Som igjen er halve moroa....Enkelt pickupbytte om du vil på den galeien.
Takker for nyttig tips, som vanlig Valentino! Jeg hadde også inntrykk av at det var en av fordelene med å gå for Pro S, men nå ble ikke dette så veldig relevant uansett. Alle ingrediensene til en perfekt storm linet plutselig opp på rekke og rad her; overivrig snurreplate-debutant, vinglete spansjol med samlivsbrudd og bra deal på en Concept active wood på HFS-torget.En fin ting med Debut Pro S er at den har SME/JIS/Ortofonkopling. Enkelt pickupbytte om du vil på den galeien.
Absolutt spiller som burde være med på short-list i den prisklassen. Ja, Satisfy armen bør i såfall sterkt vurderes.De Clearaudio Concept spillerne som selges ut med 25% rabatt, er også helt innafor designmessig.
Clearaudio Concept Active med Concept MC og LPS. Måtte dessverre ofres for å få råd til Nottingham Hyperspacen jeg kjøpte for litt siden. Vinylkjøret assHva var det du solgte vim 01?
IndeedEdit: Forstår jeg innlegget ditt rett, så er det kanskje den som er på vei?
Gratulerer, men jeg håper at du har valgt oppgradert tallerken i alu og ikke MDF. Hvis ikke, så er det virkelig noe å tenke på i fremtidenVis vedlegget 996019
På plass! Fikk bare kjapt spilt en støvete og skeiv Genesis-plate, men ble overrasket over roen og tilstedeværelsen i lydbildet!
Snuser på aluplata ja, hører mye positivt om den! Så blir det nok ny pickup relativt kjapt, vurderer Nagaoka MP-500, men jeg er så fersk at jeg burde lese meg mer opp først muligens.Gratulerer, men jeg håper at du har valgt oppgradert tallerken i alu og ikke MDF. Hvis ikke, så er det virkelig noe å tenke på i fremtiden
Ingen egen jord fra armen, men ser det er en inngang på Devialet.. Har ikke fått satt inn ventilasjon i lytterommet enda, mulig det hjelper med litt luftfuktighet fra slapseværetMin platebørste (finnes også under andre merkenavn):
Stiftrenser:AT6013a
Audio-Technica’s AT6013a dual-action anti-static record cleaner utilises two carbon fibre brushes and velvet pad to remove harmful dust and contaminants from your vinyl records.www.audio-technica.com
Og så har jeg en Humminguru ultrasonisk platevasker.AT617a
AT617a Cartridge Stylus Cleaner - Specially formulated polyurethane gel removes dirt particles from stylus, Gel remains tacky for years and Surface is washable for repeated usewww.audio-technica.com
men du burde ikke få støt. Er armen riktig jordet?
Jeg er også plaget med statisk elektrisitet. Spesielt om vinteren når det er tørr luft. Grønne planter hjelperIngen egen jord fra armen, men ser det er en inngang på Devialet.. Har ikke fått satt inn ventilasjon i lytterommet enda, mulig det hjelper med litt luftfuktighet fra slapseværet
Sist jeg såg en plate tallerken i tre materialer var i FlintstoneMDF platetallerken er regelrett katastrofe på enhver platespiller om jeg skal si det diplomatisk - en ren feilkonstruksjon, men svært kostnadsbesparende for produsent. Du har noe å se fram til, men det er jo positivt.
Samme her men det er fordi en fyrer med el, ikke noe problemer her på sommerenJeg er også plaget med statisk elektrisitet. Spesielt om vinteren når det er tørr luft. Grønne planter hjelper
Jepp, har varmekabler i bulaSamme her men det er fordi en fyrer med el, ikke noe problemer her på sommeren
mvh
Bytt tøfler,…og kast nylonskjortaHei alle, jeg får endel statisk(?) støt fra tonearmen etter jeg kjøpte børste. Finnes det én riktig type børste? Og hvilke triks bruker dere for å holde platene rene og støvfrie?
Thorens børste
Er det virkelig så ille? Kan se for meg alu åpner opp noe, litt innestengt presentasjon nå.MDF platetallerken er regelrett katastrofe på enhver platespiller om jeg skal si det diplomatisk - en ren feilkonstruksjon, men svært kostnadsbesparende for produsent. Du har noe å se fram til, men det er jo positivt.
og den @Valentino nevner i #51 fx. Mange varianterSuper Exstatic børsten er meget god, kanskje samme som Hunt børsten, likner veldig.
Tilsynelatende selges samme børsten som bl.a. Audio Technica og Argon Audio (som jeg kjøpte i et kit, sammen med antistatspray og lærmatte på HiFI klubben).Super Exstatic børsten er meget god, kanskje samme som Hunt børsten, likner veldig.
Dette er en børste som ikke fjerner urenheter fra platen på en god nok måte er min erfaring. Jeg kastet min og bruker nå børster fra Audioquest som nevnt i # 69.Super Exstatic børsten er meget god, kanskje samme som Hunt børsten, likner veldig.
Har en slik fra 80 tallet, også bedre enn dagens stive karbon varianterBruker den klassiske Decca-børsten. Kjøpte denpå Nimbus.
Vis vedlegget 996814