B
bamsemann
Gjest
Hvem vinner årets tdf? blir det Basso? Eller er det endelig Ulrich sin tur?
Hva med Valverde? Vinokourov? noen andre...?
bamsemann..
|
På lagtempoen er CSC i favorittsjiktet, og de var nær ved å ta denne i fjor.hvordan er Basso på tempoetapper, egentlig?
Vil først kommentere at Basso ikke har fått 2.plass i årets Vuelta, som jeg skrev tidligere. Vueltaen arrangeres i august!. Det var selvfølgelig i årets Giro-tempo han fikk 2. plass, slått av Ullrich med 1m1s.Men enemigo, tallene dine har vel noe med den "dusteetappen" Ullrich syklet i fjor? Det var jo nesten litt "Michael Rasmussen" over den. Jeg mener å huske at Ullrich satt Basso greit på plass i en tempoetappe i Giroen i år?
Litt enig i dette egentlig. Det er sjelden lurt å vinne Giroen om planen er å vinne Touren. Men om CSC får litt hjelp av DSC så tror jeg dette kan gå Bassos vei like vel. På den annen side har jo DSC ryttere med brukbare sjanser.Tviler på Basso. Tror det har kostet for mye krefter med Giro seieren. Så vidt jeg vet er det bare Pantani som har greid å vinne begge på samme sesong, og han var dessverre proppfull av doping ser det ut til.
Tror ikke Ulrich har den motivasjonen som trengs for å vinne igjen. Jeg tror det blir en outsider som vinner i år, men hvem!?
Jeg bladde gjennom fjorårets TdF-program for litt siden. (Jeg finner dessverre ikke årets hos Narvesen.) Hvis jeg ikke tar feil, er det flere som har gjort en dobbel, Merckx og Indurain flere ganger også.Tviler på Basso. Tror det har kostet for mye krefter med Giro seieren. Så vidt jeg vet er det bare Pantani som har greid å vinne begge på samme sesong, og han var dessverre proppfull av doping ser det ut til.
Hvis jeg var ute etter å tjene penger på veddemål hadde jeg sagt Basso. Ullrich? Det er ikke godt å si hva som skjer i hodet hans nå når Armstrong er borte. Armstrongs dominans har nok trykket hardt på Ullrichs psykiske ressurser, og gjort ham dårligere enn han kunne vært. Hvor mye gidder man for en annenplass? Hvor mye mer gidder man for seieren?Tror ikke Ulrich har den motivasjonen som trengs for å vinne igjen. Jeg tror det blir en outsider som vinner i år, men hvem!?
Årets tdf program skal være i butikken den 15 d.m.Jeg bladde gjennom fjorårets TdF-program for litt siden. (Jeg finner dessverre ikke årets hos Narvesen.) Hvis jeg ikke tar feil, er det flere som har gjort en dobbel, Merckx og Indurain flere ganger også.
Hvis jeg var ute etter å tjene penger på veddemål hadde jeg sagt Basso. Ullrich? Det er ikke godt å si hva som skjer i hodet hans nå når Armstrong er borte. Armstrongs dominans har nok trykket hardt på Ullrichs psykiske ressurser, og gjort ham dårligere enn han kunne vært. Hvor mye gidder man for en annenplass? Hvor mye mer gidder man for seieren?
Jeg tror ikke på noen outsider.
Jeg tipper Basso, med Ullrich som neste kandidat.
Jeg ønsker meg åndeløs spenning, med seier til Ullrich etter hard og nådeløs kamp hele veien til Paris.
Laget har, etter hva jeg har forstått, penger til å fullføre sesongen.Hvem skal Vinokourov sykle for nå som Liberty har trukket støtten ? Eller er det kanskje noe jeg ikke har fått med meg ?
Blir nok ikke mange etappeseire for Norges største grinerunge.Synd ja. Vi får håpe på ekstra mange etappeseiere til Hushovd da ;D
Mvh
Ja uff, en person med som blir sint når han ikke når sine mål og vinner, og som uttaler seg udiplomatisk i kampens hete.Blir nok ikke mange etappeseire for Norges største grinerunge.
Thor Hushovd vil bli å se i et norsk sykkelritt, rett etter målgang i Paris. Torsdag 27. juli arrangeres Sandefjord Grand Prix - et gateritt hvor Thor Hushovd er trekkplasteret. Mer info kommer senere.![]()
Håper å se Hushovd slik i tdf flere ganger.. her fra 7. etappe i dauphine libere..
bamsemann..![]()
Nå får vi vel snart ikke lov å sykle på norske veier, hvis bilistene får som de vil.Thor Hushovd vil bli å se i et norsk sykkelritt, rett etter målgang i Paris. Torsdag 27. juli arrangeres Sandefjord Grand Prix - et gateritt hvor Thor Hushovd er trekkplasteret. Mer info kommer senere.
Nå begynner det å tykne til i denne tråden, synes jeg.Nå får vi vel snart ikke lov å sykle på norske veier, hvis bilistene får som de vil.
De blir jo galere og galere!!!!!!
bamsemann..![]()
Det blir godt å se et CA som jobber for Hushovd. Moreau er en fin syklist, men er for "useriøs" til å gå til topps i touren. Så jeg tror Thor blir å se langt fremme i mange spurter, men hvor mange etappeseire det blir er jeg usikker på. Med alle favorittene i et felt er han fortsatt litt for dårlig. Grønn trøye er dog innenfor rekkevidde.Ja uff, en person med som blir sint når han ikke når sine mål og vinner, og som uttaler seg udiplomatisk i kampens hete.
Jeg ser lite galt i dette, men her i Norge takler vi vel ikke annet enn fåmælte, innesluttede utøvere som konstaterer at de vant eller ikke vant.
Iflg agderposten "krever" CAs sjef Roger Legeay grønn trøye fra TH i år. Nå som CA slipper å sykle for Moreaus 10.plass kan kanskje laget hjelpe TH litt!! Med et lag som sykler for innlagte spurtpoeng og Dean tilbake som opprekker er det kanskje mulig å ta trøya i år igjen!
Knut
Hushovd kommer ihvertfall før Arvesen i min popularitetsprotokoll. Viser mer følelser enn den innbitte og bitre Arvesen.Det blir godt å se et CA som jobber for Hushovd. Moreau er en fin syklist, men er for "useriøs" til å gå til topps i touren. Så jeg tror Thor blir å se langt fremme i mange spurter, men hvor mange etappeseire det blir er jeg usikker på. Med alle favorittene i et felt er han fortsatt litt for dårlig. Grønn trøye er dog innenfor rekkevidde.
Men en usympatisk grinerunge er han definitivt. Se på Arvesen da! Det er en kar jeg stolt kaller min landsmann. Hushovd? Aldri i livet.
Helt enig!Fotgjengere er det helt umulige å skjønne bevegelsesmønsteret til. Da er biler enklere.
Jeg smiler hele tiden når jeg sykler jeg, det er jo gøy å sykle.Har funnet ut at det hjelper med øyekontakt og et smil.
Håper det er ok.