Tråden for bilder av hodetelefoner/-utstyr/-oppsett.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • S

    sorgenfri

    Gjest

    Valfy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2011
    Innlegg
    2.428
    Antall liker
    2.578
    Torget vurderinger
    30
    Etter flerfoldelige år med svindyr hifi har jeg nå tatt steget over til head-fi. Ihvertfall litt. :)
    Kjenner jeg meg selv rett, så blir det både dyre og hyppige oppgraderinger, men jeg må allerede si meg greit fornøyd.

    Bildet var det beste jeg fikk til med det som skal være et greit mobilkamera og hippe instagram-effekter.

    headfi1.png


    Har hørt fra en troverdig kilde at lyden fra Denon AH-D 5000 og 7000 kan ligne litt på den varme og magiske lyden fra Vienna Acoustics, så det er nok der jeg etterhvert havner.
     
    Sist redigert:

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.513
    Antall liker
    1.028
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    ...Kjenner jeg meg selv rett, så blir det både dyre og hyppige oppgraderinger, men jeg må allerede si meg greit fornøyd.

    ...Har hørt fra en troverdig kilde at lyden fra Denon AH-D 5000 og 7000 kan ligne litt på den varme og magiske lyden fra Vienna Acoustics, så det er nok der jeg etterhvert havner.
    Velkommen ombord!

    Ovenfornevnte hodefoner er ute av produksjon, så du får handle raskt....
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.250
    Antall liker
    2.467
    Torget vurderinger
    13
    Vil nok alltid dukke opp på brukten fra tid til annen ^^
     

    Valfy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2011
    Innlegg
    2.428
    Antall liker
    2.578
    Torget vurderinger
    30
    Takk for det!

    Jeg er en ivrig brukt-entusiast, så det burde gå fint - men følelsen av å sette et par helt nye hodetelefoner over ørene er jo ganske fin.
     
    S

    sorgenfri

    Gjest
    Hvis jeg endag skulle åpne Headfi butikk, vet jeg om etpar jeg ville tilby stilling:)
     

    Loevhagen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Innlegg
    5.372
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    @ valfy: Skjønner. Et par hodetelefoner er ikke akkurat som en tannbørste - men ikke langt i fra. ;)
     

    Valfy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2011
    Innlegg
    2.428
    Antall liker
    2.578
    Torget vurderinger
    30
    Må nesten sitere meg selv her:
    Kjenner jeg meg selv rett, så blir det både dyre og hyppige oppgraderinger, men jeg må allerede si meg greit fornøyd.

    Har hørt fra en troverdig kilde at lyden fra Denon AH-D 5000 og 7000 kan ligne litt på den varme og magiske lyden fra Vienna Acoustics, så det er nok der jeg etterhvert havner.
    I kjent meg-stil har jeg jaggu handla meg Denon AH-D7000 og Audio GD NFB-12 samme jævla dag som jeg fikk TA og Beresford i hus. Hva var det noen sa om å bytte tannbørster?

    Må legge ut noen kjedelige skrytebilder, mens jeg venter på godsakene og lærer meg med speilrefleksen til samboern, så jeg kan ta noen skikkelige blinkskudd.

    1645bb30_DSC02092.jpg


    nfb-11-front_2.jpg


    nfb-11-back_2.jpg




    Det gledes! :)
     
    S

    sorgenfri

    Gjest
    Må nesten sitere meg selv her:
    Kjenner jeg meg selv rett, så blir det både dyre og hyppige oppgraderinger, men jeg må allerede si meg greit fornøyd.

    Har hørt fra en troverdig kilde at lyden fra Denon AH-D 5000 og 7000 kan ligne litt på den varme og magiske lyden fra Vienna Acoustics, så det er nok der jeg etterhvert havner.
    I kjent meg-stil har jeg jaggu handla meg Denon AH-D7000 og Audio GD NFB-12 samme jævla dag som jeg fikk TA og Beresford i hus. Hva var det noen sa om å bytte tannbørster?

    Må legge ut noen kjedelige skrytebilder, mens jeg venter på godsakene og lærer meg med speilrefleksen til samboern, så jeg kan ta noen skikkelige blinkskudd.

    Vis vedlegget 152037

    Vis vedlegget 152038

    Vis vedlegget 152039



    Det gledes! :)
    .....Hvdjegsa:)
     

    mteinum

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2007
    Innlegg
    10.162
    Antall liker
    3.995
    Sted
    Øya
    Torget vurderinger
    1
    Heisann! Du har jo Orpheus før vi kommer til neste helg :)
     

    Valfy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2011
    Innlegg
    2.428
    Antall liker
    2.578
    Torget vurderinger
    30
    Hehehe.. Jeg solgte jo unna anlegg til et par titalls tusen for å få litt ekstra i baklomma, men det skjærte seg (som vanlig).
    Bare for å lage litt aktivitet her - skal vi ta en liten gjettelek på hva jeg betalte for herlighetene? :)
     

    Valfy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2011
    Innlegg
    2.428
    Antall liker
    2.578
    Torget vurderinger
    30
    Hehe, du er jaggu god! 6500 var den fine prisen. Men etter å ha sett alle de nydelige oppsettene her, er jeg er redd det blir oppgradering av forsterker alt for snart. :rolleyes:
     
    T

    Tittentei

    Gjest
    Må nesten sitere meg selv her:
    Kjenner jeg meg selv rett, så blir det både dyre og hyppige oppgraderinger, men jeg må allerede si meg greit fornøyd.

    Har hørt fra en troverdig kilde at lyden fra Denon AH-D 5000 og 7000 kan ligne litt på den varme og magiske lyden fra Vienna Acoustics, så det er nok der jeg etterhvert havner.
    I kjent meg-stil har jeg jaggu handla meg Denon AH-D7000 og Audio GD NFB-12 samme jævla dag som jeg fikk TA og Beresford i hus. Hva var det noen sa om å bytte tannbørster?

    Må legge ut noen kjedelige skrytebilder, mens jeg venter på godsakene og lærer meg med speilrefleksen til samboern, så jeg kan ta noen skikkelige blinkskudd.

    Vis vedlegget 152037

    Det gledes! :)
    Og hva synes herren om lyden? Jeg får vel skryte litt jeg også: Jeg har to par D7k, og de er fantastiske!
     

    Valfy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2011
    Innlegg
    2.428
    Antall liker
    2.578
    Torget vurderinger
    30
    Herren må dessverre smøre seg med tålmodighetskrem til midten av neste uke. Men jeg kjøpte de av en bekjent, som også elsker lyden av Vienna, så det er stor fare for at det dukker opp et overentusiastisk innlegg fra meg her.

    To par? Er de så gode at du har et i reserve? :)
     
    T

    Tittentei

    Gjest
    Herren må dessverre smøre seg med tålmodighetskrem til midten av neste uke. Men jeg kjøpte de av en bekjent, som også elsker lyden av Vienna, så det er stor fare for at det dukker opp et overentusiastisk innlegg fra meg her.

    To par? Er de så gode at du har et i reserve? :)
    Ahh, da har du noe å glede deg til. Brosjan hadde Vienna Acoustics Strauss for mange år siden. Husker ikke hvordan de låt, men husker jeg likte dem veldig godt.

    Ja, de er jo discontunied, og jeg elsker dem + at jeg har en smule OCD, lol. :)
     

    Valfy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2011
    Innlegg
    2.428
    Antall liker
    2.578
    Torget vurderinger
    30
    Du gjør ikke akkurat ventetiden noe enklere, hehe.

    Jeg har hatt VA Beethoven Baby Grand og Beethoven Classic, og det blir veldig vanskelig å gå over til et annet merke uten å betale seg ut av hus og heim.

    Det er jo kjekt å ha et par av favorittklokkene i reserve, men litt av morroa er jo å prøve noe nytt. :) Det kan selvsagt slå begge veier.

    Damdidam, jeg hater å vente...
     

    CDWMcInSpots

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Innlegg
    7.551
    Antall liker
    564
    Sted
    Bergensregionen
    Firmanavn + modellbetegnelser

    Her er et bilde av "gjengen" pr nu.
    Tekst med firmanavn + modellbetegnelser ville sikkert gjort seg for mange.

    Jeg antar at det er (fra venstre mot høyre):
    • Sennheiser HD 650
    • AKG K 550
    • Creative Aurvana Live!
    • Shure SRH1440
    • Shure SRH940 (død)
     

    Valfy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2011
    Innlegg
    2.428
    Antall liker
    2.578
    Torget vurderinger
    30
    Kjekt om folk skriver hva de legger ut bilde av, ja. Spesielt for oss nybegynnere, hehe.

    Kan noen kanskje anbefale en god dacamp til Denon AH-D7000? Jeg har allerede bestilt en Audio GD, men det er alltid morsomt å lese og planlegge.
    Jeg liker varm og avslappet lyd, med stram bass - men vil også få med meg alt av detaljer i lydbildet.

    Shoot! :)
     

    CDWMcInSpots

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Innlegg
    7.551
    Antall liker
    564
    Sted
    Bergensregionen
    Denon AH-D7000 + Grace Design m903

    [...]
    Kan noen kanskje anbefale en god dacamp til Denon AH-D7000? Jeg har allerede bestilt en Audio GD, men det er alltid morsomt å lese og planlegge.
    Jeg liker varm og avslappet lyd, med stram bass - men vil også få med meg alt av detaljer i lydbildet.

    Shoot! :)
    Jeg tenker og skriver stadig pent om Denon AH-D7000 + Grace Design m903. Det er noe eget og spesielt vellykket med denne kombinasjonen, og det er flere både på HFS og Head-Fi.org som mener at dette er en god kombinasjon.

    [...]
    Jeg har mer enn en gang tenkt følgende om Denon AH-D7000 + Grace Design m903: "It feels like comming home".
     

    CDWMcInSpots

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Innlegg
    7.551
    Antall liker
    564
    Sted
    Bergensregionen
    Hvilken utgave (tresort) av Sieveking Sound Omega er dette?

    Jeg kan henge LCD-2 rev.x med originale 4-pin-mini-XLR på samme stativ uten problem. Eneste unntaket er selvsagt dersom "nepa" (som Anfield ville sagt) er gedigen og man IKKE vil justere inn hodebåndet.
    [...]
    @Loevhagen:
    Det ser ut som om også sorgenfri har større hode enn deg. Det er jo ikke vår skyld at ditt (tilsynelatende) er lite.

    Lite hode_mann_284x370.gif
     
    Sist redigert:

    Valfy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2011
    Innlegg
    2.428
    Antall liker
    2.578
    Torget vurderinger
    30
    Jeg tenker og skriver stadig pent om Denon AH-D7000 + Grace Design m903. Det er noe eget og spesielt vellykket med denne kombinasjonen, og det er flere både på HFS og Head-Fi.org som mener at dette er en god kombinasjon.
    Oioi, mildt sagt heftig pris på den der! Bruker de å være å se på brukten?
    Det blir neppe med det alle første, men takk for tips. :)
     
    T

    Tittentei

    Gjest
    Jeg tenker og skriver stadig pent om Denon AH-D7000 + Grace Design m903. Det er noe eget og spesielt vellykket med denne kombinasjonen, og det er flere både på HFS og Head-Fi.org som mener at dette er en god kombinasjon.
    Oioi, mildt sagt heftig pris på den der! Bruker de å være å se på brukten?
    Det blir neppe med det alle første, men takk for tips. :)
    Jeg har også m903, men det er en tall order du ber om; "Jeg liker varm og avslappet lyd, med stram bass - men vil også få med meg alt av detaljer i lydbildet." - om du finner noe slikt, så må du gjerne si fra :D

    Jeg har ikke prøvd denne selv, men er veldig nysgjerrig og var nær ved å kjøpe den i stad, men klarte heldigvis å holde meg; Asus Xonar Essence One review – english version - Sound News - den koster rundt 3000 ny fra diverse nettbutikker.

    Har for øvrig lydkortet Asus Xonar Essence ST, som jeg kan gi de varmeste anbefalinger. Derav grunnen til at jeg har lyst på den saken der. Man kan også bytte ut OPamper etter eiget ynskje.

    Ang. m903 på brukten: Jeg har ikke sett noen her det siste halvåret. Vet imidlertid at forgjengeren (m902) ligger til salgs på brukten på Head-fi. Det er en svensk kar som skal selge den. Det er ikke lov til å linke til annonser her, så du må evt. finne den selv, eller jeg kan sende deg PM hvis du vil.
     
    S

    sorgenfri

    Gjest
    @cdwm: det er Makassar.
    @Tittentei Det der med plass skjønner jeg ikke..Når jeg skal å hente en kald en i kjøleskapet legger jeg de bare fra meg på bordet. Når jeg ikke skal spille på en stund blir de å henge på det O`store alter:)

    Jeg likte egentlig det vi kjøpte på Ebay godt!
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn