tkr goes digital- tkr sitt anlegg

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.582
    Antall liker
    27.728
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Honnør også til Ståle i S+, men uten deg tkr, så ville neppe artikkelen bltt "Best Ever".

    🥳 👑 🙏
    Føler meg nesten brydd over slik smiger-takker! 🙏 😊

    Hva kan jeg gjengjelde med? Kanskje et aldri så lite musikktips! 8 minutter med nytelse med et coverband fra Atlanta, bygget opp rundt far og datter og en gjeng med garvede musikere. Begge møfrøene er -hold deg fast- 15 år gamle! 😳


    Foxes and fossils. Ligger mange covere med dem på YouTube. Massive talenter!

    Mvh
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.582
    Antall liker
    27.728
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Flott artikkel samt video tkr. Bare hygge. Trivelig fyr og trivelig lesestoff
    Tusen takk!

    Du fortjener et musikktips du også, denne gangen norsk:


    Kanskje ikke helt din musikksmak, men IMO er vokalisten helt ufattelig bra. Rebekka et-eller-annet. (Optisk trykker hun også på en del feelgood-knapper her i tkr Towers, men selv med øynene godt igjenkneppet er dette bare deilig!)

    mvh
     

    E. Largo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Innlegg
    8.837
    Antall liker
    16.065
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    Gratulerer med kjendisstatus og fin artikkel. Og ikke minst hyggelig at skribenten fikk frem at du også er en musikkelsker med meget bred smak. (y)
     
    • Love
    Reaksjoner: tkr

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.582
    Antall liker
    27.728
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Gratulerer med kjendisstatus og fin artikkel. Og ikke minst hyggelig at skribenten fikk frem at du også er en musikkelsker med meget bred smak. (y)
    Takker! 😊

    Her i tkr Towers skjenkes det i et nytt glass rødvin for å feire at Madammens Covid-test var negativ. Det er ingen grenser for gode nyheter i dag!

    BTW: Jeg håper at du ved anledning forlater de forblåste lyngheiene på Haugalandet til fordel for de forblåste lyngheiene vest av Bergen. Du er hjertelig velkommen hit ved anledning.

    Mvh
     

    E. Largo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Innlegg
    8.837
    Antall liker
    16.065
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    Det hadde jo vært hyggelig å tatt turen nordover en gang. Vi får se hva vi kan få til når pesten har forsvunnet.
     
    • Liker
    Reaksjoner: tkr

    The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    10.610
    Antall liker
    14.570
    Sted
    Langesund
    Gratulerer med artikkel i Stereo+

    Får ta en tur over i vinter, når coronaviruset har roet seg noe. Blir spennende og høre hva du driver med når det kommer til analoge og digitale duppeditter.
     
    • Liker
    Reaksjoner: tkr

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.582
    Antall liker
    27.728
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Gratulerer med artikkel i Stereo+

    Får ta en tur over i vinter, når coronaviruset har roet seg noe. Blir spennende og høre hva du driver med når det kommer til analoge og digitale duppeditter.
    Som jeg har sagt før, du er hjertelig velkommen anytime! :)

    Mvh
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.582
    Antall liker
    27.728
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Fidelity Research Mc- 44 demontert og pakket i eske:

    8cyvuYF1TVOquQemu6xIjg.jpg


    Den skal opp til Selje. Er spent på hva Audiophile-Arve synes om den. Monterte opp denne:

    5PuHIa0TTMieAX+B9OQI+A.jpg


    Vinyl gir stadig overraskelser. Denne Peter- Ledermann blodmoddede Denon DL 103 R har blitt stående mye ubrukt. Den var liksom OK, men ikke noe mer. Spanderte nytt noname headshell i ibenholt på den, og satte den inn i reserverekka. I utgangspunktet skulle den være en høykvalitets PU ut ifra kritikkene:

    "I might say that the Denon Gold was better than any two thousand Dollar or three thousand dollar cartridge. But there are so many to choose from, which one would you have me compare it to? The sonic transformation of a very good low cost cartridge into one that is comparable to cartridges costing many times more is a story worth telling. The Denon gold shares some attributes of the stock DL103 but adds many layers of articulation and transparency, midrange detail and bass resolution. I can still detect an overall similarity in the sound of these two cartridge siblings. The quality of the frequency response of this pair is still just as it was, essentially flat. If you are not already into vinyl, I recommend that you start your analogue system with the stock Denon DL103 or DL103R and eventually send it to Soundsmith to be upgraded. That would be a very smart move.

    The bottom line is the performance and cost of the Denon DL-103 Gold should set a new benchmark for value. This cartridge extracts so much of the music's natural body and air and I could just sit and listen and forget it was there."


    Jeg vet ikke helt hva som har skjedd. Jeg monterte den opp på FR 64 Fx, satte på Bonnie Raitt og rykket til i sofaen. Den var jo knallgod! 🤩 I forhold til en normal DL 103 R er lyden kraftig utvidet på begge fløyene, og dynamikken er bedre. Serendipitas! Blir aldri utlært her.......

    Derfor blir FR Mc 44 sendt litt nordover, og reservebenken består fortsatt av Ronaldo og Messi.

    ssYW7sf6QsK5GQi8YJti8g.jpg


    AKA Kondo Audio Note Io ii og Koetsu Corastone.

    Mvh
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.582
    Antall liker
    27.728
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    I kveld har denne fått litt spilletid:

    fri mk 3.jpg


    fr1 mk 3-2.jpg


    Den har blitt litt neglisjert, stakkar. I utgangspunktet har den fått litt pes, det viste seg at den hadde en ganske heftig stigning i diskanten. Den hørtes litt "grå" ut ved gjennomspilling også.

    Vel- hva kan man gjøre med slikt? Man kan f.eks. trekke ned diskanten i Metric Halo. -1.5dB ved 15 kHz. Høres ikke så mye ut, men kurven er relativt bred, så diskantreduksjonen begynner rundt 10 kHz:

    Skjermbilde 2020-11-10 kl. 21.58.17.png


    Hjalp det?

    Ja, litt.....Bassen høre pussig nok bedre ut, og den høres litt mindre grå ut. IMO er dog FR Mc-44 en bedre PU enn Mc 1 Mk 3.

    mvh
     
    Sist redigert:

    FJELL

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.03.2010
    Innlegg
    181
    Antall liker
    186
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Føler meg nesten brydd over slik smiger-takker! 🙏 😊
    Dette coverbandet har jeg fulgt på Youtube i mange år og denne låten har noen utrolige harmonier. De har etterhvert blitt skikkelige kjendiser. Enig, sjekk deres andre låter, det er mange. Mvh Erik ( Bergen)
     
    • Liker
    Reaksjoner: tkr

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.582
    Antall liker
    27.728
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Dette coverbandet har jeg fulgt på Youtube i mange år og denne låten har noen utrolige harmonier. De har etterhvert blitt skikkelige kjendiser. Enig, sjekk deres andre låter, det er mange. Mvh Erik ( Bergen)
    Holder på å gå igjennom alle låtene. Artige musikkvalg! Det er tydelig at både fossilene og førkjene har sine favoritter.:giggle:

    Mvh
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Vakkert, men med slike veier er det ikke så mye snø der på vinteren? Kjenner jeg er litt misunnelig på området du er i nå. Kos dere 🙂
     
    • Liker
    Reaksjoner: tkr

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.582
    Antall liker
    27.728
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Vakkert, men med slike veier er det ikke så mye snø der på vinteren? Kjenner jeg er litt misunnelig på området du er i nå. Kos dere 🙂
    Her er nok snø på vinteren, ja. Særlig når du kommer opp til de høyestliggende gårdene, sånn i 3-400 m høyde.
    Jeg er veldig glad for at jeg ikke må praktisere her inne. På vinteren må det være et mareritt.
    90FCCBB9-9855-403C-8B25-07D7EA30A81E.jpeg
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.428
    Antall liker
    25.883
    Torget vurderinger
    24
    Å praktisere her må da være verdens beste påskudd for å eie en Defender. Det er nesten så man angrer på at man ikke gjorde noe annet i livet.
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Å praktisere her må da være verdens beste påskudd for å eie en Defender. Det er nesten så man angrer på at man ikke gjorde noe annet i livet.
    Kjørte Discovery og Defender her på et dagskurs. Det holdt, på tross av at det var ekstremt gøy. Men og slitsomt... :)

     
    • Liker
    Reaksjoner: tkr

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.582
    Antall liker
    27.728
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Å praktisere her må da være verdens beste påskudd for å eie en Defender. Det er nesten så man angrer på at man ikke gjorde noe annet i livet.
    Hehe, kjører en Nissan Navara 4x4. En jævla slådde. Kommer endelig frem, men bilen er 6 m lang og fryktelig bred, og veiene her er så smale at jeg lever i stadig panikk over å treffe på en møtende bil. Da blir det off road om jeg vil eller ikke. :LOL:
    Mvh
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.378
    Antall liker
    63.378
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Er det stedet til leie, eller er det kjenninger av deg? Kunne veldig gjerne satt i hammocken og filosofert over livets viderverdigheter 😃
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.582
    Antall liker
    27.728
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Er det stedet til leie, eller er det kjenninger av deg? Kunne veldig gjerne satt i hammocken og filosofert over livets viderverdigheter 😃
    Løa til Magne er til leie. Hammocken fant jeg helt tilfeldig på toppen av en laaaaaang, bratt og jævlig smal vei i Ulvik, så om den er til leie kan jeg ikke svare på.

    Mvh
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.426
    Antall liker
    12.999
    Kjørte Discovery og Defender her på et dagskurs. Det holdt, på tross av at det var ekstremt gøy. Men og slitsomt... :)

    Da skal du prøve de drøye 3 milene fra Røldal over til Sauda HCS.
    Jeg kjørte over der i sommer med vår BMW X5 med hjerte i halsen, smalt, ekstremt svingete, berg og dalbane, kun plass til 1 bil og stadig sauer som spratt ut i veien i skumringa :eek: Den ølen på hytta hos min kusine hennes mann ved Saudafjorden rundt midnatt smakte ekstremt godt.
    Og ja, vist finnes det tilsvarende veistrekninger flere steder i Norge.
    På hjemturen skulle jeg være lur å ta korteste veien mot Skien for å rekke ferja i Horten, og bestemte meg for å kjøre langs Flåvann i Bandakkanalen ned til Lunde/Ulefoss vel nede fra Nisservatn. Det skal jeg IKKE gjøre en gang til i tussmørket.
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.426
    Antall liker
    12.999
    Løa til Magne er til leie. Hammocken fant jeg helt tilfeldig på toppen av en laaaaaang, bratt og jævlig smal vei i Ulvik, så om den er til leie kan jeg ikke svare på.

    Mvh
    Så lenge det ikke brygger opp til fyll og spetakkel, og om man bestikker eieren med et raust glass rødvin/dram så får man sikkert sitte i hammocken og flirosofere over tilværelsens uutholdelige letthet en stund ;)
     
    • Liker
    Reaksjoner: tkr

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Da skal du prøve de drøye 3 milene fra Røldal over til Sauda HCS.
    Jeg kjørte over der i sommer med vår BMW X5 med hjerte i halsen, smalt, ekstremt svingete, berg og dalbane, kun plass til 1 bil og stadig sauer som spratt ut i veien i skumringa :eek: Den ølen på hytta hos min kusine hennes mann ved Saudafjorden rundt midnatt smakte ekstremt godt.
    Og ja, vist finnes det tilsvarende veistrekninger flere steder i Norge.
    På hjemturen skulle jeg være lur å ta korteste veien mot Skien for å rekke ferja i Horten, og bestemte meg for å kjøre langs Flåvann i Bandakkanalen ned til Lunde/Ulefoss vel nede fra Nisservatn. Det skal jeg IKKE gjøre en gang til i tussmørket.
    X5 er bra, BMW har alltid hatt status hos meg, men i terrenget ligger den etter tilsvarende fra Landrover tenker jeg . At det finnes veier som gjør at en føler seg levende tviler jeg ikke på. Kjørte bla inspeksjon ut til Gryllefjord på Senja og var med på at veien ble tatt av ras. Mens vi kjørte på den. Spenning.
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.582
    Antall liker
    27.728
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Da skal du prøve de drøye 3 milene fra Røldal over til Sauda HCS.
    Jeg kjørte over der i sommer med vår BMW X5 med hjerte i halsen, smalt, ekstremt svingete, berg og dalbane, kun plass til 1 bil og stadig sauer som spratt ut i veien i skumringa :eek: Den ølen på hytta hos min kusine hennes mann ved Saudafjorden rundt midnatt smakte ekstremt godt.
    Og ja, vist finnes det tilsvarende veistrekninger flere steder i Norge.
    På hjemturen skulle jeg være lur å ta korteste veien mot Skien for å rekke ferja i Horten, og bestemte meg for å kjøre langs Flåvann i Bandakkanalen ned til Lunde/Ulefoss vel nede fra Nisservatn. Det skal jeg IKKE gjøre en gang til i tussmørket.
    Ikke for å hovere, men Hr.Powerpoints utidige syting over dårlige veier tåler ikke å stå uimotsagt. Dårlige veier???? Dette er dårlige veier!
    Man tar til høyre fra Øydvinstod innover mot Osa,
    B8867A18-2166-4A08-B34E-5A6BEE1B5B37.jpeg

    Mens man fortvilt forsøker å fortrenge BTs reportasjer om stengninger av veistumpen og pågående arbeider for å forhindre at det stadig kommer steiner haglende ned.
    I Osa tar man en kikk på kartet og svinger til venstre:
    6425F1CF-7487-4BC0-AADA-D6EAAC0767AF.jpeg

    Ved bomveien stopper man lovlydig og betaler:
    59B730FD-7299-48A2-8795-7F4374C7AB4A.jpeg

    Så kjører man på anleggsvei fra 30 MOH opp gjennom elvegjel og urer opp i 1200 MOH på det jævligste, smaleste og mest serpentinbefengte geitetråkket som Vestlandet kan forevise.

    964D8B8D-7424-43B0-946A-F1DBD765307F.jpeg

    CC219F98-A51C-49FA-AE07-F4F0DEAF8BB6.jpeg


    Ve
    1B5612AC-5F22-4534-96F8-FB8C69673936.jpeg

    Vel oppe parkerer man med skjelvende hender, tenner en beroligende røyk og prøver å la være å tenke på at man også skal ned igjen:

    C6DA091A-92E8-42BE-A4A2-C91BA6BF00CA.jpeg

    Selv Madammen ble temmelig fåmælt på tur ned igjen:
    E3FEAE11-6DF5-40D5-8B5C-A3DFE0866819.jpeg

    Hr. Powerpoint, til etterretning er det ikke en eneste mikrometer av flatt lende fra 1100 meter og ned til 30. Så kom ikke her med wimpy utsagn om livsfarlige sauer o. l.
    Mvh :LOL:
     
    Sist redigert:

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.582
    Antall liker
    27.728
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Litt grønt, litt snø, resten rene månelandskap... Tøft 😊
    Det var om mulig enda brattere ned igjen. Jeg la inn 2. gir manuelt og rant hele veien ned igjen. Indikatoren viste at gjennomsnitts dieselforbruk nedover igjen var 0,2 liter på mila.:oops:
    Med andre ord touchet jeg ikke gassen før her:
    24400786-8A66-4C80-940C-7B6B84209404.jpeg

    Det ble en ny, beroligende røyk da vi kom ned til sjøen ogjen:
    59EA441C-3EE3-460C-9B00-3B46D31CD73F.jpeg

    Mvh
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn