Medisin og helse Tråden for high-end barbering

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • O

    omholt

    Gjest
    Bestilte barberings såpe fra Fitjar såpekokeri. Veldig fin. Denne barberingen er vanvittig mye bedre enn nymotens greier. Mykere, glattere, tettere og mer behagelig. Hadde dårlig tid forleden dag, og da brukte jeg Gillette M3 Power. Uff! Som å raspe huden til sammenligning. Ingen vei tilbake når man har prøvd dette. Så får vi se om jeg drister meg etter hvert til å gå videre til barberkniv, men er storfornøyd med Merkur høvelen.

    MaHa: Har litt vanskelig for å tro at børsten har noe særlig å si for resultatet, men det er sikkert mer behagelig med en skikkelig sak. Kjøper meg nok noe sånt med tid og stunder.
     

    MaKi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2005
    Innlegg
    3.990
    Antall liker
    231
    Torget vurderinger
    4
    Greenberg eller hva han heter i shaveblog som var på tv, mener børsten er det stedet du bør begynne. All den tid jeg begynte med høvel er det vanskelig å sammenligne, men denne børsten er helt, helt annerledes enn feks noe fra Body Shop. Den lager et helt annet skum, den slipper ikke tråder hele tiden, den løfter skjegget annerledes.
    Dette blir litt som at kabler ikke har noe å si ;)


    omholt skrev:
    Bestilte barberings såpe fra Fitjar såpekokeri. Veldig fin. Denne barberingen er vanvittig mye bedre enn nymotens greier. Mykere, glattere, tettere og mer behagelig. Hadde dårlig tid forleden dag, og da brukte jeg Gillette M3 Power. Uff! Som å raspe huden til sammenligning. Ingen vei tilbake når man har prøvd dette. Så får vi se om jeg drister meg etter hvert til å gå videre til barberkniv, men er storfornøyd med Merkur høvelen.

    MaHa: Har litt vanskelig for å tro at børsten har noe særlig å si for resultatet, men det er sikkert mer behagelig med en skikkelig sak. Kjøper meg nok noe sånt med tid og stunder.
     

    interman

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    27.04.2002
    Innlegg
    481
    Antall liker
    1
    Til dere som vurderer å kjøpe barberkniv, det er ikke en selvfølge at denne er skarp når du kjøper den. Dette har med at folk liker forskjellige grader av skarphet. Jeg kjøpte en dovo kniv hos Geo F. Trumper i London uten å tenke på dette i det hele tatt, og nå blir det vel til at jeg sender den til fitjarsoap slik at de kan sende den videre til dovo. Det skal ikke være så vanskelig å gjøre selv, men stenene som brukes (4000/8000 grit) koster en del hundrelapper, og dette er noe en sjelden trenger å gjøre så lenge en har en lærstropp til å vedlikeholde eggen.
     

    MaKi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2005
    Innlegg
    3.990
    Antall liker
    231
    Torget vurderinger
    4
    Classic shaving har "sharpening service" som et tilbud, da kan man jo be om det med en gang, og i tillegg kjøpe seg lærstropp for vedlikehold.

    Selv er jeg lykkelig med safety razor, blir redd av disse knivene ;)


    interman skrev:
    Til dere som vurderer å kjøpe barberkniv, det er ikke en selvfølge at denne er skarp når du kjøper den. Dette har med at folk liker forskjellige grader av skarphet. Jeg kjøpte en dovo kniv hos Geo F. Trumper i London uten å tenke på dette i det hele tatt, og nå blir det vel til at jeg sender den til fitjarsoap slik at de kan sende den videre til dovo. Det skal ikke være så vanskelig å gjøre selv, men stenene som brukes (4000/8000 grit) koster en del hundrelapper, og dette er noe en sjelden trenger å gjøre så lenge en har en lærstropp til å vedlikeholde eggen.
     
    O

    OivindJ

    Gjest
    En hel del bra info her og der:

    Introduction To Single Blade Shaving (Pt. 1):

    Intro To Single Blade Shaving, Part 2:

    Advanced Shaving Techniques:

    "Can't Hardly Miss" Shave Gear:

    The Luxury of Warm Lather:
     

    Jan_I

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    4.128
    Antall liker
    309
    Den ultimate "en gang for alle" barbering ? ;D ;D ;D



    ;D ;D ;D
     
    O

    omholt

    Gjest
    Jeg har merket ganske stor forskjell på barberblader. Den første pakken jeg kjøpte var en rimelig sak med Israels blader. Men det var først når jeg fant passende blader, jeg begynte å få god og behagelig barbering. De beste jeg har prøvd er Gillette og Derby Extra, dvs. for min hud. Har andre lignende erfaringer? Det er mulig å kjøpe en pakke med ulike blader for å teste ut.
     
    O

    OivindJ

    Gjest
    Hentet pakke på posten igår :D , fra barbershop.no

    Men jeg "glemte" barber-olje. Mest fordi totalprisen begynte å bli høy nok, men nå har jeg lyst til å prøve.

    Finnes det noen vanlige butikker nært Oslo sentrum som kan ha noe slikt?
     

    aksnes

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    10.12.2002
    Innlegg
    243
    Antall liker
    0
    Jeg ble veldig inspirert av denne tråden, og har nå fått Merkur Futur, Fitjar såpe og Vulfix børste 2233 i hus.
    Fikk kun et lite ved første barbering, men jeg holdt meg til store flater og den "snilleste" innstillingen på høvelen inntil videre.
    Det jeg i midlertid sliter litt med er å lage godt skum. Mitt tørker ut på ansiktet og forvinner veldig fort.
    Jeg har gjort slik: hatt børsten i glovarmt vann, ristet den lett og tatt 10 - 15 runder i skålen med såpe. Har ikke noe vann på såpen utenom det som er i børsten, og har heller ikke varmet såpen. Deretter har jeg flyttet børsten over i en skål og skummet opp der. Jeg får mye, men et veldig lett skum med store luftbobler. Hvis jeg tilsetter litt og litt vann går det fra lett til rennende, får ikke noe i mellom.
    Bruker jeg såpen feil? Jeg så en video der det ble gjort på denne måten, og da snurret man børsten i tre sekunder på såpen, og det var nok.

    Heldigvis så jeg tipset om å vaske børsten med dyresjampo (har en katt), for selv om jeg gjorde det går jeg rundt og lukter grevling, hehe! :)
     

    MaKi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2005
    Innlegg
    3.990
    Antall liker
    231
    Torget vurderinger
    4
    Det slår meg at du muligens ikke har vann i ansiktet først? I såfall vil huden suge til seg såpen, og det tørker fort.

    Aksnes skrev:
    Jeg ble veldig inspirert av denne tråden, og har nå fått Merkur Futur, Fitjar såpe og Vulfix børste 2233 i hus.
    Fikk kun et lite ved første barbering, men jeg holdt meg til store flater og den "snilleste" innstillingen på høvelen inntil videre.
    Det jeg i midlertid sliter litt med er å lage godt skum. Mitt tørker ut på ansiktet og forvinner veldig fort.
    Jeg har gjort slik: hatt børsten i glovarmt vann, ristet den lett og tatt 10 - 15 runder i skålen med såpe. Har ikke noe vann på såpen utenom det som er i børsten, og har heller ikke varmet såpen. Deretter har jeg flyttet børsten over i en skål og skummet opp der. Jeg får mye, men et veldig lett skum med store luftbobler. Hvis jeg tilsetter litt og litt vann går det fra lett til rennende, får ikke noe i mellom.
    Bruker jeg såpen feil? Jeg så en video der det ble gjort på denne måten, og da snurret man børsten i tre sekunder på såpen, og det var nok.

    Heldigvis så jeg tipset om å vaske børsten med dyresjampo (har en katt), for selv om jeg gjorde det går jeg rundt og lukter grevling, hehe! :)
     

    aksnes

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    10.12.2002
    Innlegg
    243
    Antall liker
    0
    Joda, jeg hadde vann i ansiktet og hadde dusjet like før. Men jeg skal prøve med mer neste gang.
    Hva slags konsistens får dere på skummet? Mitt blir "zalo-aktig", men med mindre diameter på boblene.
    Forestiller meg at det skal være mer kremet, men det er vanskelig å se ut i fra disse youtube-videoene.
    Jeg skal kjøpe en krem også for å prøve det. Og etter hvert en børste til, litt større og stivere kanskje, og en Merkur HD, og en kniv og lærrem. :)
    Hmm, denne oppadgående spiralen minner meg om noe...
     

    MaKi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2005
    Innlegg
    3.990
    Antall liker
    231
    Torget vurderinger
    4
    Har ikke prøvd såpe, men det ligger liksom litt i kortene at det ikke blir tykk krem som i barberkrem. Børsten er vel evig god nok.
    Merket med at Greenberg på shaveblog mente man skulle først på en krem som skummet lett, så man heller kunne trene på høvel-ferdighetene først. Bruker man en skål, skummer det uansett synes jeg.
    Det jeg testet sist med hell, var å:
    * ha varmt vann i ansiktet
    * ta et tynt lag med krem jevnt over (et par fingerbøler)
    * deretter skumme opp i ansiktet med våt børste

    Det funker finfint, samtidig får man myknet opp vanskelige partier bedre.
     
    O

    omholt

    Gjest
    Du får mer skum med krem enn en såpe. Har selv Fitjar såpen og liker den godt, men den blir fort tynn og renner av i forhold til en krem. Proraso sin krem anbefales.
     

    aksnes

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    10.12.2002
    Innlegg
    243
    Antall liker
    0
    Ok, takk skal dere ha. Proraso er bestilt, det er jo uansett kjekt å prøve litt forskjellig.
    Når det gjelder børsten er den sikkert god nok, men jeg hadde kanskje forventet at den holdt formen og var litt mer spenstig enn den er.
    Jeg hadde også likt at skaftet kunne ligge nærmere inntil håndflaten når jeg legger fingrene om roten på børsten, men jeg er jo helt fersk og dette blir en vanesak.
    Jeg får stole på de med erfaring.

    Edit: de ytterste hårene krøller seg litt og spriker godt ut fra resten. Men ikke misforstå; dette er pirk og det legger overhodet ingen demper på entusiasmen eller opplevelsen. :)


    Omholt: Lager du såpeskum på samme måte som jeg beskrev tidligere?
     
    O

    omholt

    Gjest
    Aksnes skrev:
    Omholt: Lager du såpeskum på samme måte som jeg beskrev tidligere?
    Ikke så ulikt. Veter bare kosten (har brukt mest lunkent vann) og lager såpe i skålen som såpen ligger og så rett på fjeset. Dersom såpen renner av på enkelte steder, så tar jeg bare mer på. Har aldri varmet opp såpeskålen og forstår ikke poenget med det.
     

    MaKi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2005
    Innlegg
    3.990
    Antall liker
    231
    Torget vurderinger
    4
    Varmt skum er veldig behagelig, bare prøv ;)

    Har alltid likt Proraso, og synes den gir en spesiell følelse, både pga. likt og kjøling.
    Har nå testet et par ulike Nancy Boy-kremer noen ganger, må ærlig talt si jeg foretrekker Proraso.
    Nancy Boy skummer lettere, dufter mildere osv, men allikevel er det noe med Proraso.

    Hvis noen skulle være interessert i to bokser med Nancy Boy (som ikke er å få kjøpt utenfor Usa)som knapt er brukt, så kan jeg godt selge de. Tror jeg kjøper Proraso igjen og i tillegg investerer i en god pre/after shave olje, gjerne Trumpers Skin Food.
     

    aksnes

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    10.12.2002
    Innlegg
    243
    Antall liker
    0
    Vet dere om kniver og høvler, kremer etc tollbelagt?
    Det ser ut til at det er en del å spare på å handle utenlands uansett.
     
    O

    omholt

    Gjest
    Aksnes skrev:
    Vet dere om kniver og høvler, kremer etc tollbelagt?
    Det ser ut til at det er en del å spare på å handle utenlands uansett.
    Nei. Bare 25% moms av varen og frakten dersom verdien på varen er over 200 kr.
     

    aksnes

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    10.12.2002
    Innlegg
    243
    Antall liker
    0
    Glimrende! Mange takk! :)
    Jeg sikler etter Dovos Desert Irontree og Perlemor. Nydelige kniver.
     

    Sleiven

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.12.2003
    Innlegg
    2.300
    Antall liker
    21
    Aksnes skrev:
    Glimrende! Mange takk! :)
    Jeg sikler etter Dovos Desert Irontree og Perlemor. Nydelige kniver.
    Ja de funker sikkert bra på Low-End barbering, dvs på scrotum også
     

    MaKi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2005
    Innlegg
    3.990
    Antall liker
    231
    Torget vurderinger
    4
    Bruker du nicket "Sleiven" fordi du alltid kaster inn sleivete kommentarer?

    Sleiven skrev:
    Aksnes skrev:
    Glimrende! Mange takk! :)
    Jeg sikler etter Dovos Desert Irontree og Perlemor. Nydelige kniver.
    Ja de funker sikkert bra på Low-End barbering, dvs på scrotum også
     

    aksnes

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    10.12.2002
    Innlegg
    243
    Antall liker
    0
    Vi planlegger barn, så det er nok uaktuelt...

    Men nå har jeg brukt safetyrazor (finnes det et godt norsk ord?) noen ganger, og jeg må si det blir en fantastisk barbering.
    Man burde visst vente 14 dager før man begynner å barbere mot hårene, men jeg greide ikke vente. Det straffet seg, for å si det sånn... :)
    Alumstiften var nyttig, men jeg ser frem til å få en skikkelig etterbarberingskrem.

    Fikk forresten en mail fra Barbershop.no, og de regner 8-9 mnd leveringstid på de knivene de ikke har på lager.
     

    MaKi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2005
    Innlegg
    3.990
    Antall liker
    231
    Torget vurderinger
    4
    Hvis du først tar en gang med hårene, og deretter skummer opp på nytt, samtidig som du strammer huden veldig godt, så går det litt greiere når du tar mot hårene. Men, pass på å ha ganske nytt blad når du gjør dette, du merker det mye mer hvis bladet er sløvt når du barberer mot hårene.
    Igjen vil jeg anbefale Body Shops aftershave-balm på tube med musk (?) til å starte med, funker fin-fint.
    Har lagt inn bilde av den i denne tråden eller "Barbering med høvel".


    Aksnes skrev:
    Vi planlegger barn, så det er nok uaktuelt...

    Men nå har jeg brukt safetyrazor (finnes det et godt norsk ord?) noen ganger, og jeg må si det blir en fantastisk barbering.
    Man burde visst vente 14 dager før man begynner å barbere mot hårene, men jeg greide ikke vente. Det straffet seg, for å si det sånn... :)
    Alumstiften var nyttig, men jeg ser frem til å få en skikkelig etterbarberingskrem.

    Fikk forresten en mail fra Barbershop.no, og de regner 8-9 mnd leveringstid på de knivene de ikke har på lager.
     

    Alas

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.01.2004
    Innlegg
    209
    Antall liker
    2
    Eneste er at Body shop ikke har den musk-saken i sitt soritment lengre, men de har en annen aftershave krem som faktisk er veldig god. Har ikke prøvd den opp mot noen andre enda da....

    Er inne på tanken på å kjøpe meg en sånn barberolje, fra Trufitt & Hill tenker jeg. Fikk med en vareprøve når jeg bestilte fra barbershop, 1805 shaving cream fra T&H og den var hakket bedre enn body-shop sin syntes jeg, luktet bedre og. Så Trufitt & Hill har jeg trua på ;) De leverer jo til det engelske kongehuset må vite!
     

    xerxes

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.01.2005
    Innlegg
    10.494
    Antall liker
    6.200
    Sted
    Holmestrand
    Aksnes skrev:
    ......
    Men nå har jeg brukt safetyrazor (finnes det et godt norsk ord?) noen ganger, og jeg må si det blir en fantastisk barbering.
    ....
    Safety razor er vel kort og godt barberhøvel i motsetning til razor som er barberkniv?
    http://en.wikipedia.org/wiki/Razor

    Ser det er andre her som bruker ordet "lather". Antar de snakker om skum.
    Hva er det med oss, klarer vi ikke av vårt eget språk lengre?

    Jeg har for øvrig også konvertert, og er er svært fornøyd!
     

    MaKi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2005
    Innlegg
    3.990
    Antall liker
    231
    Torget vurderinger
    4
    Godt poeng, xerxes. Det heter skum på norsk.
    Jeg begynner og bli meget nysgjerrig på en skikkelig barberkniv. Litt dyrt, i tillegg til å måtte kjøpe utstyr for å skjerpe stålet osv. Er redd jeg går på en investering jeg ikke bruker fullt ut, det er jo helt supert med Merkur-høvel også.

    Noen her som kan fortelle litt om hva man MÅ ha ift kniv, og hvordan "hverdagen" er med tanke på skjerping osv?
     

    aksnes

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    10.12.2002
    Innlegg
    243
    Antall liker
    0
    Som du og intermann var inne på litt tidligere, bør man i alle fall ta kostnaden med å slipe kniven ferdig uansett hvilken du velger.
    Her er en mail fra classicshaving.com:

    Thank you for your email.

    Please see the link to our article in the How to and Why Section, Titled, “New Razor Sharpness, The Reality”:

    http://www.classicshaving.com/articles/article/590351/5058.htm

    The short answer is that the razors are finished on a wheel and not with the usual double sided paddle strop with fine paste. Most new straight razor users we encourage to have the first blade professionally sharpened to know what the razor is capable. In the long run you will learn to put that final edge on the razor yourself and it wont matter if the new blade is perfect or simply nearly perfectly edged.

    Thank you for your interest in ClassicShaving.com and our products,

    Customer Service Team
    ClassicShaving.com
     

    Pixy

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    17.07.2003
    Innlegg
    94
    Antall liker
    12
    Gud bedre! (litt O.T.)

    Var og så Sweeney Todd på kino igår.
    Jeg er redd det blir maskinbarbering på meg en tid framover...

    Flotte kniver dog!

    mvh Pixy
     

    interman

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    27.04.2002
    Innlegg
    481
    Antall liker
    1
    Pixy: det er litt morsomt dog at han stropper feil vei, og holder kniven feil, men artig med en film med såpass mye barbering :)

    MaHa: av utstyr trenger du: kniv, lær "strop", og "stropping paste". Mye av prisforskjellen i kniver ligger i håndtaket. Jeg kjøpte en helt enkel i sort. Hvis du vil skjerpe kniven selv (som for øvrig ser ganske enkelt ut iflg youtube videoer) trenger du denne http://www.nashvilleknifeshop.com/no4080grwa.html og noen med lavere "grit" hvis det er en eldre, mindre skarp kniv.

    Hverdagen involverer å dra kniven på stroppen ca 20 ganger hver vei, noe som er unnagjort på et minutt eller to.
     
    O

    OivindJ

    Gjest
    Etter å ha brukt Mercur HD i noen uker og "sliti" litt med teknikken prøvde jeg mach 3 en gang igjen.

    Ikke lett å kåre noen vinner akkurat, men forskjeldige var de to høvlene absolutt.

    Får fortsette å jobbe med teknikken :) , noe gel/skum på hermetikkboks blir det i alle fall aldri igjen.
     

    aksnes

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    10.12.2002
    Innlegg
    243
    Antall liker
    0
    Et poeng for mange, er at høvler med flere blader ofte er designet for å kutte håret under hudoverflaten, med inngrodde hår og irritasjoner i huden som resultat.
    Det skjer ikke med en "safety razor", når man er blitt vant til den vel å merke. I tillegg liker jeg den nostalgiske biten, både seansen og det "gamle" utstyret.
    Jeg synes fremdeles vi burde finne et godt norsk ord for disse høvlene. Barberhøvel er greit nok, men det dekker jo alle høvler på markedet.
    Jeg foreslår "bladhøvel", fordi jeg synes det indikerer ett enkelt blad, og at bladet og høvelen er separate deler som settes sammen. (Ja, det kan også dekke alle høvler, men de andre blir jo aldri kalt det).
    Andre forslag? :)
     
    O

    OivindJ

    Gjest
    Huden foretrekker Mercur safety razor, uten tvil (i alle fall de stedene der jeg ikke kutter meg da ;D ).

    Var vel ca 3 uker "tilvenning" før ansiktet godtok at den fæle mach3`n ikke skulle komme tilbake med det første.
     

    aksnes

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    10.12.2002
    Innlegg
    243
    Antall liker
    0
    Nå har jeg fått prøve Merkur HD og Proraso krem.
    Det er i hvert fall ingen tvil om at HD er en MYE snillere og tilgivende høvel enn Futur, selv når sistnevnte er stilt på 1. (1-6).
    Jeg har kun prøvd Merkur platinum-bladene for fulgte med, og venter fremdeles på den 100-pakningen som ble anbefalt tidligere. Disse skal visst være gode med Merkur HD.

    Selv om jeg har begynt å få dreisen på å lage skum med såpe, synes jeg det var mye enklere å få et godt skum med krem. Proraso var et godt tips! :)
    Men jeg går ut fra at teknikken vil ha mer å si, og at det utligner seg etter hvert.
     
    O

    omholt

    Gjest
    Jeg tror ikke kombinasjonen av blader og høvel har noe å si. Det virker i hvert fall for meg veldig rart så lenge de passer. Det vesentlig med blader er hva som passer huden din best. Vil oppfordre folk til å kjøpe en pakke med diverse blader for å teste ut. Jeg opplever stor forskjell med ulike blader og barberingen ble ikke bedre enn Mach Power før jeg fant passende blader.
     

    MaKi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2005
    Innlegg
    3.990
    Antall liker
    231
    Torget vurderinger
    4
    Noe kan det vel ha å si, muligens. Jeg mener; har du en høvel som har lett for å gi mye tyngde pga vinkel/tyngde/skaftlengde på høvel kombinert med feil blad, så blir det jo fort ubehagelig. Har du en høvel som HD som ikke er overdrevent tung og med kort skaft, kombinert med Super pluss f.eks, så er jo det et fint utgangspunkt. Ellers er helt klart det rette bladet viktigste høvelen lærer du deg uansett.

    Proraso er super den, skal tilbake til den når jeg om lang tid er tom for Nancy Boy. I mellomtiden blir det en ny variant på after shave oil, fortrinnsvis Trumpers Skin Food m/sitrus.
     

    aksnes

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    10.12.2002
    Innlegg
    243
    Antall liker
    0
    Forskjellige blad er ulikt slipt og forskjellige høvler legger bladet i litt ulike vinkler og med ulik avstand mellom blad og høvel. Når man i tillegg har individuell hårvekst, med forskjellig hardhet, tykkelse osv, synes jeg ikke det er så rart at man kan treffe bedre med enkelte kombinasjoner enn andre. Det er forresten Super Pluss-bladene som ofte blir nevnt sammen med Merkur HD. De var veldig billige også, 25 $ for 100 stk tror jeg, og gratis frakt.


    Men litt om og men skal det jo være, det er halve moroa. :)
     

    logen

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    13.11.2007
    Innlegg
    55
    Antall liker
    0
    Etter inspirasjon fra denne tråden fant jeg frem noe "gamalt og godt" hjemme hos mine foreldre.
    En gamel, men så godt som ny, Gilette én-blads høvel. Kjøpte nye blader på Mega'n, og barberte meg etter anvisning på en tidligere nevnt youtube-video. Og hvilken forskjell, det er den tetteste, jevneste og mest komfortable barberingen jeg noensinne har hatt. Har brukt Mach3 i flere år, og har hatt irritert hud i like mange. Men se, ingen røde prikker, ingen svie, det er rett og slett deilig! Takk til trådstarteren som har åpnet øynene mine og har vist meg at det er andre løsninger enn "mainstream"-høvler.
     

    Vedlegg

    MaKi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2005
    Innlegg
    3.990
    Antall liker
    231
    Torget vurderinger
    4
    Flott høvel, logen! En god "balm" etter barbering er prikken over i-en.
    Fikk igår Trumpers Skin Food med sitrus/lime. Nydelige saker, men altfor dyrt mtp "ytelse".
    En god krem fra f.eks Body Shop gjør susen, men er litt fetere og som en krem, ikke slik lettflytende olje.

    Ta godt vare på denne Gilletten, de er ikke å få tak i til normal pris eller nye.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn