ErosLoveking
Æresmedlem
Noen ganger sitter det langt inne. Bidrag skal være lystbetont, og sentralen er jo ganske dårlig betalt.
Du har selvsagt fått med deg at det kommer en Deluxe-reissue utgave disse dager?Tok sin tid å få hodet over vannet...
Så for at tråden ikkje skal daue heeeeeeeeeeeeeelt ut (ennå).
#41 Crescent city med Lucinda Williams
Fra Lucinda Williams (1988)
Smøysa og gjorde oss helt nylig ferdig med sesong to av Tremé. I sesongavslutningen speller Lucinda Williams denne låta live for folket i NO. Det minnet meg på kor fantastisk bra hun engang var, og ikkje minst, kor vannvittig god akkurat denne låta er, fra det eg nesten holder for hennes beste skive å være.
Dette er fra før hun røyk uklar med Gurf Morlix, så han har både produsert skiva, og langt ned mye strengeinstrumenter her. I tillegg er celebre fokl som Chris Gaffney og Jim Lauderdale å finne på denne flotte skiva.
Crescent city er kanskje favorittlåta fra albumet, noe som ikkje sier reint lite. Her stemmer alt for Lucinda; melodi, tekst og instrumentering sitter fra første strofe. Låtas trumfort er fiolinen som krydrer New Orleans hyllesten på utsøkt vis. Eg får totalt gåsehud kver gang eg hører følgende strofe i andre verset
Det er noe med koringa på siste linja der som treffer så jævli bra. 100% ubesudlet ekte vare tenker eg vi kaller det Countryen "førstedame" (Emmylou Harris) har forøvrig covra denne låta - men liten tvil om ka versjon som står høyest i kurs her i heimen. Lucinda var steinbra en gang i tida, nå er hun dessverre en skygge av seg sjøl, både som låtskriver og formidler....And take rides in open cars
My brother knows where the best bars are