Diverse Tråden for morgenfugler.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • oddgeir

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2005
    Innlegg
    7.597
    Antall liker
    10
    baluba skrev:
    Audiophile-Arve skrev:
    baluba skrev:
    Har hjemmekontor i dag. Planlegger begravelsen til en svært god venn som sovnet stille inn på fredag. Jeg har vært ved hans side på sykehuset siden han ble lagt inn i påsken, og satt og holdt han i hånden og pratet med han da han trakk sitt siste sukk. Det er årsaken til mitt fravær fra forumet de siste dagene.

    Livet er sannelig rart. Mannen ble hele 68 år, men det er uansett rart å gravlegge en så god venn. Som den oppgående musikkelskeren han var tenkte jeg aldri på at han var av en annen generasjon, men virkeligheten er at generasjonene nå er ganske forent i kulturell interesse. Noe sentralen også er et godt eksempel på. Men jeg klarer likevel ikke fri meg fra at han fortsatt var for ung til å forlate oss. Han kommer til å bli savnet av alle som kjente ham.
    Sånn er det av og til. Kondolerer!
    Slik er livet noen ganger, og jeg takker for omtanken. Men min omtanke går for øyeblikket ikke til meg selv, men de mange eldre som helt alene må besørge begravelsen for sin partner. Hvis de ikke har venner og øvrig familie til hjelp må det føles overveldende for dem.

    Så hvis den ene parten av et barnløst, gammelt par i ditt nabolag går bort - tilby den gjenlevende litt hjelp med prosessen.
    Da var en fin oppfordring som jeg uten videre kan slutte meg til.
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.448
    Antall liker
    26.386
    Torget vurderinger
    24
    Fått i meg en enkel espresso, en americano og førstesiden av Neil Youngs Zuma. Liker den rolige morgenen alene.
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.157
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Plugger i og slår på forsterkeren for oppvarming av rør osv. Snart blir det nok litt musikk i stova. Men først et par skiver med Åkrafjord pølsa. Ja, det staves faktisk slik. Mocca tror jeg at jeg ikke orker å lage, for snart kommer guttungen. Pappahelg ble utsatt en dag fordi hans mor hadde besøk i går kveld som jeg syntes han burde få med seg. Det passet egentlig meget bra å få den kvelden til å slappe av. Eneste kveld den siste uken uten forberedelser til begravelse, og det trengte jeg sårt. Kjekt med litt tid for seg selv når det stormer oppi hodet.
     

    slartibartfast

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Innlegg
    3.074
    Antall liker
    4.251
    Sted
    Aukra
    Torget vurderinger
    7
    "se her, min kjære venn- jeg har noe lekkert til deg"

    den lekre, lettkledde dama smyger seg mot stoore flotte høyttaller og drar en silkeduk fra en av verdens vakreste røroppsett med stoor, tung platespiller.

    "skal vi prøve???" -" jeg er med å prøve anything, kjære...."

    deilig, varmt musikk flyter ut ut av høyttallerne og omfavner oss i ett hav an lyd...

    -"PAPA!"

    -"PAAAPPAAAA"

    -"hmm...."

    -"PAAAAAAAPAAAAAAAA!!!!!!!!!!"

    -"hva i...."

    -"Paul har bæsja!!!"

    -"..."

    _"PAAAAPPPPAAAA!!!!!"

    -"PAAPPAA, PAUL HAR BÆSJAAAAAAAAA!!!!!!"

    søndag morgen 6:05 ::)
     

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.644
    Antall liker
    8.004
    Torget vurderinger
    0
    Våken klokken 05:30 og gjør klar på jobb til dagens dont!?? Første nattevakt på over et år!

    Nattevakter er skrekkelig oppskrytt!! Jeg gir dem så gjerne bort ;D den eneste fordelen er at jeg kan surre hjem og finne sengen om halvannen time. :D
     
    J

    J.J

    Gjest
    Morgener er herlige .. er jo bare å lese her i tråden så blir en jo i godt humør av bare det ;D ;D
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    24.138
    Antall liker
    8.766
    Torget vurderinger
    1
    Mandager begynner alltid med at guttungen får meg opp. Han er en nokså sikker vekkerklokke. ;D
     

    ottone

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Innlegg
    14.357
    Antall liker
    11.339
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Mandag er mandag.
    Bare ikke akkurat idag.
    For idag begynner ferien,
    og jeg starter dagen med en tur på postkontoret for å hente høyttalere.
    Livet er ikke det verste man har.

    God morgen! :)
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.157
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    ottone skrev:
    Mandag er mandag.
    Bare ikke akkurat idag.
    For idag begynner ferien,
    og jeg starter dagen med en tur på postkontoret for å hente høyttalere.
    Livet er ikke det verste man har.
    ... og om lidt er kaffen klar. 8)
     

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.644
    Antall liker
    8.004
    Torget vurderinger
    0
    Da skal man bare ile ut døren for å "hyte sæ på jobb". ;)

    Forhåpentlig har nattevakten laget kaffe! ;D
     
    C

    Cyber

    Gjest
    Ohoi, første feriedag og allerede nesten en liter kaffe innabords...
     
    C

    Cyber

    Gjest
    Audiophile-Arve skrev:
    Endeleg helg. Stort sett fredeleg på jobb, ettersom elevar og lærarar har tatt ferie. Og no er det berre ei veke att...
    Rundstykka står til heving. Yngstedøtra mi har med veninne på overnattingsbesøk, så då får vi gjere det skikkeleg.
    Godt å endelig få gjort noe på jobb? :)
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.448
    Antall liker
    26.386
    Torget vurderinger
    24
    Dikker kaffe og lytter til Zoot Sims mens jeg sjekker finn, igår solgte jeg nemlig huset. Må kanskje sjekke bruktbørsen også. Snart er det holmetur.
     
    G

    Gjestemedlem

    Gjest
    oddgeir skrev:
    Jeg starter dagen med å konstatere at Uncle Sam har stoppet min tilgang til gratis TV-overføringer.

    http://www.atdhe.net/index.html
    Stedene forsvinner ikke men copyrightindustriens agenter har fått blankofullmakter av korrupte politikere til å kapre adresser de ikke liker.

    Prøv http://atdhe.ws/

    Ellers finnes det en god plugin til Firefoox som automatisk vil omdirigere deg hvis du støter på mer slik aktivitet fra sensurmafiaen.

    http://mafiaafire.com/index.php
     

    Audiophile-Arve

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    20.804
    Antall liker
    8.118
    Sted
    Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
    Torget vurderinger
    0
    cybervision_ skrev:
    Audiophile-Arve skrev:
    Endeleg helg. Stort sett fredeleg på jobb, ettersom elevar og lærarar har tatt ferie. Og no er det berre ei veke att...
    Rundstykka står til heving. Yngstedøtra mi har med veninne på overnattingsbesøk, så då får vi gjere det skikkeleg.
    Godt å endelig få gjort noe på jobb? :)
    Absolutt...men det er berre ei veke att no, så tek eg sommarferie. Etterpå er det slutt på vikariat som rektor, og eg går attende til vanleg lærarjobb. Reknar med å få tid til å teste meir hifi då....
    Og kanskje gå på fjellet!
     

    oddgeir

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2005
    Innlegg
    7.597
    Antall liker
    10
    Gjestemedlem skrev:
    oddgeir skrev:
    Jeg starter dagen med å konstatere at Uncle Sam har stoppet min tilgang til gratis TV-overføringer.

    http://www.atdhe.net/index.html
    Stedene forsvinner ikke men copyrightindustriens agenter har fått blankofullmakter av korrupte politikere til å kapre adresser de ikke liker.

    Prøv http://atdhe.ws/

    Ellers finnes det en god plugin til Firefoox som automatisk vil omdirigere deg hvis du støter på mer slik aktivitet fra sensurmafiaen.

    http://mafiaafire.com/index.php
    Takk.
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    24.138
    Antall liker
    8.766
    Torget vurderinger
    1
    Early in the morning....
     
    G

    Gjestemedlem

    Gjest
    Deilig og ukomplisert frokost i dag.

    Nykokte poteter med hakket ansjos, og kaffe.

    Mat trenger ikke være mer komplisert enn dette. Nydelige smaker.

    Men man må bruke ordentlig ansjos da, og ikke ansjoskrydrede sildefileter eller noe slikt. Den saltede tynne ansjosen som man kjøper på glass nedlagt i olje og som lages på tradisjonelt vis på Sicilia er førstevalget.
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    24.138
    Antall liker
    8.766
    Torget vurderinger
    1
    Kaffen er fersk i koppen, stereoen spiller Yello, guttungen koser seg og leker foran anlegget. Alt er såre vel. Sykkeltur i dag med alle mann.
     

    Elektron

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.07.2007
    Innlegg
    1.886
    Antall liker
    120
    Sted
    Bergen
    Avisen er hentet og kaffen er satt på. Litt regn på morgenen med lave tåkeskyer. Det ser imidlertid ut til å lysne litt, så en liten fjelltur er innen rekkevidde. Jeg setter på Bugge sin siste mens jeg koser meg med kaffen. Ha en flott søndag!

    mvh Elektron
     

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.644
    Antall liker
    8.004
    Torget vurderinger
    0
    På vei ut døra, trøtt som en dupp. Var på "Rytterfest" i går kveld. ::)

    D stevne og kretsmesterskap i dressurridning hele helga. Siste dag i dag med mesterskapsklasser. Utskremt som stevnespeaker, en ganske uvant oppgave da jeg egentlig ikke vet så mye om hest bortsett fra at de er "farlig i begge ender og ubehagelig på midten"! :-\

    Dressur ridning er forøvrig interessant kun for de spesiellt interesserte, for de fleste andre er det omtrent like givende som å se på maling tørke. Utpreget "ikke" publikumssport i motsetning til sprangridning. Eller som en sa det i går: "Likheten mellom dressurkonkurranser og begravelser? De er begge kun interessante for pårørende og den aller nærmeste familien!"

    Oppturen er at man får frokost på stalloftet før arbeidet begynner! ;)

    Men uansett, husk å gi ungene brennevin FØR idretten tar dem !
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.157
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Audiophile-Arve skrev:
    Er det dette som er Oslo-frukost? Driv de med sånt framleis i tigerstaden, medan vi andre lagar rundstykke?
    (vil berre nemne at i frankrike får du croissangar på denne tid av døgnet)
    Nei, det er ikke noe euro-snobbing som foregår i Oslo. Det er et gammelt begrep fra Kopervik/Karmøy. Oslo-brød er en veldig søt loff som kun selges i butikker på Haugalandet, og som lages av Hauge på Åkra. Mine minner stammer fra frokoster hos morfar og mormor. På Karmøy/Haugalandet finnes det to brødtyper som ikke finnes andre steder. Det ene er nevnte Oslo-brød. Det smaker nesten likt hvetebolle, men er en smule mindre søtt. Navnet stammer nok fra en tid da alt som hadde med hovedstaden å gjøre var litt "fint", for dette var ikke hverdagsbrød. Brødkake hadde vært et greit navn, men jeg forholder meg til min mormors navn på bakverket.

    Det andre brødet er det lokale sirupsgrovbrødet. Sirupsgrovbrød finnes vel over hele landet, men ingen har et så søtt grovbrød som Haugalandet. Også det kan gå under brødkake-navnet. Noen ganger får jeg en nesten ustyrlig lyst på grovbrød fra Haugalandet, slik at hver gang jeg reiser hjem fra en tur på fødestedet har jeg med meg et søtt grovbrød og et par pakker Åkrafjordpølse. Det siste finner jeg heller ikke i Bergen, men Birkelands egne spekepølse er ganske lik i smak.

    Synd jeg har så liten plass i fryseren at jeg ikke kan fylle opp med flere sirupsgrovbrød fra Hauge. Ferdig oppskjært kunne jeg jo bare tatt ut noen passelige mengder for tining hver gang lysten kommer. Jeg antar at søtheten i brødet kan ha noe med holdbarhet og fiskernes behov for ferskt brød langt til havs i dagevis uten å være på land kan ha noe med oppskriften å gjøre, for jeg har aldri opplevd muggel eller forfall i smaken på dette brødet - selv etter mange dager i brødboksen.
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.157
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    cybervision_ skrev:
    05.38 gikk "alarmen" idag - ingen vits i å ligge å dra seg...
    Ikke så tidlig for min del, men flyttet meg for en halv time siden til sofaen, der jeg i horisontal med våken tilstand nyter Bachs cellosuiter spilt av en engasjert Starker på sekstitallet. Det må vel være en av de platene som er mest utbredt på sentralen.
     
    J

    J.J

    Gjest
    Eeeh . god morgen .. eller bør jeg si godnatt ??

    Elle melle - deg fortelle.......................................................... ::)


    Det ble godnatt ;D



    Lag der E&B og god kaffe - ha en herlig start på dagen dere andre ;D
     
    C

    Cyber

    Gjest
    jan#jan skrev:
    Eeeh . god morgen .. eller bør jeg si godnatt ??

    Elle melle - deg fortelle.......................................................... ::)


    Det ble godnatt ;D



    Lag der E&B og god kaffe - ha en herlig start på dagen dere andre ;D
    Ahh, takk - glemte helt kaffe her i morgenbalet... :) Sov godt!
     

    rumath

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2004
    Innlegg
    1.654
    Antall liker
    228
    Kaffe er det andre jeg gjør hver morgen... Det første er å få guttungen på do. :) Da er oppvaskmaskinen tømt og fyllt, to unger har fått mat, og klær på kroppen. Snart skal de på tur, og jeg skal ha huset for meg selv... Blir tomt. Men får forsøke å nyte dagene til det fulle. Har en del musikk jeg skulle ha hørt igjennom, en bok å fullføre, livet er ikke så ille i grunn. :)
     
    C

    Cyber

    Gjest
    rumath skrev:
    Kaffe er det andre jeg gjør hver morgen... Det første er å få guttungen på do. :) Da er oppvaskmaskinen tømt og fyllt, to unger har fått mat, og klær på kroppen. Snart skal de på tur, og jeg skal ha huset for meg selv... Blir tomt. Men får forsøke å nyte dagene til det fulle. Har en del musikk jeg skulle ha hørt igjennom, en bok å fullføre, livet er ikke så ille i grunn. :)
    Neida, er bare litt arbeid. :)
     

    rumath

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2004
    Innlegg
    1.654
    Antall liker
    228
    Sant nok. :)

    Men etter å ha blitt plassert ufrivillig i hvile på sofaen fra tirsdags ettermiddag til torsdag (kirurgisk inngrep og pålagt å holde meg i ro), så ser jeg at jeg ikke trives med livet uten arbeid, trening og aktiviteter. Hadde sikkert forsøkt å tilpasse meg dersom ulykken skulle skje, men mennesket er skapt for bevegelse.

    Musikken låter mye bedre når jeg er sliten. :)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn