YesJens
Musikkelsker og Livsnyter😊
Artig å se TWT og CA1
Er det Veritas PU?
Er det Veritas PU?
Takker.Vakkert
mvh
Ja, det er en god gammel Veritas. Bruker kun RIAA delen av CA1 og tar signalet fra Tape Out for å unngå volumkontrollen i CA1.
Min CA1 tok kvelden for ca 15 år siden. Byttet ut Veritas for 2 år siden.Ja, det er en god gammel Veritas. Bruker kun RIAA delen av CA1 og tar signalet fra Tape Out for å unngå volumkontrollen i CA1.
Du har virkelig nedlagt en innsats for å hindre ytre påvirkning på spilleren. Enig med deg at disse spillerne er Veldig gode. Må vel bytte PU på et tidspunkt, så da blir det å orientere seg i markedet pånytt. Opplever egentlig at Veritas gir meg det jeg ønsker. Sporer helt utmerket, låter nøytralt, veloppløst og musikalsk i mine ører.Ja, kjøpte CA1 omtrent samtidig med deg. Den er ikke bygget om til balansert. Tok kvelden i forbindelse med påslag.
TWT har sjel, ikke tvil om det. Litt utfordring å justere arm og PU pga. silikonbadet. Men når det er utført er den en fantastisk musikkformidler.
Kontaktene på Veritas er tynnere enn vanlig, så det er en utfordring her. Har byttet tii Clearaudio's sine pickuppinner, de de er for store til Veritas. Chassiskontaktene er byttet til Furutech FP 901 (R) og det var et must.
Har forandret 230/110V filtret til symmetrisk som også ga et løft, men du har vel en DC motor?
Har montert 2 stk. 90mm limtredragere som er festet i bindingsverket i gulv og tak og som ikke berører vegg. Her er en platespiller hylle montert. Den ha 4 spikes med spissen opp. En dobbel plate med dempingsstoff mellom (Respons) ligger på Spikesene. Oppå plata ligger en granittplate hvor det står 3 stk Spiral Groove føtter. Her er spilleren plassert.
Alle steppene har flyttet musikken nærmere og et åpnere lydbilde.
Ja den trekker på årene den også. Spørsmålet er selvfølgelig hva den engang må erstattes med. En Bergmann hadde passet meg bra.Du har hatt WT lenge, er ikke mange igjen av de
Bergmann er lekre spillere. Lett femi i utrykket, visuelt sett, etter min smak. Men så liker jeg NAS, som hverken er elegant, femi, eller et stilikon, som gjerne Bergmann er.Ja den trekker på årene den også. Spørsmålet er selvfølgelig hva den engang må erstattes med. En Bergmann hadde passet meg bra.
Bergmann står som nr 1 på min listeBergmann er lekre spillere. Lett femi i utrykket, visuelt sett, etter min smak. Men så liker jeg NAS, som hverken er elegant, femi, eller et stilikon, som gjerne Bergmann er.
NAS toppmodell har en tømmerstokk til plinth. Diskré eleganse er ikke det jeg forbinder med NAS, snarere lett brutal tømmerhoggersjarmBergmann er lekre spillere. Lett femi i utrykket, visuelt sett, etter min smak. Men så liker jeg NAS, som hverken er elegant, femi, eller et stilikon, som gjerne Bergmann er.
De er nå småmorsomme når de kaller modellen Anna logNAS toppmodell har en tømmerstokk til plinth. Diskré eleganse er ikke det jeg forbinder med NAS, snarere lett brutal tømmerhoggersjarm
lekkert. Skjønte ikke helt hva du mente med senekanten. Min arm er annerledes, dvs enklere og har kun en justering når overheng og VTA er på plass, nemlig Azimut.Det var nummeret før det kom en Magne i hus i vår. TWT skulle gå i innbytte. Klarte ikke å kvitte meg med den, den er som ett familiemedlem.
Glemte å nevne at spilleren ble oppgradert med tallerken til sort type (fabrikk dempet) og spindel på 80/90 tallet og armtråden er byttet til Cardas 34AWG. Den er lagt på utsiden av armrøret.
Tips:
Ved en tilfeldighet registrerte jeg at ved å justere antiskatinga kan man velge hvor nær man er senekanten.
For lite er man veldig nær og for mye kommer man for langt bort. Hos meg låter det best med 1,5 omdreininger.
Dette har ingen ting med sporing å gjøre både Charisma V2 og Ortofon sporer utmerket på 90 micrometer. Vis vedlegget 669665
Takk for brukermanualer. Min spiller er WTRP, en enklere utgave av din. Armen, jf bildet, har ikke antiskating, så jeg kan ikke eksperimentere som du har gjort. Låter bra uansett IMO.Beklager.
I den første bruksanvisningen står det "hvis PU er korrekt satt opp kreves det veldig lite antiskating" Dermed brukte jeg lite AS, PU sporet på 90 mikrometer og forvregningsfritt på 80/90.
Når jeg byttet ut Veritas til CharismaV2 for et par år siden reagerte jeg på at på side 2 av Jan Garbarek/Dansere hørtes det ut som om at man satt 30cm fra symbalene til Jon Christensen. Det mener jeg med nært senekanten.
Samme "nærhet" på Andreas Vollenweider/White Winds riktignok ikke cymbaler da, men helelydbilde.
Ved å øke as 1,5 omdreining falt alt på plass. Dette påvirket ikke sporinga. (Bruker testplate: Ortofon og Clearaudio).
Har sett i ettertid at Gunnar Brekke har nevnt fenomenet ang. AS
Morten/NAT er i alle fall en veldig hyggelig, kunnskapsrik fyr
Legger med første og andre bruksanvisning, så kan du se om du har lyst.
Byttet ut akryl tallerkenen jeg også med den sorte tallerkenen. Gjengivelsen ble tydelig roligere og samtidig mer dynamisk. Var overrasket over hvor mye det hadde å si.Det var nummeret før det kom en Magne i hus i vår. TWT skulle gå i innbytte. Klarte ikke å kvitte meg med den, den er som ett familiemedlem.
Glemte å nevne at spilleren ble oppgradert med tallerken til sort type (fabrikk dempet) og spindel på 80/90 tallet og armtråden er byttet til Cardas 34AWG. Den er lagt på utsiden av armrøret.
Tips:
Ved en tilfeldighet registrerte jeg at ved å justere antiskatinga kan man velge hvor nær man er senekanten.
For lite er man veldig nær og for mye kommer man for langt bort. Hos meg låter det best med 1,5 omdreininger.
Dette har ingen ting med sporing å gjøre både Charisma V2 og Ortofon sporer utmerket på 90 micrometer. Vis vedlegget 669665
Mener det var @ptb som hadde et opplegg som inkluderte å legge platene i press i stekeovnen. Temperatur og tid husker jeg ikke.Det er faktisk mye dynamikk og åpen lyd i den plata. Boksen består av mange plater. Dessverre er et par av dem så bulkete at de ikke kan avspilles. Kanskje mulig å rette dem ut på en eller annen måte. Noen som har tips?
En risikabel plate å ha i samlingen om man søker kred hos musikkpolitiet.James Last... Ikke ofte å se han fremvist her inne... Artig da..
Historisk dokumentasjonEn risikabel plate å ha i samlingen om man søker kred hos musikkpolitiet.
Det stemmer. Nevnte litt om det i bl.a. din tråd (innlegg #15.428). Har rettet flere. La platene (en om gangen) mellom 2 glassplater i stekeovnen. Havnet ut på 55-58 grader i 45 minutter.Mener det var @ptb som hadde et opplegg som inkluderte å legge platene i press i stekeovnen. Temperatur og tid husker jeg ikke.