Aurora
Æresmedlem
Det er det sikkert... bortsett fra mytemakerne om MDF og alt det rare det gjør....
Jada.Det er det sikkert... bortsett fra mytemakerne om MDF og alt det rare det gjør....
Nei, nå får den jammen begynne å jobbe for føda, så får vi se hva den fortjener senere.Den armen fortjener et SKIKKELIG armtårn. Ikke sånn mdf skrammel.
Takker!Gratulerer, tkr! Imponerende "byggverk" det der! Og når det følger med et svært lydbilde, ja da er nok resultatet "en fornøyelse"! Flott! Mvh Tore
Interiørgeneralissimoen var litt lunken på å få enda en kasse i stua, så foreløpig har jeg konsentrert meg om saker som ruver litt mindre.Og hvor ble det subbene? Eller tok du til vettet?
Alltid imponert over de som skjærer til noe som passer, ihvertfall noe så delikat som til en platespiller
Har en løpemeter eller to i kjelleren også!Litt av en platesamling du har der, tkr! Du trenger ikke å frykte for at du skal "gå tom for" musikk - kandidater til spilleren, det er sikkert!
On the bright side er det en grei unnskyldning for å holde seg noenlunde edru.Jeg er meget glad for at mine "små- og storskjelvende" hender ikke er i nærheten av platespilleren din! Det ville endt i forferdelse, er jeg redd! Lykke til med utprøvingen!
Mvh Tore
Ehhhh, mhp. Koetsu Coralstone i SAEC 506 må du nok vente en stund! Den blir defintivt ikke oppmontert før armløfteren er trygt installert, og fra Praha kommer det bare en øredøvende stillhet....Purret i går, og har ikke fått noe svar.Flott å se at grom-armen er oppe og går Tønnes. Eierglede skal ikke undervurderes. Når det attpåtil har tendenser til å låte sublimt ( har aldri tvilt på det) er det bare fryd. Koetsu koralstone i 506 kan få enhver asiatisk audiofil til å gå ut av sitt gode skinn. Hvis du hadde fått tak i et keramisk Saec headshell hadde det vært det yberrått. Det vil jeg gjerne hørt! Du hører fra meg plutselig!
Mvh Atle
Den har en dempefunktion, lidt a´la et dempekar. Jo lengere ut, desto tungere for nålen at flytte armen innover.Jeg tror at den firkantdingsen på Venstre side av armbasen har noe med dynamisk balansering å gjøre:
Jada, her er det bare meg og kattene!Ach so, dein frau sind aus Deutsland faren? Helt greit med et påskudd til en tur hjemom.
Har noen gremlins i mitt eget system for tiden. Syntes vinylen låter tamt og uinspirert. Byttet om pu, opptur, tilbake til clearaudio, ny opptur. Så dro jeg til hytten og hvordan det låter nå er helt idet blå?
Mvh Atle
Nei, tvert imot, det var både svært nyttige og svært viktige opplysninger, og det var veldig greit å få det inn med teskjeer.Den har en dempefunktion, lidt a´la et dempekar. Jo lengere ut, desto tungere for nålen at flytte armen innover.
Lavt nåletrykk/høy kompliance = loddet inn mot centrum. Jo stivere nål/høyere nåletrykk, desto lengere utover med loddet.
Det er på bass-response, du hører det. Finne balancen med at armen står stille og nålen beveger seg, men ikke så meget,
at armen bli´r for tung at trekke innover. Da høres det som skurr i ene kanalen ved transienter.
Sorry for at måske skære at det litt for meget uti pap
Haha, ja, de står i feil rekkefølge! Etter rett skulle beina-på-bordet-bildet stå til slutt.Jeg likte uten tvil det øverste bildet best
Selvsagt! Er man gressenkemann, så er man gressenkemann.Røslig whiskey glass..
BTW, dette bildet ca. 2 minutter gammelt:Selvsagt! Er man gressenkemann, så er man gressenkemann.
Dessuten har man sitt på det tørre når man i telefonsamtale med Madammen kan si at man drakk to glass whiskey, ikke mer. .
mvh
Langt ifra. Madammen befinner seg mangfoldige hundre kilometer borte.regner med at det er kona som sørger for påfyll i glasset og har skrelt av sokkene og lagt dem i vaskemaskinen
Vel, nerding er nerding, og konklusjonen i kveld fra gjestens side var at alle fire utgavene hørtes forskjellige ut, og alle var til å leve godt med.Da konkluderer vi med at en av pickupene "blew your socks off" og glasset er er som det skal være; Fult
Det er fremdeles billigere å kjøpe en ny tonearm enn å dra 14 dager til Pattaya, for å sette det litt på spissen.Levemann... Det er hva du fremviser her.. Ja til det gode liv, med fulle glass og uten sokker..
Det røslige glasset inneholder ca. 20% whisky og 80% selters, bare så det er sagt......Høres fornuftig ut Nå få du switch til streamingtjenesten i tide, så de flotte pickupene ikke avlider alkodøden
Enjoy,
J
Forstår deg godt, du har min fulle sympati!Leste posten og så pjolterglasset. Tenkte å trykke liker, men så så jeg nakne mannfolkbein