Nå må du våkne da sinep!
Gå gjennom alle slike tråder du nevner på kabelforumet det siste året, så tror jeg du skal ha problemer med å finne noen (særlig mange) hvor de som diskuterer signaturer på div. kabler blir ødelagt av de du og andre har i tankene.
Den tråden som jeg tror kanskje foranlediget denne tråden, var det faktisk en som ønsket å vise/diskutere Odin strømkabel antagelig først og fremst grunnet prisnivået.
Mener du eller andre at såkalte "kabelskeptikere" ikke bør ha anledning til å lage eller ta opp slike temaer under kabelhjørnet?
En strømkabel til den nette sum av over 100K for 1,25 meters lengde med kontakter i hver ende som for sin del kan kjøpes av alle og enhver for 4K.
Mvh.KW
Jeg synes at sunn skepsis er bra og kabler er selvsagt intet unntak.
Når det gjelder krangletråder ala odin tråden, synes jeg disse bør tas under Forskjeller og Testmetodikk. Her diskuteres det om det er forskjeller eller ikke og det er jo greit om alle de typiske krangletrådene kan samles på en plass, så kan interessante diskusjoner foregå på resten av forumet hvor brukerne deler entusiasme og erfaring..
Hvis noen mener at en kabel av typen "superduperkabel" til kr 500,- låter liker bra som odin, så ser jeg ikke noe problem med å poste erfaringen under kabelhjørnet så lenge det er en reell erfaring og ikke bare en post som ene og alene har til formål å lage bråk fra en som aldri har testet disse kablene.
Jeg og synes det er helt villt å betale så mye for en strømkabel og kunne ikke gjort det selv, men om folk ikke har noe problem med det og får et lydmessig løft av det, synes jeg det er bra at de kan dele erfaringer rundt det på forumet her uten at det blir krigstilstander ut av det. Jeg vet ikke hvor mye det koster å lage denne kabelen og det gjør garantert ingen andre her inne heller, så jeg ser ingen grunn til å utrope Nordost som svindlere av den grunn. Den er etter all sannsynlighet kraftig overpriset, men det er det nok av andre ting her i verden som er og. Dette er sterkt markedsførte produkter og prisene blir jo selvsagt deretter og, sånn er det jo med alle slike produkter.
Så
Krangletråder om ABX, DBT, placebo, ørsmå forskjeller bla bla bla -> Forskjeller og Testmetodikk
Entusiasme, erfaringer, spørsmål, informasjon -> resten av forumet