tkr på førjulsbesøk

SAL

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.10.2006
Antall liker
4.639
Torget vurderinger
10
Meget fine bilder tkr, dette kan du! Rørene er E182CC, Phillips fra 67.

Mvh.
SAL

tkr

Æresmedlem
Ble medlem
27.03.2007
Antall liker
30.504
Sted
Nede i fjæresteinene
Torget vurderinger
2
Takker, 65finger, SAL!
I min erfaring kan Siemens- rør låte litt lyse og skarpe før de er ferdig innbrente. Jeg husker også nå at du fortalte at det ikke fantes alternativer til E 182 CC. Det forundret meg litt, jeg trodde at ECC 82 kunne brukes istedet. Man lærer hele tiden...

Et bedre nærbilde av en veldig god forsterker.

mvh

SAL

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.10.2006
Antall liker
4.639
Torget vurderinger
10
Det var også den gamle 3.0`n det ikke fantes alternativer til, kun JJ`s ECC99! E182CC/7119 er eneste rør jeg kan bruke på 4.0SE`n , men her finnes det mange produsenter av disse rørene med litt forskjellige egenskaper. Kommer til å teste litt etterhvert, men vi får la APL`n bli innspillt først! ;)

Mvh.
SAL

JackX

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.03.2002
Antall liker
1.383
tkr skrev:

mvh
Tillater meg ørliten "oppgradering" av EVO ONE:

Mine forsterkere går under betegnelsen "veldig god forsterker" :D.

SAL's går under betegenelsen "hinsides beskrivelse!" ;D

mvh JackX

SAL

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.10.2006
Antall liker
4.639
Torget vurderinger
10
JackX skrev:
tkr skrev:

mvh
Tillater meg ørliten "oppgradering" av EVO ONE:

Mine forsterkere går under betegnelsen "veldig god forsterker" :D.

SAL's går under betegenelsen "hinsides beskrivelse!" ;D

mvh JackX

He-he Jacks, nå må du ikke overdrive, men takk! Men jeg må innrømme jeg er veldig fornøyd med hva de gjør i forhold til hva jeg har prøvd så langt.

Mvh.
SAL

tkr

Æresmedlem
Ble medlem
27.03.2007
Antall liker
30.504
Sted
Nede i fjæresteinene
Torget vurderinger
2
Siden det går en tråd om pleie av pianolakk på HFS akkurat nå:

Verity Lohengrin II er STORE! Og pene, IMO, men jeg vet om en del samboere/ektefeller som hadde vært uenig med meg.. ;D
Til alle dem som synes at disse høyttalerne ruver: PRØV SOUNDLAB! DA VET DERE HVA RUVE BETYR!

I tillegg til de synlige høyttalerne har Lohengrin en bakoverrettet basshøyttaler på baksiden.

Denne tråden går fremover i rykk og napp. Det var ikke meningen at det skulle bli slik, men julestrie/julekonserter/julebesøk kommer litt i veien for en hurtigere avvikling. Sorry.

mvh

ZenSati

Bransjeaktør
Ble medlem
27.11.2009
Antall liker
0
Disse Lohengrin med de "små" EVOer kunne jeg godt tænke mig at lytte til :D

MJ

SAL

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.10.2006
Antall liker
4.639
Torget vurderinger
10
ZenSati skrev:

MJ
Du er velkommen! Passerer 500 timer på APL`n snart, begynner å bli ordentlig trivelig her nå. ;)
Det gjør heller ingenting om du lurer med deg ett knippe kabler!

Mvh.
SAL

ZenSati

Bransjeaktør
Ble medlem
27.11.2009
Antall liker
0
SAL skrev:
ZenSati skrev:

MJ
Du er velkommen! Passerer 500 timer på APL`n snart, begynner å bli ordentlig trivelig her nå. ;)

Mvh.
SAL

Gerne. Jeg er i Oslo ultimo januar.

Kabler, hvad er det for noget? ;D

MJ

tkr

Æresmedlem
Ble medlem
27.03.2007
Antall liker
30.504
Sted
Nede i fjæresteinene
Torget vurderinger
2
ZenSati skrev:
SAL skrev:
ZenSati skrev:

MJ

Mvh.
SAL

Gerne. Jeg er i Oslo ultimo januar.

Kabler, hvad er det for noget? ;D

MJ

Et bilde har jeg iallfall:

mvh

SAL

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.10.2006
Antall liker
4.639
Torget vurderinger
10
Tøffe bilder tkr! Egentlig merkelig at jeg liker "blålys" med tanke på min andre hobby...., hybelkaninene får i alle fall ikke helt fredl!
@ ZenSati, sender deg en PM.

Mvh.
SAL

Psychonaut

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
23.01.2008
Antall liker
6
SAL skrev:
He-he, hva venter du på? Kjøp, milde vintere i Bergen..... ;)

Mvh.
SAL
hmmm, sier meg ikkje helt enig i det;)

Fin tråd tkr, virkelig imponerede dette oppsettet til jackx..

OMF

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2002
Antall liker
9.322
Sted
Bergen
Torget vurderinger
14
Psychonaut skrev:
SAL skrev:
He-he, hva venter du på? Kjøp, milde vintere i Bergen..... ;)

Mvh.
SAL
hmmm, sier meg ikkje helt enig i det;)

Fin tråd tkr, virkelig imponerede dette oppsettet til jackx..
Stille meg bak den Psyko, vedlagt bilde fra i går....

Flott tråd tkr - Krell er snadder, også får jo til og med jeg lyst på platespiller når man ser slike bilder! Har i grunn bestemt meg for at jeg skal ha det når jeg blir stor! ;D ;D

Mvh
OMF

tkr

Æresmedlem
Ble medlem
27.03.2007
Antall liker
30.504
Sted
Nede i fjæresteinene
Torget vurderinger
2
SAL skrev:
Tøffe bilder tkr! Egentlig merkelig at jeg liker "blålys" med tanke på min andre hobby...., hybelkaninene får i alle fall ikke helt fredl!

Mvh.
SAL
;D ;D ;D

@ZenSati: Hvis du først besøker SAL, må du forlange å få se garasjen hans!

mvh

tkr

Æresmedlem
Ble medlem
27.03.2007
Antall liker
30.504
Sted
Nede i fjæresteinene
Torget vurderinger
2
Intet highend-anlegg er komplett uten highend- dyr:

SALs nydelige lille Maine Coon- jente. Arm og fot tilhører highend- kompis.
Jackx holdt seg med hunder. Tok dessverre ikke noe bilde av den!

mvh

tkr

Æresmedlem
Ble medlem
27.03.2007
Antall liker
30.504
Sted
Nede i fjæresteinene
Torget vurderinger
2
Steb skrev:
Flotte bilder av flotte anlegg "tkr",
Mvh.Stein
Takker!

MEN NÅ MÅ DET BLI SLUTT KED Å K***E RUNDT MED SMALL TALK! FLERE BILDER!!

Slik ser "en hinsides all beskrivelse god" ::) forsterker ut bakfra.

...Og slik ser en meget god høyttaler ut bakfra.

Når jeg kikker etter, ser det jammen ut som om det sitter en diskant på baksiden også. Det var jeg ikke klar over. Stemmer dette SAL, eller er det bare et deksel?

mvh

tkr

Æresmedlem
Ble medlem
27.03.2007
Antall liker
30.504
Sted
Nede i fjæresteinene
Torget vurderinger
2
Et tydeligere bilde av høyttalerelementene på fremsiden.

Et interessant bilde: La oss følge denne ledningen!

mvh

tkr

Æresmedlem
Ble medlem
27.03.2007
Antall liker
30.504
Sted
Nede i fjæresteinene
Torget vurderinger
2
......og da må vi ut av stuen, gjennom en gang, ned en trapp inn gjennom et kjellerrom, og voila!

SAL er ikke en som tar lett på strømforsyningen!

GJENNOMFØRT er et dekkende ord.

mvh

mvh

tkr

Æresmedlem
Ble medlem
27.03.2007
Antall liker
30.504
Sted
Nede i fjæresteinene
Torget vurderinger
2
Så til lyden:

Jeg hadde med meg denne damen her:

Og alle disse!

Jeg blir ikke lei av å høre på disse!

Heldigvis.

Jeg vet ikke lenger hvor mange anlegg disse to skivene har vært innom, men det er mange. Mary Chapin Carpenters "Quittin` Time" kjenner jeg hver strofe av, og den har fulgt meg gjennom flere år som standardtestlåt.

Det første jeg sa til SAL etter en gjennomlytting var: "Det anlegget ditt er ikke særlig tilgivende overfor litt dårlige innspillinger!" Og jeg var faktisk litt forundret. For første gang hørtes MCCs stemme litt overstyrt ut. Det hadde jeg aldri hørt før!

ZenSati

Bransjeaktør
Ble medlem
27.11.2009
Antall liker
0
SAL, dit setup må gå "kælderdybt" og have dyb holografi :D

MJ

tkr

Æresmedlem
Ble medlem
27.03.2007
Antall liker
30.504
Sted
Nede i fjæresteinene
Torget vurderinger
2
Jeg tillater meg å sitere en passasje fra en PM jeg fikk fra SAL i forgårs: "Takk for hyggelig besøk! Kan trygt meddele at du var her ett par dager for tidlig, nå begynner fylden og varmen å komme her for alvor, helt rått(ja, jeg er edru) , som jeg nevnte satt vi og var litt misfornøyde da du kom. Det gikk litt i rykk og napp av en eller annen grunn. Har i dette øyeblikk passert 264 timer."

Det var som bare %*#^ !

Jeg skulle hatt fryktelig lyst til å få en ny lytt nå.

"Magnificat" i den utgaven jeg viste bilde av, er en aldeles utmerket innspilling for å finne ut om anlegget takler innspillinger hvor det skjer mye på en gang: Det er iallfall et svært kor, pauker, trompeter og strykere.
Her var det, som ZenSati helt riktig skriver, påfallende hvor utrolig holografien var i dette anlegget. Korets deler, en høyre, en venstre, en i midten, har jeg sjelden eller aldri hørt bedre definert.
Jeg hadde gjerne hørt mer på denne cden, men vertens litt glassaktige blikk viste at jeg ikke helt hadde truffet hans musikksmak... :-[

Kjellerdypt hadde jeg ikke noen følelse at det var, men nå går det kjellerdypt og mer hos meg, så kanskje er jeg litt bortskjemt. Jeg legger i mellomtiden mer merke til manglende bass, og det gjorde jeg ikke her.

Jeg kan også kanskje opplyse at jeg har vært innom hos SAL før, og jeg syntes at det låt vesentlig ryddigere denne gang. Hvorfor er litt vanskelig å si. Men forsterkerne var nye, høyttalerplasseringen var ny, og APL var oppgradert.

Take your pick.

mvh

tkr

Æresmedlem
Ble medlem
27.03.2007
Antall liker
30.504
Sted
Nede i fjæresteinene
Torget vurderinger
2
Til slutt:

Tusen takk til SAL også for gjestfriheten!

Jeg blir like gledelig overrasket hver gang. Du melder din ankomst til folk som du kanskje aldri har truffet før, og blir tatt imot med åpne armer!

Neste gang, SAL, skal jeg ta deg på ordet. Skal sette av en hel kveld, og ta drosje hjem etterpå. :D

mvh

SAL

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.10.2006
Antall liker
4.639
Torget vurderinger
10
Takk for meget fin omtale og bilder tkr, veldig hyggelig av deg! Passerte 500 timer på spiller`n nå, så neste gang kan vi kose oss med riktig godlyd og ett glass eller to kanskje!

Vi var også så heldige å få audiens hos Jackx i dag! Her var det ypperlig oppvartning med mat og drikke, men komplett Krell-pakke overgikk lett dette! Stort, kraftfullt og homogent, dynamikk og 3D ut av milde, dette imponerte meget!

Stor takk til Jackx!

Tusen takk for ypperlig tråd tkr!

Mvh.
SAL

SAL

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.10.2006
Antall liker
4.639
Torget vurderinger
10
@ tkr. Du skrev:
Når jeg kikker etter, ser det jammen ut som om det sitter en diskant på baksiden også. Det var jeg ikke klar over. Stemmer dette SAL, eller er det bare et deksel?

mvh

Jeg glemte helt å kommentere dette, dekselet "plugger" igjen den gamle bassporten til tidl. 8"! Nå er høyt. oppgradert til Lohengrin II med bl.a. 9" trykk-kammer og div. annen moro!

Mvh.
SAL

Yk1

Medlem
Ble medlem
30.11.2009
Antall liker
0
Var en tur hos Jackx sammen med SAL og Brian og fikk høre på hans anlegg, jeg har aldri hørt Krell høytallere før så dette gledet jeg meg virkelig til, var veldig spent på hvordan dette spilte. Jeg har selv etter mange år med hifi erfart at man veldig ofte for mye ut av komponentene og for en fantastisk synergi vis man kjører et merke hele veien, Og dette var intet unntak. Krell kan mer en og lage forsterkere dette tok det ikke mange sekundene før jeg hørte. Her var det Synergi så det holt ingen ting stakk ut, det spilte fantastisk homogent med et stooort lydbilde. Det var stram bass og en flott mellomtone med en oppløst og fin diskant. Synes det også var veldig åpent det var som Diana krall satt på mitt fang og spilte å jeg benyttet selvfølgelig muligheten og omfavnet henne ;D men plutselig så var låten slutt :'( :'( Graulerer Jackx med et flott anlegg som spiller veldig flott og takk for et veldig hyggelig besøk
Mvh: Espen

ZenSati

Bransjeaktør
Ble medlem
27.11.2009
Antall liker
0
Jackx, har du overvejet at implementere entrebilletter?

Det ender jo med en lind strøm af kræsne hardcore lyttere :)

MJ

JackX

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.03.2002
Antall liker
1.383
e.i.l skrev:
Var en tur hos Jackx sammen med SAL og Brian og fikk høre på hans anlegg, jeg har aldri hørt Krell høytallere før så dette gledet jeg meg virkelig til, var veldig spent på hvordan dette spilte. Jeg har selv etter mange år med hifi erfart at man veldig ofte for mye ut av komponentene og for en fantastisk synergi vis man kjører et merke hele veien, Og dette var intet unntak. Krell kan mer en og lage forsterkere dette tok det ikke mange sekundene før jeg hørte. Her var det Synergi så det holt ingen ting stakk ut, det spilte fantastisk homogent med et stooort lydbilde. Det var stram bass og en flott mellomtone med en oppløst og fin diskant. Synes det også var veldig åpent det var som Diana krall satt på mitt fang og spilte å jeg benyttet selvfølgelig muligheten og omfavnet henne ;D men plutselig så var låten slutt :'( :'( Graulerer Jackx med et flott anlegg som spiller veldig flott og takk for et veldig hyggelig besøk
Mvh: Espen
Selv takk, Espen!

Takk til SAL, E.I.L og Brian for hyggelige ord. Bare så synd at tiden gikk fortere enn svint. Det erfarer man gang på gang når man har hyggelige gjester! Dere er selvsagt hjertelig velkommen tilbake når det måtte være, og da forhåpentligvis med en bunke Sort Gull under armen ;)

God Jul, til dere 3 og alle andre jeg har hatt gleden av å utveksle meldinger med.

mvh
JackX

JackX

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.03.2002
Antall liker
1.383
ZenSati skrev:
Jackx, har du overvejet at implementere entrebilletter?

Det ender jo med en lind strøm af kræsne hardcore lyttere :)

MJ
He he he ... tja, det kunne være en god ide å ta inngangspenger ;)

De mest hardcore bør dog vente en liten stund til mitt komplette ZenSati #2 5.1 høyttaler- & CAST-kabeloppsett er på plass og innspilt, pluss montering av mitt Svanå Level 2 light er ferdig. Da tror jeg det vil swinge skikkelig moro hos meg ;D
Inntil dess: God Jul, Mark. Gleder meg til å ha deg, Frode, Svein (?), Micha (?) og flere (?) på besøk igjen!

mvh
G

Topp Bunn