Karmana
Æresmedlem
Ingen av dere som lenger har plass.Nei, får være noe ordentlig eller så kan de bare drite i det!
Ingen av dere som lenger har plass.Nei, får være noe ordentlig eller så kan de bare drite i det!
Ikke vær så hard mot deg selv. Jeg syns du er mer estetisk enn Trinnov, om det er noen trøst.Vi får trøste oss med at den største estetiske forstyrrelsen er bak kamera...
Pøh, hører ikke på sjelløse røpekker. Eneste jeg trenger å tilfredsstille er kvinnen med lommeboka.Ikke vær så hard mot deg selv. Jeg syns du er mer estetisk enn Trinnov, om det er noen trøst.
Tror ikke jeg vil vite hva det betyr engang. Og du skal få slippe å "tifredsstille" meg, jeg prøvde bare å trøste deg litt.Pøh, hører ikke på sjelløse røpekker. Eneste jeg trenger å tilfredsstille er kvinnen med lommeboka.
Trøstes hver gang det kommer musikk ut av anlegget jeg...Tror ikke jeg vil vite hva det betyr engang. Og du skal få slippe å "tifredsstille" meg, jeg prøvde bare å trøste deg litt.
Jeg skal få ordnet plass til MC2KW hvis Neby skulle finne på å forære meg et sett...Ingen av dere som lenger har plass.
Joa, men man må starte ett sted. Du vet produktlinjen starter på ca 100k og går mot 400k. Om jeg kjøper Altitude 32 betaler jeg for mye jeg aldri kommer til å bruke.Du får kjøpe deg en Altitude, de ser bedre ut
Ja, prøv ein gong til. Fokuser på perspektiv mer enn klang.Skjønner ikke helt forkjærligheten mange har for Love Over Gold. Når har jeg for det meste hørt det på CD og via streaming, men jeg synes lyden er tynn og kjølig. Lenge siden jeg har spilt det, så må kanskje gi det en ny runde.
Husker at lydbildet og miksen er veldig bra, men jeg synes nesten klang trumfer det meste. Skal gi det en gjennomlytt nå i kveld når kjerring og bonn skal ut en tur.Ja, prøv ein gong til. Fokuser på perspektiv mer enn klang.
Skal si du får mye pes pga EN liten sølvboks De er bare misunnelige men det vet du jo ;-)Så lenge det kun er en gjeng dønkere med tvilsom estetisk sans som kritiserer, tar jeg alt med knusende ro.
Tar det som et kompliment jeg. Skjønner jo de ser til meg for innsikt i estetisk audiofili. Ligger nok bare noen skritt foran dem. Konservativ gjeng vettu.Skal si du får mye pes pga EN liten sølvboks De er bare misunnelige men det vet du jo ;-)
Du må høre dette på LP og da gamle orginal utgaver, ikke nyutgivelser. Stor forskjellHusker at lydbildet og miksen er veldig bra, men jeg synes nesten klang trumfer det meste. Skal gi det en gjennomlytt nå i kveld når kjerring og bonn skal ut en tur.
Edit: Da har jeg hørt gjennom, og det er som jeg husker. Det har en slags hardhet jeg bare ikke liker, og synth og spesialeffekter låter veldig utdaterte nå. Men albumet er verdt «inngangsbilletten» på grunn av de siste sporene, Love Over Gold og It Never Rains. LOG spilte de vel bare live på LOG-turneen i 83/84, og INR spilte de vel aldri. Liker mange av Knopflers mer ukjente sanger. Den mye spilte Telegraph Road fungerer ikke for meg som studioversjon. Altfor tam sammenlignet med den enorme liveversjonen på Alchemy. Knopfler sa det selv i et intervju: Han satt i en bar eller på en restaurant en gang, og så spilte de nettopp TR over radioen. Like etter kom en enkel sang med Buddy Holly, hvorpå Knopfler tenkte at TR var noe «livløst skrap» i sammenligning ...
Området rundt «it’s a sad reminder» på It Never Rains er så godt som verdt hele albumet.Husker at lydbildet og miksen er veldig bra, men jeg synes nesten klang trumfer det meste. Skal gi det en gjennomlytt nå i kveld når kjerring og bonn skal ut en tur.
Edit: Da har jeg hørt gjennom, og det er som jeg husker. Det har en slags hardhet jeg bare ikke liker, og synth og spesialeffekter låter veldig utdaterte nå. Men albumet er verdt «inngangsbilletten» på grunn av de siste sporene, Love Over Gold og It Never Rains. LOG spilte de vel bare live på LOG-turneen i 83/84, og INR spilte de vel aldri. Liker mange av Knopflers mer ukjente sanger. Den mye spilte Telegraph Road fungerer ikke for meg som studioversjon. Altfor tam sammenlignet med den enorme liveversjonen på Alchemy. Knopfler sa det selv i et intervju: Han satt i en bar eller på en restaurant en gang, og så spilte de nettopp TR over radioen. Like etter kom en enkel sang med Buddy Holly, hvorpå Knopfler tenkte at TR var noe «livløst skrap» i sammenligning ...
Gammal imponatorlåt det er lenge siden jeg har hørt. Dra den frem en dag kanskje?Men jeg vil tro Private Investigations duger som demo skrem livskjiten av folk låt hos @MakkinTosken
Kan tenke meg det. Litt rørvarme skader nok heller ikke.Du må høre dette på LP og da gamle orginal utgaver, ikke nyutgivelser. Stor forskjell
Pick Withers forever, altså. Har hørt en del intervjuer med han fra det siste året. Skikkelig skravlebøtte. Også likte han å være involvert i musikken, ikke bare ligge i bakgrunnen og backe opp. Ingen yes man. Det passet nok litt dårlig med Knopflers ønsker etter hvert he-he Men for en trommis. Får ikke nok av det han leverer på de to første platene.Området rundt «it’s a sad reminder» på It Never Rains er så godt som verdt hele albumet.
Telegraph road funker for meg pga teksten, oppbyggingen fra «man on track» til «six lanes of traffic»
Legger du til Pick Withers så er det verdt pengene. Syns eg.
Apropos Pick Withers så er en av de absolutte favorittlåtene Where Do You Think You’re Going. (Fra et annet album, ja)
Men jeg vil tro Private Investigations duger som demo skrem livskjiten av folk låt hos @MakkinTosken
mvh
Den er min absolute DS favoritt sammen med SixBladeKnife. Etter at Pick Withers gikk ut av bandet ble det ikke det samme. ..Glad jeg stod foran scenen 2m fra Knopler i Ekeberghallen i`79Apropos Pick Withers så er en av de absolutte favorittlåtene Where Do You Think You’re Going. (Fra et annet album, ja)
@MakkinTosken – Skal ikke dra dette videre i en DS-diskusjon – lover.Du må høre dette på LP og da gamle orginal utgaver, ikke nyutgivelser. Stor forskjell
Ikke så farlig, har ikke så mye eget å komme med. Alle synes jo den nye boksen ødelegger alt, så ingen flere bilder på en stund...@MakkinTosken – Skal ikke dra dette videre i en DS-diskusjon – lover.
Det gjør den, men var ingen opsjon for meg grunnet utålmodighet. Svart koster 5000,- ekstra forresten.Synes Trinnov har et helt greit design, men ikke like ikonisk som McIntosh. Den fåes vel også i sort?
Alle?Ikke så farlig, har ikke så mye eget å komme med. Alle synes jo den nye boksen ødelegger alt, så ingen flere bilder på en stund...
Alle dønkere med tvilsom estetisk sans, skulle det stått!Alle?
Hmmm, støtte fra en Særping! Kanskje jeg må revurdere hele grotta, selge unna og starte fra scratch....Ikke vær lei deg, du. Vanligvis synes jo folk at det er Mac som ser "Kitchy" og rånete ut.
Jeg liker begge delene, jeg. ....Og dessuten er det ikke noe galt i å være litt rånete heller.
Den blir nok bra hos degikke så bra for tosken som selger.Jeg er glad for at Tosken kastet ut steinalder boksen fra McIntosh! Nå er den i Kristiansand og skal normalt sett ankomme i morgen
Det må jeg jo tåle, er jo en kødd selv...Ikke bli lei deg André jeg bare tuller med deg
Da er ihvertfall Trinnov ikke noe for deg! Det er jo i prinsippet en desktop med Linux og masse justeringsmuligheter. Den har en fantastisk audiodel da.Jeg er ikke det minste i tvil om at han gjør det rette for å få bedre lyd. Jeg har lenge vurdert å hoppe på DSP i en eller annen form selv, men jeg sliter med alt dette "PC-styret". Jeg har en MINIDSP SHD liggende i hylla som jeg ikke får til. Sikkert en bagatell for en PC-kyndig, mens jeg blir bare irritert og gir opp ganske fort...
Jeg skjønner jo at DSP, spesielt med kvalitetsbokser, er veien å gå, men når jeg ser skjermdumpene med menyer, grafer og parametere, så begynner det å prikke over hele kroppen. Jeg er habil PC-bruker, men dette orker jeg liksom ikke å sette meg inn i.Jeg er ikke det minste i tvil om at han gjør det rette for å få bedre lyd. Jeg har lenge vurdert å hoppe på DSP i en eller annen form selv, men jeg sliter med alt dette "PC-styret". Jeg har en MINIDSP SHD liggende i hylla som jeg ikke får til. Sikkert en bagatell for en PC-kyndig, mens jeg blir bare irritert og gir opp ganske fort...