Også flyttbar! Gi mannen en øl, og flytt ham rundt og drei ham til optimal effekt oppnås.Sluket, dette er justerbare dempetiltak med innebygd absorbsjon og buet diffusjon. Unikt og verdt alle ølene.
Nei, den har jeg ikke sett. Takk for tipset!Har du sett Love & Mercy tkr? Om inte, rekomenderar jag filmen i förbindelse med jubileumet!
Ny og ny........Står på mono-ønskelista mi den der. Har kun CD-en, og det teller liksom ikke.
Nypressing?
Hehe, jo, det gjør jeg!Du spiller ikke dette med stereo-pickup håper jeg?!
Er det ikke bedre at du låner mono-pickupen min og at jeg skaffer mitt eget eksemplar? Kan låne AT-en så snart EMT-ene kommer i hus. Gjelder selvsagt deg også tkr.Jag har den här André, om du vill låna.
https://www.discogs.com/The-Beach-Boys-Pet-Sounds/release/1763305
Hehe, jo när du lägger fram det på det viset så kan jag ju inte argumentera mot dig.Er det ikke bedre at du låner mono-pickupen min og jeg skaffer mitt eget eksemplar? Kan låne AT-en så snart EMT-ene kommer i hus. Gjerder selvsagt deg også tkr.Jag har den här André, om du vill låna.
https://www.discogs.com/The-Beach-Boys-Pet-Sounds/release/1763305
Nei, har ikke så mye mono. Mhp. mono-puenes fortreffelighet, sparker du egentlig inn en åpen dør. Har hørt på mono vinyl på en mono pu flere ganger, og det er utvilsomt en helt annen opplevelse slik.Bestilte i januar, bestillingstid 3 mnd, men håper jo at de kommer før.
Tilbake til tkr: Har du mye mono? I tilfelle er det ikke kun fleip i mitt forrige innlegg om dedikert mono-pickup. Opplever at selv svært rimelige mono-pickuper gjøre en god jobb.
Katter er vel selvstendige og trenger knapt å gjetes, så fremt det ikke er spesielle rasekatter.Har god tid for tiden. Det er fremdeles litt for usikkert med været til å begynne med hage & garasjearbeid, og oppussing av annenetasjen får bare vente....Madammen er i Tyskland, og de eneste faste oppgavene mine er å komme meg opp om morgenen + å holde kattene ifra å gå løs på hverandre.
Finjusteringen av AN- komboen har jeg tatt litt etter hvert. Det spiller veldig bra nå, særlig stemmer låter helt magisk.
Malurt? Selvsagt. Jeg har noe 50 Hz- brum som jeg ikke blir kvitt. Har bestilt noen nye adapterplugger, de ventes inn i morgen eller lørdag. Kanskje det hjelper. Hvis ikke, vet jeg faktisk ikke helt hvor jeg skal begynne.
Vis vedlegget 371369
Har prøvd alt jeg har kunnet tenke på, inklusive flytting av kabler, stepup, teiting av alle kontaktpunkter, tvinning av kabler og mye, mye mer.
mvh
Har Uk førstepress av denne i mono, pluss en 180 gr. EMI Centinary utgave fra siste halvdel av 90 tallet. Sinnsykt braIt was fifty years ago today
Nei, ikke Sgt. Pepper, men en annen, minst like skjelsettende plate. Og produsenten var ikke George Martin, men en annen, IMO minst like nyskapende herremann. Og ikke bare produserte han. Han komponerte, arrangerte og produserte hele plata, og det i en alder av 23 år!
Hans navn var Brian Wilson.
Vis vedlegget 370686
Og plata het Pet Sounds :
Vis vedlegget 370685
Plata ble gitt ut i mai 1966, til blandet mottakelse. Først senere ble det klar hva slags oppkomme i kreativitet og musikalitet dette var. Det troner nå på eller i nærheten av plass #1 på alle tenkelige lister over verdens beste album.
Det ligger heldigvis noen klipp på YouTube som viser hvordan han jobbet:
Studiomusikerne som er filmet her, er ingen ringere enn "The Wrecking Crew", som vel kan regnes som de beste musikerne som kunne leies inn for penger på 60- og 70- tallet.
Jeg er fremdeles lamslått etter å ha sett igjennom dem. Snakk om talent, snakk om dedikasjon! I tkr Towers spinner akkurat Pet Sounds på vinyl og i mono, slik den ble gitt ut i 1966.
Mvh
Ett album og en artist å skaffe seg, takk for fine omtaler tkr, en fryd å lese."Den stille uken" har senket seg over tkr Towers. Jeg elsker den! Vi er så godt som helt alene her nede i den lille dalen vår, nesten alle naboer er dratt på ferie. Ingen trafikkstøy høres fra den store broen vi ser toppen av tårnene på når vi ser ut av kjøkkenvinduet. Tid for fred og ettertanke, og tid for enda en plateanbefaling, en plate som har fulgt meg i ca. 45 år:
Vis vedlegget 371753
Plate #2 fra en av de mest talenterte og særeste damene noensinne i musikkbransjen. På en måte en flinkisdame. Vokalene hennes går fra fra såre jamrende hyl til doowop til broadwayglamour. Musikken hennes er full av overraskende jazzlinjer og temposkift, undermalt av fete hornriff. Sangen som fikk meg hektet for alltid var denne:
Hele platen er et eneste fyrverkeri av låter, ikke nødvendigvis alle like tilgjengelig, men alle er like spennende. En plate som fremdeles vokser på meg etter alle disse årene.....Jeg hører ekkoer av Joni Mitchell her, og ser skygger av Carole King.
Og hvem var så denne damen?
Vel, hennes første album var ingen stor kommersiell suksess, men betegnende nok fikk Blood Sweat & Tears, Three Dog Night og Barbara Streisand megahits med Lautra Nyros sanger fra den første platen.
"Eli and the thirteenth Confession" ble til etter at denne mannen hadde hørt på en demo, hvor hun fremførte alle sangene som skulle bli til denne plata bare med sitt eget pianokomp:
Vis vedlegget 371754
David Geffen
David Geffen, som skulle ende opp som musikkmogul hadde sånn tro på Laura Nyro at han fikk henne løst fra sin management- og platekontrakt (begrunnelsen var at hun fremdeles var umyndig da hun underskrev den!), og overtok som hennes manager og fikk henne platekontrakt med Columbia. Han inngikk også et forretningspartnerskap med henne, som var så vellykket at både David og Laura Nyro endte opp som dollarmillionærer da firmaet ble solgt. Da var Laura Nyro 24 år gammel, og besluttet å trekke seg tilbake fra musikkbusinessen.
Nevnte jeg at da Laura Nyro skrev, arrangerte og prduserte "Eli" var hun allerede blitt 21 år?
Så hyggelig! "New York Tendaberry" er nok litt mer tungt tilgjengelig, men en flott plate. Hvis du får smaken på Laura Nyro, bør du se om du finner hennes første også, ikke minst pga. hennes egne versjoner av "When I die", "Stoney End" og "Wedding Bell Blues".Snakker om sola så skinner den
Var en tur innom Big Dipper for å plukke opp noe bestilt musikk,
jaggu hadde de to av Laura Nyro, hennes andre og tredje skive
Slikt blir man glad av
Igjen takk for tips tkr![]()
Takk det samme, Sluket! En fredelig og musikalsk påske til deg også.Glad påsk, tkr! Stille øyeblikk er ekstremt viktig og underestimert her i livet, både i hverdagen og ikke minst i musikken. Fin musikk BTW.
Har nå prøvd å "snu stikket" uten at det hjalp, men denne plata spiller nå helt brumfritt:Ang brum, har du forsøkt å "snu stikket"? Gratis, men litt tidkrevende... Og det høres ut som om du har nok tid
http://www.hifisentralen.no/forumet/tech-hja-rnet/20286-snu-stikket.html
Og en riktig god påske til deg, TT.da ble det jo uansett en bedre "lydhverdag" Riktig god påske tkr
Du er velkommen uansett, når som helst tkr. Det blir et kaffeslabberas, krydret med litt musikk og litt lytting. Det viktigste er det sosialeOg en riktig god påske til deg, TT.da ble det jo uansett en bedre "lydhverdag" Riktig god påske tkr
Ser at du har invitert til lyttemøte. Er fristet, men dessverre er transportetappen litt i drøyeste laget......
mvh
Takker!Mitt inntrykk var at AN-trafoen var særdeles var for plassering. Trafoer er kilene, denne mer enn vanlig. Heldigvis har den god lengde på kabelen slik at plasseringen kan justeres noe. Bentene er jo veldig korte i kabelstrekket.
Takk for spennende lesning.