Diverse Ting å gjøre i disse coronatider

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • S

    Slubbert

    Gjest
    Odd Nordstoga spiller på Koronerulling i kveld, 21:00 live fra Sentralen.
     
    G

    Gjestemedlem

    Gjest
    Men lærer å sette pris på det surrealistiske i hverdagen.

    https://www.abcnyheter.no/reise/ins...tre-i-paris-er-plutselig-frosset-fast-i-1941¨

    Montmartre i Paris er plutselig frosset fast i 1941

    Her var et filmteam i gang med å spille inn en storfilm om Andre verdenskrig, da den franske regjeringen forrige uke plutselig valgte å stenge landet helt med 16 timers varsel.

    Det var ikke nok tid til å fjerne scenografien til filmen.

    Dermed er flere gater i Montmartre-kvartalet nå frosset fast i 1941, med krigspropaganda og sosialistiske plakater opphengt på veggene – og flere butikkfasader satt tilbake til krigens dager, skriver nyhetsbyrået Reuters.
     
    G

    Gjestemedlem

    Gjest
    Når du trodde at du hadde litt roen på QI og University Challenge, liker litt kryssord hvis de ikke blir for vanskelige og fremdeles ser etter en utfordring.

     
    G

    Gjestemedlem

    Gjest
    Embrace the theatre of the absurd.


    Satie was introduced as a "gymnopedist" in 1887, shortly before writing his most famous compositions, the Gymnopédies. Later, he also referred to himself as a "phonometrograph" or "phonometrician" (meaning "someone who measures (and writes down) sounds") preferring this designation to that of "musician," after having been called "a clumsy but subtle technician" in a book on contemporary French composers published in 1911.

    Éric Alfred Leslie Satie (French: [eʁik sati];[1] 17 May 1866 – 1 July 1925), who signed his name Erik Satie after 1884, was a French composer and pianist. Satie was an influential artist in the late 19th- and early 20th-century Parisian avant-garde. His work was a precursor to later artistic movements such as minimalism, repetitive music, and the Theatre of the Absurd
     

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    13.723
    Antall liker
    9.346
    Sted
    Trondheim
    Og han snakket om musac, men kalte det "tapetmusikk". Han mente at musikk skulle inngå som en integrert del av et moderne hjem. Musikken skulle være der, men man skulle ikke lytte til den - den skulle være i bakgrunnen og skape en kulisse for dagliglivet. Han fikk rett til slutt.
     

    atonal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.09.2006
    Innlegg
    3.256
    Antall liker
    424
    Sted
    Friedrichstadt
    Og han snakket om musac, men kalte det "tapetmusikk". Han mente at musikk skulle inngå som en integrert del av et moderne hjem. Musikken skulle være der, men man skulle ikke lytte til den - den skulle være i bakgrunnen og skape en kulisse for dagliglivet. Han fikk rett til slutt.
    Aha. Og jeg som trodde det var Brian Eno som først utviklet det konseptet. Vel, takk for voksenopplæringen.
     

    WayAhead

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.12.2017
    Innlegg
    14.625
    Antall liker
    3.439
    Sted
    Sky No Limit....
    Torget vurderinger
    0
    Satie var en total weirdo. Postet før i tråden der ingen skulle tru - at noen har hørt.....

    Gympedie var "Pause/ventemusikk" på SVT*TV før morgensendingene begynte for 20-30 år siden.. ...





     
    Sist redigert:

    Voff

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Innlegg
    11.030
    Antall liker
    8.239
    Torget vurderinger
    1
    Aha. Og jeg som trodde det var Brian Eno som først utviklet det konseptet. Vel, takk for voksenopplæringen.

    Eno har fått æren for mye han ikke har stått bak.
     

    WayAhead

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.12.2017
    Innlegg
    14.625
    Antall liker
    3.439
    Sted
    Sky No Limit....
    Torget vurderinger
    0
    Se på skikkelig Racing.... tekstet ... på japansk men om en leter finner man og autoengelsk under innstiling... ikke det at det hjelper stort...




     
    Sist redigert:

    Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.765
    Antall liker
    21.644
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Tune in...

    The Met tilbyr Nixon in China fra i kveld NY-tid. Den skal jeg se i morgen. metopera.org
     
    S

    Slubbert

    Gjest
    Anbefaler Tiger King på Netflix, gir litt innblikk i hvor...la os si «annerledes», en del ting og folk er i USA. Fascinerende.
     

    noruego

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.06.2003
    Innlegg
    6.567
    Antall liker
    7.100
    Anbefaler Tiger King på Netflix, gir litt innblikk i hvor...la os si «annerledes», en del ting og folk er i USA. Fascinerende.
    Enig, om noen etter 911 fortsatt skulle tro at Vest Europa og USA er mer eller mindre det samme.
     

    Pink_Panther

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    19.130
    Antall liker
    9.442
    Du er jammen meg flink til å legge ut videosnutter, Deffe. Du vet at det finnes et eget hjørne for slikt?
     
    G

    Gjestemedlem

    Gjest
    Du er jammen meg flink til å legge ut videosnutter, Deffe. Du vet at det finnes et eget hjørne for slikt?
    Det handler nok litt om latskap. Du vet at et bilde sier mer enn tusen ord... og i disse mattematikktider så er det vel greit å regne på hvor mange bilder det er i en videosnutt.

    Men det er også vanskelig å kommunisere konsepter uten for mye tekst.. og hvem gidder å lese lange tekster? En til to linjer virker jo...
     
    U

    Utgatt24668

    Gjest
    Det er hyggelig å høre på god musikk i disse tider. Det anbefales.

    Det er hyggelig å møte utvalgte venner i tillegg.

    Så skal man jo ikke undervurdere underholdningsverdien på off topic 😅
     

    zuzubolin

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.05.2010
    Innlegg
    211
    Antall liker
    101
    Hva med å plukke opp gitaren som har stått urørt i ett hørne av stua de siste fem årene?
    Kan anbefale å følge Jeff McErlains "Brooklyn Lockdown" serien på youtube. Live undervisning fra soveromet.
    Kan også streames i ettertid.
    Siste episode:
    https://www.youtube.com/watch?v=trJ6zxvGqz4
     
    Sist redigert:

    Vebbis

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.03.2008
    Innlegg
    570
    Antall liker
    382
    Torget vurderinger
    1
    Det der er så bra. Skulle ønske det lå i ryggmargen til alle at man skal gjøre hva som helst for å forsørge seg selv.

    Uten sammenligning for øvrig, når jeg var ferdig med utdannelsen min (master) fikk jeg ikke jobb med en gang. Jeg ble da taxisjåfør og var det inntil jeg fikk en relevant jobb. Tanken på at jeg skulle sitte og klage over arbeidsmarkedet eller se til Nav for å løse problemet eksisterte ikke. Jeg tror, uten at jeg vet, at en del andre hadde taklet det på en annen måte enn jeg gjorde.

    Klare seg selv må være første pri, få den jobben man ønsker seg får komme senere.

    Så tommel opp til Tommy.
    Neste gang han er i nærheten og det går an å se han skal jeg jaggu reise på showet hans. Fin fyr.
     

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.540
    Antall liker
    7.862
    Torget vurderinger
    0
    En litt nærliggende aktivitet ble bedrevet av Luftforsvaret i "gamle dager". Den gangen vi hadde jagerfly av typen F84 og F86 var det studomtil at skvadronene hadde det morsomt på hverandres bekostning. Dette var fly som hadde luftbrems, dvs et par "låvedører" som kunne åpnes for å bremse flyet i luften. Det man gjorde var å fylle rommet innafor denne døra med dopapir ruller som var "åpnet". Så fløy man da fra Rygge til Ørlandet og over flyplassen på Ørlandet i 5-7000 fot og så åpnet man luftbremsen. Resultatet var at det større antall dopairruller rullet seg ut og hang i luften over den besøkte flyplassen som kjempeserpentiner. Disse måtte selvsagt ryddes opp i før flyplassen igjen kunne brukes. Ganske sikker et flott syn og morro for de som slapp å ha noe med oppryddingen å gjøre!
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.521
    Antall liker
    102.850
    Torget vurderinger
    23
    Benytt påsken til å bli kvitt fossilt brenstoff!


    tanker til pårørende.jpg
     

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.540
    Antall liker
    7.862
    Torget vurderinger
    0
    Sist redigert:

    WayAhead

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.12.2017
    Innlegg
    14.625
    Antall liker
    3.439
    Sted
    Sky No Limit....
    Torget vurderinger
    0
    "The Idiot Test" will keep you busy until the world iZ Ko-Ko-Ro-Na-Free...

    Finnes selvsagt ikke også for mobile PLAFFORMER! (Unnskuld jeg tror jeg har Kim LarZen på lokalradioøret...

     
    Sist redigert:

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.403
    Antall liker
    1.137
    Torget vurderinger
    4
    En kan ta hytteskam til et helt nytt nivå ved å sette fyr på hytta med familien inni:
    https://direkte.vg.no/nyhetsdognet/news/5e8f6b2abdf0ca0011fbdf5d
    Dette er nok det som så pent heter "en familietragedie"! Hytteskam var ikke involvert for hytta lå i samme kommune som han bor.

    Jeg har en mistanke om hvorfor han gjorde det, bortsett far at han var full som en dupp, men tror jeg skal holde det for meg selv da jeg ikke vet med 100% sikkerhet.
    Ser det er litt over kanten å vitse med det. Ser for meg noen ringvirkninger som setter sine spor.

    Forbud/skam er jo litt sært når man kommer utenfor de store hytteområdene, selv om man sogner til samme sykehus og legevakt får man et forbud siden det er kommuner i omegn mens man fortsatt har kort reisevei.
     

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.540
    Antall liker
    7.862
    Torget vurderinger
    0
    En kan ta hytteskam til et helt nytt nivå ved å sette fyr på hytta med familien inni:
    https://direkte.vg.no/nyhetsdognet/news/5e8f6b2abdf0ca0011fbdf5d
    Dette er nok det som så pent heter "en familietragedie"! Hytteskam var ikke involvert for hytta lå i samme kommune som han bor.

    Jeg har en mistanke om hvorfor han gjorde det, bortsett far at han var full som en dupp, men tror jeg skal holde det for meg selv da jeg ikke vet med 100% sikkerhet.
    Ser det er litt over kanten å vitse med det. Ser for meg noen ringvirkninger som setter sine spor.

    Forbud/skam er jo litt sært når man kommer utenfor de store hytteområdene, selv om man sogner til samme sykehus og legevakt får man et forbud siden det er kommuner i omegn mens man fortsatt har kort reisevei.
    For det første så tar jeg meg ikke på noen måte nær av at det vitses med. Jeg har hørt navnet på vedkommende og litt rundt saken, men jeg kjenner han ikke. Og så vidt jeg vet er det ikke flere HFSere her i nærområdet.

    Det du sier om samme sykehusregion og til og med innenfor samme legevaktdistrikt men to ulike kommuner viser jo noe av den totale galskapen som har rammet enkelte. Vi ser det her også når enkelte messer om at snøscooterbruk MÅ stoppes! Og det samme med båtfolket. De klarte jo å få lov til å bruke lekene sine om ikke annet. Fylkesmannen har forøvrig stoppet bruk av snøscooter ved å stenge løypene. Det interessante er at den samme fylkesmannen brøt alle prosedyrer og regler som gjelder når scooterløyper skal stenges. Vi har også ordførere som blir smått hysteriske når folk har dagsbesøk på hytta og mener at dette MÅ forbys. Det er jo så smittefarlig! At folk sitter på terrassen på egen hytte og driker kaffe eller griller er da ikke det minste smittefarlig når naboene også gjør det samme, altså sitter på sin egen terasse! Men dæven så godt der er å få lov til å herse med folk, spesiellt de som er slik svinete kapitalister at de eier hytter i hyttekommuner! Det at de betaler eiendomsskatt og diverse kommunale avgifter er selvsagt ikke nok til at de kan tilgis det at de har råd til å ha hytte!

    Jeg vet denne sammenligningen er "far fetched", men på en måte så forstår jeg litt bedre hvorfor enkelte "små" individer gikk inn i NS etter 9. april. Det gav dem mulighet til å herje med folk. Muligens en personlighetdefekt hos de det gjelder, men uansett......?
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn