Ja, nå er ikke forskjellene natt og dag, men jeg foretrekker totalt sett minimumfasefiltrene. Likte lineær fase filtre best med den andre preampen, men nå er det såpass «hull igjennom» at minimumfase som ikke har pre og post ringing, men kun post ringing å foretrekke i oppsettet slik det nå står.Det du vil trives med er nok det "minimale"..
Du er klar over at DP`en holder på å falle fra hverandre? Hint; skrue som er på vei utFor 11 dager siden gikk Leif Ernstsen ut av tiden. Det gir refleksjoner og bringer tilbake minner. I norsk forsterkerhistorie vil hans Dynamic Precision kreasjoner ikke bare stå som en bauta, men leve videre. Etter at han selv ble pensjonist overførte han kunnskapen til en betrodd og svært dyktig servicemann som brenner for disse spesielle konstruksjonene. For spesielle er de. Forsterkere låter gjerne mer og mer grovkornet når de blir kraftigere. DP fant en vei rundt dette og tok verdenspatent.
Leif var en personlighet, frittalende og kompromissløs. Mente han noe, holdt han ikke tilbake, uansett. Han anbefalte meg en gang et realtivt rimelig CD drivverk med bra spec. Jeg trok det med opp til ham for test. Christian, dette var jævlig dårlig. Det var en hard, men riktig dom. Som Senjaværing kunne han ikke legge fingerne i mellom. Leif var samtidig raus, hjelpsom og interessert, med en ubetalelig humor og sans for ironi. For de som har lyst til å lese mer om Leif har Pedal skrevet en fin nekrolog publisert i tråden DP Menigheten og i Aftenposten.
Det sitter ingen musiker inni DP forsterkeren min, selvom jeg kan forledes til å tro det når det spilles musikk. Det er kun elektroniske komponenter som skaper all musikkgleden. Jeg føler meg heldig som er i besittelse av flere av Leifs skaperverk og spesielt A5.
Vis vedlegget 827263
Ser utmerket utEtter å ha fått berettiget strekk (@YesJens )for å hatt kabler i horisontalt luftspenn over DP A5 er nå ny og lenger USB kabel på plass i oppsettet.
Ser ryddigere ut i stua nå. Låter ikke dårligere heller.
Eva Cassidy formidles over Bricasti - litt vin i glasset. Ikke galt dette.
Vis vedlegget 838153
Vis vedlegget 838158
FlinkingMozarts pianokonsert nr. 11 blir ikke feil for HIFI mynden. Det lades følgelig opp til middag med klassisk på platespilleren. Peet er rett og slett meget sliten etter å ha observert meg stable en 1500 liters vedsekk.
Vis vedlegget 838786
Energisituasjonen i Europa virker forøvrig mynden å ta relativt avslappet.
He he … kanskje blir hvem som har flest humler et nytt diskusjonstema på HFS, til avveksling fra rør vs transistor, horn vs apekister, DIY vs kjøpe vs vs vsØvre platå Alt høres så fint ut i Bærum………ja, helt til jeg for to uker siden solgte vår 10 år gamle Tempur-madrass til et par i Bærum. Nei, Bærum er nok bare fordums prakt. Tenker dette er gamle bilder, og gressplenen nok egentlig, som hos oss andre, er overgrodd med mose og løvetann. Det er jo forøvrig sikkert bra. Som Aristoteles sa; en humle gjør ingen pollinering
Eller hvem som har mest humle i ølenHe he … kanskje blir hvem som har flest humler et nytt diskusjonstema på HFS, til avveksling fra rør vs transistor, horn vs apekister, DIY vs kjøpe vs vs vs
Ja si det - Men hvorfor ble Tempurmadrassen solgt? Trodde de var evigvarende !Eller hvem som har mest humle i ølen
Ble byttet til fordel for en geriatrisk sak fra SvaneJa si det - Men hvorfor ble Tempurmadrassen solgt? Trodde de var evigvarende !
Tålte kanskje ikke all nattesvetten den ble til del etter at du i et svakt øyeblikk solgte Bricasti’en ?
Morsomt at du har fått til mye besøk av sommerfugler. Her har det vært lite av de i år. Noen Monark og noen hvite men tallmessig få. De blir jo sjeldnere og sjeldnere totalt sett. En god del bier og humler, men lite veps her i år. Sistnevnte med unntak av en Geithams som til alt overmål forvillet seg inn på kjøkkenet. Lang som to fingerledd og med et vingespenn på 5 eller seks centimeter. Grøss….Brum sa Bamse, han fikk en humle på tissen...
Melder meg på i humle og biekonkurransen, her er det MENGDER i år etter bevisst planting av egnede flerårige og mer sesongrelaterte blomster. Det er reneste 50 Hz orgien her til tider!!
Mye forskjellige sommerfugler også. Meget trivelig å se alt dette livet som utfolder seg.
Klokt svar og et svar jeg forventet . Artig å kunne justere endel parameter med Puffin, men det er ikke justeringer alene som gjør at en lytter til musikk. Heldigvis!@HCS - innspillinger er forskjellige . Låter det for lyst, for mørkt, med for lite eller for mye bass gir Puffin deg anledning til å korrigere klangbalansen gjennom et utall muligheter. Til og med en subwoofer funksjon. Plages du av rumble i spilleren fikser Puffin det.
Med DP - deal with it!
På de, relativt få, innspillingene som skriker etter korrigering foretrekker jeg Puffin. På de andre foretrekker jeg DP. Den dynamiske kontrasten, følelsen av flyt i musikken, nærværet og innsynet i opptaket er av en annen klasse med DP. Jeg får tilgang til mer av det som er på opptaket med DP. Høyere troverdighet.
Gammel kjærlighet ruster ikke@HCS - innspillinger er forskjellige . Låter det for lyst, for mørkt, med for lite eller for mye bass gir Puffin deg anledning til å korrigere klangbalansen gjennom et utall muligheter. Til og med en subwoofer funksjon. Plages du av rumble i spilleren fikser Puffin det.
Med DP - deal with it!
På de, relativt få, innspillingene som skriker etter korrigering foretrekker jeg Puffin. På de andre foretrekker jeg DP. Den dynamiske kontrasten, følelsen av flyt i musikken, nærværet, klangrikdom og innsynet i opptaket er av en annen klasse med DP. Jeg får tilgang til mer av det som er på opptaket med DP. Høyere troverdighet. Puffin låter til sammenligning (også med alle korrigeringsmulighetet ubenyttet) snillere, rundere og litt mindre transparent).
Nei, egentlig ikke.@YesJens - He he, jeg kan kanskje fremstå litt nostalgisk, men når det gjelder CA1 er nok det i liten grad tilfelle. Hadde Puffin vært på samme nivå eller over hadde jeg vurdert å selge CA1. Den er litt plasskrevende. Ønsker meg en fysisk mindre RIAA som visuelt passer inn i oppsettet. DP RIAA 2.3 vil vært en oppgradering og et sikkert valg. Time will show.