Noen formening om produksjons år av den kule koffert ?
Flott å høre du er fornøydCadenza Bronze er vel den varmeste i serien, har den selv den er knakende god.
JA!Vil diskanten i Cadenza Blue bli for skarp mot mine B&W Nautilus N802 som har metalldiskant?
NEI!Er bassen med Cadenza veldig fremtredende så den fremstår litt svulmende?
Hei og takk for respons.2M Black er mer detaljert og oppløst lyd, men er også lysere i klangen enn 2M Bronze.
Bronze passer vanligvis best på Rega-spillere mens Black passer best på ProJect-spillere.
Gitt platespilleren din - og resten av anlegget ditt - tror jeg 2M Black er veien å gå...
OBS. Prøv for all del den nye stiften (fra den pickupen) du kjøper - på 2M Silver huset!
Det er det markedsavdelingen hos Ortofon gjerne vil ha deg til å troMen er det ikke slik å forstå at Red/ Silver/ Blue er interchangable mht stift seg i mellom og ikke oppover?
Og likeledes mellom Bronze/ Black?
Gjør den det eller syns du at den gjør det? Heldigvis er det sannsynligvis en forskjell på de to...Skal jeg være helt ærlig så låter 2M serien til Ortofon som en gammel koldjomfru .
Mvh
Takk for fint svar. Da ble jeg nok lurt av markedsavdelingen, ja ;-)Det er det markedsavdelingen hos Ortofon gjerne vil ha deg til å troMen er det ikke slik å forstå at Red/ Silver/ Blue er interchangable mht stift seg i mellom og ikke oppover?
Og likeledes mellom Bronze/ Black?
Forskjellen ligger i at huset på Red/Silver/Blue er laget av plast (PVC?), mens huset på Bronze/Black er laget
av "Lexan", et stivere og sterkere plastmateriale. Det betyr at pickuphuseneene vil låte forskjellig, men det er
ikke gitt at det vil låte bedre - i ditt oppsett - med det dyrere huset... Og du får fordelen av sølvspoler med
ditt pickuphus, som kanskje kompanserer for det "simplere" materialet i Silver huset...
Jeg vil uansett anbefale deg å kjøpe en komplett (Bronze eller Black) pickup (siden prisdifferansen er såpass
liten mellom stift og komplett pickup), så du kan lytte deg frem til hva du liker best med den nye stiften;
- PVC hus med sølvspoler (2M Silver) - eller
- Lexan hus med kobberspoler (2M Bronze/Black)
Enhver (stereo) 2M pickup kan benytte enhver (stereo) 2M stift. Og ikke bare det, enhver (stereo) 2M pickup
kan benytte enhver (stereo) OM stift også (liksom det er mulig å montere 2M stifter på OM pickuper)...
Vis vedlegget 562212
En spennende kombinasjon kan være ditt 2M Silver hus sammen med OM 40 stift. Fritz Gueger 70 er en skarpere
sliping enn Shiabatanålen og en compliance på 25 snarere enn 22 kan være en fordel sammen med lette armer.
Stykt som fan, man kan meget vel fungere lydmessig...
Jeg synes Kjøpte Black den gangen den var å finne i Norske butikkhyller , da hadde jeg hvert uten vinyl siden vinylen ble avviklet for godt .Gjør den det eller syns du at den gjør det? Heldigvis er det sannsynligvis en forskjell på de to...Skal jeg være helt ærlig så låter 2M serien til Ortofon som en gammel koldjomfru .
Mvh
Da er du velkommen til meg for å høre på den på nyttJeg synes Kjøpte Black den gangen den var å finne i Norske butikkhyller , da hadde jeg hvert uten vinyl siden vinylen ble avviklet for godt .Gjør den det eller syns du at den gjør det? Heldigvis er det sannsynligvis en forskjell på de to...Skal jeg være helt ærlig så låter 2M serien til Ortofon som en gammel koldjomfru .
Mvh
Gikk på en supersmell så det holdt klarte ikke få noe som helst ut av den som kunne minne om hva lyden av LP plater kan være , bedre kjøpe en rimelig cd spiller til 5 kr en å kaste bort pengene på noe slikt makkverk . Mvh
I alle dager for noe oppgulp.Jeg synes Kjøpte Black den gangen den var å finne i Norske butikkhyller , da hadde jeg hvert uten vinyl siden vinylen ble avviklet for godt .Gjør den det eller syns du at den gjør det? Heldigvis er det sannsynligvis en forskjell på de to...Skal jeg være helt ærlig så låter 2M serien til Ortofon som en gammel koldjomfru .
Mvh
Gikk på en supersmell så det holdt klarte ikke få noe som helst ut av den som kunne minne om hva lyden av LP plater kan være , bedre kjøpe en rimelig cd spiller til 5 kr en å kaste bort pengene på noe slikt makkverk . Mvh
Tusen takk for tilbudet hadde hvert gøy hørt den igjen men litt langt til Trondheim .Da er du velkommen til meg for å høre på den på nyttJeg synes Kjøpte Black den gangen den var å finne i Norske butikkhyller , da hadde jeg hvert uten vinyl siden vinylen ble avviklet for godt .Gjør den det eller syns du at den gjør det? Heldigvis er det sannsynligvis en forskjell på de to...Skal jeg være helt ærlig så låter 2M serien til Ortofon som en gammel koldjomfru .
Mvh
Det finnes sikker mye bedre der ute, men dårlig er den ikke.
Mitt gulp lev med detI alle dager for noe oppgulp.Jeg synes Kjøpte Black den gangen den var å finne i Norske butikkhyller , da hadde jeg hvert uten vinyl siden vinylen ble avviklet for godt .Gjør den det eller syns du at den gjør det? Heldigvis er det sannsynligvis en forskjell på de to...Skal jeg være helt ærlig så låter 2M serien til Ortofon som en gammel koldjomfru .
Mvh
No ble å nyskjerrig.Skal jeg være helt ærlig så låter 2M serien til Ortofon som en gammel koldjomfru .
Mvh
Slapp helt av.Mitt gulp lev med detI alle dager for noe oppgulp.Jeg synes Kjøpte Black den gangen den var å finne i Norske butikkhyller , da hadde jeg hvert uten vinyl siden vinylen ble avviklet for godt .
Mvh
2M hater provokatør
Takk for tips! Black er Imidlertid bestilt, og spilleren er satt igjen på Klubben. Gledes enormt. Støy og faans oldemor har nok mye med justering å gjøre. Jeg har truaThomas kjøp deg en Ortofon, ikke hør på alt tøvet.Hadde en Black ,den var meget bra. Men den hadde en tendens til å plukke opp en del rillestøy. Sånn sett tror jeg Bronze kan være et bedre kjøp. Du bør og titte litt på de rimelige Audio Technica modellene. Lykke til.