Og jeg som var overbevist om at du av alle ville benytte termen; Velocipedist. ;DValentino skrev:Roadster, takk. Man er da syklist!
For disse med barberte legger er nok termen velociposeur.Spiralis skrev:Og jeg som var overbevist om at du av alle ville benytte termen; Velocipedist. ;DValentino skrev:Roadster, takk. Man er da syklist!
Den nederste Datsun'en så ikke egentlig ut som en Datsun.montesi skrev:Den nederste datsun`en var jo ikke så dum
Riktig, de første er designet av Albrecht von Goertz som også har BMW 507 på samvittigheten. Sier ryktene.Vidar P skrev:Så var vel heller ikke Z-bilene designet av Datsun selv såvidt jeg har hørt? Fine var de iallefall.
Mvh Vidar P
Stemmer; det var det jeg mente å huske. Ikke den verste porteføljen man kunne ha denne 507'en. Elvis hadde en, men gav den bort til Ursula Andress da BMW nektet å fornedrige seg ved å custominstallere en automat for å gire den bayerske V8'en.Pink_Panther skrev:Riktig, de første er designet av Albrecht von Goertz som også har BMW 507 på samvittigheten. Sier ryktene.Vidar P skrev:Så var vel heller ikke Z-bilene designet av Datsun selv såvidt jeg har hørt? Fine var de iallefall.
Mvh Vidar P
Forkert.Vidar P skrev:Stemmer; det var det jeg mente å huske. Ikke den verste porteføljen man kunne ha denne 507'en. Elvis hadde en, men gav den bort til Ursula Andress da BMW nektet å fornedrige seg ved å custominstallere en automat for å gire den bayerske V8'en.Pink_Panther skrev:Riktig, de første er designet av Albrecht von Goertz som også har BMW 507 på samvittigheten. Sier ryktene.Vidar P skrev:Så var vel heller ikke Z-bilene designet av Datsun selv såvidt jeg har hørt? Fine var de iallefall.
Mvh Vidar P
Mvh Vidar P
Her snakker en jo om BMW 507. Den ER designet av Goertz.niklasthedolphin skrev:Forkert.Vidar P skrev:Stemmer; det var det jeg mente å huske. Ikke den verste porteføljen man kunne ha denne 507'en. Elvis hadde en, men gav den bort til Ursula Andress da BMW nektet å fornedrige seg ved å custominstallere en automat for å gire den bayerske V8'en.Pink_Panther skrev:Riktig, de første er designet av Albrecht von Goertz som også har BMW 507 på samvittigheten. Sier ryktene.Vidar P skrev:Så var vel heller ikke Z-bilene designet av Datsun selv såvidt jeg har hørt? Fine var de iallefall.
Mvh Vidar P
Mvh Vidar P
Og jeg har allerede linket til behørig dokumentation.
Jeg gentager lige:
Datsun 240Z / Fairlady er designet af Yoshihiko Matsuo.
Han var dengang en del af Datsun design team.
Hvad han laver i dag ved jeg ikke.
http://www.zhome.com/History/DesignEvolution/DesignEvolutionZ.htm
Goertz designede forgængeren: Nissan Silvia 1600 Sports Coupe
Man kan selvfølgelig vælge at ignorere virkelighedens facts som mange gør inden for HiFi og musik verdenen.
Men historien er skrevet ned.
"dolph"
Takk for påminnelsen. En nydelig bil selvfølgelig!creek skrev:Det varmer godt i hjertet på en Italfreak som meg når jeg ser alle disse Alfaene. Synes også jeg kan kjenne igjen noen av signaturene, så hei til dere alle dere som henger på cuoresportivo.
Men, dere har glemt en av de vakreste alfaene gjennom tidene. Alfa 33, ikke den kantete fra 80 tallet (Selv om den artig å kjøre). Men Alfa 33 Stradale, fra 1967. Bilen har en 2 liter V8, som gir rundt 230 hk ved 8800rpm.
Neida, den var slett ikke glemt ... jf mitt svar #65creek skrev:Det varmer godt i hjertet på en Italfreak som meg når jeg ser alle disse Alfaene. Synes også jeg kan kjenne igjen noen av signaturene, så hei til dere alle dere som henger på cuoresportivo.
Men, dere har glemt en av de vakreste alfaene gjennom tidene. Alfa 33, ikke den kantete fra 80 tallet (Selv om den artig å kjøre). Men Alfa 33 Stradale, fra 1967. Bilen har en 2 liter V8, som gir rundt 230 hk ved 8800rpm.
...