Tiltak i regelverket for å unngå store krangler (i f.eks. kabeltråder)

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Status
    Stengt for ytterligere svar.

H.R

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2008
    Antall liker
    6.811
    Sted
    Jessheim | Ullensaker
    Torget vurderinger
    5
    En skal ha respekt for nestens rett til å ytre sine meninger; ikke nestens meninger.
    Synes du at dette blir gjort idag? Jeg gjør det ihvertfall ikke.. Men kall det gjerne en kortslutning, det er sikkert bare meg...
    synes i stor grad at det blir gjort idag. Finnes eksempler på meningspoliti men totalt sett er det få innlegg av den art som går over streken. Slikt må man tåle. Det er svært få uforskylte syndebukker her.

Tremor

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.05.2012
    Antall liker
    878
    Sted
    Tromsø
    Jeg begriper absolutt null og niks av hva som gjør at noen kan få seg til å hevde at utdannelse og påfølgende kunnskap kan virke diskvalifiserende i en debatt. Mitt (veldig humoristiske) bidrag:

RuneG

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.02.2011
    Antall liker
    176
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    37
    Er dere enige om å være uenige, eller uenige om å være enige?

Ulf-B

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Antall liker
    2.101
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    Vi er enige om å vente på forslagene til Roysen. Å vente på Godot virker mer fruktbart i øyeblikket......

T

tce-teams

Gjest
    Vi er enige om å vente på forslagene til Roysen. Å vente på Godot virker mer fruktbart i øyeblikket......
    Ja venter selv på forslagene til roysen , men hvilken forslag han kommer med det er jeg spent på hva det blir.
    skrevet fra mobil.

Medlem-

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.09.2012
    Antall liker
    829
    Sted
    Bergen
    Nei dette har gått for langt.Nå må vi flytte disse ledningsfolka til Kabelvåg,å klippe av allt som heter internett.....

Zappern

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.10.2002
    Antall liker
    21
    Torget vurderinger
    4
    Man kan vel aldri få for mye regler med null toleranse. Det løser som kjent alle problemer. Se bare på politikken.
    Ut med alle ettehvert som man ikke liker de, da sitter man igjen med de likandes. Er det det som er veien å gå?

Fosse

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Antall liker
    28.987
    Torget vurderinger
    27
    Tror jeg stoler mer på produsent og importør enn en "Fosse" her inne. Har forresten fått meg en 50 kilos- snåsaboks fra Edge som forsterkeri, hadde den faktisk på lån et par uker før jeg somlet meg til å betale. Var klart bedre enn effektdelen i min gamle "Verdens beste integrerte fra Accuphase". Et kupp til (brukt)prisen.
    Vil anbefale deg å lese den opprinnelige Edge-tråden. Jeg mener å huske jeg har vært svært lite påståelig om boksens innhold, produsent og forhandler. Det som imidlertid er udiskutabelt er at spilleren inneholdt det jeg fotograferte (jeg har godt med bilder). Jeg har sett innmaten på et par andre eksemplarer av arten og de var ikke særlig vakre noen av dem, så dette var ikke bare min spiller. Den ble forresten lagt ut for salg omtrent samtidig med at debatten pågikk, hvilke andre motiver enn opplysning skulle jeg kunne ha hatt?

PS. Du kan få se bilde av Gløshaugen-ringen min også, om det trengs.

totte

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2007
    Antall liker
    2.500
    Torget vurderinger
    0
    Tror jeg stoler mer på produsent og importør enn en "Fosse" her inne. Har forresten fått meg en 50 kilos- snåsaboks fra Edge som forsterkeri, hadde den faktisk på lån et par uker før jeg somlet meg til å betale. Var klart bedre enn effektdelen i min gamle "Verdens beste integrerte fra Accuphase". Et kupp til (brukt)prisen.
    Vil anbefale deg å lese den opprinnelige Edge-tråden. Jeg mener å huske jeg har vært svært lite påståelig om boksens innhold, produsent og forhandler. Det som imidlertid er udiskutabelt er at spilleren inneholdt det jeg fotograferte (jeg har godt med bilder). Jeg har sett innmaten på et par andre eksemplarer av arten og de var ikke særlig vakre noen av dem, så dette var ikke bare min spiller. Den ble forresten lagt ut for salg omtrent samtidig med at debatten pågikk, hvilke andre motiver enn opplysning skulle jeg kunne ha hatt?

Jeg er litt nysgjerrig på hva som gjør deg så mye mindre kredibel enn de som skal selge skjiten, men Trygve utdyper nok.

Men uavhengig av ramlende tønner: Hvor blir det av forslagene til tiltak?

Fosse

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Antall liker
    28.987
    Torget vurderinger
    27
    Tror ikke jeg helt forstår hva du mener med forslag til tiltak Totte, kan du utdype?

totte

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2007
    Antall liker
    2.500
    Torget vurderinger
    0
    Tror ikke jeg helt forstår hva du mener med forslag til tiltak Totte, kan du utdype?

Det med forslag til tiltak var ikke til deg eller Trygve, og burde helt klart vært lagt i egen post. Siden du er quotet er det vel ikke unaturlig at du antok at spørsmålet var til deg. Linjeskift og noen konfuse ord om "ramlende tønner" var en dårlig løsning. Min feil - klønete.

Roysen har jo annonsert at det kommer forslag, men det ble så stille derfra, så det er disse forslagene jeg etterlyser.

B Rasse

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.05.2012
    Antall liker
    477
    Roysefar har ikkje vore på sentralen på fem dagar. Han sit nok i skrivestova.

lydbjørn

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.04.2005
    Antall liker
    49
    Sted
    Oslo
    Vi får ikke håpe på at han har meldt seg ut fra HFS, som mange andre har gjort før:(

quade777

Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    06.03.2009
    Antall liker
    15
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    5
    Det ville ikke vært første gang... Og sikkert ikke siste heller...

Ser fram til forslagene!

Kule-Trygve

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2008
    Antall liker
    289

Javel så du skrudde opp spilleren. Og så solgte du den veldig billig, antagelig med tap?
    Hvorfor skrudde du den opp? Var det noe løst som ristet der inni? Og hva ventet du å finne da du åpnet lokket? Et Donald- blad?
    Så den er ikke så "vakker" inni. Hvis tingene inni er slurvete montert, er det jo ikke bra. Det bør jo gjøres litt skikkelig. Kunne du se at innmaten var "dårlig" lydmessig? Ble lyden dårligere etter du skrudde den opp, siden du solgte akkurat da? Var du ikke fornøyd med lyden før det?

K

Kaare G. Opsahl

Gjest

Javel så du skrudde opp spilleren. Og så solgte du den veldig billig, antagelig med tap?
    Hvorfor skrudde du den opp? Var det noe løst som ristet der inni? Og hva ventet du å finne da du åpnet lokket? Et Donald- blad?
    Så den er ikke så "vakker" inni. Hvis tingene inni er slurvete montert, er det jo ikke bra. Det bør jo gjøres litt skikkelig. Kunne du se at innmaten var "dårlig" lydmessig? Ble lyden dårligere etter du skrudde den opp, siden du solgte akkurat da? Var du ikke fornøyd med lyden før det?
    Hva mener du med dette innlegget? les den edgeCDtråden og kutt ut den sjikanøse stilen. Edge har null troverdighet etter avsløringen av den spilleren. Importøren moddet spilleren med asfalttape som så ut som det var montert av en fyllik. Et bedrag av kundene, er min mening.

Sist redigert:
    C

cruiser

Gjest
    Hva med å lese tråden det er snakk om (u)Kule-Trygve før du sprer om deg med eder, galle og sjikane?

Kule-Trygve

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2008
    Antall liker
    289
    Jeg fant ikke den aktuelle tråden. Og jeg stiller jo bare noen enkle spørsmål. Dersom importøren moddet spilleren (DERSOM), og dette gjorde at innmaten så amatøraktig ut, er det jo knapt Edge sin feil. Høres egentlig fantastisk ut om importøren skulle "modde" et produkt uten å informere kjøperen av produktet.

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    Importøren "moddet" spilleren etter kritikken i tråden. Et godt råd trygve. Kutt ut, her er du på svært tynn is. du angriper en meget etterettelig og skikkelig person (Fosse) og stiller spørsmål om hans troverdighet. Det er dumt og oppfattes som meget provoserende av mange. Finn tråden og les og lær.

YoungNeils

Medlem
    Ble medlem
    29.10.2007
    Antall liker
    0
    Les tråden du. Sikkert lurt å forhåndsbestille en spade til når du trenger å grave deg ned.

V

vredensgnag

Gjest
    Importøren "moddet" spilleren etter kritikken i tråden. Et godt råd trygve. Kutt ut, her er du på svært tynn is. du angriper en meget etterettelig og skikkelig person (Fosse) og stiller spørsmål om hans troverdighet. Det er dumt og oppfattes som meget provoserende av mange. Finn tråden og les og lær.
    Ja, ble litt rart å lese det første innlegget om påstått anonyme "en 'Fosse'" som var uten troverdighet sammenlignet med produsenten. Fosse bruker etternavnet sitt, og har vel aldri lagt skjul på hvem han er her inne. Hyggelig kar i tillegg, som tom tilbød meg å låne noen headshells en gang. Temmelig kyndig om hifi er han også.

Fosse

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Antall liker
    28.987
    Torget vurderinger
    27
    Ja, jeg solgte spilleren billig, med mer tap enn jeg hadde antatt da jeg kjøpte den, men med mindre tap enn jeg fryktet da jeg la ut bildene.
    I Edge-tråden ble det fremlagt et bilde av innmaten i en Edge-spiller. Det var en masse diskusjon om hvorvidt disse bildene var ekte eller falske og hva og hvordan innmaten var bygget opp (detaljene husker jeg ikke i farten). I og med at jeg eide en slik spiller så hadde jeg mulighet for å ta bilder og vise, så kunne de som var interessert selv bedømme. Jeg skal innrømme at jeg ble ganske paff da jeg åpnet spilleren.

Jeg har ingen kvalifikasjoner for å se om innmaten er "dårlig" lydmessig, men noe kvalitetsfølelse gav det ikke, merk følelse. Selv om byggekvaliteten var dårlig så var den ikke verre enn at den spilte helt likt etter å ha blitt åpnet, ingen lydmessig forringelse altså. Grunnen til at jeg solgte var at jeg hadde kjøpt spilleren uhørt hos meg og foretrakk den gamle spilleren (de ble solgt begge to, men det er mindre viktig). Jeg var vel ikke henrykt over lyden før jeg så innmaten, men jeg var ikke skremt av lyden i etterkant heller. Jeg tror jeg har vært saklig i min omtale av denne spilleren.

Sist redigert:

Kule-Trygve

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2008
    Antall liker
    289
    Jeg fant ikke den aktuelle tråden. Og jeg stiller jo bare noen enkle spørsmål.
    Her er den. Les og lær om hvorfor Egde har omtrent samme status i hifimiljet som radioaktivt avfall.

http://www.hifisentralen.no/forumet/hi-fi-generelt/22149-edge-g-cd-spiller-verdens-beste.html
    Ja denne så jeg. Men tråden er på 48 sider, og jeg gadd ærlig talt ikke lete etter denne åpningen av Fosse.
    Siste innlegget er for øvrig:

Mye spekulasjoner i denne tråden, og lite håndfast info. Det meste har vel blitt diskutert i denne saken og nå stenger jeg tråden.

MVh
    Høvdingen​

Nikko03

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.11.2008
    Antall liker
    2.925
    Torget vurderinger
    3
    På toppen av det hele trenger du ikke gå lenger enn til side 6 og 7 i tråden så får du servert bilder av innmaten.
    Det går gud hjelpe meg ikke ann å bli så lat.
    Les og lær.

Kule-Trygve

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2008
    Antall liker
    289
    Hvis du er så kul at du ikke gidder å lese deg opp på en sak, hvorfor ikke la tastaturet være?
    Jeg innbiller meg at jeg har bedre ting å bruke tid på enn å lese ørten sider i ørten gamle tråder på hifisentralen. Og stort sett skrevet av folk som aldri har vært i nærheten av noe Edge- produkt, skulle jeg tro.

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.906
    Sted
    Oslo
    Hvis du er så kul at du ikke gidder å lese deg opp på en sak, hvorfor ikke la tastaturet være?
    Jeg innbiller meg at jeg har bedre ting å bruke tid på enn å lese ørten sider i ørten gamle tråder på hifisentralen. Og stort sett skrevet av folk som aldri har vært i nærheten av noe Edge- produkt, skulle jeg tro.
    Bedre ting?
    Som å "bidra" på sentralen.

for all del

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    importøren bekrefter modding i tråden. eiere av edgespiller bidrar osv. selv har jeg hørt spilleren ved noen anledninger, også testet den opp mot en annen spiller. OAS tester spilleren osv. det er nok en del medlemmer som har hørt "DVDspilleren"

Trondmeg

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Antall liker
    8.413
    Torget vurderinger
    12
    Hehe. Dette er helt fantastisk. Fornektelse av Edge-sakens realitetsforankring Får meg til å minnes utsagnet: "Jeg synes ikke Beatles var så store, jeg".

Mere, mere :)

lydbjørn

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.04.2005
    Antall liker
    49
    Sted
    Oslo
    Har lest hele tråden om igjen (puhhh), og det begynner så smått med en CD spiller (Edge), for deretter å forsette med kabler i lange baner! På slutten er vi innom den nevnte Edge spilleren igjen, og det er kanskje ikke så rart!

Skal sende en forespørsel til OHC, og spørre om de er villig til å ta en del kabelbytter, eller evt. noen flere kabelbytter på deres egen messe neste helg!

Er de selv overbevist om at de dyre Nordost kablene er verdt pengene sine, så burde de også vise de frem, så alle og enhver kan ta del i den lytteropplevelsen!

Det er jo her de fleste diskusjonene/kranglingene starter (untatt en og annen avstemmningstråd, og en del avsløringer av enkelte CD spillere), og vi blir vel aldri helt enig her, men synes faktisk at denne tråden har en del/mange gode innlegg fra begge sider av skyttergraven, og de fleste holder seg faktisk langt innenfor dagens tiltak/regler!

Kanskje kabeltrådene pluss første versjon av noen avstemmninger burde fjernes, eller moderes fra første stund?

Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn