Hei ,Hei igjen
For a være litt mer spesifik. Du borer et hull i fronten til ir-dioden, men lar displayglasset på baksiden dekke hullet også. Ir-dioden blir på baksiden av display-glasset, der hvor hullet til ir-dioden er . Altså, du modifiserer ikke controller -kortet ditt. Se avataren min . Var det forståelig ?
mvh.
Johnny
Vis vedlegget 762641
Hei ,Hei
Her et bilde av det andre (første) P.L kabinettet mitt. Merk, ikke alle skruehull er med her for feste av controller-kortet. De må jeg bore å gjenge selv. Som du ser av bildet, så er det fire hull som ikke kommer til å bli brukt, da det ikke stemmer med displayet.
EDIT: Fant et bilde til, nå burde det være forståelig ?
Vis vedlegget 762650 Vis vedlegget 762655
Mvh.
Johnny
Ja, glassene mine er ganske mørke. Håper jeg ikke har satt griller i hodet på deg nå ? Ikke gjør slik jeg viser, hvis det blir for vanskelig. Vil ikke at du ender opp med en ødelagt front ! Huff ! Du finner sikkert ut hva som er den mest gjennomførbare løsningenHei ,
Ja da sista bilde bekrefter sånn eg hadde tenkt da, men var litt usikker med hensyn til IR-dioden ,
så satte meg på gjerde og prøvde å finn andre vegar til mål.
Ser at da glasset du har dar er vel forholdsvis mørkt? Den versjonen eg har av Lexsan glass er berre svak-sota i brunt.
Er uti markedet for noke som er mørkare - som passar til displayet sitt lys.
Mvh
Helge
Hehe, ånei eg prøver å gå igjennom diverse alternativer nå så vil nok bruke litt tid på evaluering. Men griller vil eg ikkje sei , men ideer etc er alltid kjekt å få, også ein del for å bekrefte ka ein tenker. Men har ein plan å prøve frese alternativer i ein tjukk alu-plate før eg går laus på fronten.Hei Helge
Ja, glassene mine er ganske mørke. Håper jeg ikke har satt griller i hodet på deg nå ? Ikke gjør slik jeg viser, hvis det blir for vanskelig. Vil ikke at du ender opp med en ødelagt front ! Huff ! Du finner sikkert ut hva som er den mest gjennomførbare løsningen
Ja, ser den. Der har du et problem, med at du ikke har den karakteristiske "Pass renna". Samt at din front er 2mm tynnere (mine er 10mm).For der er ein del problemer på den frontplata eg har med at den ikkje har sporet dar displayet og IR-dioden står .
mvh
Helge
Var ein kar som sa noe med "eg har ein plan..." . Så mister ikkje motet på grunn av nokre problem, men så vurder eg også @HasseBasse sitt forslag for IR-dioden og finna ei linse/glass fra ein remote på eldre utstyr. Berre synd eg har kasta mykje slikt utstyr her for litt tid sidan , men da er noe berre såleis at når da er kasta så har ein bruk for da... .Ja, ser den. Der har du et problem, med at du ikke har den karakteristiske "Pass renna". Samt at din front er 2mm tynnere (mine er 10mm).
Du finner sikkert en løsning
Hei Johnny ,Hei Helge
Har noen volume-knapper liggende her. De er 40mm i dia. Si ifra om de er av interesse.
Vis vedlegget 764885
Mvh.
Johnny
Hei Helge ,,,,hva er produksjons nommeret på denne . ) ?Litt mekanisk for Amplifier PeeCeeBee V4H...
Vis vedlegget 767878
Botnplata frest ut for å gjennomføre kabler...
Vis vedlegget 767879
Diverse komponent moduler satt på plass, klar for kabling
Hei @HAREPUSEN ,Hei Helge ,,,,hva er produksjons nommeret på denne . ) ?
Du har allt under kontroll der , men jeg tekte mest på din egen produksjons linje ?,,, du må jo være en av de mest produserende diyer her inne: )Hei @HAREPUSEN ,
PCBen er rev.1 av produksjon i 2018, men dei printa som nå leveres er i rev.2 med noen komponenter ferdig påloddet som SMD. Er ifbm Q11, Q12, Q13, Q14.
Ref bilder: Vis vedlegget 767915 og Vis vedlegget 767916
Ellers kan du sjå meir på denne sida: LINK til PeeCeeBee V4H .
Siste oppdatering/printprod var Oct.2021. Første post inneholder all info , ligger på DIYAudio forum...
Så mine print må oppgraderes til REV 2 med å lodde på ekstra komponenter rundt før nevnte utgangsMOSFET'er .
Mvh
Helge
Åja ,Du har allt under kontroll der , men jeg tekte mest på din egen produksjons linje ?,,, du må jo være en av de mest produserende diyer her inne: )
Jeg har jo produsert en del sjøl , men mye er avhendiget oppigjennom og gått tilbake til konto for finansiering av nye prosjekter . )
Ja kjenner meg igjen , Vi ble selv lærte .Josty kit katalogen ble bladd i så den ble helt fillete . Byggde mange av du små tinga ,alarmer fotocellestyring til JK ,men så kom welleman og min første mosfet,,,de kallte den ruteknuseren" En kvasikomplimentær sak på 240 w 4 ohm . )Lyden var hinsides synes jeg .Etterpå ble det borbelyer servo 100 med håndskreven assistanse fra Borbely himself .Byggde flere av Allt om eletronik SE sine amper .De hadde en serie fra lille klA til den store 1000w med 8 mosfet pr kanal wow. Vende punktet var da Borbely sendte meg oppgradering " på DC100 ,custom tilpassning av utgang opptil 4 pair mosfet 8A typen ,,,,,uten source resistors og uten utgangs spolen og 1A tomgang. Det kom folk som visste og ville høre på min DC 100 ,En audio tekniker " hadde AR til 50 k , ble taus og så han muligen burde revurdere mosfettens betydning i high end audio Så starter spiralen med preamp / passiv /aktiv men igjen Erno s Line 388 ble redningen Da forstod jeg at den mannen lager ikke bare power amper ,,,, derfra til alfett serien .Jeg var siste mann i gjengen til å ha CD og seinere dac ,,etter mye press .Jeg synes ikke de lød bra i forhold til LPÅja ,
Eg trur da er mangen som har større "produksjon" ifht meg, eg byrja igjen for nokre år sidan, var nok meir aktiv rundt 1980, hehe. Men DIYeren har vært i bakhand heile tida, største DIY-bygget på 80 tallet var High Fidelity preamplifieren og så nokre MOSFET forsterkere med 2SK134/2SJ49 i TO-3 fra Hitachi. Blant annet solgte MAPLIN den gang ett byggesett utifra Hitachi sitt design. Og den er fortsatt i live...
Og no er det blitt så at eg må bruke opp deler som har samlet seg opp, noke som "feilkjøp" dvs ein har'kje vært fornøgd med design i ett gitt øyeblikk .
Og når ein har litt DIY lopper i blodet er det spesielt kjekt å lese ka andre driver med også, det gir også inspirasjon .
Men hvis ein skal sjå tilbake på diverse DIY saker er det vel High Fidelity fra 1980 sin preamp, ellers ett par MOSFET utganger, men det byrja på 70 tallet med JostyKit etc. Og da er nok mangen som har gått dei stega vil eg tru .
Men no er da byrja med Nelson Pass ALEPH 5 klasse A forsterker i singel end design. Men det var ett kina-byggesett, men har fungert OK. Den har blitt flyttet rundt i diverse kabinett, mye pga temperatur problemer. Så byrja eg på ett Erno Borbely designa preampsett med PSU etc, handlet fra All-FET Audio i Thailand.
Så blei det ein PeeCeeBee MOSFET forsterker som er AB-amp fra Shaan i India, og har seinere bygget hannes PeeCeeBee Preamplifier - det første settet er nå satt av for ein nevø av meg, derfor ein ny PeeCeeBee Mosfet V4H nå.
Men det kan virke som mange byggeprosjekt med at eg hopper litt fram og tilbake , og da ligge litt greier fra DiY-Audio Store også i kassa, så ting skjær nok sikkert i framtida med . Med andre ord ein har da gøy med DIY, men har også litt høgtalar prosjekter bak i ermet ein plass, og da pressar seg på føler ein - elementa er komt i hus, så selgar er sikkert oppgitt på meg at dar ikkje er komt noka lyd her fra Vest .
mvh
Ja laterale hitatchi er vel nesten ikke å opp drive , mange av eqvivalentene så ledes motorola buz 901/906Hei ,
Drevet og sett etter hvem som selger Hitachi MOSFET'er, som nå er ein del av RENESAS og det gjelder MOSFET'ene 2SK1058 og 2SJ162 .
DigiKey, Mouser, Elfa, RS med fleire har ikke disse i lager eller forhandler dei ikke, alternativ kan være EXICON ECX10N20 og ECX10P20 som skal være kompatible?
Noen som har erfaring med EXICON eller tips om hvor RENESAS MOSFET'er kan handles?
Mvh
Helge
Tja , kanskje ein skal vurdere andre MOSFET som f.eks IRFP240PBF og IRFP9240PBF som har data på henholdsvis:Hei ,
Drevet og sett etter hvem som selger Hitachi MOSFET'er, som nå er ein del av RENESAS og det gjelder MOSFET'ene 2SK1058 og 2SJ162 .
DigiKey, Mouser, Elfa, RS med fleire har ikke disse i lager eller forhandler dei ikke, alternativ kan være EXICON ECX10N20 og ECX10P20 som skal være kompatible?
Noen som har erfaring med EXICON eller tips om hvor RENESAS MOSFET'er kan handles?
Mvh
Helge
Nydelig arbeid som vanlig helge : ) ,,, hvem sine psu bruker du ? og er de pålitelige over tid ?PeeCeeBee V4H amplifier har litt framdrift om da går sakte .
Har endra botnplata litt, mao nytt design og då litt kabling er påbegynt .
Vis vedlegget 770017
Får byrja å monter utgangar til kvar si kjøleplate, så kabling kan fortsetja .
Hei @HAREPUSEN ,Nydelig arbeid som vanlig helge : ) ,,, hvem sine psu bruker du ? og er de pålitelige over tid ?
Han her kan fremdeles selge deg noen 2SK1058 og 2SJ162Hei ,
Mvh
Helge
Hei @Audiosan ,Han her kan fremdeles selge deg noen 2SK1058 og 2SJ162
Store « FET Audio | Hi-End Audio & Electronics
Jeg har handlet masse av han. Blant annet FDA 2 dac kittet. Og alle mine 2SK170 og 2SJ74 J-feter. Og det er ikke rent få.Hei @Audiosan ,
Takker for info, har i mellomtida fått ett tilbud også fra leverandøren av PCBene eg skal ha dei til så det blir nok det eg bruker.
Men han karen du ref til har da litt av kvart ser eg, har berre kikket raskt over sida hannes. Har du handlet hos han selv?
Ja eg er litt tilhenger av Hitachi/RENESAS Mosfet, har også litt historiske MOSFETer her - ei handfull 2SK134/2SJ49 (nye),
som blei handlet i si tid fra Jacob Hatteland Electronic i Nedre Vats .
Det var tider ,tidlig 90 tall ? jeg og kjøpte og der allt externt til power ampene Hatteland hadde både driverne og power mos fettene En gang i året fikk du store hoved katalogen .) Savner kataloger jeg , ikke pdferHei @Audiosan ,
Takker for info, har i mellomtida fått ett tilbud også fra leverandøren av PCBene eg skal ha dei til så det blir nok det eg bruker.
Men han karen du ref til har da litt av kvart ser eg, har berre kikket raskt over sida hannes. Har du handlet hos han selv?
Ja eg er litt tilhenger av Hitachi/RENESAS Mosfet, har også litt historiske MOSFETer her - ei handfull 2SK134/2SJ49 (nye),
som blei handlet i si tid fra Jacob Hatteland Electronic i Nedre Vats .