samme mynt. Aberet er at man ikke har org emballasje.

jorwed_

Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Antall liker
    18.492
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    Jeg har solgt endel plater til en nordmann som bor borti der. Men han "samler" opp og henter de her når han er hjemme.
    Men...Hadde vel neppe giddet å pakke i uoriginal eske...

The Last One

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2014
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Trondheim.
    Viena, idioten har behov for hjelp. Får litt PM rundt Omega, men finner ingen modell som er helt lik.

Sendt de en mail, men svar lar sikkert vente på seg. Alle modeller har info på baksiden, men ikke funnet noen lik mine. De jeg har funnet har andre fronter og Omega klistret foran. Mine har kun symbolet til Omega.

received_10157522879615515.jpg

Har du såpass kunnskap på Omega? Så vidt jeg har lest meg fram skal ALN6LB cone være noe av det bedre fra Omega....?

Finner priser fra 16-25.000, men usikker hvor mine legger seg. Finner heller ikke helt lik HT på hjemmesiden til Omega.

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.608
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Her er dine.

SUPER ALNICO MONITOR

Specs og "info på bakside" kan variere, men ingen stress da de kan forandre fortløpende - avhengig av hvordan de måler fra tid til annen. Forøvrig en praksis Omega langt fra er alene om. Omega har også ganske nylig forandret på sin logo.

Dine er sk SAM (Super Alnico Monitor) og er toppen av deres stativHT. Svært gode saker, som er mye lettere å "få til" enn mine forhenværende 8" (som igjen er bedre når det først klaffer). IMO!:cool:

Din prisforlangende er brillefin. De hadde lett gått for 5k kr mer i USA.

Og prisvariasjonen kommer av forskjellige finish. Dine ligger mot den dyre enden.

Sist redigert:

The Last One

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2014
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Trondheim.
    Stemmer. Annen grill og logo på de der.

Har lest en del på fora i det stoe utlandet i dag, men ikke funnet noen som er klin lik mine. Både HT og info.
    Lurte fort på om det kunne vært en tidligere modell. De på hjemmesiden en forbedret utgave.

Flere som har spurt på det samme via PM.

Takk for god og nyttig info :)

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.608
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Logo og grill er forandret, ja. Skal være identisk ellers. Jeg har iaf aldri hørt/lest om annet. Ikke lett å google etter bilder siden det finnes flere sk custom made varianter.

Vurdér salg til USA/utlandet. Lett å pakke stativHT kontra mine forhenværende gulvstående.

Edit. Ser nå at de har gjort litt ift kassa og plassering av elementet. Litt typisk Omega med sånne små "uvarslede" forandringer. Ikke alltid til det bedre, selv om de hardnakket påstår det hver gang. Igjen, de er seff ikke alene om det heller :rolleyes:

Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn