Jeg har aldri vært i en møbelbutikk for å lukte eller slikke på en stol før jeg kjøpte den. Smakene henger sammen, men det får være måte på. Jeg liker at mat ser delikat ut, men jeg har spist velsmakende mat som ikke så appetittelig ut, og spist meg pen mat som smakte sure sokker.Jeg Liker fine kabler jeg. De synes jo i stua. Og så har jeg tro på litt size, skal jo til tider brukbart med strøm gjennom de.
Ellers vil jeg nevne at det med blindtester, det har jeg bare tro på til en viss grad. Dårlig eller bra, den er grei. Men nyanser?
Sansene henger sammen, tenk lukt og smak. Disse henger vel mer sammen enn de andre, men uansett.... Å prøvesmake ting med neseklype og blindt, da kan plutselig sylteagurk være melon og kamskjell være vaniljepudding. Jeg er ihvertfall sånn, at noen ting må jeg gjøres oppmerksom på og lytte etter for å sette fingeren på det, andre ting må gå over tid ubevisst og etter hvert så greier jeg å sette fingeren på det. Dette kan noen ganger ta måneder.
Alt kan gjøre forskjell tenker jeg, men alt med måte, og en kjede er ALDRI sterkere enn det svakeste ledd. Fornuft må man alltid kunne bruke. Elektronikk til 10k, Kabler 10k, HT 10k kontra elektronikk 14k, kabler 2k, HT 14k, hva låter mest sannsynlig best skal tro? Har sett oppsett som dette, bare x alt med 10... Jeg synes det blir bare rart. Jeg setter heller ikke formel1dekk på kassebilen min. Hadde vel vært vel og bra det, men den blir jo ikke racerbil av den grunn.
Noe jeg heller ikke burde gjøre, er å skrive her midt på natta, uklar og langt forbi soveklar.... Angrer vel i morgen, men men, jeg liker iallefall fine kabler jeg.
I ytterste konsekvens så snakker man om å kjøpe noen kabler som ser pene ut for summen av en nybil. Er det estetiske så viktig?
Kjettinganalogien fungerer ikke for stereoanlegg. En Chromecast audio som sender signaler til DAC, forsterker og høyttalere i millionklassen vil være i en annen liga enn å dele utgiftene likt. En svindyr høyttaler vil høyst sannsynlig gi bedre gjengivelse i et mid-fi anlegg enn et par som ligger på samme prisnivå. Mao. er ikke "ikke bedre enn svakeste ledd" en analogi som funger for anlegg.
Den kassebilen din, tror du at den blir sikrere å kjøre med de billigste kinadekkene, eller et premiumdekk? Si at kassebilen er en rusten holk fra 1990. Svaret er enkelt og det er ikke i tråd med "svakeste ledd".