Hehe, slik musikk, mener du?Hei og gratulerer med Corall pickup!! Det må da være noe av det mest eksklusive på markedet!! Men tør du spille musikk av menn med kåbbåyhatt og glorete skjorter, da??
Og godt år tilbake til deg og dine. Jeg er nesten overveldet over at noen leser dette her!Takk for litt digitalt føde!
Godt nytt år!
Og det kommer nok flere åpenbaringer. Overraskes stadig m. plutselige bassattak , etc. 120 timer er et minimum.Åpenbaringen kom egentlig først i går kveld.
Hæ, hva var det derProviding one of the most unique, immersive experiences high-end audio offers, the Koetsu Coralstone Platinum phono cartridge reflects the sensational panoramic vistas furnished by its feature element: A highly polished body derived from natural coral stone found in the ocean. Far more porous than any other stone body utilized by Koetsu, Coralstone Platinum ravishes with rich tonalities and sonic signatures exclusive to this extremely rare musical instrument. Mirroring via sound the soul-stirring elegance, broad-stroke colors, eye-popping vibrancy, absorbing nuances, and immediate presence of the world's most striking coral reefs, Coralstone Platinum turns recordings into transmogrifying events.
Til 4) kan jeg nå legge til: Det låter filigrant med et vell av detaljer. Jeg skal ikke smøre meg bort i noen teknisk forklaring, for slikt har jeg ikke. Men en kan jo spekulere i ultralave toleranser, gode stiftslipinger og effektive materialer i magnet og coiler.1) Koetsu Coralstone er en over gjennomsnitt god pickup. Skulle bare mangle.
2) Dynamikken er faktisk upåklagelig. Helt der oppe i AN Io-land.
3) Mellomtonen likeså. Helt spøkelsesaktig hvordan Mark Knopfler dukket opp mellom høyttalerne i tkr Towers.
4) Det dukker opp et vell av detaljer. Den slitne frasen med "Teppe vekk og blablabla" bør nesten hentes frem.
5) AN Io har dypere, men ikke nødvendigvis mer kontant bass. Vi får se hva videre innspilling bringer.
...og mens jeg sto der med hæla i taket ;D ;D ;DJeg satte på platen, satte meg i sofaen, og snudde meg for å se på mer fyrverkeri gjennom stuevinduet. Og mens jeg satt der med ræven i været og så ut av vinduet, merket jeg det: Sofaen vibrerte i takt med musikken!
mvh
...og mens jeg sto der med hæla i taket ;D ;D ;DJeg satte på platen, satte meg i sofaen, og snudde meg for å se på mer fyrverkeri gjennom stuevinduet. Og mens jeg satt der med ræven i været og så ut av vinduet, merket jeg det: Sofaen vibrerte i takt med musikken!
mvh
Godt Nytt år!
Din digital historie fikk meg til å tenke på at grunnen til at jeg har 90% volum fra Squeezeboxen til DACen er AtleT sine tanker om digital overstyring.
Tør ikke vedde på at jeg hører forskjellen, men jeg opplever at litt digitalis harskis er fjernet, og da er det fint. Brillefint.
Takker for den, Atle.Er mange fallgruver med digital gainstruktur, selv for proffene. Mange små problemer er beslektet med denne i ulike fasonger...
http://images.apple.com/euro/itunes/mastered-for-itunes/docs/mastered_for_itunes.pdf
Takk det samme, HCS!Godt nyttår til deg tkr. Takk for deling av reiser, kunst, musikk OG digital. Leser med interesse. Og koser meg. Lykke til med ny pu.
-Og det sier du nå???? Faen som jeg har lett.....Du behøver ikke dra igang hele MIO strip. Riaa eq ligger som valg i de vanlige eq pluggene også.
Hadde Mullard ECC 83 i Premier 15. De låt svært godt, men ett rør røk ut etter bare noen måneder......Noen anbefalinger på ECC83? Selv litt på jakt der. Må innrømme at jeg er glad for at jeg ikke skulle lært meg det interface, er rett og slett for dum. Eller like gjerne utålmodig...
Skal se om jeg kan få lagt ut et større bilde ila kvelden.Har du et mer oppløst bilde av den insert/graph-greia? Nyskjerrig på oppsettet. Ser ut som om du går fra stereo til quad?
Prøver meg:Har du et mer oppløst bilde av den insert/graph-greia? Nyskjerrig på oppsettet. Ser ut som om du går fra stereo til quad?
Ja.Tror (?) jeg tar tegninga, tkr.
Kjører du da denne stripen (fra analog 1/2/3/4 inn) videre rett inn som source i Monitor Control?
Ja, men nei, jeg har ikke suber. Men Overkill Encore har ingen delefiltre. Derfor kreves det et digitalt delefilter og biamping for å få lyd i dem.Går ut fra at du kjører quad fordi du har to subber i anlegget, og at du har Delay og EQ for å kunne justere hver enkelt av de fire høyttalerne?
Ja.Har du da en liknende strip med quad og Delay/EQ for det som kommer digitalt inn i ULN?
Alltid kjekt å ha noe (mer) å ratte på!Den AN må jo være toppers å sitte og ratte på før du mater ULN.
Vet ikke, Orso. Har akkurat vært inne på hjemmesiden til MH. Fant ingenting der.Har Metric Halo fått FIR filtre tkr?