oyvjorge
Hi-Fi freak
Et retorisk spm?Pleier gode MC stepups å forringe signalet?
Men hvor gode er godt nok her inne?
Et retorisk spm?Pleier gode MC stepups å forringe signalet?
Her er 912 "dissikert" i bilder:Noen som har sett innvendige bilder av de større riaa-forsterkerne til EAR?
Hvordan er det med 868, er ikke den ganske lik 912?Bare litt side info......... riaa'en i 912 er ikke den samme som sitter i 324. Den store Parvachini preampen derimot har en lett moddet 324 inne i seg.
Så ikke pent ut!Jeg har kjøpt en "EAR 834P" på finn som tydeligvis har vært herjet med!
Innmaten er montert i et 834L kabinett for å få bedre plass.
Vis vedlegget 466910
Jeg har ikke testet den enda, men åpnet den opp for å se nærmere på hva jeg har kjøpt.
Det er montert 2 stk MC trafoer på denne på inngangen, men de er helt uten merking.
Er det noen som kjenner igjen typen? Det er 6 ledninger på de, rød, brun, gul, oransje, hvit og svart, og de er ca 3 cm i diameter og høyde.
Ellers er det satt inn Obligato kondensatorer og noen Mundorf Tubecap.
Kanskje noen her har sett denne før?
Hører nok bedre til i DIY avdelingen jaSå ikke pent ut!Jeg har kjøpt en "EAR 834P" på finn som tydeligvis har vært herjet med!
Innmaten er montert i et 834L kabinett for å få bedre plass.
Vis vedlegget 466910
Jeg har ikke testet den enda, men åpnet den opp for å se nærmere på hva jeg har kjøpt.
Det er montert 2 stk MC trafoer på denne på inngangen, men de er helt uten merking.
Er det noen som kjenner igjen typen? Det er 6 ledninger på de, rød, brun, gul, oransje, hvit og svart, og de er ca 3 cm i diameter og høyde.
Ellers er det satt inn Obligato kondensatorer og noen Mundorf Tubecap.
Kanskje noen her har sett denne før?
Når jeg bestilte, så hadde de sort inne. Men jeg ønsket den klassiske i Silver.Tar sjansen på å bryte stillheten her med et spørsmål. Noen som har sett EAR 324 med sort frontplate? Finner ingen bilder på nettet, men det sies den også leveres i sort i tillegg til silver.
Lysdioden er ikke blå men lys orange på min Silver.Der var den jaggu. Takk for at du tok deg tid å finne bildet. Sannelig ikke godt å si hva som er stiligst, men liker i alle fall den røde lysdioden bedre enn den blå på silver, som jeg syns er litt for skarp og iøynefallende, spesielt i dempet belysning. Litt usikker på de sorte knappene. Ser nesten ut som plast. Hvis du vet av flere, kanskje litt skarpere bilder, eller har link til slike, hadde det vært flott. Akkurat nå bikker det likevel i retning silver for meg også.
Må hente solbriller dersom jeg skal orke å se på bildet.Min 324 silver med den «skrikende» blå dioden, sett helt nederst til høyre her i mørket i Son i kveld...
Vis vedlegget 582272
Der var den jaggu. Takk for at du tok deg tid å finne bildet. Sannelig ikke godt å si hva som er stiligst, men liker i alle fall den røde lysdioden bedre enn den blå på silver, som jeg syns er litt for skarp og iøynefallende, spesielt i dempet belysning. Litt usikker på de sorte knappene. Ser nesten ut som plast. Hvis du vet av flere, kanskje litt skarpere bilder, eller har link til slike, hadde det vært flott. Akkurat nå bikker det likevel i retning silver for meg også.
Kanskje, men alternativet er klassikeren. Litt å si det også for mitt valg.Sort er jo det tøffeste, alternativet ikke fullt så tøft.
Der var den jaggu. Takk for at du tok deg tid å finne bildet. Sannelig ikke godt å si hva som er stiligst, men liker i alle fall den røde lysdioden bedre enn den blå på silver, som jeg syns er litt for skarp og iøynefallende, spesielt i dempet belysning. Litt usikker på de sorte knappene. Ser nesten ut som plast. Hvis du vet av flere, kanskje litt skarpere bilder, eller har link til slike, hadde det vært flott. Akkurat nå bikker det likevel i retning silver for meg også.
I en annen liga sa du jo selv for noen dager siden...K.H låter den bedre enn EC?
No problem. Tror det var noe i den retningen du skrev og mener å huske det var i tråden til BangBang.KH når sa jeg det ,jeg tror det ja basert på andres inntrykk. Kan ikke huske å ha sagt det.Er aldri bastant på ting jeg ikke har hørt, lurte bare på hva du har erfart. Beklager.
Trenger ikke å være mer komplisert enn det. Hvis man har mulighet til å sammenligne og råd til å bestemme fritt, da velger man det man ønsker og prefererer.No problem. Tror det var noe i den retningen du skrev og mener å huske det var i tråden til BangBang.KH når sa jeg det ,jeg tror det ja basert på andres inntrykk. Kan ikke huske å ha sagt det.Er aldri bastant på ting jeg ikke har hørt, lurte bare på hva du har erfart. Beklager.
Jeg har ikke hørt på EAR mer enn et par dager, så tør derfor ikke si så mye med sikkerhet, men inntrykket så langt er at det er snakk om små forskjeller. Når jeg kobler mellom dem blir jeg rett og slett litt usikker på om EAR er noe bedre enn EC. Kanskje litt mykere og mer naturlig på stemmer og en litt mer utstakt bass, men som sagt litt usikker. Kanskje er det rett og slett hørselen som er forklaringen på at jeg ikke evner å avdekke større forskjeller. Eller kanskje er det utstyret for øvrig. Jeg har for eksempel ikke allverdens av høyttalere med mine små Dynaudio Special 40, selv om jeg er meget tilfreds med dem. Regner vel likevel med at EAR vil vise seg som den beste, etter hvert som jeg får hørt mer. Tror det må være en grunn til at så mange vinyleksperter her inne har valgt den. Derfor har jeg tatt sjansen på å bestille en. Får heller selge om den over tid skulle vise seg ikke å gi det jeg håper på. Den jeg har nå er bare på hjemlån. Uansett vil jeg fastholde at med mitt utstyr og etter mine ører er ECP-2 en fordømt bra riaa. Så får andre bare rakke ned på den og bruke de ukvemsord de måtte ønske, også i fortsettelsen.
Ja, husker den som veldig god til en vettig pris. Men 33 ohm? Burde du ikke ha ligget mellom 50 og 100 ohm i teorien i alle fall? (internal impedance 5 ohm x 10/20)Min Ortofon Cadenza Bronze funker helt fint på 33 ohm med Trichord Delphini, du vet hvor den kommer fra.Spiller på Rega RP 10.
Det finnes også ferdig lysdempende folier å få kjøpt, i forskjellige styrkegrader og størrelser.Hva med vannfast tusj? Da slipper man lys fra dioden Jeg bruker dobbeltsidig teip og tynn mørk plastikk film foran pæra på min 834p. Det demper lyst ganske mye. Påvirker ikke garantien heller.