The Last One's Stereo I Skauen

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• yosh81

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.04.2013
    Antall liker
    931
    Sted
    Flisa
    Torget vurderinger
    10
    Og siden det er på vei en ny Rega-dac, så kan det hende den gamle vil komme ut på tilbud fremover.

The Last One

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2014
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Trondheim.
    Vært aktiv i natt dere :)

Får først se hvordan DAC'en i forsterkeren er. Koster fort 4-5000 kr for i22 uten. Det var jeg ikke klar over før jeg leste om det i går, at det finnes en versjon uten DAC'en. Kan jo være at jeg klarer leve med DAC'en i i22.

Skal jeg kjøpe DAC utenom, må MA'en tilbake til Mala. Det ser jeg helst at ikke skjer med det første.

SRM

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.06.2009
    Antall liker
    2.500
    Sted
    Oppland
    Torget vurderinger
    23
    Jeg tenker at dac'n i i22 er av god kvalitet. Noe annet ville overraske meg.

SRM

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.06.2009
    Antall liker
    2.500
    Sted
    Oppland
    Torget vurderinger
    23
    Kan være noe galt med den du har? Evt en dårlig match? Har aldri hørt den selv, så aner ikke hvordan den er.

Whiplash

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2013
    Antall liker
    2.086
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    4
    Heed, Arcam irDAC, Rega DAC og Hegel HD12/20 er alternativene jeg ser på. Så her er gode tips veldig like de jeg har fått andre steder og hørt på.

Siden du nå har en combo du liker nemlig Klipsch og MA synes jeg du bør holde på den med nebb og klør. Ikke lett å finne noe man liker og du har jo slitt litt for å finne din vei å gå. Da får du heller ofre noe på anlegg # 2 for å beholde dette MA/Klipsch oppsettet, mine 2 cent.

The Last One

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2014
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Trondheim.
    Heed, Arcam irDAC, Rega DAC og Hegel HD12/20 er alternativene jeg ser på. Så her er gode tips veldig like de jeg har fått andre steder og hørt på.

Siden du nå har en combo du liker nemlig Klipsch og MA synes jeg du bør holde på den med nebb og klør. Ikke lett å finne noe man liker og du har jo slitt litt for å finne din vei å gå. Da får du heller ofre noe på anlegg # 2 for å beholde dette MA/Klipsch oppsettet, mine 2 cent.
    Hehe... skal vi droppe HT?

Blir forresten ikke på tirsdag, da han som skal kjøre mente at du skulle ta tur/retur Oslo - Der du bor. De får bare stå, kommer sikkert flere tilbud. Tror i22 skal stå seg godt opp mot de. De har behov for masse strøm skal de våkne skikkelig til liv. Jeg gleder meg, mtp. all skryt den HT har fått. Samtidig som den ikke koster skjorta.

MA'en blir mest sannsynlig beholdt. Fikk tlf. fra Mala i går, de ville ha den tilbake, da det er en annen som er interessert. Jeg sa at jeg måtte få ut onsdag, mtp i22, men at jeg med størst sannsynlighet ender opp med begge.

X-Cell

Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Antall liker
    10.160
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    12
    Får håpe på det.

Skjønner meg ikke på DM Plus. Det er vel klubben sin mest solgte DAC?
    Har lest flere plasser at den kan være noe "merkelig".. en grunn til at jeg ikke har hoppet på en sånn enda.. man får dem jo serdeles billig brukt.

Tror nok DAC'n i i22 er en sak som du kan leve lenge med! den matcher nok signaturen i i22 godt, og vis det stemmer det folk sier at i22 er en klar forbedring av min i21, så tror jeg du har mye glede i vente!! :)

Den er meget oppløst, hørte mye mer i alle innspillingene jeg har hørt på etter primaren kom i hus.. fruen lurte også på hvor alle instrumentene kom fra i musikken.. "dem har jo ikke vært der før?" ;)

The Last One

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2014
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Trondheim.
    Hei Anders.

Takk for din bestilling! Du kan sjekke status på din ordre ved å logge inn. Lurer du på noe i forbindelse med din ordre, kan du kontakte oss via e-post, nettbutikk@soundgarden.no.
    Din ordre #100103551 (bestilt 22. november 2014 14.32.45 CET)

Fakturaadresse:Betalingsmetode:
    Anders
    Heimdal, 7088
    Norge
    Klarnas reservasjonsnummer: 2969101207

LeveringsadresseTransportør
    Anders

heimdal, 7088
    Norge
    Gratis frakt

ProduktVarekodeAnt.Delsum
    Primare I22 DAC integrert forsterker - SortI22DAC1kr 7 995,00
    Delsumkr 7 995,00
    Frakt og eksp.geb

The Last One

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2014
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Trondheim.
    Er det der en "normal" ordre? Dvs. at den blir send på mandag? Har ingen konto hos Soundgarden, så får ikke fult videre ordre.

The Last One

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2014
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Trondheim.
    Nei, men at den har gått gjennom. Er vel en smule utålmodig. Laget konto, men tidligere ordre kommer ikke opp. Får vel en mail om sending imra.

Whiplash

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2013
    Antall liker
    2.086
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    4

niels

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.10.2002
    Antall liker
    1.336
    Sted
    Nadadouro, Portugal
    Synes dere er litt harde mot Cambridge DacMagic Pluss.
    Bare så det er sagt, DacMagic 100 bruker samme chip som Rega gjør, og ja, jeg vet der skal flere deler til en dac, men når jeg hører min 751BD analogt ut og sammenlikner med digital ut hvor min Bryston gjør jobben er der jaggu ikke den store forskjellen. Jeg kan sammenlikne dette on-the-fly.
    Hadde du innstallert driver på pc til dac?

Crusty

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.09.2012
    Antall liker
    1.840
    Sted
    Horten
    Klipsch og Primare funker som fjell. Har en gammel A30.1 som backup i tilfelle rørampen min tar kvelden, og den høres mer enn bra ut når den driver Hersesy III'ene mine. Detta blir bra. :cool:

oyvindl85

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Antall liker
    2.249
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Angående i22 med dac så er den bra til prisen. For å være ærlig så er ikke den innebygde dacen over the top, men ok. Det jeg merket meg når jeg hadde en slik selv, var at med Hegel HD20 dac koblet til så ble det en HELT annen lyd fra i22. Lyden gikk fra å være noe tynn og bassfattig til å få kropp og fylde. Ble mer balansert i lyden og fikk det hele til å låte meget bra. Så jeg personlig ville uansett kjørt evt HD20 dac. Det var himmel og hav forskjell. Så forsterkeren er god men dac midt på treet. Dette var min oppfatning av i22.

The Last One

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2014
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Trondheim.
    Synes dere er litt harde mot Cambridge DacMagic Pluss.
    Bare så det er sagt, DacMagic 100 bruker samme chip som Rega gjør, og ja, jeg vet der skal flere deler til en dac, men når jeg hører min 751BD analogt ut og sammenlikner med digital ut hvor min Bryston gjør jobben er der jaggu ikke den store forskjellen. Jeg kan sammenlikne dette on-the-fly.
    Hadde du innstallert driver på pc til dac?
    Hei.

Jeg er ikke ute etter DM :) Ventet egentlig på en kar som deg, for det må være noe som ikke stemmer hos meg, da phono - jack låter bedre enn DAC'en i seg selv. Lyden er udugelig uansett hvordan jeg kjører. Optisk, USB. Kjørt mest via optisk på TV'en. Er vel litt vanskelig oppdatere den veien?

The Last One

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2014
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Trondheim.
    Primaren vil mest sannsynlig bli stående på bøttekottet til stativhøyttalere... som forhåpentligvis kommer ila. neste uke. Selvfølgelig vil den bli brukt opp mot 52'ene, men det er vel MA'en jeg har tiltenkt den rollen som forsterker til de. Må vel få tak i en brukende DAC til den etterhvert.

Sist redigert:

The Last One

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2014
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Trondheim.
    Aldri hørt på Hippetihoppeti o.l, men låta her likte jeg (kill me). Ikke at det er en ren hippetihoppeti låt, men artig læll.

Han koser visstnok med det her ifølge samboeren:

kim-nain.jpg

The Last One

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2014
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Trondheim.
    Lite stykke igjen til det blir slike tilstander.

Alle har vel lyd på soverommet?

Kan tenke meg den står i stil til samboeren. Til en halv høvding så synes jeg det er ok. Når jeg tenker meg om så blir det meget sannsynlig en julegave. Får i det minste igjen samme pris, kjapt salg. Blir man ikke fornøyd. Har hørt XXL på SG, men det blir jo ikke sammenlignbart. Artig læll.

Har ikke glemt deg, Whip :)

X-Cell

Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Antall liker
    10.160
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    12
    har RF52 på soverommet.. det skal jo låte såpass at dreibenken vibrere... ;)

skorob

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Antall liker
    2.025
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Skal ikke forundre meg om MA spiller ring rundt de andre. Hegel er hegel... GJESP !! Og Primare I22 er en digital konstruksjon som igrunnen kan være litt fy fy med Klipsch.

Hadde I22 selv på noen Klipsch men sliter litt med husken. Tror det spilte "Helt greit"

Det som er digitalt i Primare er vel bare DAC'en... Klasse D er på ingen måte en Digital forsterkerteknologi. Bruker selv Rotel 1572 på RF83, det spiller som en drøm det :). Klasse D altså ;).

Kajack

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.07.2013
    Antall liker
    42
    Sted
    Hordaland
    Torget vurderinger
    1
    Noen som har hørt Geneva S?

:)
    Eg vant ein Geneva S i julekalenderen til Soundgarden i fjor.
    Den nye typen med bluetooth,kvit på farge.
    Fancy radio med god og fyldig lyd,i ein liten boks :)
    Har du kjøpt den nye eller den gamle med docking?

Kajack

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.07.2013
    Antall liker
    42
    Sted
    Hordaland
    Torget vurderinger
    1
    Har du fått den til ein halv høvding,så er det eit lite kupp.
    Utrolig at ein så liten boks kan spille så stort :)
    Har også Hifi Klubben sin Argon Inet 3+, og den når ikke Geneva S til knærene.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn