The Wall

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• ragwo

Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Antall liker
    18.350
    Sted
    El-returen
    Torget vurderinger
    44
    Gratulerer så mye😊👍
    Men hva med TWT og Linn?
    Har Linn gjennomført en TVT?
    Sorry, kunne ikke dy meg.

Final

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2013
    Antall liker
    5.399
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    4
    Gratulerer så mye😊👍
    Men hva med TWT og Linn?
    Begge er fortsatt i huset og koblet opp i oppsettet i underetasjen. Funderer litt på om jeg skal selge Well Tempered spilleren. Låter riktignok veldig bra, men føler meg litt ferdig med spiller uten lift.

I såfall blir det nok å avmontere Clearaudio Veritas S. Den pickup’en gjør bare så mye riktig, enda så gammel den er.

rotecop

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.10.2006
    Antall liker
    1.048
    Torget vurderinger
    2
    Stiller meg bak kommentarer om lift. Kjøpe selv en spiller til for å kunne håndtere andre spor på plata enn første kutt:)

Final

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2013
    Antall liker
    5.399
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    4
    To brødre - mot hverandre
    Det er spennende å eksperimentere. Jeg har drevet DP A5 bl.a. med:
    -Topping Pre90 og D90 DAC
    - Topping Pre90 og Eversolo DMP-8 DAC
    - Topping Pre90 og Bricasti M1 LE DAC
    - Eversolo DMP- 8 Pre og DAC
    - Eversolo DMP- 8 og D90 DAC

Eversolo DMP - 8 er et praktisk Colombi egg, og den cleaneste, alt i ett, løsningen. Den låter stort, åpent og dynamisk. Samtidig kan gjengivelsen bli ørlitegrann kald. Litt naturlighet i klangen mangler. Det digitale filteret med lengst avrulling låter mykest, men inntrykket består.Testen i Stereophile beskriver det godt.

Paralellt med eksperimenteringen på kildesiden har jeg tenkt på min DPA1S EBW. Et år siden den ble brukt. Elektronikk har godt av å slås på så jeg koblet A5 ut og A1S inn i oppsettet. Først et kort intermezzo med Eversolo i front. Deretter har jeg latt Bricasti stå for jobben både som Digital Pre og DAC i en måned. Uten endringer. (Eversolo brukt som streamer).

Spilt en masse musikk og kost meg. Lyden og lydsignatur kommer da godt under huden og forskjeller ved bytting blir lettere å identifisere. Hva er egentlig forskjellen? Stay tuned.

IMG_1740.jpeg

Sist redigert:

Final

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2013
    Antall liker
    5.399
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    4
    Om intermezzo
    Når Bricasti erstattet DMP -8 på A1S forsvant tendensen til sibilanter og kulde. Klangen opplevdes nøytral.
    A1S og Bricasti
    Nesten som om forsterkeren ber deg om å spille høyere, keep it coming. Dynamikk utsving understrekes og jeg får aldri følelsen av at forsterkeren sliter. Voldsomme bassutslag i Stravinskys Ildfuglen leveres med autoritet uten at resten av lydbildet påvirkes. Tekno musikk avspilles som et digert dynamisk teppe i stua. Musikken står midt i rommet. Hva så med A5, blir det mer av det samme?
    A5 og Bricasti
    Slektskapet med A1 er tydelig. Vi snakker nær familie. Likefullt gjør alle kreftene til A5 en forskjell. En forskjell som kanskje er uventet. Lydbildet blir dypere og rykker litt bakover. Ildfuglens bassutslag er ikke like umiddelbart imponerende. Det er så tight, kjapt og kontant, og over før jeg rekker å tenke. Lyden slipper mer fri fra høyttalerene og oppstår tydeligere i rommet. Det låter ikke mer brutalt, men mer nyansert. Akustiske instrumenter oppleves som instrumenter og mindre som HI-FI.
    Kunne levd utmerket med A1 til mine HI-FI dagers ende, men det er ikke til å komme forbi, størrelse spiller en rolle!

MB-S124

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    19.05.2012
    Antall liker
    1.094
    Moro å dra frem A1s, så er det godt å høre at den ikke er så altfor lang unna A5, men jeg kan forstå hva du mener.
    Fordelen med A1s er vel at man enkelt bærer den selv frem fra skjulet🤣

Final

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2013
    Antall liker
    5.399
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    4
    He he, ja vekta på A5 er virkelig upraktisk. Jeg er veldig fornøyd med A1S. Fikk den totaloverhalt hos RJEL for noen år siden. Den er dønn stille og den måler fantastisk. Så god som ny vil jeg si.

Alle DP’er jeg har hørt har en familielikhet, men det er nyanseforskjeller.

Sist redigert:

Final

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2013
    Antall liker
    5.399
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    4
    So far so good
    Da er tre av fem digitale innganger på Bricasti’en i bruk.

Streamer via USB - CD drivverk via coax - Phono RIAA via optisk. Bare BNC og AES gjenstår. Fler innganger fler muligheter. Kanskje en vinyl spiller til med Waxwing. Vi får se. 👀.

Veldig fornøyd med Bricasti som Digital Hub direkte i sluttrinnet. Oppløst dynamisk og musikalsk. Den deilige tunge fjernkontrollen gir også en godfølelse som heller ikke skal kimses av.

image.jpg

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn