Diverse Tråd for stygg eller mindre vellykket Hifi design

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • soundscape

    Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    11.119
    Antall liker
    34.052
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    19
    Jeg har alltid synes Primare ser bra ut - inntil de kom med denne to-fargede varianten. minner meg om en skikkelig kjip 70 talls receiver fatter'n hadde.

    pre-power.jpg
     

    vrøvl

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.05.2009
    Innlegg
    943
    Antall liker
    308
    Torget vurderinger
    1
    Det som er interessant er at jeg syns ca halvparten av produktene som er avbildet og uthengt i denne tråden har GLIMRENDE design. (F.eks Audio Research, noe av det vakreste som fins.) Mens den andre halvparten er jeg enig i mindre vellykket og helt grønnjævlig. Poenget mitt er ikke at "smak og behag kan ikke diskuteres", men man har jo åpenbart forskjellige estetiske preferanser.

    Et tilfelle der jeg ikke klarer å bestemme meg, er Goldmund-høyttalere.
    Goldmund-Logos-Anatta-wireless-speaker-systems-2-690x600.jpg
    '
    Goldmund-Apologue-inside-2.jpg
     
    Sist redigert:
    A

    ANM

    Gjest
    Dette ser litt ut som om noen har sovet i designtimen: Bred nederst, deretter en del smalere, for så å gå for det litt bredere igjen i selve kassa. I tillegg en baffel som ser ut som om den er kuttet per hånd med stikksag:

    Vis vedlegget 379026
    Må innrømme at jeg godt forstår at du har problemer med et slikt design når din stilmessige preferanse heller mot fugleholker som disse:

    DSC01296_zpse7f66ca0 (1).jpg
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.580
    Antall liker
    103.055
    Torget vurderinger
    23
    Jeg synes de er ganske barske jeg! Kunne godt eid et par slike. Hvem er importøren?
     

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.827
    Antall liker
    14.886
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Da har du jammen flaks :)
    Det ligger et demopar på torget til en ok pris. X3MHC er forøvrig importør. I mine øyne likner de ikke grisen, eller jo; bakdelen av en ;)
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.580
    Antall liker
    103.055
    Torget vurderinger
    23
    De er direkte vakre i forhold til noe Devialt rask jeg så her om dagen... en eller annen galning som visstnok hadde byttet ut noen feite Sonus Faber. ;)
     

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.827
    Antall liker
    14.886
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    De er direkte vakre i forhold til noe Devialt rask jeg så her om dagen... en eller annen galning som visstnok hadde byttet ut noen feite Sonus Faber. ;)
    Hahaha! Helt sant, ser ut som om jeg har satt to poseløse støvsugere på stativer midt i stua ;)
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.580
    Antall liker
    103.055
    Torget vurderinger
    23
    Ser jeg har skrevet navnet feil - det skal vel være Evalett tror jeg...
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.580
    Antall liker
    103.055
    Torget vurderinger
    23
    Nei, Dewalt var det!! Så en snekker som hadde maken her om dagen, bare at den var gul. Ellers helt lik!
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.580
    Antall liker
    103.055
    Torget vurderinger
    23


    Vel Moderen er borte - bless her Soul - så da er det fritt frem her! Disse er uberbælbarskgrisetøffe - på en griseaktig måte også! Var inne på sidene til produsenten og det skulle jeg jo aldri ha gjort! "Vil ha" følelsen ble bare forsterket noen hundre prosent etter å ha sett litt på bildegalleriet deres!!

    Passer perfekt som arbeidsmonitorer i Slukoteket.
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.346
    Torget vurderinger
    1
    Man kan ikke akkurat si Gallos første "kuler" var pene heller. Hva gjelder Avantgarde (Holger Fromme & co,) har han- i min bok- EN høyttaler som går an å se på: SOLO:cool: Den er til gjengjeld meget pen- og aktiv også.
    Hjemmesnekra horn er ofte en estetisk utfordring- mildt sagt. Og Frommes kreasjoner skal imo IALLEFALL ikke være i sølv...grøss..
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1


    Vel Moderen er borte - bless her Soul - så da er det fritt frem her! Disse er uberbælbarskgrisetøffe - på en griseaktig måte også! Var inne på sidene til produsenten og det skulle jeg jo aldri ha gjort! "Vil ha" følelsen ble bare forsterket noen hundre prosent etter å ha sett litt på bildegalleriet deres!!

    Passer perfekt som arbeidsmonitorer i Slukoteket.
    Må si meg enig med deg, Sluket. Da er det bare å slå til på tilbudet på demomodellene som ligger på bruktbørsen nå.
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.580
    Antall liker
    103.055
    Torget vurderinger
    23
    Ikke sant? For jeg har jo ikke nok skrammel stablet opp allerede :p Men jeg KAN jo selge noe annet småtjafs da...:rolleyes: Men så var det fargen. Helsort ser litt trist ut.
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Det gjør det, men er det verdt ekstrautgiften å kjøpe en som ikke har vært brukt til demo til full pris for å få en fresh farge? Fikk forresten glimrende kritikk i 6moons for en tid tilbake.
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.580
    Antall liker
    103.055
    Torget vurderinger
    23
    Nei - men til full pris (eller oppgitt listepris om du vil) så ville ikke jeg personlig være kunde på et slikt produkt heller. Men til demoprisen som står i annonsen så kunne jeg gjort det.
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Ja, det er vel slik for meg også. Men jeg sjekket faktisk ut modellen da jeg så den annonsen for en tid tilbake. Gi dem et tilbud, de har vært på børsen i en lang periode allerede så jeg antar at annonsen er oppdatert flere ganger. De begynner kanskje å bli litt utålmodige med å få dem ut av døren?
     

    grammofon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2011
    Innlegg
    5.646
    Antall liker
    2.853
    Sted
    Bærum


    Vel Moderen er borte - bless her Soul - så da er det fritt frem her! Disse er uberbælbarskgrisetøffe - på en griseaktig måte også! Var inne på sidene til produsenten og det skulle jeg jo aldri ha gjort! "Vil ha" følelsen ble bare forsterket noen hundre prosent etter å ha sett litt på bildegalleriet deres!!

    Passer perfekt som arbeidsmonitorer i Slukoteket.
    Vil dette si at det blir demo hjemme os deg med det første?
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.580
    Antall liker
    103.055
    Torget vurderinger
    23
    Eh.... har ikke kjøpt de!
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Det der skal visstnok være et eksempel på en kunsthåndverktradisjon som har eksistert i Ukraina siden 1772, malingen altså. Tror i alle fall det var meningen med denne googleoversatte teksten fra russisk What Hifi?:

    Men et slikt sett på High End viser i München vil ikke overraske noen. Derfor er disse kolonnene treffer estetikk. Deres håndmalt berømte sovjetiske fortsatt keeperen til tradisjoner Petrikov maleri, master Ludmila Gorbulya. Det er et tradisjonelt fiskevær skhoranivshiysya Petrikovka nær Dnepropetrovsk - det er noe og gjøre høyttalerne "Volya". Derfor, i 1772, krasuyuschiyya stolt på plakaten - datoen for fødselen av den pittoreske tradisjon.
     

    clevortrever

    Medlem
    Ble medlem
    19.06.2010
    Innlegg
    17
    Antall liker
    11
    Torget vurderinger
    1
    Ligner jo unektelig på de legendariske Klipsch Heresey!:)
    Klassisk og tidløs møbeldesign fra 1954, helt nøyaktig.
    Når jeg tenker etter, har jeg visst et par Heresey III (valnøtt)til salgs for øyeblikket....;-)
     

    RJEL

    Servicemann
    Ble medlem
    30.04.2004
    Innlegg
    2.131
    Antall liker
    1.417
    Torget vurderinger
    4
    Heh, heh..... Jeg synes man kan greie seg uten bærehåndtak på ting som ikke skal bæres rundt i eninga. Hank på hankeradio.

    Vis vedlegget 379023

    Ellers synes jeg mine er helt OK. De er ikke akkurat pyntegjenstander, men unngår i det minste enhver antydning til å prøve for hardt. Jeg fikk forresten byttet ut messingplatene på den til venstre, så nå ser begge like lurvete ut. Elsker dem!

    :D
    Veldig praktisk og greit med bærehåndtak både foran og bak når ampene veier 90 kg. God rygg er også en fordel, noe jeg ikke har.
    Når ampene veier knappe 30kg på en god dag kan man selvfølgelig bære etter kjøleribbene.
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.346
    Torget vurderinger
    1
    jeg sa de FØRSTE kulehøyttalerne derfra, Vinagunner. Bildet helt til venstre og midten. Dagens små Micro Ti i bronsefarge er det noe HELT annet med- de ER pene. Hadde jeg hatt biljardrom/hjemmekino ville temaet vært snooker- med seks små Gallo Micro Ti som høyttalere- og det i samme røde farge som de femten enkeltpoengskulene i dette fine spillet..
     
    Sist redigert:

    Fenalaar

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.05.2002
    Innlegg
    8.524
    Antall liker
    6.944
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    3
    Ikke sant? For jeg har jo ikke nok skrammel stablet opp allerede :p Men jeg KAN jo selge noe annet småtjafs da...:rolleyes: Men så var det fargen. Helsort ser litt trist ut.
    Med formen, så gir fargen seg selv - lys rosa..😉

    Johan-Kr
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.346
    Torget vurderinger
    1
    Fenalaar: Med rosa farge på de der, kan jo høyttalerne søke seg over i "Hvorfor må maten være så billig i Norge?" - tråden..men jeg ser humoren i det..:cool:
     

    Fenalaar

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.05.2002
    Innlegg
    8.524
    Antall liker
    6.944
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    3
    Og kablene må fortrinnsvis være spiralledning, som kobles på baksiden...

    Johan-Kr
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn