anders1234
Hi-Fi entusiast
Pluss lms ultra i drift i tillegOg hvis en ønsker virkelig å bli kastrert av basstrykket - snu bare fasen i elementene i bakenden av rommet 16 stk i fase + roomgain og offeret i midten
mvh
Pluss lms ultra i drift i tillegOg hvis en ønsker virkelig å bli kastrert av basstrykket - snu bare fasen i elementene i bakenden av rommet 16 stk i fase + roomgain og offeret i midten
mvh
Da kommer du til å prompe ufrivillig i takt med utslaget.Pluss lms ultra i drift i tillegOg hvis en ønsker virkelig å bli kastrert av basstrykket - snu bare fasen i elementene i bakenden av rommet 16 stk i fase + roomgain og offeret i midten
mvh
Nope, det er jo derfor bassene er konfigurert i DBA - for å sikre at trøkket ivaretas gjennom hele passbandet. Liner man opp alle til å spille i parallell så støter man fort på de samme romproblemene som før. Dipper i frekvensresponsen er no good, for ikke å snakke om tidsdomenet. Skal vi ha maks slam og trøkk så blir det slik. LMS-ene vil imidlertid hjelpe til på film. 6stk sånne beist tilsvarer kapasitetsmessig ca 16stk TD18H+. Men de er som sagt foreløpig kun planlagt brukt på film i subområdet hvor det stort sett er følelse av rom og bevegelse.Og hvis en ønsker virkelig å bli kastrert av basstrykket - snu bare fasen i elementene i bakenden av rommet 16 stk i fase + roomgain og offeret i midten
mvh
sitter å glor litt på sjermen her , sin city https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd...._=1416348541_fc4a95087580f36815fe5f55a5412b38Sofaer vil påvirke mye ja, men legg gjerne ut noen bilder av dagens rom og anlegg så ser vi hva det går i.
d blir faktisk ganske stress å lage til. Motte eventuelt borret masse hull menn litt tungvintEr denne gitterløsningen noe å jobbe videre med?
selfølgeleg skal du få måle d du vil. Eg vurderer å ta ut det som allerede står her , så eg har plass å stacke subbkasser når dette kommer.Det første jeg har lyst å gjøre er å teste DBA oppsettet uten noe annet enn anlegget i rommet. Da får vi dokumentert effekten under optimale forhold for DBA. Så kan vi sette inn TV, sofa etc. og gjøre nye målinger for å se hvor hvordan dette påvirker responsen. Jeg har ikke lyst til å anbefale deg å fjerne noe som helst basert på hva jeg tror på dette tidspunktet. Men for all del, har du lyst på ny sofa så skal jeg ikke stoppe deg
Har ikke tenkt å gjøre livet ulevelig for deg. Det var kun utseendemessig jeg tenkte. Hvis en slik gitterstruktur er aktuell så må det brukes perforert metall bøyd til i fasong. Vingene lages da som et skjelett for å supportere gitteret. Kan også tenke på en løsning med både gitter og tøy på baksiden for å gjøre det lystett.d blir faktisk ganske stress å lage til. Motte eventuelt borret masse hull menn litt tungvint
Dette gitteret er d lydmessig årsak du vil ha dette? Muleg d faktisk blir lettest å borre om vi går for noe i den duren. Vet du ca diameter på hull du har lagt ut på tegning der?Har ikke tenkt å gjøre livet ulevelig for deg. Det var kun utseendemessig jeg tenkte. Hvis en slik gitterstruktur er aktuell så må det brukes perforert metall bøyd til i fasong. Vingene lages da som et skjelett for å supportere gitteret. Kan også tenke på en løsning med både gitter og tøy på baksiden for å gjøre det lystett.d blir faktisk ganske stress å lage til. Motte eventuelt borret masse hull menn litt tungvint
Menn om vi tenker litt mer på borring hva dia kann vi gå opp til før d bjunner å se rart ut montro?Her er en form for gitter med supporterende ramme
Vis vedlegget 289491
Må testes i 3D, men beveger vi oss noe over Ø5mm så tror jeg ikke det blir pent.Menn om vi tenker litt mer på borring hva dia kann vi gå opp til før d bjunner å se rart ut montro?
mvh
Da kommer du til å prompe ufrivillig i takt med utslaget.
Kommentarer til og direkte designinnspill til dipolene mottas med takkDer kom tråden ja! Har ventet på denne. Kommer til å følge intenst med her. Dette er et prinsipp jeg har veldig troen på selv og absolutt skulle ha implementert om jeg hadde hatt mulighet. Visste at anders dreiv å kokte med et eller annet, og regnet nesten med at det var noe ala dette.
Skal ikke se bort i fra at et DBA system hadde passet meg fint. Har blitt helt avhengig i at bassen høres lineær ut i hele registeret. Mener jeg hører flere detaljer når alt kommer i riktig mengde.Det blir et referansesystem all den tid jeg ikke vet om at det finnes DBA system i Norge fra før. Og om det gjør, så håper jeg vedkommende melder seg i tråden. Jeg håper selvfølgelig (drister meg inn med en forsiktig tror også) at bassgjengivelsen også vil være i referanseklasse. Utgangspunktet er iallfall bra med stor kapasitet, flotte element og teknikk som fikser det vanskeligste.Dette blir spennende å følge med på, og blir helt sikkert en referanse vi andre kan lære av når det perfekte lytterom skal konstueres
DBA-prinsippet grenser IMO til genialt - litt KISS over det - men jeg mener også at det er mulig å få til en tilsvarende respons i et godt lytterom. Tilsvarende som hos deg for eksempel hvor det er lagt ned mye energi i akustikktiltak.
Anders er nok ikke vanskelig å beSkal ikke se bort i fra at et DBA system hadde passet meg fint. Har blitt helt avhengig i at bassen høres lineær ut i hele registeret. Mener jeg hører flere detaljer når alt kommer i riktig mengde.
Har jo hatt folk på besøk som mener det mangler en god del på detaljer nettopp i bassen. Har jo også hørt deres oppsett og skal vel være enig i at det kanskje høres ut som bassen spetter og danser litt mer opp og ned, men det er mer forstyrrende, enn riktig og detajert, for meg.
Har jo heller ikke bestemt meg 100% på hvilken løsning jeg kommer til å prøve her hjemme og det jeg eventuelt kommer til å prøve av de planene jeg har nevnt, er fult reversibelt.
Håper også på en audiens når dette dere har begynt på her står ferdig
Tor
Planen er å kjøre ut et sett til meg sell å et til tytte.så her kommer vi nokk frem til noe så ser bra ut i sammen. Pøs på me forslag folkensEstetikk er vanskelig og subjektivt. Så her bør vel Anders velge det han liker best.
Hvilket program lager du 3D modellene i Tytte?
Design kan være jysla vanskelig og enig med både deg og Fredrik at form primært skal følge funksjon. Det blir nok uansett ikke slike spiler, men skal jeg sette det litt på spissen så er vel kanskje Fredrik sitt designforslag helt ikke 100% etter form/funksjon prinsippet. I hans skisser så er baffelen gjemt bak et bredt forheng for å illudere en bredere baffel - altså rent visuelt.Til Tytte: designet med spilene var jo skikkelig stilig, men om du skal få smalest mulig baffel så er vel FredrikC sitt forslag kanskje hakket bedre. Når man først skal gå så kompromissløst til verk som du gjør her så er jeg veldig enig i at form bør følge funksjon.
er hornet nøtt å stå i toppen ?, hadde d vert muleg med ein bass over å under horn? med smales muleg baffel å i stede laget ein inzane ramme til å holle dette oppe for å fott dette tøft ijenn?Design kan være jysla vanskelig og enig med både deg og Fredrik at form primært skal følge funksjon. Det blir nok uansett ikke slike spiler, men skal jeg sette det litt på spissen så er vel kanskje Fredrik sitt designforslag helt ikke 100% etter form/funksjon prinsippet. I hans skisser så er baffelen gjemt bak et bredt forheng for å illudere en bredere baffel - altså rent visuelt.Til Tytte: designet med spilene var jo skikkelig stilig, men om du skal få smalest mulig baffel så er vel FredrikC sitt forslag kanskje hakket bedre. Når man først skal gå så kompromissløst til verk som du gjør her så er jeg veldig enig i at form bør følge funksjon.