Tidenes idiot....?

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Innlegg
7.597
Antall liker
10
Er pastor Torp tidenes idiot???
Han er absolutt en av dem ja.


Denne er spesielt bra:
- Men hva da med dyrene som fra naturens side er homofile?
- Bare fordi denne såkalte forskeren sier dette på TV 2 vet ikke jeg om det stemmer. Jeg regner med at andre forskere nå vil etterprøve dette, men om så var tilfelle betyr ikke det at dette er noe bra. Det kan være en pervertering eller skjevhet vi heller burde hjelpe dyrene til å kurere, sier Torp.
 

superhkm

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.04.2005
Innlegg
4.139
Antall liker
3.229
Torget vurderinger
2
Hjelpe perverterte spekkhuggere ? Ser vi konturene av en allianse mellom greenpeace og kristenfundamentalistene ?  

I D I O T .
 

Espen R

Æresmedlem
Ble medlem
25.03.2002
Innlegg
10.316
Antall liker
2.842
Hvem er det og hva har han gjort?
Tipper realisten sikter til det siste utspillet fra Torp, nemlig at han motsetter seg at naturvitenskapen skal forske på homoseksuelle handlinger blant dyrene. Pastor Torp får nemlig en kortslutning oppe i hodet sitt, fordi naturen og dyreriket er perfekt, et slags speilbilde av Gud, og homoseksualitet blant mennesker er Satans verk. Og når det viser seg at det som er perfekt (naturen og dyrene) oppfører seg på samme måte som menneskene, da "kortslutter" det i hodet på Torp.
Torp motsetter seg på det sterkeste denne forskninga.
 

bjarte3

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
10.02.2006
Innlegg
123
Antall liker
0
Er pastor Torp tidenes idiot???
Jeg kan i farten ikke komme på noen som skulle kunne være en enda større idiot i alle fall.
 

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
20.757
Antall liker
8.067
Sted
Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
Torget vurderinger
0
"Tidenes" var no litt sterkt, då. Det har vore sagt verre ting om homoseksualitet enn dette opp gjennom århundra...
Utsegnet: "Jeg regner med at andre forskere nå vil etterprøve dette, men om så var tilfelle betyr ikke det at dette er noe bra." har ein viss underhaldnigsverdi. Tilsvarande indremisjonsmannen frå Sørlandet som vart konfrontert med at Jesus lagde vatn om til vin: "Me veit det, men me liga det ikkje"

I eit globalt perspektiv må sjølv heteroseksuelle innsjå at folketalsveksten har godt av homoseksualitet...
 

Espen R

Æresmedlem
Ble medlem
25.03.2002
Innlegg
10.316
Antall liker
2.842
Tilsvarande indremisjonsmannen frå Sørlandet som vart konfrontert med at Jesus lagde vatn om til vin: "Me veit det, men me liga det ikkje"
He..he.. ;)
 

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Innlegg
7.081
Antall liker
6
Hipp hurra for korttidshukommelsen!!! ;D

Man ser stort på det i dag forstår jeg og glemmer alle gårsdagens idioter..
...som: Carl I Hagen, Kristin Kalvorsen, Øystein Djupedal, George Bush , alle Amerikanere, Hitler, Stalin, Lenin, Mao, Høybråten, alle muslimer, alle kristne, alle som stemte på SV, AP, SP, KRF, H OG FRP, alle som ikke stemte, Aylar... der stoppet det opp litt for meg..

Ok, med Torp på første, hvem er så på andre?? ;D
 
S

slowmotion

Gjest
Hipp hurra for korttidshukommelsen!!!    ;D

Man ser stort på det i dag forstår jeg og glemmer alle gårsdagens idioter..
...som: Carl I Hagen, Kristin Kalvorsen, Øystein Djupedal, George Bush , alle Amerikanere, Hitler, Stalin, Lenin, Mao, Høybråten, alle muslimer, alle kristne, alle som stemte på SV, AP, SP, KRF, H OG FRP, alle som ikke stemte, Aylar... der stoppet det opp litt for meg..

Ok, med Torp på første, hvem er så på andre??   ;D
heheh, så enig, så enig ;D

Ellers har jeg hørt om en amerikansk moralsk forening som vill
sladde dyreprogrammer der man kan se dyrenes forplantningsorganer.


;)
 

realist

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Innlegg
3.235
Antall liker
291
heheh, så enig, så enig  ;D

Ellers har jeg hørt om en amerikansk moralsk forening som vill
sladde dyreprogrammer der man kan se dyrenes forplantningsorganer.


 ;)

Det aner meg at herr Torp får konkuranse ;D.....
 

JaLa

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
08.03.2004
Innlegg
249
Antall liker
6
Hei!

Hvis det er i mot naturens regler at to individer av samme kjønn er sammen, hvordan vil da naturen løse det faktum at det ikke finnes like mange av vært kjønn? Hvis målet for levende vesener er å formere seg, får jo naturen et forklaringsproblem ovenfor de vesnene som ikke finner noen livspartner...

Bare en tanke... ;)

MVH Jarle
 

Espen R

Æresmedlem
Ble medlem
25.03.2002
Innlegg
10.316
Antall liker
2.842
Ellers har jeg hørt om en amerikansk moralsk forening som vill
sladde dyreprogrammer der man kan se dyrenes forplantningsorganer.


 ;)
Jeg får gysninger av de sterke kristenfundamentalistiske gruppene i USA. Og disse ekstremt høyrevridde gruppene er på frammarsj i USA. Og den sittende president henter støtte og penger fra disse gruppene.

Hva er egentlig forskjellen på ekstreme islamistiske grupperinger, og ekstreme kristne grupperinger når du leser dette fra VG ? :
http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=112581
 

fibreist

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
10.10.2004
Innlegg
136
Antall liker
2
En meget opplysende artikkel Espen R her har sakset fra VG.
Personlig synes jeg laken kan bli noe tynt,jeg bruker som regel store papirsekker,anbefales. ;D
 

wotg

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2005
Innlegg
2.376
Antall liker
4
Uff! jeg så et innslag på NRK igår om "homodyrene" og han gale pastoren som ville stoppe denne perverteringen :eek:
Jeg skjønner meg ikke på disse erkekristene menneskene, hvilken forskjell gjør det for de om noen menn har en mannlig kjærste eller om noen kvinner har en kvinnelig kjærste?
Er det måten et homofilt par har sex på som skremmer de? Jeg skjønner virkelig ikke denne problemstillingen. Å si at bibelen forbyr det blir liksom litt enkelt. Bibelen forbyr jo mange andre ting også som f.eks klær vevd av to typer stoff osv...
Jeg trodde hovedbudskapet til jesus var at man skulle vise forståelse og respekt for alle mennesker.
 

Loevhagen

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.08.2005
Innlegg
5.372
Antall liker
1.045
Sted
L -> her <- H
Torget vurderinger
3
"Det bør være bedre ting å bruke skattebetalernes penger til enn å arrangere en utstilling som skal legitimere homoseksualitet...Det kan være en pervertering eller skjevhet vi heller burde hjelpe dyrene til å kurere, sier Torp."

For det koster sikkert ikke noe å "kurere" alle dyrs homoseksualitet. Årets dust. Allerde i Januar. :)
 

Espen R

Æresmedlem
Ble medlem
25.03.2002
Innlegg
10.316
Antall liker
2.842
Virkemidlene.
Men det henger vel sammens med at de ekstreme kristne gruppene hovesakelig dominerer i den siviliserte delen av verden, motsatt de muslimske gruppene.
Hadde vi ikke vært så veloppdragne her, med et så gjennomregulert samfunn så kunne vel de kristne ha tatt i bruk virkemidler...
 

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Innlegg
7.597
Antall liker
10
Men det henger vel sammens med at de ekstreme kristne gruppene hovesakelig dominerer i den siviliserte delen av verden, motsatt de muslimske gruppene.
Hadde vi ikke vært så veloppdragne her, med et så gjennomregulert samfunn så kunne vel de kristne ha tatt i bruk virkemidler...
Dette var et merkelig argument. De er altså veloppdragne, som du sier, og avholder seg fra virkemidler som islamistene bruker. Er det ikke det som er poenget da?
 

Espen R

Æresmedlem
Ble medlem
25.03.2002
Innlegg
10.316
Antall liker
2.842
Dette var et merkelig argument. De er altså veloppdragne, som du sier, og avholder seg fra virkemidler som islamistene bruker. Er det ikke det som er poenget da?
Det jeg mente var at i mange muslimenske samfunn så tillates ikke avvik fra den rette tro, det ender med utstøtelse, fengsel, lemlestelse og i verste fall må du bøte med livet. Eksempelvis hvis du utfører homoseksuelle handlinger.

I vesten setter den måten vi har valgt å organisere samfunnet vårt på en stopper for å gå til disse ytterligående virkemidler for de som ikke følger den rette vei.
Men mon tro hvordan det hadde vært hvis 80% av den amerikanske befolkning bestod av ytterligående konservative kristne ?
 

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Innlegg
7.081
Antall liker
6
Vi ser jo i disse dager tydelig forskjell på hvordan kristne og muslimer reagerer.
Blasfemi mot kristne er bare "morro", mens en tegning av Muhammed fører til drapstrusler, boikott og hva blir det neste?
Ikke bare veloppdragenhet som skiller her... det er så gigantiske forskjeller at jeg forstår ikke at noen kan finne på å sammenligne engang...
 

Espen R

Æresmedlem
Ble medlem
25.03.2002
Innlegg
10.316
Antall liker
2.842
Definer "sivilisasjon" og "sivilisert"...
Sivilisasjon = Et samfunn som er organisatorisk og teknologisk høyt utviklet. (relativt sett)
Sivilisert= Et samfunn eller individ som opptrer med et høyt åndelig utviklingsnivå, og hvor nestekjærlighet gjennomsyrer alle handlinger.

Og disse to ordene har nødvendigvis ingen forbindelse med hverandre.
Ja, jeg ser at jeg har benytte helt feil ord i et av mine tidligere innlegg, og dette er utilgivelig. Jeg skammer meg !
 

maiden

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
18.10.2005
Innlegg
246
Antall liker
0
Virkemidlene er like på begge sider. En titt mot Nord-Irland eller på Kristus-militsen i Sudan er jo gode eksempler. Dog kan det virke som ekstreme muslimer er mest ivrig om dagen.
Vår alles frontkjemper Bush fikk jo klarsignal fra selveste Sjefen før han gikk inn i Irak. Mens vår kjære Kjell Magne hadde den samme samtalen med Sjefen, men han fikk motsatt svar.
Det er nok av tullingemner å ta av!

mvh
 

realist

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Innlegg
3.235
Antall liker
291
Jeg får gysninger av de sterke kristenfundamentalistiske gruppene i USA. Og disse ekstremt høyrevridde gruppene er på frammarsj i USA. Og den sittende president henter støtte og penger fra disse gruppene.

Hva er egentlig forskjellen på ekstreme islamistiske grupperinger, og ekstreme kristne grupperinger når du leser dette fra VG ? :
http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=112581
Muhammed har også meldt seg på via stedfortreder.
Sjefen i Libya har netopp trukket sin ambassadør ut fra Danmark pga noen tegninger i en dansk småavis.

Skulle tro at Libya hadde blitt bombet av Danmark, men det var det USA som gjorde, og det begynner å bli en stund siden nå.

http://www.jp.dk/forside/
 
J

jekri

Gjest
Man er vel ikke automatisk idiot fordi man står for sitt syn og forsvarer det vel?  
Enig, Mannen er jo modig!!!
Hvis man blir stemplet som idiot for å ha en kontroversiell mening om en sak og tør si det offentlig er det vel heller de som stempler ham som er idioter ;)
 

realist

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Innlegg
3.235
Antall liker
291
Enig, Mannen er jo modig!!!
Hvis man blir stemplet som idiot for å ha en kontroversiell mening om en sak og tør si det offentlig er det vel heller de som stempler ham som er idioter ;)

Alle som ønsker seg religiøse halleluja-samfunn stempler jeg som idioter... ;D
 

Honkey_Chateau

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.01.2006
Innlegg
1.991
Antall liker
0
Pastor Torp sloss åpenbart mot sine indre demoner, det finnes få andre årsaker til at et menneske kan legge så mye energi inn i å fordømme andre menneskers handlinger.
Gi mannen en seriøs homse-opplevelse, og forløs ham fra sitt fengsel!

Honkey!
 

erato

Æresmedlem
Ble medlem
15.03.2003
Innlegg
19.660
Antall liker
9.957
Sted
Bergen
Torget vurderinger
1
Å forholde seg bokstavtro til bøker skrevet i en annen tid, for andre mennesker, med andre kulturelle og fysiske rammebetingelse, fører sjeldent noe annet enn elendighet med seg.

Så lenge bøkene handler om mellommenneskelige forhold er det kanskje greitt, det er sjeldent feil å være snill med hverandre, men straks de mener noe om hvordan vi skal organisere hverdagslivet vårt, hvem vi skal ha sex med, hva vi kan spise osv, går det forferdelig galt. Det er både pastor Torp , Mao-Tse-Tungs diverse avleggere, IRA og Al Quaida lysende eksempler på.
 

Paal_Iksom

Overivrig entusiast
Ble medlem
14.07.2003
Innlegg
790
Antall liker
6
VG i dag:

Anmeldt for å ha stjålet menighet

En tidligere pastor i Kristiansand har anmeldt Enevald Flåten i menigheten Levende Ord i Bergen for å ha stjålet menigheten hans.


TYV?: En tidligere pastor i har anmeldt Enevald Flåten i menigheten Levende Ord for å ha stjålet menigheten hans. Foto: Paul Sigmund Amundsen.

Det påståtte tyveriet skal ha skjedd høsten 2003, men ble først anmeldt i fjor sommer, skriver Bergens Tidende.

Anmeldelsen ble i første omgang henlagt av politiet, men henleggelsen ble anket til statsadvokaten.

Pastoren medhold og saken er nå oversendt Agder Politidistrikt for etterforskning.

Pastoren mener at Flåten og Levende Ord har gått så langt som å bryte religionsfriheten ved å ta initiativ til at menigheten Kristiansand Bibelsenter ble lagt ned. Gjennom nedleggelsen ble han som pastor fratatt levebrødet.

Pastoren, som nå er arbeidsledig, hevder at han hadde en sikrere jobb enn de aller fleste. I statuttene til menigheten står det ifølge ham selv at «pastoren er innsatt på livstid».
Levende Ord i Bergen forklarer det påståtte tyveriet slik:

- Kristiansand Bibelsenter var en liten menighet som opplevde tilbakegang. Vi fikk derfor henvendelser fra det daværende lederskapet i menigheten om vi kunne gå inn og overta. De var den gang mellom 50 og 60 voksne og barn som selv valgte å bli en del av Levende Ord, sier informasjonssjef for Levende Ord i Bergen, Bjørn Olav Hammerstad
 

KKK

Fersking
Ble medlem
01.02.2006
Innlegg
1
Antall liker
0
Tidenes idiot? Neppe. Finnes VELDIG mange gode kandidater til den tittelen. Men at han finnes en plass på listen over idioter; utvilsomt. Sammen med alle andre som mener deres tro og meninger skal presses ned over ørene på alle andre. Stakkars folk som har et så forkvaklet sjeleliv at de føler behov for å klamre seg til flere tusen år gamle eventyr... Lediggang er nok roten til mye vondt, som ordtaket sier, men neppe så mye som religion...
 
K

knutinh

Gjest
Vi ser jo i disse dager tydelig forskjell på hvordan kristne og muslimer reagerer.
Blasfemi mot kristne er bare "morro", mens en tegning av Muhammed fører til drapstrusler, boikott og hva blir det neste?
Ikke bare veloppdragenhet som skiller her... det er så gigantiske forskjeller at jeg forstår ikke at noen kan finne på å sammenligne engang...
Det er tema-emner på DETTE forum som oppfordrer til boikott av muslimer på generell basis.

Det har vært (preumptivt seriøse) uttalelser på dette forum som antyder at verden hadde vært et bedre sted om alle muslimer plutselig vandret heden.

Hva var det du sa om forskjeller i oppdragelse??????

-k
 

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Innlegg
7.081
Antall liker
6
Det er tema-emner på DETTE forum som oppfordrer til boikott av muslimer på generell basis.

Det har vært (preumptivt seriøse) uttalelser på dette forum som antyder at verden hadde vært et bedre sted om alle muslimer plutselig vandret heden.

Hva var det du sa om forskjeller i oppdragelse??????

-k
Det er partier i DETTE landet som oppfordrer til boikott av Israel på generell basis...
Man velger da vel selv hvem man vil handle med, hvis jeg ikke ønske å kjøpe noe fra et spesielt land så lar jeg bare være...

Må bare si at jeg beundrer kapasiteten din til å delta i alle debatter så og si hele tiden.. jeg klarer på ingen måte å holde følge. Får du gjort annet...? ;)
 

karl

Overivrig entusiast
Ble medlem
03.09.2006
Innlegg
1.192
Antall liker
0
Når amerikanske fundamentalistisk-kristne abortmotstandere bomber abortklinikker og dreper abortleger så stiller det i samme klasse som det vi ser i østen nå.
 

Raven8

Overivrig entusiast
Ble medlem
26.09.2004
Innlegg
706
Antall liker
4
Stakkars folk som har et så forkvaklet sjeleliv at de føler behov for å klamre seg til flere tusen år gamle eventyr... Lediggang er nok roten til mye vondt, som ordtaket sier, men neppe så mye som religion...
Stakkars de som trur på ett smell skapte alt sier bare jeg. håper det ikke smeller igjen på lenge kunne hende neste dynamittgubbe laget en ny folkerase mer overlegen enn oss.
 
K

knutinh

Gjest
Man velger da vel selv hvem man vil handle med, hvis jeg ikke ønske å kjøpe noe fra et spesielt land så lar jeg bare være...
mens en tegning av Muhammed fører til drapstrusler, boikott og hva blir det neste?
Ikke bare veloppdragenhet som skiller her...
Du kan fritt boykotte mens muslimer ikke kan??

-k
 
Topp Bunn