Hertugens hifi loft

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.842
    Antall liker
    50.842
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    Etter en knapp uke med nytt forsterker sett har følgende skjedd!
    conrad johnson: hadde en veldig behagelig spille stil,fantastisk mellomtone,silkemyk diskant. Gikk ikke kjeller dypt i bassen,REL sub hjalp på det.
    minus med CJ settet var at alt tok fryktelig lang tid før det låt bra,preamp brukte 1minutt på og skru seg på+ en halv time på og bli drifts varm.
    Samme med Poweramp ca 1time før den låt bra. + med hele settet er jo at det låt fantastisk når det ble drifts varmt.
    Luxman/PS Audio: Skrur seg på etter 20 sec. Låter bra etter 15 min,bedre etter en time. Spiller oppløst som fy,kjeller dyp bass. Fullbalansert,krefter i bøtter og spann til og holde amatiene i en skrustikke. Så alt i alt er jeg veldig happy med det nye settet.
    Roksan Xerxes kontra acoustic machine: Xerxes har mere av alt,når det er sakt tror jeg ikke forskjellene hadde vært så stor om jeg hadde samme arm på begge 2. Xerxes er nok litt mere dynamisk kontra Acoustic,men utrolig gode spillere begge 2. Så alt oppsumert har jeg svidd av masse penger på en uke som jeg er happy med.
    Bedre ble bassen,roligere lydbilde. Dårligere ble egentlig ingenting.

    O
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.258
    Antall liker
    9.048
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Du skal ikke prøve preampen til ps audio også? Kansje du hadde fått enda bedre lyd? ;)
     

    Whiplash

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2013
    Innlegg
    1.870
    Antall liker
    2.086
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    4
    Flott du er fornøyd :) Får høre på herligheten når jeg henter høyttalere hos deg en dag.
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.842
    Antall liker
    50.842
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    AB6EF59B-D201-442A-A2E5-1EE03A293349.jpg
    F7DA93F1-D5EE-4307-BB2D-879E8C88DE74.jpeg
    3587C279-35D2-4A5C-A0F5-41A1BD1B45EB.jpg


    Auralic streamer med oppgradert strømforsyning og 250 gb hd
    Står oppkoblet kun for Tidal HI-FI/Master. Låter faktisk et par hakk bedre enn Bluesound node 2.

    O
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.258
    Antall liker
    9.048
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Digitalis er digitalis :) en 0 er en 0 å et 1 tall er et 1 tall ;)
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.842
    Antall liker
    50.842
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    Nå er det nok med festligheter her gutter:)
    Uansett så kommer det ikke lik lyd ut av streamerene,Auralic låter bedre enn bluesound ;)

    O
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.936
    Antall liker
    17.211
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Placebo er placebo er placebo ;)

    Chromecast er like god som Node 2 er like god som Auralic
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.662
    Antall liker
    58.506
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Snakka med noen som har plukka ut Wifi, blåtann og noe annet reversibelt modding + satt på ny (dyr) nettkabel på sin Node.
    De mente den var minst like god som Auralic Aries (IKKE mini).
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.842
    Antall liker
    50.842
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    Placebo er placebo er placebo ;)

    Chromecast er like god som Node 2 er like god som Auralic
    Jeg har jo sakt du ikke får poste her når du er full,gunner :):)

    O
    Snakka med noen som har plukka ut Wifi, blåtann og noe annet reversibelt modding + satt på ny (dyr) nettkabel på sin Node.
    De mente den var minst like god som Auralic Aries (IKKE mini).
    Har begge oppkoblet her og det er lett å høre forskjell på de. Node 2 er oppkoblet med Coax og Auralic med USB.

    O
     

    T-1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.08.2015
    Innlegg
    3.114
    Antall liker
    9.645
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    33
    Den minimale forskjellen kan ikke forsvare pris differansen imo... node er et kupp til prisen! :)
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.936
    Antall liker
    17.211
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Hehe, du verden. Synes Evo, som faktisk har sammenlignet begge - kan ikke se at noen andre her som har gjort det samme - har uttrykt det veldig klart: et par hakk bedre og lett å høre forskjell.

    Her må noen innta mindre alkohol, eller så må andre vaske ørene sine ;)
     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.790
    Antall liker
    1.993
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Han setter iallefall griller i hodet på meg.. :p . Nysgjerrig på en "bedre" streamer selv.. auralic G2 er på lista. :O
     

    Valfy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2011
    Innlegg
    2.428
    Antall liker
    2.577
    Torget vurderinger
    30
    Jeg skal også få prøve en skikkelig streamer, selvom jeg er overbevist om at min Squeezebox Touch låter helt likt alt annet.

    Ikke for å være ekkel Evo, men det er faktisk mer sannsynlig at usb- og coax-inngangene på dacen din låter forskjellig. ;D

    På AMRen låter BNC helt klart best, da den har et eget rør i inngangen som utfører litt magi jeg ikke forstår.

    But one of the most surprising things about DP-777SE is that its BNC inputs are valved, a single 6H11P double triode of NOS sort handles said task. Very well-written SPDIF material is to be found on the AMR site, hence there’s no point to dive into this matter here. But the takeaway is that – according to said company – valved SPDIF input makes a perfect square wave on the oscilloscope.
    MEST nysgjerrig er jeg faktisk på en cd-spiller av skikkelig kvalitet, kontra avspilling av flac fra harddisk gjennom Touch..
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.842
    Antall liker
    50.842
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    Den minimale forskjellen kan ikke forsvare pris differansen imo... node er et kupp til prisen! :)
    Det er den,T-1 skal ikke si noe på det. Fikk Auralic i innbytte på REL suben,så da hadde jeg muligheten til og sammenligne.
    Spiller albumet til,Tony Joe White Closer to the truth, så bruker han en etter som jeg har hørt vintage mikrofon. Han får noen S´er
    Som lett kan høres litt vel skarpe ut på mitt oppsett,det både på CJ settet og det jeg har nå. På en direkte sammenligning er det Auralic som kommer best ut der. Bassen strammer seg også opp et hakk eller 2.

    O
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.842
    Antall liker
    50.842
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    Jeg skal også få prøve en skikkelig streamer, selvom jeg er overbevist om at min Squeezebox Touch låter helt likt alt annet.

    Ikke for å være ekkel Evo, men det er faktisk mer sannsynlig at usb- og coax-inngangene på dacen din låter forskjellig. ;D

    På AMRen låter BNC helt klart best, da den har et eget rør i inngangen som utfører litt magi jeg ikke forstår.

    But one of the most surprising things about DP-777SE is that its BNC inputs are valved, a single 6H11P double triode of NOS sort handles said task. Very well-written SPDIF material is to be found on the AMR site, hence there’s no point to dive into this matter here. But the takeaway is that – according to said company – valved SPDIF input makes a perfect square wave on the oscilloscope.
    MEST nysgjerrig er jeg faktisk på en cd-spiller av skikkelig kvalitet, kontra avspilling av flac fra harddisk gjennom Touch..
    Det beste er og prøve,Valfy da finner du ut om det lønner seg for deg og bytte streamer.

    O
     

    Valfy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2011
    Innlegg
    2.428
    Antall liker
    2.577
    Torget vurderinger
    30
    Jeg skal også få prøve en skikkelig streamer, selvom jeg er overbevist om at min Squeezebox Touch låter helt likt alt annet.

    Ikke for å være ekkel Evo, men det er faktisk mer sannsynlig at usb- og coax-inngangene på dacen din låter forskjellig. ;D

    På AMRen låter BNC helt klart best, da den har et eget rør i inngangen som utfører litt magi jeg ikke forstår.

    But one of the most surprising things about DP-777SE is that its BNC inputs are valved, a single 6H11P double triode of NOS sort handles said task. Very well-written SPDIF material is to be found on the AMR site, hence there’s no point to dive into this matter here. But the takeaway is that – according to said company – valved SPDIF input makes a perfect square wave on the oscilloscope.
    MEST nysgjerrig er jeg faktisk på en cd-spiller av skikkelig kvalitet, kontra avspilling av flac fra harddisk gjennom Touch..
    Det beste er og prøve,Valfy da finner du ut om det lønner seg for deg og bytte streamer.

    O
    Helt enig Ove.
    Kan du da prøve å sammenligne USB- og Coax-inngang på dacen din på samme streamer, og høre etter samme forskjellene du la merke til som mellom bytte av streamere? :cool:
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.936
    Antall liker
    17.211
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Jepp, vanlig fallgruve å glemme at det faktisk ikke samme kvalitet på alle utganger, selv om null er null og en er en osv;)
     

    Valfy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2011
    Innlegg
    2.428
    Antall liker
    2.577
    Torget vurderinger
    30
    Jepp, vanlig fallgruve å glemme at det faktisk ikke samme kvalitet på alle utganger, selv om null er null og en er en osv;)
    Nå er det faktisk innganger vi snakker om, din surrekopp. ;D

    Min AMR har et eget rør kun på BNC/AES-inngangen. Tror du da at den låter identisk med USB og Optisk? :rolleyes:
     

    Sst

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.11.2015
    Innlegg
    692
    Antall liker
    471
    Jeg gikk fra en Bluesound Node til Oppo 103d til en Aurender N100 og har ikke sett meg tilbake.
    Overpriset? Mye mulig. Bedre? Utvilsomt.
    Mer vekt i bassen og en ekstra ro i lydbildet.
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.842
    Antall liker
    50.842
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    D226323B-F260-4345-995B-6B7F0E880FB8.jpg
    Testet litt frem og tilbake nå,virker som Bluesound har høyere gain enn Auralic både på USB og Coax.
    Mest ørevennlig er Auralic,så da er det opptil hvermansen å legge seg opp sin egen mening. :)

    O
     

    rfo

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    13.02.2006
    Innlegg
    67
    Antall liker
    17
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    6
    Jeg gikk fra en Bluesound Node til Oppo 103d til en Aurender N100 og har ikke sett meg tilbake.
    Overpriset? Mye mulig. Bedre? Utvilsomt.
    Mer vekt i bassen og en ekstra ro i lydbildet.
    Har selv gått fra Linn Majic DS til Linn Akurate DS så en kort tur innom SB Touch for så i dag Auralic Aries.
    Rangert slik SB Touch -> Linn Majic DS -> Auralic Aries -> Linn Akurate DS.

    Linn spillerne har innebygd DAC, mens jeg kjørte SB og Auralic inn i samme DAC med samme oppsett ellers.
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.258
    Antall liker
    9.048
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Er nok ørene som hører som til slutt avgjør dette som alt annet i denne hobbyen :)

    Ifølge en del tester så er node 2 et kjempesteg opp kontra disse touch sakene som var så hippe... den ble i samme test også lovpriset som bedre enn denne mini saken fra auralic :)

    Men egentli irrelevant, det er øret som hører som i bunn og grunn avgjør. Her i huset har node 2 fått oppholdstillatelse fram til det eventuelt kommer en node 3 :)
    Brukervennlig, enkel, vellydende, altspisende, mqa osv osv.. samt en innebygget dac som henger med opp til 10k klassen ifølge tester.. :)
    Og forforsterker funker den også eksemplarisk som :)
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.842
    Antall liker
    50.842
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    Er nok ørene som hører som til slutt avgjør dette som alt annet i denne hobbyen :)

    Ifølge en del tester så er node 2 et kjempesteg opp kontra disse touch sakene som var så hippe... den ble i samme test også lovpriset som bedre enn denne mini saken fra auralic :)

    Men egentli irrelevant, det er øret som hører som i bunn og grunn avgjør. Her i huset har node 2 fått oppholdstillatelse fram til det eventuelt kommer en node 3 :)
    Brukervennlig, enkel, vellydende, altspisende, mqa osv osv.. samt en innebygget dac som henger med opp til 10k klassen ifølge tester.. :)
    Og forforsterker funker den også eksemplarisk som :)
    Sant det,X er øret som bestemmer til syvende og sist :). Node 2 har flere muligheter enn Auralic + bedre/finere meny. Sett kun som Tidal streamer er det Auralic som vinner,ergo så beholder jeg begge ;)

    O
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.258
    Antall liker
    9.048
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Det er nok sant. Her bruker jeg ikke tidal lenger. Kun spotify for tiden. :)
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.842
    Antall liker
    50.842
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    Det er nok sant. Her bruker jeg ikke tidal lenger. Kun spotify for tiden. :)
    Aha!
    Da er jo saken klar,Auralic mener Spotify ikke egner seg til seriøs lytting av musikk ;). Men der har vi jo platespiller!

    O
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn