Diverse Ting å gjøre i disse coronatider

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • C

    cruiser

    Gjest
    Hvis man har 3d printer kan man printe ansiktsvern til helsetjenesten. Innkjøpsavdelingene i de forskjellige regionene har henvendt seg til printegrupper på Facebook og etterspurt disse visirene. Har 3 printere igang her, blir dog bare 3 visirer I timen. Men det er da noe.
     

    vidarje

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2009
    Innlegg
    5.393
    Antall liker
    3.577
    Sted
    Rasta
    Torget vurderinger
    1
    Hva med live streaming fra Slukoteket fra kl 0000 til 0530? :)
     

    Hardingfele

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.10.2014
    Innlegg
    22.658
    Antall liker
    15.758
    Torget vurderinger
    2
    Netrebkos "scena della pazzia" fra Lucia di Lammermoor satte is i publikum. Tilgjengelig frem til 18:30 amerikansk tid.

    Et stykke ut i operaen.

    https://www.metopera.org
     
    Sist redigert:

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    13.723
    Antall liker
    9.351
    Sted
    Trondheim
    Netrebkos "scena della pazzia" fra Lucia di Lammermoor satte is i publikum. Tilgjengelig frem til 18:30 amerikansk tid.

    Et stykke ut i operaen.

    https://www.metopera.org
    Netrebko var fantastisk som Lucia. Ikke bare synger hun som en gudinne (trodde egentlig ikke hun var så god), men hun kan jo t.o.m. spille. Fantastisk forestilling.
    Neste er Eugen Onegin med Renée Fleming og Hvorostovsky og Gergiev som dirigent. Og hele neste uke er det en Wagner-opera hver dag. Tristan, Rheingold, Walküre, Siegfried, Götterdämmerung, Meistersinger, Tannhäuser...

    BTW: Flott program om Charles Ives på NRK2 nettopp.
     

    erato

    Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Innlegg
    19.534
    Antall liker
    9.692
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Etter Wagneruken kommer bla Poulencs Carmelittere, Norma og Macbeth.
     

    Hardingfele

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.10.2014
    Innlegg
    22.658
    Antall liker
    15.758
    Torget vurderinger
    2
    Ahhh, Nixon in China. Det blir stengt dør, avstengt telefon, osv. her.
     

    Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.777
    Antall liker
    21.662
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Så Netrebko i dag tidlig.
    Hypen hadde rett ja. Hun var så god.
     

    Larson

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Innlegg
    11.476
    Antall liker
    4.215
    Ting å gjøre?

    Fulltids hjemmekontor med unormalt mye å gjøre, ei på 4 og ei på 6 hjemme med hjemmeskole fra 08.30-12 for hu eldste mens kona er sykepleier og i full jobb.

    Har aldri hatt det så travelt som nå. I tiden til over i helger prøver jeg å gjøre litt jobb på kjøkkenet som jeg driver og pusser opp.
    Oooh. er det mulig å utsette det kjøkkenprosjektet, eller er det sånn i halvferdig stand og må jobbes med? For skal du drive med det i tillegg til alt det andre så aner jeg fare for utbrenthet.
     
    S

    Slubbert

    Gjest
    Konsertprogrammet til Bar Moskus i Trondheim denne uken. Vil spesielt anbefale The MaXx.

    moskus.png
     

    weld77

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    20.753
    Antall liker
    13.243
    Jøss - finnes Stage Dolls fortsatt?? Det er imponerende.
     

    ottone

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Innlegg
    14.286
    Antall liker
    11.088
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Synge er bra for kropp og sjel.
    Hva med å lære seg en sang hver dag, melodi og tekst utenat?
    Mye hjelp å finne f.eks. på Youtube.
    OK det kalles Karaoke, men funker.

    Her noen for oss mollstemte:


     

    WayAhead

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.12.2017
    Innlegg
    14.625
    Antall liker
    3.439
    Sted
    Sky No Limit....
    Torget vurderinger
    0
    Eg brukte halvannan time av søndagen til å sortere familiens store sokkelager.
    Kasta 76 sokkar, fann over 100 par, og har endå ikkje starta på mine eigne (eg brukar alltid svarte sokkar. Då slepp eg å sortere)
    Wesenlund, Rolv altså, ikke Marve... påstod en gang for åpen kanal at vaskemaskiner var notoriske sokketyver, men det verste var at de alltid slukete! den ene i paret... SåDaSå...

    Sort skulle vel hjelpe på. RW brukte vel alltid røde når han opptrådte, Benny stuck to gule?

    Well...
     

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.403
    Antall liker
    1.137
    Torget vurderinger
    4
    Aldri hatt det mer travelt som ungkar med hjemmekontor, hjemmeskole for eldste og en 3-åring. Det å ha veldig mye eget arbeid gjør at både dag og kveld går siden skolen går foran.
     

    Bx

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    04.08.2005
    Innlegg
    8.875
    Antall liker
    4.315
    Kan anbefale Zerozerozero på HBO Nordic. De har gratis-kampanje for tiden.

    Dette er en mafiaserie i 6 episoder. Mye æksjn, mye blod og gørr, dystert. Men mafia er nå en gang mafia.
     
    G

    Gjestemedlem

    Gjest
    Spill et spill som er helt utenom det vanlige. Det er langsomt og krevende men .. du verden dette er noe annet. Det er mer en interaktiv bok enn et spill i vanlig forstand.

    Det er ingen "action" her bare hjernebensin.

    Dette er next level gaming.

    https://zaumstudio.com

    "DISCO ELYSIUM
    is a groundbreaking open world role playing game. You’re a detective with a unique skill system at your disposal and a whole city block to carve your path across. Interrogate unforgettable characters, crack murders or take bribes. Become a hero or an absolute disaster of a human being.

    UNPRECEDENTED FREEDOM OF CHOICE​.
    Intimidate, sweet-talk, resort to violence, write poetry, sing karaoke, dance like a beast or solve the meaning of life. Disco Elysium is the most faithful representation of desktop role playing ever attempted in video games."

    --

    Om man trenger litt mer oppfordring ...

    BAFTA Games Awards nominations i klassene:

    Best Game
    Original Property
    Narrative
    Music
    Game Design
    Debut Game
    Artistic Achievement

    --

    ..teaser: skill/stats ser slik ut og alt har en betydning for hvordan historien utspiller seg..

    3597546-20191022121723_1.jpg

    Your are in for a ride om du har hode til det, ikke er lettskremt og klarer å holde konsentrasjonen oppe.

    .. dette er gull!

    Trust me on this one!
     
    S

    Slubbert

    Gjest
    Får en del sorteringsarbeid å gjøre ser jeg i hvert fall.

    billetter.png
     

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.540
    Antall liker
    7.863
    Torget vurderinger
    0
    Ikke helt å anbefale i disse coronatider, men må man så må man!

    Kreft pol.jpg

    Siste runde i dene omgang. Nå er det 6 uker behandlingsferie, i mer eller mindre isolasjon - i egen interesse! før neste behandlingsrunde starter.
     

    Fenalaar

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.05.2002
    Innlegg
    8.515
    Antall liker
    6.917
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    3
    Ikke helt så bra sak det der, men jævlig mye bedre enn alternativet. Det er bare å stenge seg inne, og benytte anledningen til å spille musikk...

    Har vært gjennom noen runder hekta på likeens apparat, men det er heldigvis 8 år siden, så regner med at det ikke er noen risikofaktor nå.

    Johan-Kr
     
    Sist redigert:

    Dr Dong

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.01.2011
    Innlegg
    14.505
    Antall liker
    14.002
    Sted
    landskapet uten motstand
    Torget vurderinger
    1
    vi kan gjøre en dugnad og hjelpe dem med å bli av med ølet

    «Men de kan ikke hjelpe alle utestedene som må kaste øl som går ut på dato.

    – Hansa Borg er ikke rigget til å ta varer i retur og organisere destruering av varer for alle våre kunder. Men vi bistår med vår tekniske kompetanse der vi kan, sier Kildedal-Johannessen.

    Nå jobber de sammen med Bryggeri- og drikkevareforeningen og myndighetene for å finne enklere løsninger for å bli kvitt øl som må kastes. For øl kan ikke bare tømmes i sluket.»

    nå må vi bare tenke ute en smittebegrensende logistikk …

    https://www.aftenposten.no/kultur/i...kastes-i-oslo-det-er-vanskeligere-enn-du-tror
     

    Voff

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Innlegg
    11.030
    Antall liker
    8.240
    Torget vurderinger
    1
    Jeg er flink til å destruere øl. Har en kjenning som driver ølbutikk. Her destruert mye øl derfra; spesielt juleøl. Jeg heller ølet i vomma. Ikke i sluket....
     

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.540
    Antall liker
    7.863
    Torget vurderinger
    0
    Man behøver da ikke destruere ølet!

    Mye øl tåler da å lagres!
     

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    13.723
    Antall liker
    9.351
    Sted
    Trondheim
    Har nettopp sett Das Rheingold fra Metropolitan. Noe av det mest sceneteknisk fantastiske jeg har sett. Og så synger de guddommelig (men siden de fleste på scenen er guder, skulle det bare mangle :D )
     

    weld77

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    20.753
    Antall liker
    13.243
    Prøv dagens mini på New York Times sine kryssordsider
    https://www.nytimes.com/crosswords

    Dagens mini er gratis, samt et tilfeldig fra arkivet. Det ligger også noen bra tutorials og et utvalg klassikere man kan prøve seg på. Det er ganske vanskelig til å begynne med men man kommer inni det etter hvert. I følge de som har greie på det er dette gullstandarden innen kryssord, for 11 Euro eller hva det nå var får man abonnement og tilgang til hele arkivet. Det går over 20 år så det er nok å ta av.

    De blir progressivt vanskeligere gjennom uka, jeg er ganske god i engelsk og har drevet med disse en stund men holder meg til mandag og tirsdag (mini er grei alle dager når man kommer inn i det). En jeg kjenner som er innfødt engelskspråkelig sverger til torsdagene, de har som regel noen fiffige konsepter. Lørdag er, vel, jævlig vanskelig. Søndag er større enn vanlig med vanskelighetsgrad ca som torsdag visstnok. Det er ikke nødvendigvis at løsningsordene er totalt fremmede, men hintene blir mer og mer kryptiske og flertydige utover i uka.

    Veldig bra mobil-app har de også. Med login så kan man sømløst fortsette mellom enheter.

    Og så kan man alltids tegne et abonnement på avisa og støtte en av de beste og viktigste avisene i verden uansett hva Gjestemedlem måtte hevde.
     
    Sist redigert:

    Polka

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.07.2003
    Innlegg
    5.539
    Antall liker
    3.723
    Torget vurderinger
    96
    Streame alt innhold fra Berliner Philharmoniker Digital Concert Hall gratis kan være et forslag. Dessverre er det mange i disse tider som benytter seg av det, så videokvaliteten kan være litt så som så.

    https://www.digitalconcerthall.com/en/news
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn