TOUR DE FRANCE..

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• B

bamsemann

Gjest

Hvem vinner årets tdf? blir det Basso? Eller er det endelig Ulrich sin tur?

Hva med Valverde? Vinokourov? noen andre...?

bamsemann.. :)

Viking

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Antall liker
    435
    Torget vurderinger
    4
    Dæven, dette er sommerens høydepunkt. Blir spennende for en ihuga Ullrich fan. Jeg ble Ullrich fan i `96 da han dro Bjarne Riis til seier :)

enemigo

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    23.11.2004
    Antall liker
    0
    Vinner Basso godt, hjulpet av sitt lag, og godt hjulpet av Discovery som skal gjengjelde tidligere antatte samarbeid mellom Lance og Basso?

Knut

enemigo

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    23.11.2004
    Antall liker
    0
    hvordan er Basso på tempoetapper, egentlig?
    På lagtempoen er CSC i favorittsjiktet, og de var nær ved å ta denne i fjor.

Når det gjelder individuell tempo, som du vel egentlig spør etter, så har ikke Basso tradisjonelt vært den beste. Men med 2.plass 4m40s bak Lance i fjor, og 1m39s forran Ullrich, samt 2. plass i årets individuelle Vuelta-tempo, er det nok få som tror Basso taper noe mye i årets individuelle TdF-tempo.

Knut

K

kbwh

Gjest
    Håper Touren blir like heftig som det året Der Jan syklet for Bianchi.
    Dramatikk fra ende til annen.
    Hvem som helst kan godt vinne (siden Sankt Marco er forhindret fra å delta), men helst på tidsbonus i Paris.
    Basso er god mot klokka, men Ulle er normalt bedre. Motsatt i alpineene.
    Kom på noe: Er Hamilton-saken ferdig i juskverna?

Z

Zomby_Woof

Gjest
    Jeg løper sporenstreks til Narvesen for å kjøpe programmet!

Men enemigo, tallene dine har vel noe med den "dusteetappen" Ullrich syklet i fjor? Det var jo nesten litt "Michael Rasmussen" over den. Jeg mener å huske at Ullrich satt Basso greit på plass i en tempoetappe i Giroen i år?

Uansett tror og håper jeg at det blir spennende i år.

B

bamsemann

Gjest
    Jeg kan ikke forstå hvem som skal kunne slå Basso, det er vel kun Ullrich som har sjans.

enemigo

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    23.11.2004
    Antall liker
    0
    Men enemigo, tallene dine har vel noe med den "dusteetappen" Ullrich syklet i fjor? Det var jo nesten litt "Michael Rasmussen" over den. Jeg mener å huske at Ullrich satt Basso greit på plass i en tempoetappe i Giroen i år?
    Vil først kommentere at Basso ikke har fått 2.plass i årets Vuelta, som jeg skrev tidligere. Vueltaen arrangeres i august!. Det var selvfølgelig i årets Giro-tempo han fikk 2. plass, slått av Ullrich med 1m1s.

Ullrich skal være sterkere enn Basso i tempo ja, men vi begynner jo å bli vant til å se Ullrich gå på en smell mens Basso stadig forbedrer seg. Selv om jeg ikke er Ulle-fan må jeg si det hadde vært gøy å se han i skikkelig slag igjen! Det er nesten litt trist å se en Ullrich som sliter, som ikke holder høy nok hastighet til å slippe rykk, og selv ikke er i stand til å rykke.

Ellers får vi håpe Rasmussen greier seg med én sykkel på tempoen i årets TdF, og at vi ellers får se han som i fjor :)

Knut

Bach_Man

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2005
    Antall liker
    317
    Torget vurderinger
    3
    Hvis Ulrich er god den første uken tror jeg han vinner. Vanligvis blir han bedre og bedre utover touren, og han har ofte blitt straffet for slepphendte forberedelser. På tempoene bør han klare å slå Basso, som jo også mangler Lance sin evne til å rykke i bakkene. Det burde passe Ulle godt.

Ellers håper jeg på Vinokourov. Han er en syklist med det lille ekstra. Alltid angrepsvillig, skaper liv og dramatikk. Helt rått hvordan han frekt og overraskende dro i land seieren i Paris i fjor foran nesen på spurtkanonene.

I

ijustpop

Gjest
    Ullrich pleier jo å sykle seg i form, starter touren med litt kilo ekstra. Vet ikke helt hvordan han har trent i årets oppkjøring, men han har jo ofte blitt kritisert for å være useriøs. Glad i å feste er han i hvert fall. Også er han jo veldig glad i sol og varme og det pleier å være litt høyere temperaturer i Pyreneene. Har vært Ullrich fan siden Bjarne ga seg og det hadde vært artig om han klart å vinne i år. Har blitt en del 2. plasser på han.

TrompetN

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.03.2004
    Antall liker
    7.007
    Tviler på Basso. Tror det har kostet for mye krefter med Giro seieren. Så vidt jeg vet er det bare Pantani som har greid å vinne begge på samme sesong, og han var dessverre proppfull av doping ser det ut til.

Tror ikke Ulrich har den motivasjonen som trengs for å vinne igjen. Jeg tror det blir en outsider som vinner i år, men hvem!?

enemigo

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    23.11.2004
    Antall liker
    0
    Tviler på Basso. Tror det har kostet for mye krefter med Giro seieren. Så vidt jeg vet er det bare Pantani som har greid å vinne begge på samme sesong, og han var dessverre proppfull av doping ser det ut til.

Tror ikke Ulrich har den motivasjonen som trengs for å vinne igjen. Jeg tror det blir en outsider som vinner i år, men hvem!?
    Litt enig i dette egentlig. Det er sjelden lurt å vinne Giroen om planen er å vinne Touren. Men om CSC får litt hjelp av DSC så tror jeg dette kan gå Bassos vei like vel. På den annen side har jo DSC ryttere med brukbare sjanser.

Vet ikke om det er noen "ekte" outsidere som kan ta seieren i år. Det snakkes om Vinokuraov, Mancebo, Landis, Menchov, osv. Men ingen av disse er vel direkte outsidere, de har vist seg frem i TdF tidligere.

K

B

bamsemann

Gjest
    Jeg syns at Levi Leipheimer hadde full kontroll i Dauphine Libere.

Kanskje det er han som er den "ukjente" utfordrer i år?

Men jeg mener Basso var så overlegen i giron, og han behøvde ikke å kjøre seg tom, det er Basso som er mannen som skal slås...

Z

Zomby_Woof

Gjest
    Jeg bladde gjennom fjorårets TdF-program for litt siden. (Jeg finner dessverre ikke årets hos Narvesen.) Hvis jeg ikke tar feil, er det flere som har gjort en dobbel, Merckx og Indurain flere ganger også.

Hvis jeg var ute etter å tjene penger på veddemål hadde jeg sagt Basso. Ullrich? Det er ikke godt å si hva som skjer i hodet hans nå når Armstrong er borte. Armstrongs dominans har nok trykket hardt på Ullrichs psykiske ressurser, og gjort ham dårligere enn han kunne vært. Hvor mye gidder man for en annenplass? Hvor mye mer gidder man for seieren?

Jeg tror ikke på noen outsider.

Jeg tipper Basso, med Ullrich som neste kandidat.

Jeg ønsker meg åndeløs spenning, med seier til Ullrich etter hard og nådeløs kamp hele veien til Paris.

Berg

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.02.2003
    Antall liker
    1
    Hvem skal Vinokourov sykle for nå som Liberty har trukket støtten ? Eller er det kanskje noe jeg ikke har fått med meg ?

B

bamsemann

Gjest
    Jeg bladde gjennom fjorårets TdF-program for litt siden. (Jeg finner dessverre ikke årets hos Narvesen.) Hvis jeg ikke tar feil, er det flere som har gjort en dobbel, Merckx og Indurain flere ganger også.

Hvis jeg var ute etter å tjene penger på veddemål hadde jeg sagt Basso. Ullrich? Det er ikke godt å si hva som skjer i hodet hans nå når Armstrong er borte. Armstrongs dominans har nok trykket hardt på Ullrichs psykiske ressurser, og gjort ham dårligere enn han kunne vært. Hvor mye gidder man for en annenplass? Hvor mye mer gidder man for seieren?

Jeg tror ikke på noen outsider.

Jeg tipper Basso, med Ullrich som neste kandidat.

Jeg ønsker meg åndeløs spenning, med seier til Ullrich etter hard og nådeløs kamp hele veien til Paris.
    Årets tdf program skal være i butikken den 15 d.m.

Løp og kjøp!!

Ellers må jeg også si at jeg unner Ullrich en tdf tittel til...

Vino virker jo helt på trynet, eller vil han våkne i tide?

B

bamsemann

Gjest

Håper å se Hushovd slik i tdf flere ganger.. her fra 7. etappe i dauphine libere..

enemigo

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    23.11.2004
    Antall liker
    0
    Hvem skal Vinokourov sykle for nå som Liberty har trukket støtten ? Eller er det kanskje noe jeg ikke har fått med meg ?
    Laget har, etter hva jeg har forstått, penger til å fullføre sesongen.

Ellers har jeg sett laget omtalt som Astana-Würth. Astana, Kasakhstans hovedstad, vurderte hvertfall å gå inn som sponsor, evt ikke om de er inne nå. Astana har tatt over som hovedstad for Alma Ata, så de har vel et bra profileringsbudsjett.

Knut

B

bamsemann

Gjest

Her ser vi Ullrich i fint driv, og med fast blikk i Sveits rundt.

Ligger nå på 7. plass 16sek bak leder, dette er vel et ritt han pleier å vinne...

T

timc

Gjest
    Synd ja. Vi får håpe på ekstra mange etappeseiere til Hushovd da ;D

Mvh

I

ijustpop

Gjest
    Synd ja. Vi får håpe på ekstra mange etappeseiere til Hushovd da ;D

Mvh
    Blir nok ikke mange etappeseire for Norges største grinerunge.

Faen. Hadde håpt Bjarne skulle ta med Kurt Asle... kanskje bare får å gi Basso sin faste romkamerat og støttespiller under touren.

Arvesen burde kanskje tenkte på å bytte lag? CSC er vel kanskje verdens beste lag og jeg har vansker med å se noe annet tour-lag som ikke ville hatt plass til Arvesen.

B

bamsemann

Gjest

Jan Ullrich vant jo Sveits rundt, er han i rute nå da?

Tour de france neste seier?

Trist at ikke Kurt Asle får sykle .......

enemigo

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    23.11.2004
    Antall liker
    0
    Blir nok ikke mange etappeseire for Norges største grinerunge.
    Ja uff, en person med som blir sint når han ikke når sine mål og vinner, og som uttaler seg udiplomatisk i kampens hete.

Jeg ser lite galt i dette, men her i Norge takler vi vel ikke annet enn fåmælte, innesluttede utøvere som konstaterer at de vant eller ikke vant.

Iflg agderposten "krever" CAs sjef Roger Legeay grønn trøye fra TH i år. Nå som CA slipper å sykle for Moreaus 10.plass kan kanskje laget hjelpe TH litt!! Med et lag som sykler for innlagte spurtpoeng og Dean tilbake som opprekker er det kanskje mulig å ta trøya i år igjen!

Knut

joje

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.09.2004
    Antall liker
    55

Håper å se Hushovd slik i tdf flere ganger.. her fra 7. etappe i dauphine libere..

Thor Hushovd vil bli å se i et norsk sykkelritt, rett etter målgang i Paris. Torsdag 27. juli arrangeres Sandefjord Grand Prix - et gateritt hvor Thor Hushovd er trekkplasteret. Mer info kommer senere.

B

bamsemann

Gjest
    Thor Hushovd vil bli å se i et norsk sykkelritt, rett etter målgang i Paris. Torsdag 27. juli arrangeres Sandefjord Grand Prix - et gateritt hvor Thor Hushovd er trekkplasteret. Mer info kommer senere.
    Nå får vi vel snart ikke lov å sykle på norske veier, hvis bilistene får som de vil.

De blir jo galere og galere!!!!!!

O

OldBoy

Gjest
    Nå får vi vel snart ikke lov å sykle på norske veier, hvis bilistene får som de vil.

De blir jo galere og galere!!!!!!

Nå begynner det å tykne til i denne tråden, synes jeg. :) :)

Jeg lurer på om noen av dem som har bestemt hvor og hvordan syklister skal opptre i trafikken, har prøvd det selv noen gang? Sykkelstier som brått forsvinner rett ut i motgående kjørebane, eller som brått krysser en av Norges mest trafikerte veier, er noe av det jeg ferdes på daglig.

Eller hva med de reglene som forutsetter at vi skal gå av og på sykkelen ørten ganger på vei til og fra jobb, for å labbe over et fotgjengerfelt? Lurer på om noen av byråkratene, eller bilistene, har prøvd å gjøre det med sykkelsko og pedalklips?

Og så kunne de jo prøve å fjerne all den grusen og glasskårene som samler seg opp på fortau og sykkelstier.

Nok for denne gang. Så er det bare å glede seg til noen sykkelfrie uker i sofaen når Tour'en omsider drar i gang.

I

ijustpop

Gjest
    Ja uff, en person med som blir sint når han ikke når sine mål og vinner, og som uttaler seg udiplomatisk i kampens hete.

Jeg ser lite galt i dette, men her i Norge takler vi vel ikke annet enn fåmælte, innesluttede utøvere som konstaterer at de vant eller ikke vant.

Iflg agderposten "krever" CAs sjef Roger Legeay grønn trøye fra TH i år. Nå som CA slipper å sykle for Moreaus 10.plass kan kanskje laget hjelpe TH litt!! Med et lag som sykler for innlagte spurtpoeng og Dean tilbake som opprekker er det kanskje mulig å ta trøya i år igjen!

Knut
    Det blir godt å se et CA som jobber for Hushovd. Moreau er en fin syklist, men er for "useriøs" til å gå til topps i touren. Så jeg tror Thor blir å se langt fremme i mange spurter, men hvor mange etappeseire det blir er jeg usikker på. Med alle favorittene i et felt er han fortsatt litt for dårlig. Grønn trøye er dog innenfor rekkevidde.

Men en usympatisk grinerunge er han definitivt. Se på Arvesen da! Det er en kar jeg stolt kaller min landsmann. Hushovd? Aldri i livet.

Viking

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Antall liker
    435
    Torget vurderinger
    4
    Det blir godt å se et CA som jobber for Hushovd. Moreau er en fin syklist, men er for "useriøs" til å gå til topps i touren. Så jeg tror Thor blir å se langt fremme i mange spurter, men hvor mange etappeseire det blir er jeg usikker på. Med alle favorittene i et felt er han fortsatt litt for dårlig. Grønn trøye er dog innenfor rekkevidde.

Men en usympatisk grinerunge er han definitivt. Se på Arvesen da! Det er en kar jeg stolt kaller min landsmann. Hushovd? Aldri i livet.
    Hushovd kommer ihvertfall før Arvesen i min popularitetsprotokoll. Viser mer følelser enn den innbitte og bitre Arvesen.

B

bamsemann

Gjest

Nå har tour de france magasinet kommet i kiosken, løp og kjøp...

Ang sykling på sykkelsti: det er farlig det, jeg ble påkjørt av bil på sykkelstien og brakk lårhalsen, men fikk delt skyld med bilisten da de mente jeg hadde sykla over 30km i timen som er max hastighet på sykkelstien.

Sykkelsti det er farlig det!!!!

K

kbwh

Gjest
    Huffda Bamsemann, og så skylddeling da gitt!
    Det er ikke sykkelsti, men gang- og sykkelsti. Særnorsk idiotoppfinnelse.

Disse stiene bruker jeg kun hvis jeg ikke klarer mer enn 20km/t. Oppover altså. Fotgjengere er det helt umulige å skjønne bevegelsesmønsteret til. Da er biler enklere.

Håper Arvesen tar med seg mestertrøya til Frankrike. Hushovd står over NM.

O

OldBoy

Gjest
    Fotgjengere er det helt umulige å skjønne bevegelsesmønsteret  til. Da er biler enklere.
    Helt enig!

Fotgjengere er like uforutsigbare som de såkalte "Brownske bevegelsene", der de skjener avgårde på kryss og tvers, uten å se seg for, og med ørene fulle av musikk og/eller mobiltelefonsamtaler.

Bilister er ganske enkelt bare forutsigbart ondskapsfulle. Det går an å forholde seg til. Det går litt sport i det, også: En dag uten å bli tutet på og uten å ha tvunget en bilist i kne, er en mislykket dag.

K

kbwh

Gjest
    Har funnet ut at det hjelper med øyekontakt og et smil.
    Håper det er ok.

O

OldBoy

Gjest
    Har funnet ut at det hjelper med øyekontakt og et smil.
    Håper det er ok.
    Jeg smiler hele tiden når jeg sykler jeg, det er jo gøy å sykle.

Men når det gjelder mordforsøk bakfra, er øyekontakt et lite egnet virkemiddel. Da gjelder det å ta andre forholdsregler. Som å breie seg skikkelig, slik at bilistene blir liggende bak på de kritiske partiene. Heller det enn å bli most mot autovern eller bli presset ut i grøfta.

Av og til er det så man kunne ønske seg både hjelperytter og følgebil. Akkurat på dette området misunner jeg proffene.

K

kbwh

Gjest
    En meter fra hvitstripa er en god regel for et langt liv som syklist. Men fytterakkern så mange barberblader det går med!

audiomur

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.01.2005
    Antall liker
    6
    Jeg lurer bare på en ting. Hvor blir det av all drikke som rytterne får i seg i løpet av en etappe i Tour de france?  ???

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn