BT
Æresmedlem
- Ble medlem
- 13.10.2005
- Antall liker
- 6.873
Er det foresten ingen som har John Fogerty på topp?
Jeg har forståelse for at du har en forkjærlighet for obskure amerikanske garasjeband fra 60tallet. Og jeg er enig i at det fins mye bra der. Men hvor mange har egentlig hørt noe særlig på det ? Og langt mindre hørt såpass at det går an og velge tidenes beste vokalist på den hylla.ErosLoveking skrev:Hvorfor skal det være en sammenheng mellom det å selge mange skiver = bra?
Ikke overraskende finner jeg lista totalt uinteressant og søvndyssende patetisk. Trist at flertallets tyranni nok engang skal sette en standard.
Noen av mine forslag:
Barry Tashian
The Remains, et av New Englands beste band, fra Boston kom denne gjengen som kunne blitt det neste store. Dessverre ble det bare med support-jobber for Beatles i USA. Har i de siste årene igjen spilt endel, også i Europa. Så de for 5 år siden i Nederland, og fikk nesten bakoversveis over vokalen til Barry, like kraftfull, myk, allsidig og tøff, 40 år etter.
Arthur Lee (LOVE)
Han hadde stemmen med seg nesten inn til det siste. konserten på Cruise Cafe i 1995 står på min topp 3 liste.
En god kandidat. Den gang han var hjernen og stemmen i Creedence.BT skrev:Er det foresten ingen som har John Fogerty på topp?
Arthur Lee and LOVE burde være kjent for de fleste pop/rock-interesserte som går litt lengre enn VG-lista topp 20.rolfozzy skrev:Jeg har forståelse for at du har en forkjærlighet for obskure amerikanske garasjeband fra 60tallet. Og jeg er enig i at det fins mye bra der. Men hvor mange har egentlig hørt noe særlig på det ? Og langt mindre hørt såpass at det går an og velge tidenes beste vokalist på den hylla.
Ellers har vel de fleste band som har blitt store starta opp i en "garasje" kanskje ?
Tiltredes!!!!Karma skrev:Roger Chapman!
Særpreg og kraft i en klasse for seg selv.
Snakker du John Kay her?rolfozzy skrev:Ja Love er kjente. Har hørt en del på de. Ikke noe dårlig band. Golliwogs var vel Creedencebesetningen før de skifta navn og begynte med sin form for swamp rock. Ellers er det jo Sparrows da, som også hadde en av rockens store vokalister, men først ble kjent etter navnebytte.
John Kay ja. Steppenwolf.erato skrev:Snakker du John Kay her?rolfozzy skrev:Ja Love er kjente. Har hørt en del på de. Ikke noe dårlig band. Golliwogs var vel Creedencebesetningen før de skifta navn og begynte med sin form for swamp rock. Ellers er det jo Sparrows da, som også hadde en av rockens store vokalister, men først ble kjent etter navnebytte.
Siden de bytta navn til Difference, Gaffseth kanskje eller hele Traveling Strawberrys ?erato skrev:Vi hadde jo også et norsk Sparrows......aner ikke hvem vokalisten var.
erato skrev:Lennon .... hadde heng på nettet så rolfozzy kom meg i forkjøpet.
Nei,Tor Nado skrev:Sånn , da var alle nevnt.
Eller Van Morrison.tkr skrev:Nei,Tor Nado skrev:Sånn , da var alle nevnt.
Ingen har nevnt Jack Bruce.
mvh
Steve Marriot var strengt talt langt mer minneverdig i The Small Faces.lark skrev:Steve Marriott fra gode gamle Humble Pie må definitivt inn på topp 10. De som ikke vet hvem mann og band var, gå og kjøp "Performance - Rockin' The Fillmore" fra 1970 (eller var det 1971?).
Nei. Det er ikke bare deg.ErosLoveking skrev:Steve Marriot var strengt talt langt mer minneverdig i The Small Faces.lark skrev:Steve Marriott fra gode gamle Humble Pie må definitivt inn på topp 10. De som ikke vet hvem mann og band var, gå og kjøp "Performance - Rockin' The Fillmore" fra 1970 (eller var det 1971?).
Eller er det bare meg?? :-\
Heisann,56fwb ;D Bare til orientering, Ian Gillan er fremdeles vokalist i Deep Purple. Her er han og Steve Morse i aksjon under Purple konserten i Bergen 2006. Don Airey på orgel i bakgrunnen.56fwb skrev:
Har ikke lest hele tråden, men er det noen som har nevnt
Ian Gillan vocalist i "gamle" Deep Purple.