Enig. Den er nydelig. Men da de skulle bruke den i "You only live twice", viste det seg at Sean Connery ikke fikk plass - han var for høy. Så de måtte lage en cabriolet-versjon for bruk i filmen (det ble lagd kun 2 eks):
Ja, og noe som passer mer som utstilling i en klesforretning i Berlin enn på veien. Blir for teatralsk for meg.Det kalles rat rod i bilverdenen, deph.
Enig med Deffe, men en godt brukt, men velholdt orginalbil derimot...Ja, og noe som passer mer som utstilling i en klesforretning i Berlin enn på veien. Blir for teatralsk for meg.Det kalles rat rod i bilverdenen, deph.
Nei det blir litt av det samme. Når hele funksjsonaliteten er amputert er det bare pynt tilbake. Kan man ikke kjøre en bil på veien er det ikke lenger en bil men en kulisse.Enig med Deffe, men en godt brukt, men velholdt orginalbil derimot...Ja, og noe som passer mer som utstilling i en klesforretning i Berlin enn på veien. Blir for teatralsk for meg.Det kalles rat rod i bilverdenen, deph.
Kan man tenke seg et mer sørgelig syn enn en overrestaurert bil som kun blir fraktet på henger?
Bytt 'bil' med teknologi så er vi der.Vis vedlegget 429876
F.eks. slik. Nydelig bilde av en bil som kun er vedlikeholdt og reparert de siste 100 år.
Helt rått - og vakkert!Alois Ruf har forstått det og lager en ny versjon av sin fantastiske RUF CTR "Yellow Bird". Ikke for mye, ikke for lite men akkurat passe! High tech og hyper moderne men med klassisk utseende:
-BB-
Jo, den er engelskVil påstå at det ikke er mulig å lage noe så vakkert som denne. DB11 V12 Twin Turbo. Det finnes ikke et eneste svakt punkt på dette mesterverket. Du slette tid !!!
Vis vedlegget 430923
Vet ikke helt, jeg. Minner litt om Marit Bjørgen. Utgangspunktet er en vakker kvinnekropp, men....Alois Ruf har forstått det og lager en ny versjon av sin fantastiske RUF CTR "Yellow Bird". Ikke for mye, ikke for lite men akkurat passe! High tech og hyper moderne men med klassisk utseende:
-BB-
Helt rått - og vakkert!
Vel, jeg har kjørt bobler med vanlig motor og med opp til 130 hester på bakhjulene. Og jeg har kjørt klassiske Porscher, altså pre 89. Slektskapet finnes helt klart, hekkmotor og bakhjulsdrift kombinert med luftkjølt boxer. Men selv om man merker litt DNA fra boble til 911 så skal du sannelig være en dårlig sjåfør for å kunne påstå noe slikt som du skrev her etter å ha prøvekjørt både boble og RUF. Du går litt bananas i analogiene noen ganger.Baluba: Jeg! Intet annet enn ei forvokst Boble. Med kraftig motor.
Hvis Marit Bjørgen hadde vært gul, så kunne hun vært brukt som verdens raskeste påskekyllingVet ikke helt, jeg. Minner litt om Marit Bjørgen. Utgangspunktet er en vakker kvinnekropp, men....Alois Ruf har forstått det og lager en ny versjon av sin fantastiske RUF CTR "Yellow Bird". Ikke for mye, ikke for lite men akkurat passe! High tech og hyper moderne men med klassisk utseende:
-BB-
Helt rått - og vakkert!
Ref klassisk. Porsche definerer 10 år etter siste model trillet ut av produksjonsbåndet som klassisk.Baluba: La meg da også legge til XK120 og MkII (Morse edition) De kom lenge før Ford var i bildet hos Jaguar. Hvorfor setter du "klassisk"- grensen for Porsche pre 1989, forresten?
En Porsche-fanatiker med litt år på baken vil aldri godkjenner vannkjølte boxere som en del av Porsches klassikere. Jeg hører til dem. Lyden i en luftkjølt Porsche, den litt metalliske klangen av sylindrene, er borte i de vannkjølte motorene fra nyere tid. Cayenne tror jeg aldri vil oppnå noen ekte klassikerstatus blant Porsche-folket. Hvis den får noen klassikerstatus så er det blant folk som kjøper Porsche som statussymbol, ikke de opprinnelige sportsbilkundene Porsche alltid har hatt. Av modelltype utover 911-varianter fra de siste 20 årene tror jeg nok Boxter får litt status som 944, helt grei men ikke det store. Mens Cayman faktisk kan få en klassikerstatus fordi den bringer Porsche litt tilbake til røttene mht pris vs ytelse.Ref klassisk. Porsche definerer 10 år etter siste model trillet ut av produksjonsbåndet som klassisk.Baluba: La meg da også legge til XK120 og MkII (Morse edition) De kom lenge før Ford var i bildet hos Jaguar. Hvorfor setter du "klassisk"- grensen for Porsche pre 1989, forresten?
Med andre ord.. Grøss!! 1'te gen Cayenne Er der snart.
964 og 993 er de siste "ekte" klassikerne iht fanboys. Begrunnelsen som brukes er 'ikke vannpumpe'
Vannkjøling er antikrist i manges syn. Men pr definisjon er første boxter og 996 klassisk også.
Arild
Jeg eier jo en gammel Cayenne. Det er faktisk ganske mange som kjører 911 varianter som slenger opp en hilsen. Men "oss" i Cayenne bokser hilser ikke på hverandre...Det du har observert om hilsing er vel så avslørende som det kan bli, de som kjøper familiebil fra Porsche er rene statussymbolkunder, noe som gjør at deres adferd skiller seg fra sportsbilkundene til Porsche.
Denne nykommeren er også ganske lekker:Tipper Lamborghini Huracàn blir morgendagens klassiker både som bil og i design
Svar: Utrolig morsomt! Før eller senere blir man lei av å kjøre rundt å leite etter mål ;DOg hvor moro er dragracing med 300 hk egentlig?