P
Parelius
Gjest
Av en eller annen grunn ser den Alfaen ut til å være itrukket en tanga. Passer bedre på kvinnene vil jeg troHugh skrev:
Av en eller annen grunn ser den Alfaen ut til å være itrukket en tanga. Passer bedre på kvinnene vil jeg troHugh skrev:
Tubesnake skrev:Mustang er jo bare flotte biler.
pemek skrev:Gjesp...!
Nesten alle eksemplene her er varianter over to seter, lav vekt og forbrenningsmotor som energikilde. Konseptet er egentlig ikke forandret siden motorbilløpet Paris-Rouen i 1894. Studer en Hispano-Suiza Alfonso VIII fra 1912. Det er akkurat samme greie, bare mye finere og mer kompromissløs enn en Alfa Romeo fra 2008.
Kan en vurdering av hvor pen en bil er virkelig skilles fra dens relevans? Jeg synes ikke det. Hvordan stiller det seg da med Aston Martin, Jaguar, Mustang eller Corvette? Det blir gammeldags innmat med ny ferniss. Hul formgiving og ikke særlig pent, spør du meg.
Nei, skal en se etter sportsbil i 2008 blir det heller en elektrisk Tesla. Waverley fant på dette i 1909, men det er igjen blitt fremoverrettet formgiving å lage et effektivt framkomstmiddel med elektromotor. Selv om vi alle heller bør sykle eller ta bussen !
Hva som er vakkert og hva som er design er da relativt vagt, synes ikke dette var veldig off topic (sikkert fordi jeg er enig i mye av det han sier). He he.C. Alshus skrev:pemek skrev:Gjesp...!
Nesten alle eksemplene her er varianter over to seter, lav vekt og forbrenningsmotor som energikilde. Konseptet er egentlig ikke forandret siden motorbilløpet Paris-Rouen i 1894. Studer en Hispano-Suiza Alfonso VIII fra 1912. Det er akkurat samme greie, bare mye finere og mer kompromissløs enn en Alfa Romeo fra 2008.
Kan en vurdering av hvor pen en bil er virkelig skilles fra dens relevans? Jeg synes ikke det. Hvordan stiller det seg da med Aston Martin, Jaguar, Mustang eller Corvette? Det blir gammeldags innmat med ny ferniss. Hul formgiving og ikke særlig pent, spør du meg.
Nei, skal en se etter sportsbil i 2008 blir det heller en elektrisk Tesla. Waverley fant på dette i 1909, men det er igjen blitt fremoverrettet formgiving å lage et effektivt framkomstmiddel med elektromotor. Selv om vi alle heller bør sykle eller ta bussen !
Hva preiker du om?
tråden handler om peneste design, ikke mest interessante konsept.
Oi, den var faktisk pen.Pink_Panther skrev:En smule overdrevet den Excaliburen. ;D På den annen side, når noen har mer penger enn vett så er det marked for slikt.
Dette syntes jeg er vakkert, det opprinnelige, rene 901 designet
Det fine med nettet er at folk kan mene det de vil. Poenget er vel at stygt og pent er en verdidom som ikke kan skilles fra andre ting og rett og slett ikke er brukbart til å finne ut om en bil er pen. Om du byttet tittelen på denne tråden til de mest harry bilene noensinne er jeg sikker på at mange av bildene ville dukke opp der også, f.eks Ford Mustang med lettkledd dame, Spada Vetture Sport eller Excalibur Phaeton. Ingenting "pent" ved demC. Alshus skrev:Hva preiker du om?
tråden handler om peneste design, ikke mest interessante konsept.
Du er inne på noe der.pemek skrev:Det fine med nettet er at folk kan mene det de vil. Poenget er vel at stygt og pent er en verdidom som ikke kan skilles fra andre ting og rett og slett ikke er brukbart til å finne ut om en bil er pen. Om du byttet tittelen på denne tråden til de mest harry bilene noensinne er jeg sikker på at mange av bildene ville dukke opp der også, f.eks Ford Mustang med lettkledd dame, Spada Vetture Sport eller Excalibur Phaeton. Ingenting "pent" ved demC. Alshus skrev:Hva preiker du om?
tråden handler om peneste design, ikke mest interessante konsept.
...men Meridian har fått til et tilbud med den steilende hestenniklasthedolphin skrev:Jeg tvivler på at Ferrari ville tillade et Krell logo på deres kreation.
;D :
"dolph"
Nja ... smaken er som baken ... og den fineste bakenden til Ferrari i «nyere» tid synes jeg er 288 GTO, med 365 BB før den tid, og da er man plutselig tilbake til 250 GTO ... IMHO 8)emotikon skrev:Den fineste bakenden Ferrari har kreert
...
Grunnen til at jeg liker bakenden til Dino, er vel muligens at den minner om Stingrayen jeg hadde som 20åring : 8)KJ skrev:Nja ... smaken er som baken ... og dee fineste bakende til Ferrari i «nyere» tid synes jeg er 288 GTO, med 365 BB før den tid, og da er man plutselig tilbake til 250 GTO ... IMHO 8)emotikon skrev:Den fineste bakenden Ferrari har kreert
...
mvh
KJ