Som sagt, idiotipriser på endel stativer.Skylan sine kommer på i underkant av 13k när moms är betalt? Stötta din lokala smed är mitt tips! Extra tillfredsställande med kortrest hantvärk från lokal bedrift.
Bilde:Hi Hugo,
Thank you for your e-mail
As you say, there is a reason why Spendor’s stands are made the way they are!
Don’t know if you have seen this – please see the attached review from UK Hi Fi World magazine, which shows Spendor stands too in it’s pictures
Spendor’s stand is purposely designed to fit SP100R2 perfectly (which of course it does) and is made from solid steel bars
By using this design, the possibility of the stand ringing is minimised completely
Best regards
Rob
Yep, og vil garentere at høytalerne lyder forskellig alt efter hva man velger.To måter å lage stands på - ingen masse eller uhorvelig mye masse.
Dette er altså tilsynelatende ikke et problem når det er snakk om lite masse. Burde det likevel unngås på større stativ?Hi Hugo,
I’ve just tested it ... if you have a drive unit on its own, out of a ‘speaker cabinet, then the stand certainly is magnetic
When the loudspeaker is on top of the stand, there is no sense of magnetic pull between the stand and the loudspeaker, however
Best regards
Rob
Ikke hold pusten. Det kan hende du må vente lenge på en troverdig forklaring.Kan noen forklare meg hvorfor stativ i magnetisk stål er mindre enn optimalt?
Hehe, kanskje jeg får tid til å lage meg et par før noen har et skikkelig svar. ;DIkke hold pusten. Det kan hende du må vente lenge på en troverdig forklaring.Kan noen forklare meg hvorfor stativ i magnetisk stål er mindre enn optimalt?
Ikke mist nattesøvnen over det - ingen relevant betydning i dette tilfellet.Hehe, kanskje jeg får tid til å lage meg et par før noen har et skikkelig svar. ;DIkke hold pusten. Det kan hende du må vente lenge på en troverdig forklaring.Kan noen forklare meg hvorfor stativ i magnetisk stål er mindre enn optimalt?
det har jeg prøvd og det fungerte ikke særlig bra. Sammenlignet med gode åpne stativer låt det mye mørkere.Tar du av toppen på Oddvar/Ikea krakken har du åpen topp. Sett opp/ned spikes på toppen. Tipper dette vil fungere veldig bra.
Litt usikker på hvor stabil en slik løsning blir. Slike krakker kan fort bli ganske vinglete når topplata ikke er på. Selv ville jeg ikke tatt sjansen med høyttalere i denne prisklassen, men det er jo er en svært billig og enkel løsning.Tar du av toppen på Oddvar/Ikea krakken har du åpen topp. Sett opp/ned spikes på toppen. Tipper dette vil fungere veldig bra.
Ja. Hver dag i to år..............
Noen her som har hørt Spendor på Naim?
.............
Två timmar! ;DHört mer om du får de ikväll valfy?
Ikke enig, kraftige standere i stål kan være i besidelse av et ganske kraftig magnet felt, især vis der er blevet benyttet plasma skærer i produktionen av top og bund plater da dette medfører en kraftig magnitisering av materialet.Ikke mist nattesøvnen over det - ingen relevant betydning i dette tilfellet.Hehe, kanskje jeg får tid til å lage meg et par før noen har et skikkelig svar. ;DIkke hold pusten. Det kan hende du må vente lenge på en troverdig forklaring.Kan noen forklare meg hvorfor stativ i magnetisk stål er mindre enn optimalt?
Indeed! Passer helt enormt med denne finishen også!Shit det vintagetrekket gjør seg.
Foto har dessverre aldri vært min greie. Jeg legger ut så gode bilder som min Xperia Z3 tillater meg å ta.Er det mulig å be om bedre bilder?
Det ble allerede mye finere nå som bildet står riktig vei! Blir det finere bilder nå så blir vi jo bare lei oss av misunnelse også ...Indeed! Passer helt enormt med denne finishen også!Shit det vintagetrekket gjør seg.
Foto har dessverre aldri vært min greie. Jeg legger ut så gode bilder som min Xperia Z3 tillater meg å ta.Er det mulig å be om bedre bilder?
Nå vil jeg bare lytte litt musikk, kommer mer i morgen og utover helga!
Tja, smaken är ju som baken, men skulle tro Spendor vet vad de gör. Detta är deras egna stativ som de selger till just SP100R2. Sammansvetsade cykelekrar? Får stå för dig, men välger att tro att Spendor har testat alternativ och kommit fram till vad de menar är bäst match till sina högtalare.
Vis vedlegget 349203
Oddvar. Bemärk dock att det var menat som en midlertidig lösning till permanenta stativ var på plats.Crosswind-
derimot kan jag anbefale de IKEA-krakkene jag hade. De är ok i stabilitet, får upp högtalaren i förnuftig höjd och k
hva Ikea krakker tenker du på?
Håper dere har en toseter i sweetspotHahaha, man vet det er god stemning når man krangler med kjerringa om både vinglass og sweetspot!