Har du prøvd å sykle i 40 km/t i 6 timer i 35 varmegrader?Jeg lurer bare på en ting. Hvor blir det av all drikke som rytterne får i seg i løpet av en etappe i Tour de france? ???
|
Har du prøvd å sykle i 40 km/t i 6 timer i 35 varmegrader?Jeg lurer bare på en ting. Hvor blir det av all drikke som rytterne får i seg i løpet av en etappe i Tour de france? ???
Det blir spennende. Han så j***** sterk ut i Sveits. Jeg har bladd i programmet, og det er "lite" fjell i år, ingen lagtempo, og to skikkelige individuelle tempoetapper.![]()
Jan Ullrich vant jo Sveits rundt, er han i rute nå da?
Tour de france neste seier?
bamsemann..![]()
Men fytterakkern så mange barberblader det går med!
Jeg lurer bare på en ting. Hvor blir det av all drikke som rytterne får i seg i løpet av en etappe i Tour de france? ???
Det er gøy å sykle i varmen, overraskende behagelig, helt til man stopper. Da blir man varm!Har du prøvd å sykle i 40 km/t i 6 timer i 35 varmegrader?
Enig, har aldri sett det scenarioet før, men det kan jo hende de evner å endelig sykle for TH.Det blir godt å se et CA som jobber for Hushovd.
Det er nesten alltid mer spennende å følge med på Hushovd enn Arvesen, hvertfall når det gjelder Tour de France (TdF). Altså bedre underholdningsverdi med TH.Men en usympatisk grinerunge er han definitivt. Se på Arvesen da! Det er en kar jeg stolt kaller min landsmann. Hushovd? Aldri i livet.
Med den bevisstilingen vi har i dag er vel strengt tatt ikke Lance et dophue...Latterlig. Hva er galt med litt doping? Uten dop ingen sykkelsport. Dette er kun fordi dophue nr 1 nå har lagt opp. Alle fryktet Armstrong. Nå skal de andre taes.
Det er ikke pent, men likevel.....Ulle er foreløpig kastet ut for å ha løyet. Det er ikke pent å lyve.
Da er det bare å parkere sykkelen og sette seg godt til rette foran TV'en.Det kan bli forrykende i år også uten Ulle.
Beklager, det har gått meg hus forbi.Basso er også ute!
Få alle som doper seg ut av idretten, og slipp dem aldri tilbake.
Det er for enkelt å si at de fleste som driver med toppidrett doper seg. Det er heller ikke sant, selv om det kanskje er sånn innen proffsykling. Desverre har mange nasjoner et lemfeldig forhold til doping. Sånn er det heldigvis ikke her på bjerget, i alle fall ikke i de mest profilerte grenene.
[/quote
koss ble tatt i ol 94.
fikk beskjed om å legge opp etter ol.
neida, ikke doping er på bjerget.
christian
Rykter er for kvinnfolk. Slikt forholder jeg meg ikke til.koss ble tatt i ol 94.
fikk beskjed om å legge opp etter ol.
neida, ikke doping er på bjerget.
christian
Vektløfting er ingen profilert gren, Fagernes ble frifunnet, og høye blodverdier får man av høydeopphold.
De HAR det i sykling, bare at verdiene er langt lavere enn i langrenn og praksisen er langt strengere. I langrenn kan du stille til start neste dag, mens i sykling blir du fratatt lisensen din og må stille til legekontroll etter 14 dager.Sykkelsporten ville tjene på å innføre grenser for hvor høye blodverdier de kunne ha, slik langrenn har.
Blodverdier er gener, dette vet jeg da jeg har verdier som Thomas Alsgaard. De som jukser er de som egentlig bare har gjennomsnittlige verdier (ihvertfall i langrenn).
Kan du utdype dette? Det er 17,0 i langrennDe HAR det i sykling, bare at verdiene er langt lavere enn i langrenn og praksisen er langt strengere. I langrenn kan du stille til start neste dag, mens i sykling blir du fratatt lisensen din og må stille til legekontroll etter 14 dager.
Det er et uvanlig høyt nivå, du hadde blitt tattMålte Hemoglobin innholdet i blodet mitt engang. 17.4 Litt til og jeg hadde blitt tatt for doping. Den eneste formen for trening jeg gjør, er å gå opp trappen når jeg skal på toalettet.
Og vips, så var det bare outsidere igjen. Dette er for jævlig.Jeg tror ikke på noen outsider.
Det er akkurat det. Med den jobben UCI har gjort i forhold til doping, er jeg redd oppklaringsprosenten er lav.Lurer på hvor mange det er av de som er igjen som jukser...
Jeg tror de som blir tatt er toppen av isfjellet. For å forstå problemet i sykling må en forstå hvor hard tour de france er og forstå hvor godt det virker, det er ikke snakk om 5% ekstra effekt, men mye mer.Et lyspunkt at de som jukser blir tatt. Lurer på hvor mange det er av de som er igjen som jukser...