Enig, og i tillegg hadde den ett linjetrinn som var av en annen klasse en hva jeg var vant til.Gratulerer med 912 mfufu!
Jeg er strålende fornøyd med min og ser ingen grunn til og lete videre.
Riaa trinnet er ekstremt tyst og det hele er en fryd og "jobbe" med!
Jeg TROR det ble sagt at det var JJ Electronics som produserte for EAR Yoshino tidligere. Ikke noe og rope hurra for de originalrøra altsåEr en ting eg lurer på når det gjeld Ear 912 ka type PCC88 rør som står i den når den er ny altså produsent , fikk ikkje med når eg kjøpte den , men ut fra det eg skjønner så står det ear på røra , hadde vore inntresant å vist og kanskje fått tak i den type rør for å prøve.
noaa
Der var det mye fint, Rudi. Tenker du ikke har det så verst akkurat nå
Jeg leste den gode testen av EAR 834 Signature på audiophile.no. Dette er jo den samme RIAAen som står i EAR 864. Jeg hadde derfor blitt svært takknemlig om du kunne anbefalt PUer som koster mellom 2000 - 10000 som du tror vil fungere godt.
Vil også takke for all vinylinformasjon og testing som du har delt med oss som er interessert.
@Rudi, her var det litt EAR ja Er det dette utstyret du skal bruke på de nye høyttalerne du tok bilde av i den andre tråden?
Om dere tar dere tid for å teste PUer i den prisklassen så har vi med litt mindre budsjett noe å se frem tilDer var det mye fint, Rudi. Tenker du ikke har det så verst akkurat nå
Jeg leste den gode testen av EAR 834 Signature på audiophile.no. Dette er jo den samme RIAAen som står i EAR 864. Jeg hadde derfor blitt svært takknemlig om du kunne anbefalt PUer som koster mellom 2000 - 10000 som du tror vil fungere godt.
Vil også takke for all vinylinformasjon og testing som du har delt med oss som er interessert.
Smilet er i færd med og gå helt rundt i kveld ja........ vedr pickuper i 2-10k klassen så er det noe vi må sette oss som mål og få testet en del av i 2015 for frem til nå har det vært relativt mangel fullt, sånn på sparket nå er det egentlig bare de gamle travere Lyra Delos og Ortofon Rondo Bronze som jeg synes er værd og nevne, men det skal da finnes andre...... som sagt er det noe vi må jobbe med fremover.
Om dere tar dere tid for å teste PUer i den prisklassen så har vi med litt mindre budsjett noe å se frem tilDer var det mye fint, Rudi. Tenker du ikke har det så verst akkurat nå
Smilet er i færd med og gå helt rundt i kveld ja........ vedr pickuper i 2-10k klassen så er det noe vi må sette oss som mål og få testet en del av i 2015 for frem til nå har det vært relativt mangel fullt, sånn på sparket nå er det egentlig bare de gamle travere Lyra Delos og Ortofon Rondo Bronze som jeg synes er værd og nevne, men det skal da finnes andre...... som sagt er det noe vi må jobbe med fremover.
Var 509 jeg også helst ville høre men den hadde de ikke inne. Men i min naivitet er det vanskelig og finne noe jeg savner med 861 for øyeblikket, når jeg sammenligner med mine egne (AW180) så er det kun positivt og si om 861. Lurte først på om det var litt "mindre" bass, men jeg tror den bare er mer kontrollert og strammere? Hmm...@Rudi, her var det litt EAR ja Er det dette utstyret du skal bruke på de nye høyttalerne du tok bilde av i den andre tråden?
Ja, inntil videre, men får opp et par 509 rør-mono blokker i slutten av Januar, litt mer og dra på med, men 861'ene har full kontroll, så ikke noe problem.
Til de av dere som har 912....... den bare MÅ dere høre sammen med en 861 eller to, tror lyden fra de sammen vil begeistre stort.
Det er verdt detklippe klippe...
Selg båt, bil og familie, kjøp deg en EAR 912.
Ikke noe sår som kan saltes her ihvertfall, jeg kjøpte det beste jeg hadde råd til vel vitende om at det alltid finnes en større fisk i havetEr redd jeg strør litt salt i såret til de som har/ønsker seg 912 som forøvrig er veldig god.......men 312 er et stort hakk oppover lydmessig.
Om jeg ikke tar feil er det noe nytt på gang snart også fra Mr Tim........ noe dyrt noe
Ingen på sentralen som har høyrt denne forsterkeren på Respons ArtNoen som har høyrt Ear 890 på Respons Art om den gir nok kraft , 4ohm 88db
Gratulerer Dette er en av de komponentene jeg er blitt mest glad i. For en kvalitetfølelse og eierglede den gir.
Jeg har mest erfaring med linjedelen og skriver derfor kun om den. Det er kun 12au7 røret som endrer lyden merkbart. Dette er erfart og også bekreftet av Brynjar. Jeg har prøvd mange forskjellige rør, Telefunken, Ampherex, Simens, RCA Cleartopp, Tung sol, osv. Hva som er best avhenger av smaken din, dagsform, høyttalerene og ellers annet som er koblet opp. Det som er helt sikkert er at du kan gjøre store endringer med lyden kun med ett rørbytte. Om jeg var deg hadde jeg handlet inn forskjellige rør som du finner spennende, så har du muligheter for å endre lyden slik du vil når du har behov for det. Equalizer by tubes er genialt.
Jeg har enda ikke fått EAR 864 til å låte dårlig. Dumme meg solgte en, men savnet ble for stort, så nå har jeg enda en.
Noen som har eksperimentert med Riaaen? Har alle 3 rørene innvirkning på lyden?