There's no cure for madness - Valfy's godlyd og konkurs

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Valfy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2011
    Innlegg
    2.428
    Antall liker
    2.578
    Torget vurderinger
    30
    Pass på å ikke måle deg bort fra musikkgleden nå.
    Ingen fare for det. Jeg tok den ene målinga før jeg måtte høre litt mer på hvordan Accuphase og Spendor spiller sammen. :D Nå nyter jeg bare musikk mens jeg prøver å formulere et halvlangt innlegg i Klipsch-tråden.

    Har bare hatt den i hus noen timer, men det spøker for å være en meget god kombinasjon. Bilder kommer!
     

    Valfy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2011
    Innlegg
    2.428
    Antall liker
    2.578
    Torget vurderinger
    30
    Hurrhurr, siterer meg selv fra Klipsch-tråden om mine tanker rundt livet med Spendor og Klipsch.

    Jeg er ingen trollmann på det å beskrive lyd, men jeg skal gi det et forsøk. Har levd med Cornwall i 2-3 år nå, og hatt de i litt forskjellige rom. Jeg vet hvordan de spiller i feil rom med feil utstyr, og jeg vet hvordan de spiller i ok rom med riktig utstyr.


    Det er ingen hemmelighet at Cornwall har balletak på engelskmennene når det kommer til hurtighet, tordendynamikk og smekk. De spiller rytmisk, klokkeklart, engasjerende og gir selv bestemor med høreapparat fot. De takler de fleste sjangre med bravur, og spiller ganske bra på lavt volum men våkner først skikkelig når man trykker på + et par ganger (for mye). Og her starter kanskje det lille jeg har å utsette på Cornwall.


    For virkelig lytteglede må volumet litt opp. Noe som i grunn er helt ok i de fleste tilfeller. Men noen ganger vil man bare lene seg tilbake i godstolen, lukke øya, og la seg forføre totalt av musikk uten å nødvendigvis spille høyt. Dette er noe jeg som regel gjør til roligere musikk, hvor vokal gjerne er midtpunktet - det være seg Leonard Cohen, Tori Amos eller Sophie Zelmani.
    Her er Spendorene så forbanna gode. De spiller rundere og litt mer avslappet, og formidler spesielt vokal på en absolutt unik måte. De spiller mer følelser, med større nærhet og får fram sårbarhet og detaljer i vokaler som Cornwallene må se langt etter.
    Spendorene spiller også en anelse dypere bass, som er aldeles herlig på lavt/moderat volum. Føler også engelskmennene henger bedre sammen fra bunn til topp.
    Tror jeg hører noe av det fulltone-folk snakker om, selvom jeg aldri har hørt en fulltone. ;D




    Jeg synes de er generelt bedre på å frembringe ståpels og frysninger fordi musikken er nydelig vakker og treffer en rett i sjela, mens Cornwall gjerne gjør det samme bare med smekk, snert, dynamikk og råskap.


    Det må også sies at Spendorene er ekstremt kresne på det aller meste. Sweetspot er snevert, ihvertfall i rommet mitt. De er også veldig kilne på både plassering, kilde og forsterkeri. De krever mye jobb før de yter skikkelig.


    Cornwall derimot kan man nesten plassere tilfeldig i et rom, koble til en billig integrert og man kan likevel banne på at rocken høres feeeeit ut og at gliset og foten kommer like fort som Cornwall spiller på skarptrommer.


    Kunne skrevet side opp og side ned her, men jeg får prøve å oppsummere litt:
    De er veldig forskjellige høyttalere som har forskjellige styrker og svakheter.
    Faktisk så tviler jeg på at det finnes EN høyttaler som har ALLE styrkene, uten noen av svakhetene.
    Derfor er jeg så jævla heldig som har begge deler under samme tak. ;)

    Read more at http://www.hifisentralen.no/forumet...-klipsch-venner-1186.html#QJewHdZ5T68hw4dA.99
     

    Valfy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2011
    Innlegg
    2.428
    Antall liker
    2.578
    Torget vurderinger
    30
    Etter mye bom og rot, gikk jeg tilbake til utgangspunktet og starta fra scratch kinda sorta.
    Utgangspunktet var Klipsch Cornwall og Teac AI-3000. Ett år etter at reisen med Spendor starta, satt jeg igjen med samme par Cornwall og en ny Teac AI-3000 - denne gang i sølv.

    Jeg var egentlig superhappy og endelig tilfreds. Kun en ukes tid senere ble det et kreativt bytte med en Conrad Johnson ET250S og en Marantz SC11S1 fra min side, mot en Luxman L-590AX.

    Jeg har nå fått hørt på forsterkeren i et par dager. Dette er det desidert beste jeg har hatt på mine kjære Cornwall. Høyttalere jeg kjenner ekstremt godt nå - både i positiv og negativ forstand. Luxen spiller bæltøft, men fremdeles mykt, og aldri kjedelig... En kombinasjon jeg har lytta og letet etter i mange år nå.. Endelig har jeg den stramme typen bass som river i brystkassen, og setter mellomgulvet i bevegelse. Likevel blir det ikke udefinert eller overveldende. Mellomtona er klart mer finkorna og lettflytende enn andre forsterkere har klart å formidle. Toppen blir aldri skarp eller slitsom. Den klarer alltid å beholde en slags behaglig rundhet, uten at det spiller mindre engasjerende av den grunn.

    Og skulle jeg snurre noen elendige innspillinger, kan jeg alltids fintjune litt med en meget formidabel tonekontroller.

    Den er faktisk en dynamisk kraftbombe i silkehansker, som den så fint ble beskrevet som i Luxman-tråden. ;D

    Jeg påstår på ingen måte at dette er den perfekte forsterker, da den sikkert kan låte bæsj på enkelte høyttalere. På akkurat samme måte som enkelte kjente og populære forsterkere har fått mine Cornwall til å spille litt bæsj.
    MEN på akkurat Cornwall må dette være en synergimatch av dimensjoner. Jeg vet ihvertfall ikke hvor jeg skal ta veien videre på forsterkersiden..

    Heldigvis *host* må jeg selge AMR-dacen min for å frigjøre litt midler til Luxman. Da blir det en ny liten reise med testing og prøving av litt billigere saker, som Parasound Zdac V2, NAD51, Audiobyte Black Dragon, og Primare DAC30. Sannsynligvis ender jeg opp med noe alt for dyrt..

    Har delvis planer om å etterhvert få inn den nye Rega Planar 3, med en 2M Black eller noe sliktsånn. Kanskje nissen er ekstra snill i år? :rolleyes:

    Ellers blir nok tråden brukt mye til å legge ut både gammel og ny musikk jeg selv lytter på.

    Et bilde av herligheten!


    Akkurat nå hører jeg siste skiva til Madeliene Peyroux. Favorittlåta så langt er definitivt Tango Till They're Sore. Hørhør! ;D
     

    Seskage

    Baron af Skage ;)
    Ble medlem
    15.12.2014
    Innlegg
    1.988
    Antall liker
    5.668
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    7
    Herlig album :)




    Akkurat nå hører jeg siste skiva til Madeliene Peyroux. Favorittlåta så langt er definitivt Tango Till They're Sore. Hørhør! ;D
    [/QUOTE]
     

    Evo III

    Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    26.986
    Antall liker
    56.355
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    80
    Så bra den falt i smak :) jeg sa jo at den gruser Teac forsterkeren. Loddet om phono inngangene på CJ i går og det hjalp mye på bassen,skjønner ikke hva CJ tenkte på der???. Jeg hadde en del Teac på 80 og 90 tallet og husker de store integrerte låt bra,Onkyo og Teac var det en jeg kjente som importerte og fikk teste mye utstyr,gode tider :)

    O
     

    Valfy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2011
    Innlegg
    2.428
    Antall liker
    2.578
    Torget vurderinger
    30
    Trådens tittel lover oss konkurs, så... :rolleyes:
    Haha, tenker jeg må endre den tittelen. Konkurs gir jo ikke akkurat hyggelige assosiasjoner. :(

    Så bra den falt i smak :) jeg sa jo at den gruser Teac forsterkeren. Loddet om phono inngangene på CJ i går og det hjalp mye på bassen,skjønner ikke hva CJ tenkte på der???. Jeg hadde en del Teac på 80 og 90 tallet og husker de store integrerte låt bra,Onkyo og Teac var det en jeg kjente som importerte og fikk teste mye utstyr,gode tider :)

    O
    Jeg ante ikke du var så teknisk anlagt, stilig!
    Du har ikke svinga loddebolten i Luxen, vel? ;D;D

    Dumt at du ikke hadde en like hyggelig lydmessig opplevelse som meg i denne handelen, men jeg er sikker på at du kommer i mål med CJ etter litt prøving og testing. :)
     

    Evo III

    Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    26.986
    Antall liker
    56.355
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    80
    Trådens tittel lover oss konkurs, så... :rolleyes:
    Haha, tenker jeg må endre den tittelen. Konkurs gir jo ikke akkurat hyggelige assosiasjoner. :(

    Så bra den falt i smak :) jeg sa jo at den gruser Teac forsterkeren. Loddet om phono inngangene på CJ i går og det hjalp mye på bassen,skjønner ikke hva CJ tenkte på der???. Jeg hadde en del Teac på 80 og 90 tallet og husker de store integrerte låt bra,Onkyo og Teac var det en jeg kjente som importerte og fikk teste mye utstyr,gode tider :)

    O
    Jeg ante ikke du var så teknisk anlagt, stilig!
    Du har ikke svinga loddebolten i Luxen, vel? ;D;D

    Dumt at du ikke hadde en like hyggelig lydmessig opplevelse som meg i denne handelen, men jeg er sikker på at du kommer i mål med CJ etter litt prøving og testing. :)
    Luxen er full modda med Kina deler :) låter bra men varer ikke så lenge ;)

    O
     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.804
    Antall liker
    2.018
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Så du beholdt Cornwall til slutt ja... Sitter med samme følelsen selv, at Cornwall er en fantastisk høyttaler! Tror det må inn i hus igjen engang ;).
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.338
    Sted
    Smurfeland
    Ikke for å være Harry, men jeg må nesten si jeg liker Tom Waits' versjon bedre.


    Kan godt være fordi jeg begynner å bli en gretten gammel gubbe, og egentlig aldri har hatt sansen for syngedamer. Med unntak av hu i Moloko og hu andre i Portishead. Ja, og noen andre da. :rolleyes:

    Men godt å se at du ser ut til å ha funnet litt ro med den forsterkeren der på Cornwall. Da vet jeg hva jeg eventuelt kan teste selv, hvis de planene jeg har framover ikke matcher CIII spesielt godt. :)
     

    Valfy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2011
    Innlegg
    2.428
    Antall liker
    2.578
    Torget vurderinger
    30
    Dagens lunch på jobb. Det ER pølse også inni der en plass.
    Rent matmessig er jeg nok mer lik Cornwall enn Luxman.. :rolleyes:
     
    Sist redigert:

    Valfy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2011
    Innlegg
    2.428
    Antall liker
    2.578
    Torget vurderinger
    30
    Trådens tittel lover oss konkurs, så... :rolleyes:
    Haha, tenker jeg må endre den tittelen. Konkurs gir jo ikke akkurat hyggelige assosiasjoner. :(

    Så bra den falt i smak :) jeg sa jo at den gruser Teac forsterkeren. Loddet om phono inngangene på CJ i går og det hjalp mye på bassen,skjønner ikke hva CJ tenkte på der???. Jeg hadde en del Teac på 80 og 90 tallet og husker de store integrerte låt bra,Onkyo og Teac var det en jeg kjente som importerte og fikk teste mye utstyr,gode tider :)

    O
    Jeg ante ikke du var så teknisk anlagt, stilig!
    Du har ikke svinga loddebolten i Luxen, vel? ;D;D

    Dumt at du ikke hadde en like hyggelig lydmessig opplevelse som meg i denne handelen, men jeg er sikker på at du kommer i mål med CJ etter litt prøving og testing. :)
    Luxen er full modda med Kina deler :) låter bra men varer ikke så lenge ;)

    O

    That's what she said! ;D (The Office-referanse, for de av oss som har tid til å sløve foran TVen i blant) :p
     
    Sist redigert:

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.157
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Når Tom Waits komponerer låter i kabarettradisjonen, tango osv så ber de nesten om å bli covret. Og jeg er ikke av den typen Waits-fans (noe jeg har vært siden tidlig åttitall) som mener at låter nødvendigvis gjør seg best i originaltapping. Hans versjoner av egne låter er fantastiske, men de gjør seg godt som covermateriale på grunn av sin grunnleggende natur som en form for standardlåter.

    Ja takk, begge deler. :D


    Coté de Pablo var Broadway-stjerne før hun slo gjennom som TV-skuespiller.
     

    Valfy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2011
    Innlegg
    2.428
    Antall liker
    2.578
    Torget vurderinger
    30
    Når Tom Waits komponerer låter i kabarettradisjonen, tango osv så ber de nesten om å bli covret. Og jeg er ikke av den typen Waits-fans (noe jeg har vært siden tidlig åttitall) som mener at låter nødvendigvis gjør seg best i originaltapping. Hans versjoner av egne låter er fantastiske, men de gjør seg godt som covermateriale på grunn av sin grunnleggende natur som en form for standardlåter.

    Ja takk, begge deler. :D


    Coté de Pablo var Broadway-stjerne før hun slo gjennom som TV-skuespiller.

    Har en bekjent som alltid skal spille Tom Waits når det er festligheter. Dette er uavhengig om vi sitter hjemme til han, eller hjemme til meg.
    Sånnsett føler jeg nesten at jeg er tvunget til å høre på han, men jeg må kanskje gi musikken en ærlig sjanse. :p
    Noen spesielle album som egner seg til en nybynnar?
     

    Valfy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2011
    Innlegg
    2.428
    Antall liker
    2.578
    Torget vurderinger
    30
    Så du beholdt Cornwall til slutt ja... Sitter med samme følelsen selv, at Cornwall er en fantastisk høyttaler! Tror det må inn i hus igjen engang ;).
    How could I not?? Det er jo helt klart et par småting jeg kunne tenkt meg å forbedre på Cornwall, men jeg tipper man må skremmende langt opp i prisklasse for få noe som spiller like engasjerende og gøy, uten å miste mange de andre gode kvalitetene disse beista innehar. :)

    Smelldyr Tannoy, kanskje? :p:p

    Hørte du mye forskjell på E470 og pre/power du har nå, på dine Cornwall?
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.157
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Personlig synes jeg alt opp til Big Time er obligatorisk. Etter det er det litt tilegnet smak å følge med Waits, men selvfølgelig glimrende album det også. Waits har gått gjennom flere perioder som er relativt forskjellige. Syttitallet laget han standardjazz og blues med en egen personlighet med relativt ordinært orkestrert, åttitallet var preget av kabaret, tango og denslags i en litt vindskeiv innpakning. Nittitallet var et støyende tiår for Waits, og på totusentallet har han vel balansert et sted midt imellom.

    Nybegynnere kan godt starte med 5-diskboksen som finnes å få i de fleste butikker som inneholder så og si hele den gamle Asylum-produksjonen hans med unntak av Blue Valentine. Den koster vel omtrent 200 kroner. Så kan du supplere med Rain Dogs eller Swordfishtrombones i første omgang. Et album som er populært blant oss HFSere er filmmusikken til One From The Heart. Det er nok det albumet av Waits som glir glattest gjennom hos ikke-fans.
     

    Valfy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2011
    Innlegg
    2.428
    Antall liker
    2.578
    Torget vurderinger
    30
    Ikke for å være Harry, men jeg må nesten si jeg liker Tom Waits' versjon bedre.


    Kan godt være fordi jeg begynner å bli en gretten gammel gubbe, og egentlig aldri har hatt sansen for syngedamer. Med unntak av hu i Moloko og hu andre i Portishead. Ja, og noen andre da. :rolleyes:

    Men godt å se at du ser ut til å ha funnet litt ro med den forsterkeren der på Cornwall. Da vet jeg hva jeg eventuelt kan teste selv, hvis de planene jeg har framover ikke matcher CIII spesielt godt. :)
    Har hatt en svakhet for syngedamer helt siden jeg oppdaga Katie Melua helt i starten av min karriere som hifi-entusiast. Blir enda svakere når de atpåtil er fine å sjå på. ;D


    Liker du ikke en gang Eva Cassidy sin Live at Blues Alley?? Da vet jeg ikke om du får delta i tråden min. ;D
     

    Valfy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2011
    Innlegg
    2.428
    Antall liker
    2.578
    Torget vurderinger
    30
    Handla meg nye kabler... Bilder er skamløst stjælt fra en tråd E.I.A hadde om disse..



    Jeg har et meget avslappet forhold til kabler, men jeg vil likevel ha noe litt flottere enn DIY (laget av noen jeg ikke kjenner) Viablue-kablene jeg bruker her i dag.
    Selvom det ikke nødvendigvis låter bedre, så ser det ihvertfall flott ut, og jeg får litt mer ro i sjela mot jul. ;D
     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.804
    Antall liker
    2.018
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Så du beholdt Cornwall til slutt ja... Sitter med samme følelsen selv, at Cornwall er en fantastisk høyttaler! Tror det må inn i hus igjen engang ;).
    How could I not?? Det er jo helt klart et par småting jeg kunne tenkt meg å forbedre på Cornwall, men jeg tipper man må skremmende langt opp i prisklasse for få noe som spiller like engasjerende og gøy, uten å miste mange de andre gode kvalitetene disse beista innehar. :)

    Smelldyr Tannoy, kanskje? :p:p

    Hørte du mye forskjell på E470 og pre/power du har nå, på dine Cornwall?
    Hørte lite, om noe forskjell... Faktisk tror jeg likte e470 bedre på Cornwall enn elektronikken jeg endte opp med ifra accuphase :p
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.338
    Sted
    Smurfeland
    Ikke for å være Harry, men jeg må nesten si jeg liker Tom Waits' versjon bedre.


    Kan godt være fordi jeg begynner å bli en gretten gammel gubbe, og egentlig aldri har hatt sansen for syngedamer. Med unntak av hu i Moloko og hu andre i Portishead. Ja, og noen andre da. :rolleyes:

    Men godt å se at du ser ut til å ha funnet litt ro med den forsterkeren der på Cornwall. Da vet jeg hva jeg eventuelt kan teste selv, hvis de planene jeg har framover ikke matcher CIII spesielt godt. :)
    Har hatt en svakhet for syngedamer helt siden jeg oppdaga Katie Melua helt i starten av min karriere som hifi-entusiast. Blir enda svakere når de atpåtil er fine å sjå på. ;D


    Liker du ikke en gang Eva Cassidy sin Live at Blues Alley?? Da vet jeg ikke om du får delta i tråden min. ;D
    Aner ikke, aldri hørt Eva Cassidy som jeg vet om. Det er vel heller litt sånn at jeg kan like mye forskjellig hvis andre setter det på, men syngedamer har aldri vært noe jeg har hørt på av eget initiativ. Sikkert fordi jeg har litt småautistisk fjortismusikksmak og stort sett foretrekker tyngre saker når jeg først får satt meg ned for å høre på musikk. :)

    Men det er greit det, bare ha tråden din for deg selv du, see if I care. ;D
     

    Valfy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2011
    Innlegg
    2.428
    Antall liker
    2.578
    Torget vurderinger
    30
    Jeg tar det tilbake! Er ensom nok i massevis her fra før! ;D

    Gi det albumet en sjanse da, så skal jeg høre gjennom ei hel metal-skive du velger. :cool:
     

    Valfy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2011
    Innlegg
    2.428
    Antall liker
    2.578
    Torget vurderinger
    30
    Jeg har hørt musikk i et bankanes kjør siden klokka viste 1730 i dag. Har masse som burde gjøres før jeg reiser nordover på juleferie på lørdag, men jeg klarer ffffff ikke rive meg løs.. :D
    Og jeg finnes ikke lyttetrøtt.. ;D

     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.338
    Sted
    Smurfeland
    Jeg tar det tilbake! Er ensom nok i massevis her fra før! ;D

    Gi det albumet en sjanse da, så skal jeg høre gjennom ei hel metal-skive du velger. :cool:
    Jeg prøvde å søke opp den låta, men siden den ikke lå på youtube ble det ikke til at jeg fikk hørt den. Jeg lover å kanskje sjekke ut Eva Cassidy neste gang jeg bruker spotify hvis jeg husker det, og har lyst. :p

    Hvis du vil vite hva jeg syns er fett for tida, så kan du høre på den her hvis du gidder. Svenskene er gode på metal.

    Men jeg har ikke helt tro på å skulle omvende noen til å like en sjanger de ikke liker eller er åpne for. Selv jeg innser at dette kan fortone seg monotont og kjedelig hvis man ikke har sansen i utgangspunktet. :)
     

    Valfy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2011
    Innlegg
    2.428
    Antall liker
    2.578
    Torget vurderinger
    30
    Bloodbath har jeg hørt mye på!
    Har faktisk EP-en og et eller to album liggende en plass. ;D
    Jeg er jo en av de som hørte på nesten KUN metall i massevis av år. Nå har jeg fått opp øra for det aller meste av sjangre, selvom jeg fremdeles er forferdelig kresen..

    Vektor er vel de som har overraska meg mest på metall-fronten de siste åra, uten at jeg har fulgt ekstremt godt med..

    Godlåt!!
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.338
    Sted
    Smurfeland
    En gang metalfan, alltid metalfan. Jeg hører jo på andre ting jeg også og er åpen for mye annet, men det er vanskelig å komme unna at rock i forskjellige hardhetsgrader er alfa og omega. Men foreløpig velger jeg heller f.eks. å utforske klassisk enn syngedamene. :)

    Ps. Du må gjerne si fra hvis du har noe Bloodbath eller annen metal i perfekt stand på vinyl du skal kvitte deg med som jeg ikke har fra før. :rolleyes:
     

    Evo III

    Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    26.986
    Antall liker
    56.355
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    80
    Ha en riktig god jul Valfy :) skal bli greit og få en pause i fra luxmanen tenker jeg ;)

    O
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.157
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    God jul til deg også, Valfy. Men som monoteist så søker jeg en Monopulsende jul. :cool:
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.338
    Sted
    Smurfeland
    Gratulerer med God Jul!

    Ser ikke ut som nordpå den gangen jeg har vært der rundt juletider, da var det 10-12 meter med snø og bekmørkt unntatt en halvtime på formiddagen.
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.642
    Antall liker
    9.848
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Huff.. ikke legg ut bilder av bobil.. la dette være et bobilfritt forum ;)

    Hilsen verksted og ettermarkedsleder for bobilnord ;)
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.157
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    God jul, alle sammen. Og spesielt fordi det ikke har vært noen konkurs hos Valfy i år såvidt jeg kjenner til. :rolleyes:
     

    Valfy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2011
    Innlegg
    2.428
    Antall liker
    2.578
    Torget vurderinger
    30
    Gratulerer med God Jul!

    Ser ikke ut som nordpå den gangen jeg har vært der rundt juletider, da var det 10-12 meter med snø og bekmørkt unntatt en halvtime på formiddagen.
    Akkurat sånn jeg husker mine baendomsvintre herifra. Når den globale oppvarming vises i Nordnorge er det på tide å la bilen stå.
    Mitt bidrag er å sitte inne hele jula med godt i glasset. :)

    Huff.. ikke legg ut bilder av bobil.. la dette være et bobilfritt forum ;)

    Hilsen verksted og ettermarkedsleder for bobilnord ;)
    Hahah, ikke tilfeldigvis på Tverlandet? :p:p
    Tar kontakt med deg når gamlingen får krøll med dieseldyret sitt ;)

    God jul ønskes til dere!! :)


    O
    God jul til gubbe, kjerring, unger og Conrad Johnson! ;)
    Savner Luxman og Klipschene nå jævelsk her i jula..

    God jul, alle sammen. Og spesielt fordi det ikke har vært noen konkurs hos Valfy i år såvidt jeg kjenner til. :rolleyes:
    God jul til deg og dine og! :)
    Lang vei til konkurs, og skål for det! ;)
    Har bedt høvdingen bytte navn på tråden, men han har det kanskje travelt i jula.


    God jul til deg og dine :)
    Right back at you, Oyvind! Minnes enda den gode praten vi hadde nedi svingen min på det vakre vestland. Synes vi burde treffes igjen. ;)

    Happy mery new xmas :)
    Hæppy mærry låvly kristmas din helsikes nordlænning ;)

    God Jul Valfy. :)
    God jul Whiplash! Mitt nyttårsforsett er å være mer aktiv i andre sine liv og anleggstråder! Ser fram til å bruke mye tid i din! :)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn