Hølje ned med regn så det holder i dag. Det betyr "hviledag" etter at man kom seg inn i ny bolig.
Dukkestua har blitt malt opp. Mangler hvitmaling rundt lister og vindskier. Uteboden til venstre skal få seg et strøk etterhvert.
Vis vedlegget 389856
(Ser at papptallerkenen på veggen skal ned. Makan til styggedom i skauen.)
Dagen i dag blir brukt til avslapping og musikk. Vanessa Fernandez har man hørt mye på. Passer fin fint i skitværet.
RF52 og BAF1 og C70 er etter min smak en moro/fin kombo som stuestereo.
Vis vedlegget 389859
Kjekt at kombo m -52ene funker så bra. Her i heimen var det kjekt å finne at min lille 2*5W Glow Amp One fikk Heresy II til å skinne. Banka sønder og sammen Marantz SR5007 på absolutt alle parametre. Heresy virker hakket enklere å drive enn -52ene.
Heresy var særdeles ok høyttalere i matching av forsterkere. Personlig så ville jeg leita etter litt større/dyrere gamle forsterker.
- LM 217 var vel den mest vellykka komboen, men mistet litt krutt i bunn.
- Yamaha A-S2100 ga stålkontroll og smekk i bassen som var skikkelig skøy, men bodde fortsatt i blokk.
- Marantz 2225L ble den feite gamle amerikanske lyden. Litt for mye for enkelte, men med riktig match så låter det riktig så ok
(Omega står på den nå, 2225L)
Vis vedlegget 389901
A-S2100 kunne jeg godt tenkt meg ja. Også mye vintage som hadde vært gøy å prøve. Mange veier til Rom.
Det som er så kjekt med denne hobbyen. Skal teste med Naim Unitiqute også. Tror det kan være fin match.
Mulig jeg tester med min Audionet Sam G2 også, men rekker nok ikke begge før ferie.
Man koser seg og foten går, så da skal man i alle fall ikke klage. Heresy har fått mer spilletid en DC-10T i det siste.
Litt ille i grunn. Men nok en bekreftelse på at rommet mitt ikke spiller helt på lag med dem. Skulle hatt mer rom rundt seg strengt tatt. Blir nok uansett ikke solgt. Vet hva som bor i dem.