Torvbakkane
Overivrig entusiast
Tja, så har fått laga plass for softstart, prøvemontert, men kobling må bli i morgon etter arbe...
Ja det var trist at dei gav seg, men det var vel tida som ble anderleis, og internet har ikkje nødvendigvis berre vært ett gode, men ein kan no mimre litt om dei farne tiderTiden går så innmari fort. Leste danske High Fidelity på slutten av sytti-tallet og utover til bladet forsvant. Husker at de hadde en del prosjekt gående i bladet. En tangentialarm, The End(bygget mange versjoner),noen høytaler prosjekt, HF275?, og sikkert mange fler..Husker også at det var et prosjekt med en preamp. High Fidelity var et skikkelig HIFI-blad med dyktige folk og seriøse tester.
Hei SRM,Har kost meg med denne tråden. Meget flott forsterker du har bygget. Ser du gjorde samme tabbe som meg når det kommer til gjengepartiet på kondensatorene som Johnny nevnte. Heldigvis fikk jeg en spørrende kommentar av JCP på forumet som fikk meg til å sjekke, så jeg rettet det under byggingen. Støtte på andre problemer senere, men det er en annen historie.
Huff nei, kun testet tomgang etc. Så brukt mye tid ute ifbm avløp, ny septikktank og overløpstank m/pumpe inkl. styresytsem. Samstundes fått inn ny vannledning, el.kabler for pumpe og fibertrekkerør. Mao så har audio biten vært litt på hold.Hei
Lyd igjennom nå , vel ?
Mvh.
Johnny
Hei Johnny,Hei
Ser at du er meget godt forberedt, og at du tar det pent og rolig. Et ordtak: "Hastverk er lastverk" . Med de forberedelse du har gjort klart for testing, så vil nok denne ampen fungere helt fint. Du har jo allerede sjekket bias og Dc-offset, så da blir det nok lyd også . Har du en tonegenerator og et oscilloskop for testing også ?
Legger ellers merke til at du har flere Fluke multimetere enn annen kan drømme om !
Mvh.
Johnny
Takk Johnny,Hei
Det finnes drøssevis av alternativer på e-bay ang. en slik relestyrt inngangsvelger. Men, spar den dyre og doble Elma switchen til noe annet.
Du trenger bare en enkel switch, som gjerne følger med et slikt kit.
Mvh.
Johnny
Nei, nei, nei Ikke no jalla nåså trengs det egentlig bare en bit veroboard,
Ja eg føler det får holde til dette prosjektet,Hei
Se der ja, den blir jo perfekt !
Ja det har du heilt rett i, har bygget mye med Vero-board i tidens løp, på bl.annety tidligere vist Maplin Mosfet er høytaler DC/delay kontrol laget på Vero, er ein kopi av Tanberg løsning fra TR2085MkII og TIA3012.Helt utrolig hva som kan bygges med vero.... - og wire wrap, - bare hold fuglene ute....
Trur ikkje det, har i alle fall ikkje sett noko av det.Husker såvidt den preampen... ligger det skjema etc, evt heleartiklen, på nett?