MakkinTosken
Who, me?
Ble mye preik, litt musikk. Mao ikke stumme av beundring.Forhåpentligvis murrer Snikkar Anderson og Tante Grusom i lutter velbehag
Ble mye preik, litt musikk. Mao ikke stumme av beundring.Forhåpentligvis murrer Snikkar Anderson og Tante Grusom i lutter velbehag
Om den hadde stått i hylla mi, hadde plateomslaget fått vært ubrutt... Er tross alt lørdag, så da har man lov å være litt "frekk"?Blir så glad når jeg finner en plate i hylla hvor plastomslaget ennå ikke er brutt. Blir litt som å ha en platebutikk i huset!
Vis vedlegget 1043011
Liker man egentlig ikke musikk, er man svært selektiv og kresen.Om den hadde stått i hylla mi, hadde plateomslaget fått vært ubrutt... Er tross alt lørdag, så da har man lov å være litt "frekk"?
Det finner jeg stadig vekk. Null kontrollBlir så glad når jeg finner en plate i hylla hvor plastomslaget ennå ikke er brutt. Blir litt som å ha en platebutikk i huset!
Vis vedlegget 1043011
Jeg har da opp mot 2 sifret Ac Dc utgivelser. For ikke å snakke om Status Quo! Så ikke kom her å her..Liker man egentlig ikke musikk, er man svært selektiv og kresen.
Sikker på at du utvider horisonten når du blir stor gutt og konfirmertJeg har da opp mot 2 sifret Ac Dc utgivelser. For ikke å snakke om Status Quo! Så ikke kom her å her..
Tar oppgjøres time her likevel.Ble mye preik, litt musikk. Mao ikke stumme av beundring.
Tenker du på Tosken og Elton JånnDe har nok ståpikk begge to, pleier å bli stille i leiren da.
Ble ikke sitert som tiltenkt. Men vi sier detTenker du på Tosken og Elton Jånn
dag er den tett på perfekt for meg og jeg vil på ingen måte prøve å unnskylde den.Først og fremst må jeg takke for at dere tok dere tid til å komme innom og gi meg en trivelig formiddag.
Nå har jo du gitt meg fire sjanser til å komme på bedre tanker og ta de riktige valg. Jeg har vel gjort noen fremskritt, men klart jeg vet jeg skuffer litt likevel. Jeg satt meg ned etter at dere hadde gått og reflekterte, mens jeg spilte musikken jeg foretrekker. Tenkte ikke bare på tilbakemeldingene og observasjonene dere kom med, men også tidligere besøk og tilbakemeldinger fra andre entusiaster. Det som tydelig fremkommer for meg, er at til tross for likheter vi har i preferanser, har vi forskjellige kjepphester som jo bidrar til resultatet man sitter igjen med og tolkningen av opplevelser.
Jeg visste jo godt på forhånd at feks bassresponsen i Grotta ikke ville tilfredsstille og at valgene jeg har gjort nok aldri vil gi den tørrheten og punchen gamle rockere og bluesfantaster søker. Jeg søker heller ikke etter den nerven, som mange kaller det. Mitt ønske og min målsetting er helt enkelt å skape en tilnærmet klanderfri lounge opplevelse, hvor skjemmende unoter og støy ikke forstyrrer musikkopplevelsen. Like lite som jeg ønsker å bygge en filmstue med den offentlige kinoen som mal, hvor man må sitte rett opp og ned på rekke og rad i bekmørket, ønsker jeg å gjenskape konsertopplevelsen hvor hvert trommeslag slår deg i magen og krever din oppmerksomhet og støyen fra et høyeffektivt PA anlegg drukner i skrålet fra publikum.
Når det kommer til dette med for lyst eller for mørkt kan jeg bare tilskrive det lytters dagsform eller tilstøtende opplevelser, for det registeret har i grunn forblitt uendret og er uforandret siden både ditt siste og @Karmana sitt besøk hvor han kom med den motsatte klage. Denne 300-400Hz resonansen @Roald bemerket, må jeg tilskrive Baader-Meinhof effekten, hvor han tydelig har blitt oppmerksom på en følsomhet i egen hørsel trigret av en tidligere opplevelse. Det er ingen tegn på noen målinger eller egne opplevelser som viser noe som helst av avvik i det området og vi var faktisk 2 mot 1 i den vurderingen!
Jeg setter alltid pris på og tar i mot tips om endringer og din mening er veldig verdifull for meg. Så håper du ikke tolker mitt svar som et forsvar, snarere at jeg er i ferd med å finne min egen lyd. Med tiden kan selvfølgelig min preferanse og mine behov endre seg, men slik lyden fremstår i.
Når jeg får tilbakemeldinger fra dere nestorer, tar jeg det som et kompliment at dere pirker på detaljene og fremhever svakheter, både av objektiv karakter og basert på egne preferanser. Når det kommer til toppregistret har faktisk ikke Trinnov tilgang og det er prisgitt rommet og geografien.Absolutt fascinerende at jeg kunne ønsket litt mer friskhet oppover i frekvens, mens det nå høres ut som det var litt for mye av det gode, gitt at du ikke har klødd på Trinnoven. Men, du har jo kontroll på lyden i kjelleren, så selvfølgelig handler det om preferanser, kjepphester og dagsform. Til de som sveiver innom tråden, så er det viktig å få med at vi for min del snakker om detaljer, som ikke forandrer på det faktum at du nok har et av de mest vellydende oppsettene i kongeriket
Nestor kan du være sjælNår jeg får tilbakemeldinger fra dere nestorer, tar jeg det som et kompliment at dere pirker på detaljene og fremhever svakheter, både av objektiv karakter og basert på egne preferanser. Når det kommer til toppregistret har faktisk ikke Trinnov tilgang og det er prisgitt rommet og geografien.
Ja sånn er det, og ikke så mye å få gjort noe med. En må skru så en er fornøyd selvFin vurdering fra @The Shy.
Jeg leser den som at han ikke liker balansen i lyden. En annen, @Karmana, kom visstnok til motsatt konklusjon. Lydbalanse er en smakssak. Om smak diskuteres ikke, heter det.
Utvalget (@The Shy og @Karmana) er ikke statistisk signifikant, men når man legger til de objektive målingene av samme oppsett, heller jeg til å tro at det er rimelig nøytralt. Da vil det definisjonsmessig «skuffe» noen.
Det er en liten stund siden jeg var hos @MakkinTosken, men jeg har ved de siste besøkene poengtert at oppsettet trekker mot det nøytrale. Mer og mer over de siste årene.
I tillegg kommer at @MakkinTosken har et av Norges mest fordreiningsfrie anlegg i kombinasjon med kapasitet. Fordreiningen er lav og lineær over frekvensregisteret. Så det man hører, er helt fordreiningsfri lyd. Det kan virke uvant hvis man er tilvent mer fordreining.
@MakkinToskens rom vil naturligvis farge lyden på sitt vis. Kanskje noen liker rommet mer enn andre?
Når jeg så på tilten og fasongen på kurven din i ostetråden tror jeg nok vi begge har samme avvik. Hadde jeg lagt meg på flat kurve, kunne vi like gjerne ha sittet på terrassen streamet til reiseradioen der. Tror faktisk jeg skal våge å gi den enda litt mer tilt jeg.Da får heller kurven avvike litt i forhold til en rett "fasit"
Btw. Jeg ble oppriktig glad når du sa at jeg hadde litt slank bass. Basert på tidligere uttalelser var jeg litt bekymret for det motsatte. Da våger jeg å tippe kurven ytterliger noen dB.Ja sånn er det, og ikke så mye å få gjort noe med. En må skru så en er fornøyd selv
Opplevelsene her hjemme er skrudd på øre, for å få en følelse av minst mulig fordreining i forhold til det jeg opplever av lyd i det virkelige liv. Da får heller kurven avvike litt i forhold til en rett "fasit"
Gleder meg, men kommer ikke til å "henge i ræva på deg" i timevis på jakt etter mer svar gull.Btw. Jeg ble oppriktig glad når du sa at jeg hadde litt slank bass. Basert på tidligere uttalelser var jeg litt bekymret for det motsatte. Da våger jeg å tippe kurven ytterliger noen dB.
Skal se at vi blir enige nok til slutt lell og at festen i Gøteborg blir fylt med glede.
Som jeg trodde jeg forklarte i mitt lange innlegg tidligere, unnskylder jeg ingenting, det trenger heller ikke du. Å skylde på øresus er unødig og tåpelig. Faktumet er at du hadde en mindre magisk opplevlse av dette stykket her, Det kan skyldes så mangt, mangel på symmetri, plassering av stol, dårlig gjennomtenkt oppsett osv. Det var min første opplevelse av stykket og jeg satt bak i sofaen og kjedet meg gjennom denne låten, eller snarere evige introen, uten å føle et snev av omslutning og kommer ikke til å spille den igjen.Det er helt grei for meg at jeg framstår en smule miljøskadet.
Et eksempel i går var at introen av Road to Hell har regnvær som forhold seg mellom høyttalerne. Her hjemme opplever jeg som en sitter mer inne i hele greiene. Mener også karmana ytret noe om at det var ganske magisk her men la ikke ut om hva han mente. Hva han hadde opplevd hos tosken er sikker uprøvd. For min del kan det være mulig ting drukner i øresusen.
Litt øresus er fakta, så det er ikke tåpelig, og litt mer refleksjoner kan ødelegge en opplevelse.Som jeg trodde jeg forklarte i mitt lange innlegg tidligere, unnskylder jeg ingenting, det trenger heller ikke du. Å skylde på øresus er unødig og tåpelig. Faktumet er at du hadde en mindre magisk opplevlse av dette stykket her, Det kan skyldes så mangt, mangel på symmetri, plassering av stol, dårlig gjennomtenkt oppsett osv. Det var min første opplevelse av stykket og jeg satt bak i sofaen og kjedet meg gjennom denne låten, eller snarere evige introen, uten å føle et snev av omslutning og kommer ikke til å spille den igjen.
Jeg vil bare gjenta poenget: Jeg vet det er mange såre og følsomme "karer" her inne, jeg er ikke en av dem, men jeg kan late som for å glede de mer enfoldige blant oss.
Når kom den øresusen da? På vei til meg eller etter Boney M?Litt øresus er fakta, så det er ikke tåpelig
Har sneket seg på sakte men sikkert, men med Boney M på, så glemmer man alt og begynner å drømme seg tilbake i tidNår kom den øresusen da? På vei til meg eller etter Boney M?
Øresusen kommer når @The Shy har behov for den i vurderingen av «opplevd liv» i lydenNår kom den øresusen da? På vei til meg eller etter Boney M?
Tror vi må bytte til innestemme, mannen begynner og bli sart….Når kom den øresusen da? På vei til meg eller etter Boney M?
Nå mobbes det her....Øresusen kommer når @The Shy har behov for den i vurderingen av «opplevd liv» i lyden
Og ikke kan vi ta ham heller, siden han ikke menger seg med oss enkle.Nå mobbes det her....