Tråden for bilder av hodetelefoner/-utstyr/-oppsett.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • mariusaa

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2012
    Innlegg
    1.382
    Antall liker
    571
    Torget vurderinger
    9
    Skal lage en tråd med sammenligning av audiolab m-dac, antelope audio zodiak gold m/voltikus og hegel hd20 på søndag/mandag sånn cirukus. Sånn for ordensskyld så er zodiak + hegel hd20 noe jeg LÅNER, jeg eier det ikke. Hegel skal hentes på lørdag. Jeg bestile en zodiak, men de var utsolgt. Så orderen ble kansellert, og m-dac kjøpt inn. I helga skal alle 3 testes mot hverandre, så skal jeg hive sammen en liten tråd om hvordan jeg opplever de mot hverandre (på hifiman he-500)
     

    Loevhagen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Innlegg
    5.372
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    @ sorgenfri: Har fullversjonen, ja. Dvs. Audirvana Plus. Vises DAC-en i Lyd & MIDI verktøyet?

    @ johnnygrandis: Pixelmator. Enkelt å komme i gang med. Laget også en med rød tekst. Flere tilgjengelig i bloggen linket til i signaturen.
     
    Sist redigert:

    Loevhagen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Innlegg
    5.372
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    Soundflower er jo kult det, men ingen DAC å se der, nei. Men, det betyr altså at du bruker TOS-link mellom Macen og DAC-en og ikke USB? Da skal du isåfall heller ikke se noen DAC i det vinduet, men velge "innebygget utgang" (som da er det samme som den optiske utgangen fra Macen). Du skal altså velge "innebygget utgang" fra Audirvanas Preferences.
     

    CDWMcInSpots

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Innlegg
    7.551
    Antall liker
    564
    Sted
    Bergensregionen
    Hodetelefonforsterkerdelen i Antelope Audio Zodiak Gold

    Skal lage en tråd med sammenligning av audiolab m-dac, antelope audio zodiak gold m/voltikus og hegel hd20 på søndag/mandag sånn cirukus. Sånn for ordensskyld så er zodiak + hegel hd20 noe jeg LÅNER, jeg eier det ikke. Hegel skal hentes på lørdag. Jeg bestile en zodiak, men de var utsolgt. Så orderen ble kansellert, og m-dac kjøpt inn. I helga skal alle 3 testes mot hverandre, så skal jeg hive sammen en liten tråd om hvordan jeg opplever de mot hverandre (på hifiman he-500)
    Har du også anledning til å sammenligne hodetelefonforsterkerdelen i Antelope Audio Zodiak Gold med (og evt. uten) Voltikus med Musical Fidelity M1 HPA og evt. andre relevante hodetelefonforsterkere?

    Mange omtaler av Antelope Audio Zodiak-serien fokuserer dessverre kun på DAK-delen.

    På forhånd takk.
     

    mariusaa

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2012
    Innlegg
    1.382
    Antall liker
    571
    Torget vurderinger
    9
    Skal se hva jeg får tid til av testing, men skal prøve å få klemt inn å testet m1 hpa mot m-dac og zodiac, både på he-500 og w1000x. He-500 tror jeg ikke zodiac eller m-dac klarer å drive (mener å ha lest det ett sted), men w1000x kan drives av hva som helst stort sett.
     

    mariusaa

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2012
    Innlegg
    1.382
    Antall liker
    571
    Torget vurderinger
    9
    Jeg tar min forrige muuuhahhahahaahahah, og legger til "haha!!!" Har igjen bare å hente hegel hd20 nå så er helga redda
     

    Vedlegg

    rumath

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2004
    Innlegg
    1.654
    Antall liker
    228
    Masse flotte produkter der... men de trenger litt mer plass Marius! Så nesten ut som om du har stuet de til loppetorvsalg. :) (Jeg kommer)
    Hvordan ser oppsettet ut i det daglige?
     

    mariusaa

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2012
    Innlegg
    1.382
    Antall liker
    571
    Torget vurderinger
    9
    Jeg skal møblere litt om her (har 3 uker ferie nå, og første uka er satt av til og få best mulig lyd - både med tanke på komponenter og plasseringen av de). Det skal kun være M1 HPA + en dac på det bordet når jeg er ferdig :) Hegel HD20 er nå også på plass, så resten av dagen i dag og morgen dagen skal nå gå med på testing av utstyret for å forhåpentligvis sitte igjen med en grei omtale (en lite teknisk en, og heller mer "folkelig" en sådan...tenk "hifi for dummies" :))
     

    Loevhagen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Innlegg
    5.372
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    Tidligbilde av starten på noe som forhåpentligvis blir en funksjonell, koselig og godtlydende head-fi-krok. :)

    start.jpg
     

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.513
    Antall liker
    1.028
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Pent. Er det flyteelement i iPadden din?

    Disse CAL!(?)-lurene virker interessante, hvordan vil du beskrive lydsignaturen i forhold til det man har ellers?
     

    Loevhagen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Innlegg
    5.372
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    Vanskelig å beskrive. Som en mer åpen utgave av T50RP, men (dessverre) med lyden av dynamiske hodetelefoner. En mørktspillende HE-500 / lystspillende LCD-2, med litt utflytende bass. Mao. en særdeles god hodetelefon - og til under 400 kroner er det nok mange som vil avskrive dem. Ikke gæli dette:

    cal.jpg


    Kos med iPad og CAL! med enkelte YouTube videoer - i tillegg til WimP / Spotify og lokal musikk:

     
    Sist redigert:

    mariusaa

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2012
    Innlegg
    1.382
    Antall liker
    571
    Torget vurderinger
    9
    Hegel HD20 in tha house.. LCD-3 + m-dac er en fin kombinasjon hvis du vil ha masse detaljer og ting skal være korrekt osv. Men jeg trenger litt morro blanda inn i det hele også, så da var eneste valget mr.party-dac hd20. Skal lytte litt på det her først så jeg er helt sikker på valget, men regner med m-dac'en kommer på torget snart.

    hegel.jpg
     
    T

    Tittentei

    Gjest
    Hegel HD20 in tha house.. LCD-3 + m-dac er en fin kombinasjon hvis du vil ha masse detaljer og ting skal være korrekt osv. Men jeg trenger litt morro blanda inn i det hele også, så da var eneste valget mr.party-dac hd20. Skal lytte litt på det her først så jeg er helt sikker på valget, men regner med m-dac'en kommer på torget snart.

    Vis vedlegget 148059
    Nå vipper nok Loevhagen ut junior og lar ham stå i full vigør her, lol.

    Fett oppsett!
     

    mariusaa

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2012
    Innlegg
    1.382
    Antall liker
    571
    Torget vurderinger
    9
    Etter noen timer nå med hd20 og lcd-3 så er jeg sikker på at det her var rett valg for mine ører. Den ekstra lille biten med varme, litt større soundstage, litt mer bass - det gjør seg på lcd-3 for meg. Og siden det er tråd for bilder..

    trooper.jpg


    2 av de beste tingene jeg har kjøpt i samme bilde :)
     

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.513
    Antall liker
    1.028
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Hvorfor er Clone Trooper hodet (eller hva det nå heter) noe av det beste du har ervervet deg?
     

    mariusaa

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2012
    Innlegg
    1.382
    Antall liker
    571
    Torget vurderinger
    9
    Det er en utgave laget av master replicas, ikke en av disse e-bay hjelmene som ser ut som de har downs fra noen vinkler. Den er bare fet, er så enkelt som det ;)
     
    T

    Tittentei

    Gjest
    Det er en utgave laget av master replicas, ikke en av disse e-bay hjelmene som ser ut som de har downs fra noen vinkler. Den er bare fet, er så enkelt som det ;)
    Broren min har kjøpt full drakt. Tror han betalte 14k for den. Han skal kle den på ei utstillingsdukke, så skal den sitte i stua hans og kose seg :)

    Likte uttrykket på din hjelm. Det er ganske stor forskjell på dem.
     
    S

    sorgenfri

    Gjest
    Det er en utgave laget av master replicas, ikke en av disse e-bay hjelmene som ser ut som de har downs fra noen vinkler. Den er bare fet, er så enkelt som det ;)
    Broren min har kjøpt full drakt. Tror han betalte 14k for den. Han skal kle den på ei utstillingsdukke, så skal den sitte i stua hans og kose seg :)

    Likte uttrykket på din hjelm. Det er ganske stor forskjell på dem.
    Huff gutter..Det er bra dere ikke står frem med navn, og bilde her:)
     
    T

    Tittentei

    Gjest
    Det er en utgave laget av master replicas, ikke en av disse e-bay hjelmene som ser ut som de har downs fra noen vinkler. Den er bare fet, er så enkelt som det ;)
    Broren min har kjøpt full drakt. Tror han betalte 14k for den. Han skal kle den på ei utstillingsdukke, så skal den sitte i stua hans og kose seg :)

    Likte uttrykket på din hjelm. Det er ganske stor forskjell på dem.
    Huff gutter..Det er bra dere ikke står frem med navn, og bilde her:)
    Og det kommer fra en person som henger i et hodetelefonforum og ikke er ukjent for å legge mangfoldige tusen i et par hodetelefoner, hahahaha :D
     

    gut_man

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Innlegg
    5.449
    Antall liker
    3.163
    Torget vurderinger
    6
    Huff. Hva slags selskap er det jeg har ramla borti... Jeg som trodde vi var nerder i hornalliansen:cool:
     

    rumath

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2004
    Innlegg
    1.654
    Antall liker
    228
    Nåja, å være nerd er jo skøy! Men det er greit å balansere det litt iblant. :) Fikk tillatelse av kona til å kjøpe altfor dyre hodetelefoner i dag, men tror jaggu jeg står over. Blir spennende å se hvor lenge jeg greier å holde lystene i sjakk. :)
     
    T

    Tittentei

    Gjest
    Nåja, å være nerd er jo skøy! Men det er greit å balansere det litt iblant. :) Fikk tillatelse av kona til å kjøpe altfor dyre hodetelefoner i dag, men tror jaggu jeg står over. Blir spennende å se hvor lenge jeg greier å holde lystene i sjakk. :)
    Hvilke betingelser satte hun, siden du klarer å styre deg? Hahaha.
     

    gut_man

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Innlegg
    5.449
    Antall liker
    3.163
    Torget vurderinger
    6
    Nåja, å være nerd er jo skøy! Men det er greit å balansere det litt iblant. :) Fikk tillatelse av kona til å kjøpe altfor dyre hodetelefoner i dag, men tror jaggu jeg står over. Blir spennende å se hvor lenge jeg greier å holde lystene i sjakk. :)
    Det kalles askese rumath!
     

    lain

    Medlem
    Ble medlem
    06.08.2012
    Innlegg
    16
    Antall liker
    7
    Sted
    Kristiansand
    Torget vurderinger
    1
    Sennheiser-HD700.jpg


    Synd jeg måtte sende min nye Dac/amp tilbake pga DOA.
    Men får klare meg med sparrow så lenge.

    Edit: Hm, det var litt ute av fokus egentlig. hms. Skal ta nytt bilde og erstatte når jeg får tid.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn