Hegel sin Super er ikke så veldig super men til det jeg bruker den til er den helt grei. Jeg hadde ikke kjøpt den for full pris men til 900kr hos Soundgarden er det ok. Det er ikke så mange alternativer i denne klassen. Firefly hra fått mye skryt (har ikke prøvd denne selv). Problemet med Hegel super er at den er litt slank i bassen men den oppløst og fin. Bruker den i hovedsak for å koble meg vekk fra det interne lydkortet og den gir mer volum enn inboard lydkort. Tar igjen det tapte i bassen med en liten EQ bump i bunnen. I utgangspunktet ikke den beste matchen til HD700.Hvordan liker du HD800 med elektronisk musikk?Fantastiske bilder og fantastiske hodetelefoner! Min erfaring er at HD700/800 er verdens beste hodetelefoner. Men uten forsterker som gir dem AKKURAT det de- ber om, kan det faktisk bli litt vondt i hodet. Hegel super fra laptop gir ikke nok guff desverre. Det vil gi deg grei lyd..men ikke mer..Men med rette forsterker vil de gi deg endeløs glede!
Av en eller annen grunn har jeg veldig lyst å eie HD800...
HD800 fungerer svært godt til elektronisk musikk i kombo med Auralic Taurus hos meg. HD800 er de beste hodetelefonene jeg har hatt på hode og kjøper meg straks et reservepar den dagen de slutter og produsere disse! Vurderer du å kjøpe de hadde jeg allikevel lånt med meg et par sammen med en god forsterker. Smaken er som baken men i mine ører kan det ikke bli bedre enn HD800.