Ønsker anbefaling Tips/Forslag til DAC - igjen

TAF

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.06.2006
Antall liker
442
Torget vurderinger
14
Hva med Rockna Wawelight? Over ditt budsjett, men brukt evt demo kan den være innafor.

bia

Men momentnøklene mine får du aldri!
Ble medlem
03.04.2007
Antall liker
3.825
Torget vurderinger
9
Den har jeg faktisk ikke tenkt på. Jeg har bare antatt at rockna er altfor dyrt.
takker for tips!

• Liker
Reaksjoner: TAF

Ludo

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.08.2008
Antall liker
890
Sted
Sandefjord
Torget vurderinger
1
Da tok jeg sats og bestilte meg en Laiv Harmony 🫣
Takker for alle tips og innspill
Mvh
Skal si de er utrolig gode på markedsføring - ikke ofte jeg har sett så fine videoer på et produkt :)

Også bruker de faktisk samme Crystek-klokker som jeg har på FiFoPi Q7 og ProtoDac, har god erfaring med de.

Gleder meg veldig til å høre om opplevelsen din - gratulerer!!

• Liker
Reaksjoner: bia

Skipnes

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.11.2013
Antall liker
1.704
Sted
Sætre
Ikke noe galt i det. Har selv 3 stk fra Kina og de er uslåelige til prisen

bia

Ble medlem
03.04.2007
Antall liker
3.825
Torget vurderinger
9
Tenker som så at prisen er stiv på alt man ikke gjør selv, det være seg snekring, skruing eller lodding osv.
Nå sparte jeg meg i dag ca. 30 000 i verkstedregning på et par dager med egeninnsats på bilen.
Ser igrunnen likt på det med elektronikk, at man overhode ikke får hva man betaler for, men at man kanskje kan få mest fra Kina - veldig mye kommer derfra uansett hva vi blir innbilt.
Jeg har vært kjempefornøyd med Denafrips, så det blir spennende å se om Laiv innfrir, eller om det bare er hype og markedsføring.
mvh

Sist redigert:

Balle Clorin

Æresmedlem
Ble medlem
19.06.2012
Antall liker
10.332
Torget vurderinger
2
Det virker som trådstarter egentlig er moden for å begynne med vinyl. Dvs uendelig mulighet til å svi av penger og få diverse ulike lydsignaturer, helt tilfeldigvis og basert synsing og rykter, ikke så ulikt DAC domino , men med virkelige hørbare lydforskjeller. .

Edit: ser nå jeg var for sent ute…

bia

Ble medlem
03.04.2007
Antall liker
3.825
Torget vurderinger
9
@Balle Clorin
Problemet med vinyl i dag er at det gir enda mindre igjen for pengene enn å leke seg med dac’er - for ikke å snakke om hva en plate faktisk koster i dag 😩
Uansett hva jeg holder på med eller kjøper tenker jeg på eventuell annenhåndsverdi. Kostnaden når det kommer til hifi er da minimal i forhold til f.eks. når jeg røkte eller var fast inventar på byen i helgene.
Det blir nesten som når han med en brenn ny tesla til en million må spørre om hvor mye min 25 år gamle arbeidsbil med bensin V8 bruker på mila.
Hele livet har jeg brukt pengene mine på akkurat det jeg har hatt lyst til. Og det er utrolig befriende å kunne gjøre det uten å tenke på hva andre synes og glede seg.
Men rett skal være rett, det er helt teit å bruke så mye penger på en (digital) boks.
Mvh

Motorhome

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.06.2018
Antall liker
1.812
Sted
Sunndalsøra
Ikke så lett å høre forskjelle på DAC alltid. Var hos en kammerat som har en svært kostbar CD spiller og pre med innbygget DAC på begge. Hørte ikke forskjell på disse to. Er av samme merke. Men like best lyden på analog/vinyl. Da var en direktegraver LP og en CD inspillt fra samme orginale Mastertape. Da har man et bedre sammelignings grunnlag også.
Får vel høre senere hva du synes om ny DAC'en du har fått?
Ellers så synes jeg også at ny vinyl har blitt allt for dyrt. Disse 160 gr vinylen er ikke noe bedre enn til eksempel plater fra 60/70 tallet. Da er det bedre å kjøpe brukt da.

Sist redigert:
  • Liker
Reaksjoner: bia
Topp Bunn