Tips til platespiller

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• psAico

Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    12.01.2024
    Antall liker
    83
    Sted
    Trondheim
    En fin ting med Debut Pro S er at den har SME/JIS/Ortofonkopling. Enkelt pickupbytte om du vil på den galeien.
    Takker for nyttig tips, som vanlig Valentino! Jeg hadde også inntrykk av at det var en av fordelene med å gå for Pro S, men nå ble ikke dette så veldig relevant uansett. Alle ingrediensene til en perfekt storm linet plutselig opp på rekke og rad her; overivrig snurreplate-debutant, vinglete spansjol med samlivsbrudd og bra deal på en Concept active wood på HFS-torget.

Platesnurre på vei :)

ptb

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Antall liker
    19.167
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    14
    De Clearaudio Concept spillerne som selges ut med 25% rabatt, er også helt innafor designmessig.
    Absolutt spiller som burde være med på short-list i den prisklassen. Ja, Satisfy armen bør i såfall sterkt vurderes.
    Se også de demo-spillerne som selges ut. Alternativt den @vim01 har lagt ut for salg.

Edit: Forstår jeg innlegget ditt rett, så er det kanskje den som er på vei?

Sist redigert:

vim

Innkjøpsansvarlig
    Ble medlem
    19.06.2003
    Antall liker
    10.794
    Sted
    1346
    Torget vurderinger
    8
    Absolutt spiller som burde være med på short-list i den prisklassen. Ja, Satisfy armen bør i såfall sterkt vurderes.
    Se også de demo-spillerne som selges ut. Alternativt den @vim01 har lagt ut for salg.
    Åpenbart et godt tips - legg merke til at den nå er solgt :)

ptb

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Antall liker
    19.167
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    14
    I den grad det blir enda en spiller til på meg (er under vurdering) så en en Concept Signature m/Tracer arm og separat PSU et klart alternativ.

Petrucci

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.09.2012
    Antall liker
    218
    Hei alle, jeg får endel statisk(?) støt fra tonearmen etter jeg kjøpte børste. Finnes det én riktig type børste? Og hvilke triks bruker dere for å holde platene rene og støvfrie?

Valentino

J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    25.960
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Min platebørste (finnes også under andre merkenavn):
    Stiftrenser:
    Og så har jeg en Humminguru ultrasonisk platevasker.

men du burde ikke få støt. Er armen riktig jordet?

Grumpy

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Antall liker
    17.217
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Vis vedlegget 996019
    På plass! Fikk bare kjapt spilt en støvete og skeiv Genesis-plate, men ble overrasket over roen og tilstedeværelsen i lydbildet!
    Gratulerer, men jeg håper at du har valgt oppgradert tallerken i alu og ikke MDF. Hvis ikke, så er det virkelig noe å tenke på i fremtiden :)

Petrucci

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.09.2012
    Antall liker
    218
    Gratulerer, men jeg håper at du har valgt oppgradert tallerken i alu og ikke MDF. Hvis ikke, så er det virkelig noe å tenke på i fremtiden :)
    Snuser på aluplata ja, hører mye positivt om den! Så blir det nok ny pickup relativt kjapt, vurderer Nagaoka MP-500, men jeg er så fersk at jeg burde lese meg mer opp først muligens.

Petrucci

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.09.2012
    Antall liker
    218
    Min platebørste (finnes også under andre merkenavn):
    Stiftrenser:
    Og så har jeg en Humminguru ultrasonisk platevasker.

men du burde ikke få støt. Er armen riktig jordet?
    Ingen egen jord fra armen, men ser det er en inngang på Devialet.. Har ikke fått satt inn ventilasjon i lytterommet enda, mulig det hjelper med litt luftfuktighet fra slapseværet

Grumpy

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Antall liker
    17.217
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    MDF platetallerken er regelrett katastrofe på enhver platespiller om jeg skal si det diplomatisk - en ren feilkonstruksjon, men svært kostnadsbesparende for produsent. Du har noe å se fram til, men det er jo positivt.

E. Largo

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Antall liker
    18.320
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    Ingen egen jord fra armen, men ser det er en inngang på Devialet.. Har ikke fått satt inn ventilasjon i lytterommet enda, mulig det hjelper med litt luftfuktighet fra slapseværet
    Jeg er også plaget med statisk elektrisitet. Spesielt om vinteren når det er tørr luft. Grønne planter hjelper 🌿

Balle Clorin

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.06.2012
    Antall liker
    10.420
    Torget vurderinger
    2
    Noen av de nye karbonbørstene er direkte skadelige, så stive at de riPer Platene faktisk. Min Thorens børste er helt ypperlig.

Petrucci

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.09.2012
    Antall liker
    218
    MDF platetallerken er regelrett katastrofe på enhver platespiller om jeg skal si det diplomatisk - en ren feilkonstruksjon, men svært kostnadsbesparende for produsent. Du har noe å se fram til, men det er jo positivt.
    Er det virkelig så ille? Kan se for meg alu åpner opp noe, litt innestengt presentasjon nå.

Grumpy

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Antall liker
    17.217
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Ja, jeg mener at det er ille. Har hatt og erfart det som noe av det værste jeg har vært borti - regelrett selvdestruerende mot utsøkt musikk, satt på spissen. Kjenner heller ingen andre produsenter som er i nærheten av å forsøke seg på slike varianter heller. Det er min oppriktige mening Petrucci. En mening og erfaring som nødvendigvis ikke er lik alle andres, men i dette tilfellet så tror jeg at det er lite motbør å få.

vim

Innkjøpsansvarlig
    Ble medlem
    19.06.2003
    Antall liker
    10.794
    Sted
    1346
    Torget vurderinger
    8
    Super Exstatic børsten er meget god, kanskje samme som Hunt børsten, likner veldig.
    Tilsynelatende selges samme børsten som bl.a. Audio Technica og Argon Audio (som jeg kjøpte i et kit, sammen med antistatspray og lærmatte på HiFI klubben).

vim

Innkjøpsansvarlig
    Ble medlem
    19.06.2003
    Antall liker
    10.794
    Sted
    1346
    Torget vurderinger
    8
    Min mest brukte kombo. Kluten som fulgte sprayen loet som fy, men denne komboen er perfekt. En liten dusj på børsten og et par runders sveip, og statisk er et minimalt problem hele avspillingen av den siden.
    IMG_9203.jpeg

aiso

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.02.2010
    Antall liker
    6.996
    Sted
    Eidskog
    Torget vurderinger
    16
    Super Exstatic børsten er meget god, kanskje samme som Hunt børsten, likner veldig.
    Dette er en børste som ikke fjerner urenheter fra platen på en god nok måte er min erfaring. Jeg kastet min og bruker nå børster fra Audioquest som nevnt i # 69.

niels

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.10.2002
    Antall liker
    1.336
    Sted
    Nadadouro, Portugal
    Tja, vet ikke, har aldrig brukt platevasker, kun børsten og pickuppen samler ikke opp noe som helt.

Flageborg

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2005
    Antall liker
    3.351
    Torget vurderinger
    0
    Alt annet er dårlige kopier og løsninger..... 👍

stanton-pickering-cfb80.jpg

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning