There's no cure for madness - Valfy's godlyd og konkurs

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Valfy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2011
    Innlegg
    2.428
    Antall liker
    2.578
    Torget vurderinger
    30
    Ingen skal si at jeg er en komplisert mann.
    Jeg og kjerringa gikk på en fuktig smell i går. Jeg våkna på gulvet foran høgtalarene. Ho våkna på sofaen bak meg.
    Veldig stas når kjerringa også er din beste venn. :)


    Da blir det øl, Jack Johnson og knekkebrød med hvitost og kaviar til frokost.


    Passende låt:
     

    Valfy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2011
    Innlegg
    2.428
    Antall liker
    2.578
    Torget vurderinger
    30
    Jack Johnson passer de fleste anledninger.
    Her er en godlåt med god stemning og bra driv:

     

    Bent

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.10.2008
    Innlegg
    2.737
    Antall liker
    613
    Sted
    Nordhordland
    Jack Johnson passer de fleste anledninger.
    Her er en godlåt med god stemning og bra driv:

    Jack Johnson kan være veldig behagelig og høre på når man vil slappe litt av, stort sett bra lyd med deilig bass også.:)
     

    Valfy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2011
    Innlegg
    2.428
    Antall liker
    2.578
    Torget vurderinger
    30
    Jack Johnson passer de fleste anledninger.
    Her er en godlåt med god stemning og bra driv:

    Jack Johnson kan være veldig behagelig og høre på når man vil slappe litt av, stort sett bra lyd med deilig bass også.:)
    Noen låter på albumet Sleep Through the Static Kan I noen ører ha for mye bass.
    Det høres ihvertfall helt ræva ut om du har noen stygge peaker mellom 50 og 200 Hz.
     

    Valfy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2011
    Innlegg
    2.428
    Antall liker
    2.578
    Torget vurderinger
    30
    Her er det stille.

    Jeg har fått manneinfluensa. Anlegget gis bort til den første som kommenterer her, når denne influensaen tar knekken på meg.
     

    IvarT

    Fløyelsgutten
    Ble medlem
    19.02.2015
    Innlegg
    2.083
    Antall liker
    5.028
    Sted
    Haugesund
    Torget vurderinger
    3
    Begynt å skrive testamente allerede? Jeg måtte faktisk google "manneinfluensa" for å finne ut om det var en ny variant av disse tidligere epidemiene som fugleinfluensa og svineinfluensa. Men det er iallfall ingen myte, fant jeg ut :) – «Manneinfluensa» er ingen myte
     

    Valfy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2011
    Innlegg
    2.428
    Antall liker
    2.578
    Torget vurderinger
    30
    Begynt å skrive testamente allerede? Jeg måtte faktisk google "manneinfluensa" for å finne ut om det var en ny variant av disse tidligere epidemiene som fugleinfluensa og svineinfluensa. Men det er iallfall ingen myte, fant jeg ut :) – «Manneinfluensa» er ingen myte
    Jeg VAR motstander av påstanden 'manneinfluensa', men nå er det andre influensaen på tre uker her.. :p Som nordlæning på vestlandet er det ekstra flaut å bli sjuk i disse vintertider. Tror du mine vestlandskollegaer deler ut sympati? Nei.. Det nærmer seg heller nesten direkte mobbing. :mad:

    Står'an vel av ska du sjå. :)

    Det verste med å være så sjuk er at selv musikk er slitsomt...
     

    IvarT

    Fløyelsgutten
    Ble medlem
    19.02.2015
    Innlegg
    2.083
    Antall liker
    5.028
    Sted
    Haugesund
    Torget vurderinger
    3
    Ja, nordlendinger pleier riste av seg slikt ganske fort :p Men best å la kroppen få en pause fra musikken i slike tider, det kjenner jeg til fra en gang i fjor da jeg sov nærmest uavbrutt i over et døgn da jeg hadde et innslag av en eller annen influensa. Da ble selv rolig musikk på dempet volum slitsomt.

    Og kanskje lurt å la det bli en stund til neste gang du går på en fuktig smell som i innlegg #361 :)
     

    Valfy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2011
    Innlegg
    2.428
    Antall liker
    2.578
    Torget vurderinger
    30
    Da var det kanskje manneinfluensa du hadde.. :rolleyes:

    Whatever do you mean? Delte jo bare ei flaske vin med konemor... :p
     

    Valfy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2011
    Innlegg
    2.428
    Antall liker
    2.578
    Torget vurderinger
    30
    Støvtørkeren har handla ny pynt i dag. Liker stilen. :)


    s9rWI2t.jpg
     

    Valfy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2011
    Innlegg
    2.428
    Antall liker
    2.578
    Torget vurderinger
    30
    Er forelskelsen over...?
     

    IvarT

    Fløyelsgutten
    Ble medlem
    19.02.2015
    Innlegg
    2.083
    Antall liker
    5.028
    Sted
    Haugesund
    Torget vurderinger
    3
    Mindre enn tre måneder etter kjøp? Nå må du gi deg... ;)
     

    Valfy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2011
    Innlegg
    2.428
    Antall liker
    2.578
    Torget vurderinger
    30
    Haha, ja. Fjottskap.

    Men jeg savner noen av de enormt gode egenskapene til Cornwallene mine, som jeg går forbi hver dag. :(:rolleyes:
     

    Valfy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2011
    Innlegg
    2.428
    Antall liker
    2.578
    Torget vurderinger
    30
    Once you go klipsch... you never recover ;)
    Right you are. :p

    Stille her... Mye trøbbel, feil på komponenter. Frustrasjonen er stor, gleden er mindre.

    Akkurat nå tenker jeg å hive hele digitalskjiten ut vinduet, handle noe rørgreier og en ok vinylsnurr. Leve lykkelig med Cornwall, vinyl, rør, og en flaske rødvin i ny og ne.

    Så får jeg heller finne meg en annen hobby. Har hørt at frimerker er i vinden.
     

    The Last One

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2014
    Innlegg
    2.687
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Trondheim.
    Har to esker med frimerker nede i kjelleren. Stammer vel fra jeg var ca. 5 år.

    Har 7 brett med pins. Både fra VM (Trondheim 97) og OL (Lillehammer). Venter på at pins skal ta seg opp igjen.
    Stiller gjerne det til disposisjon for eventuelt bytte i HiFi.

    Kan stille med garanti på at det ikke er noe feil på pins og frimerker.
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.533
    Antall liker
    9.589
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Vel.. frimerker i vinden vil jeg kalle risiko hobby.. de kan jo fort blåse bort.. ;)

    Men ja, det er av og til slik at man tenker mye rart.. har vært inne på tanken selv å selge alt å kjøpe dynaudio focus 200xd og bare leve lykkelig uten å tenke på match, kanler og piss.. :)
     

    Valfy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2011
    Innlegg
    2.428
    Antall liker
    2.578
    Torget vurderinger
    30
    Har to esker med frimerker nede i kjelleren. Stammer vel fra jeg var ca. 5 år.

    Har 7 brett med pins. Både fra VM (Trondheim 97) og OL (Lillehammer). Venter på at pins skal ta seg opp igjen.
    Stiller gjerne det til disposisjon for eventuelt bytte i HiFi.

    Kan stille med garanti på at det ikke er noe feil på pins og frimerker.
    Haha, takk for tilbudet. Nå har fått roa ned litt, og vil fortelle litt mer.

    AMR DP-777 var/er på et slags lån, prøv før evt. kjøp, kall det hva du vil.
    Rent lydmessig rår det liten tvil om hvor sinnsykt god den er som dac.
    Dessverre har jeg hatt en del problemer med den. Hadde alltid knippe-lyder i høyre kanal når jeg justerte volum. En gang forsvant lyden helt i venstre kanal. En annen gang blasta den plutselig MASSE lyd gjennom høyttalerene. Disse problemene eksisterte kun når jeg brukte forforsterker i dacen.

    Den var så inne til en liten reparasjon/sjekk. Fikk den tilbake to korte uker senere...fremdeles med knippelyder fra høyre kanal. Feilsøkte greiene med alle slags mulige kombinasjoner av kabler, forsterkere og høyttalere, men uten hell. Det kan være de mest seriøse problemene var fikset, men jeg turte ikke teste lenger.

    Må nevnes at eier av DACen er en av de mest solide og hyggelige menneskene jeg har handlet blant alle mine år med dette makkverket som hobby. Den går derfor i retur til han, uten noen sure miner.

    Vel.. frimerker i vinden vil jeg kalle risiko hobby.. de kan jo fort blåse bort.. ;)

    Men ja, det er av og til slik at man tenker mye rart.. har vært inne på tanken selv å selge alt å kjøpe dynaudio focus 200xd og bare leve lykkelig uten å tenke på match, kanler og piss.. :)
    Hehe, FORNUFTIG!

    Dessverre liker jeg å torturere meg selv. Mens DP-777 var på sykehus, stakk jeg innom ei platesjappe på senteret nedi her. Bare følelsen av å se og føle på fysiske plater er noe jeg ikke har kjent på siden jeg kjøpte Eminem sitt Marshall Matters. Dette var i beste fjortisalder, sammen med mamma og pappa på campingtur.

    Det fikk meg til å innse at jeg mangler mye av gleden jeg mener man skal ha med dennen hobbyen. Jeg har hørt på anlegget istedet for musikken, uansett hvor mye jeg har prøvd å overbevise meg selv om noe annet...

    Jeg er glad i høre hele album i slengen, men det er for meg, ingen sjarm eller fysisk glede av å starte en låt fra et vindu på skrivebordet. Mange sier vinyl lukter flott. Akkurat dette får dessverre ikke jeg ta del, da jeg har luktesansen til en pensjonert alkoholiker som har røyka to pakker tobakk for dagen.

    Anyways... I morgen skal jeg innom samma platesjappe igjen, og handle min aller første vinyl!
    Usikker på hva det blir, men jeg tenker med en gang på Black Sabbath, The Raconteurs og Pixies. Kanskje blir det noe fra alle tre? ;D Jeg aner ikke, og det føles fantastisk!

    Jeg har ikke spiller enda, jeg vet såvidt hva en riia er - og jeg vet aldeles ingenting om forskjellen på mm og mc.
    Har lyst til å si quality before quantity, men jeg aner jo ikke om jeg får noe godlyd ut av dette prosjektet.
    Lydkvalitet be damned, jeg har lyst til å være fysisk glad i platene jeg hører på, selvom jeg ikke kan lukte de,og at det kanskje høres drit ut til jeg får teken på dette med analog lyd...

    Reisen blir nok lang, frustrasjonen blir nok stor, utgiftene enda større... men jeg gleder meg som en tosk. :)
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.533
    Antall liker
    9.589
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Hehe... eminem som 14iss på campingtur... da er vi vel kansje noenlunde jevngammle.

    Det kan fort spore av og bli anlegg man lytter til,og ikke musikk.. har tatt meg selv i nakken på det flere gang.


    Vinyl er morro.. her ble det handlet noen plater i en smell... adele sin siste, dire straight sin brothers in arms, david gilmore sin siste, mark knophler sin tracker.. samt alter bridge sinnblackbird og en gammel "måha" klassiker... NWA sin første plate ;)
     

    The Gunner

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    10.017
    Antall liker
    17.712
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Fint utgangspunkt til å begynne med vinyl. Velkommen inn til verden av fysisk format. Dette lukter det dyrt av, ja!;)


    Dessverre liker jeg å torturere meg selv. Mens DP-777 var på sykehus, stakk jeg innom ei platesjappe på senteret nedi her. Bare følelsen av å se og føle på fysiske plater er noe jeg ikke har kjent på siden jeg kjøpte Eminem sitt Marshall Matters. Dette var i beste fjortisalder, sammen med mamma og pappa på campingtur.

    Det fikk meg til å innse at jeg mangler mye av gleden jeg mener man skal ha med dennen hobbyen. Jeg har hørt på anlegget istedet for musikken, uansett hvor mye jeg har prøvd å overbevise meg selv om noe annet...

    Jeg er glad i høre hele album i slengen, men det er for meg, ingen sjarm eller fysisk glede av å starte en låt fra et vindu på skrivebordet. Mange sier vinyl lukter flott. Akkurat dette får dessverre ikke jeg ta del, da jeg har luktesansen til en pensjonert alkoholiker som har røyka to pakker tobakk for dagen.

    Anyways... I morgen skal jeg innom samma platesjappe igjen, og handle min aller første vinyl!
    Usikker på hva det blir, men jeg tenker med en gang på Black Sabbath, The Raconteurs og Pixies. Kanskje blir det noe fra alle tre? ;D Jeg aner ikke, og det føles fantastisk!

    Jeg har ikke spiller enda, jeg vet såvidt hva en riia er - og jeg vet aldeles ingenting om forskjellen på mm og mc.
    Har lyst til å si quality before quantity, men jeg aner jo ikke om jeg får noe godlyd ut av dette prosjektet.
    Lydkvalitet be damned, jeg har lyst til å være fysisk glad i platene jeg hører på, selvom jeg ikke kan lukte de,og at det kanskje høres drit ut til jeg får teken på dette med analog lyd...

    Reisen blir nok lang, frustrasjonen blir nok stor, utgiftene enda større... men jeg gleder meg som en tosk. :)
     

    crosswind

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Innlegg
    5.399
    Antall liker
    13.782
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    13
    Det finns alltså hopp om dig också Valfy! Välkommen in i vinylens vidunderliga verden :cool:
     

    Valfy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2011
    Innlegg
    2.428
    Antall liker
    2.578
    Torget vurderinger
    30
    Hva er dette da? ;D;D;D



     

    Valfy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2011
    Innlegg
    2.428
    Antall liker
    2.578
    Torget vurderinger
    30
    Hehe... eminem som 14iss på campingtur... da er vi vel kansje noenlunde jevngammle.

    Det kan fort spore av og bli anlegg man lytter til,og ikke musikk.. har tatt meg selv i nakken på det flere gang.


    Vinyl er morro.. her ble det handlet noen plater i en smell... adele sin siste, dire straight sin brothers in arms, david gilmore sin siste, mark knophler sin tracker.. samt alter bridge sinnblackbird og en gammel "måha" klassiker... NWA sin første plate ;)
    Blir 29 år ung i år. :)



    Det finns alltså hopp om dig också Valfy! Välkommen in i vinylens vidunderliga verden :cool:
    Tack, det skal bli underbart! ;D
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.533
    Antall liker
    9.589
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    29år ung ja.. da har jeg overtaket med noen år på deg da ;)
     

    Valfy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2011
    Innlegg
    2.428
    Antall liker
    2.578
    Torget vurderinger
    30
    Sånn skal det vel ikke være? :(

     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.533
    Antall liker
    9.589
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Dårlig kuttet... hadde det på gilmore skiva her... kjapp runde med kniven og vips ferdig ;)
     

    Valfy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2011
    Innlegg
    2.428
    Antall liker
    2.578
    Torget vurderinger
    30
    Jeg og kjerringa bor 45 minutter unna jobb. Huset leier vi billig gjennom familie. Problemet er at jeg starter 0800, hun starter 0700.
    Det er altså 26 mil HVER dag for to biler. Ikke akkurat fornuftig bruk av verken tid eller penger. :p

    Vi vil flytte nærmere jobb, så da må kanskje Spendorene ryke til fordel for huskjøp.

    Det hele er litt mindre surt da jeg omsider har fått fingern ut, og begynt på vinylkjøret.

    En Yamaha PF800 skal ankomme meg hvert øyeblikk. Kanskje ikke det mest fornuftige valget for en vinyl-idiot, men se så feit den er da! ;D




    I dette øyeblikk sitter jeg på PC-en, med litt musikk på Spendorene som står bak meg. Selv gjennom en super billig Valab kina-dac får jeg enda seriøse WoW-opplevelser fra disse fantastiske musikkformidlerne...
    Jeg har ikke hørt på Cornwall siden Spendor kom i hus (niks, jeg klarte ikke å selge de ;D)..

    Cornwall er en vanvittig gøy høyttaler. Det er høyttaleren jeg har hatt lengst i hele mitt liv, med god margin. Spendorene har likevel forført meg så til de grader med alle sine gode egenskaper, så det er med skrekkblandet fryd jeg skal koble opp mine kjære Cornwall igjen. :S
     

    Valfy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2011
    Innlegg
    2.428
    Antall liker
    2.578
    Torget vurderinger
    30
    ...Vennligst se bort fra mitt amatørmessige forsøk på å legge ut noen bilder. :p

    Kjerringa har speilrefleks som aldri har tatt bilder av høyttalere, kun hunder.
    Tenker jeg må gi det et forsøk...
     

    Vedlegg

    Sist redigert:

    7th-hifi

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    09.07.2008
    Innlegg
    992
    Antall liker
    752
    Torget vurderinger
    8
    Du er 29 år ung, men du har "voksen" smak, den yamahaen er virkelig flott å se på ;)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn