Ja har tenkt å bruk den mot ett modifisert Dali104 sett, så er spent på korleis eg sjøl synes det blir når eg kjem så langt. Men blir no først å juster forsterkaren og test denKjekt med slike små forsterkere
Har selv lurt litt på aca mini.
2x5W er oppgitt, men har ikkje fått testet enda, tar det i morgon.Hvor mange w?
Fryktelig mye fluke da …Da er første musikken blitt kjørt: Litle Wing med Stevie Ray Vaughan og må sei da trykke bra om da ikkje er oppsett for musikklytting,
er på kontoret/verkstaden og kjører på ett sett standard Dali-104. Må sei meg fornøygd så långt .
Vis vedlegget 856562
Kjører med bias på ca 0,4 A som er VB ca 0,30 V (VB på 0,35 V gir bias 0,46 A), og VO ca 11,5 V (±0,1 V er ca 0,87 % avvik)
Kjem meir når eg får ACA-mini'en inn i stovo
Hva var det de ikke ville selge deg?Hei ,
Har ei bestilling fra Mouser, men i dag fekk eg ei litt negativ melding fra dei, har fått det ein gong tidligare på andre produkt frå dei:
- The following item(s) have been cancelled from your order due to either the manufacturers’
distributor sales restrictions or Mousers’ distributor sales restrictions:
Noen andre som har fått ei sådann melding?
Ikkje på nokon måte kritisk da eg får dei andre komponentane som var hovedsaka for bestillinga, men blir nå litt forundra
mvh
Bipolare Transistorer fra Onsemi, men finner nok de samme fra RS eller DigiKey vil eg tru.Hva var det de ikke ville selge deg?
Ser jeg en D amp oppi der ?Godt Nytt År folkens
Då er da nytt år og litt nytt og gamalt som skal i ilden i år Julenissen har vært her for litt sidan...
Vis vedlegget 883274
Men lyt vel ta lyttetesten på denna først, men først må ett problem løysast. Etter ferdig lodding og test så i farten gløymde ein å vask printet...
Stygg sak spesielt når eit loddetinn som brukar vannbasert flux viser det seg eg har brukt og stoff for å vask det bort ikkje blir eksportert ut fra Mouser.
Og om så hadde kunna blitt gjort er minste kvantum 5 gallon... Og den løysinga skal ha 2-5% i ca 55°C vann (ja varmt vann) for å vask bort driten
Ja har prøvd med isopropanol, men om da stoppar korrosjonen - tvilsomt, også prøvd med varmt vann og sot (skal vel ha ei alkalisk blanding...).
Ja da blir nesten som ein kar sa: "Da e kjekka pote..."
Vis vedlegget 883275
ACA Mini design by Nelson Pass.
Vis vedlegget 883277 Vis vedlegget 883278
Første bilde er etter lodding og reingøring med Isopropanol og varmvann med aske i (Asksblanding). Det andre bilde er korleis printen var før ein begynte lodding av komponenter på den...
Og no er da detta herrsens loddetinnet skifta ut med "normalt" loddetinn
Skulle nokon ha nokre tips så kom gjerne med dei
Har fått fatt i ein glassfiber børste som eg vurder å bruk under vaskeprosess igjen med varm vann og sot 🫣 Og då kanskje berre lodda alle loddingar på nytt
Kan'kje gå lenger enn åt skogen
Du bør vist skifte de gamle blå elektrolyt kondensatorer vil jeg mene.Vis vedlegget 570723
Da er her prosjektet som pågår nå, til høyre er PSU. Neste del av prosjektet nå etter påbegynt oppgradering av denne gamle PreAmp'n fra High Fidelity på 80-tallet er å lage forbindelses-kabel mellom PSU kabinett og det nye Pre-Amp kabinettet (ble nytt det også når ein først begynte på oppgradering av PSU'n).
PCB for pre-ampen er festet, men all borring av phono-kontakter og tilpasse/montering av Penny & Giles volume pot og ELMA velger gjenstår.
Men fortsatt litt igjen av vinteren
Hei Drossel ,Du bør vist skifte de gamle blå elektrolyt kondensatorer vil jeg mene.
Tja riktig oppservert. Ja da er noke eg blei litt sugen på å test ut og håpar den skal kunna driv Kappa 9.2'ane mine.Ser jeg en D amp oppi der ?
Hei W.Sand ,Hei, hvordan gikk det med Dali104/DXT?
Ikke det billigste stedet å kjøpe, men fin service ja.Hi-FI collective i UK suveren service. Regn med noe leveringstid på noen spoler.
Åja, må innrøm eg har dårleg unskyldning for å ikkje ha fått bygd kabinett og montert elementa .Du må lage H6 kloner og, for å sammenligne.
Hva skjer for deg?? Seriemotstander i bass-seksjonen???Då er da mesta av delar for delefiltra komt på plass, jaja da gjenstår to serie mostandar for basseksjonen (2x3Ω_20W=1,5Ω_40W).
Det er vel heller ingen andre enn Englendere, som ikke har problem med å sette hva som helstDu tar feil Hassy, jeg dissekerte en Kef 2- veis, og gjett hva…
En liten note fra hovetråden til Dali 104 DXT på hvorfor det er satt inn ein seriemotstand til basseksjonen:Hva skjer for deg?? Seriemotstander i bass-seksjonen???
Det er nokk det største i grunnboka for høyttalerbygg