Diverse Tråden for morgenfugler.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    24.138
    Antall liker
    8.766
    Torget vurderinger
    1
    rumath skrev:
    Da har jeg gått tur med minsten, etterfulgt av en lett joggetur alene. Deilig! Nå nytes Linn radio, hvor det spilles rolig jazz. Ingen vits i å hoppe i dusjen før jeg er ferdig å svette. Pleier å renne ti minutter etter at jeg har stoppet.

    Måtte dagen i dag, være en dag uten overraskelser og spenning. I dag ønsker jeg meg en helt vanlig dag. :)
    Hvordan går det med rassen? ;D
     

    pedal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2007
    Innlegg
    5.668
    Antall liker
    3.738
    Torget vurderinger
    1
    bjornh skrev:
    Hvordan går det med rassen?
    Takk for at du spør. Problemet har eskalert. Da jeg satte meg til frokostbordet kom det en laaang våt høylydt promp.
     

    pedal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2007
    Innlegg
    5.668
    Antall liker
    3.738
    Torget vurderinger
    1
    -Prompen var virtuell. Junior har fått dilla på prompepute. Ler så han hikster trass i dårlig skuespill av familie og besøkende.

    I bilen går denne på repeat:


    Underbuksehumoren lenge leve!
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    24.138
    Antall liker
    8.766
    Torget vurderinger
    1
    pedal skrev:
    bjornh skrev:
    Hvordan går det med rassen?
    Takk for at du spør. Problemet har eskalert. Da jeg satte meg til frokostbordet kom det en laaang våt høylydt promp.
    Det høres jo, helt, helt merkelig ut. ;D
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    24.138
    Antall liker
    8.766
    Torget vurderinger
    1
    Nå er det mandag! Kom dere opp! ;D
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.157
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Forbaska bråk på morrakvisten det var her, da. ??? Prøver å ta meg en høneblund, men dengang ei.
     

    ottone

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Innlegg
    14.357
    Antall liker
    11.339
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    God morgen

    Noen beboere er på ferie, andre har flyttet ut ( :-\ ) , og jeg kan spille høy musikk allerede før frokost.
    Det blir ferske varer fra Godt Brød like borti gata her, kokt egg, og nytrukket kaffe. Kona av gårde på seminar og volumknappen enda to hakk opp. Blåse litt på horn innimellom, kanskje.
    La det bare regne :)
     

    pedal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2007
    Innlegg
    5.668
    Antall liker
    3.738
    Torget vurderinger
    1
    Er det morgen nå?

    -Klarer ikke løsrive meg fra sweetspoten, her jeg sitter. Var innom Vadseth i går og lånte 2 sett Nordost Valhalla XLR.
    Disse kablene har en ekstrem tørrhet og dynamisk presisjon. Dette gir en økt kontrast i mikrodynamikken, slik at instrumenter står tydeligere frem i miksen. Individuelle elementer i lydbildet blir tydeligere. Den som tror at signalkabler "bare er en funksjon av RLC", burde høre dette kabelsettet i eget anlegg. Jeg tipper at mekanisk stabilitet og redusert mikrofoni spiller inn.
     
    A

    AK27

    Gjest
    pedal skrev:
    Er det morgen nå?

    -Klarer ikke løsrive meg fra sweetspoten, her jeg sitter. Var innom Vadseth i går og lånte 2 sett Nordost Valhalla XLR.
    Disse kablene har en ekstrem tørrhet og dynamisk presisjon. Dette gir en økt kontrast i mikrodynamikken, slik at instrumenter står tydeligere frem i miksen. Individuelle elementer i lydbildet blir tydeligere. Den som tror at signalkabler "bare er en funksjon av RLC", burde høre dette kabelsettet i eget anlegg. Jeg tipper at mekanisk stabilitet og redusert mikrofoni spiller inn.
    Ja, øl smaker godt til tider.
     

    palmaris

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.11.2002
    Innlegg
    1.618
    Antall liker
    1.035
    Torget vurderinger
    1
    På tide å setja seg i blieln og køyra til Os. Skal prøva min fyrste triathlon i dag, feit og utrent som eg er ;D. Dette vert interessant, 750 meter i vatnet, litt utanfor komforttemperaturen min som er 28 grader. So eit par mil på sykkelen og 5 km til fots. Dette vert kos 8)
     
    A

    AK27

    Gjest
    Palmaris skrev:
    På tide å setja seg i blieln og køyra til Os. Skal prøva min fyrste triathlon i dag, feit og utrent som eg er ;D. Dette vert interessant, 750 meter i vatnet, litt utanfor komforttemperaturen min som er 28 grader. So eit par mil på sykkelen og 5 km til fots. Dette vert kos 8)
    Oi, lykke til.
     

    Audiophile-Arve

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    20.804
    Antall liker
    8.118
    Sted
    Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
    Torget vurderinger
    0
    Eg ser det er folk som har større ambisjonar enn å lage rundstykke. Men sidan begge døtrene mine er heime i dag, er dette jobb nr 1. Nr 2 vert å skrive blogg på www.audiophile.no.
    Har hatt noko tull med denne maskina, slik at eg måtte låne ei anna for å kunne laste opp dei siste artiklane. Men no er dette heldigvis i orden, og folk med ambisjonar om å handle nytt til vinylriggen, kan ta ein kik...
     

    palmaris

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.11.2002
    Innlegg
    1.618
    Antall liker
    1.035
    Torget vurderinger
    1
    Då kan eg skriva under på at det går å gjennomføra ein sprinttriathlon utan trening. Men lurt er det nok ikkje....
     

    zimon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.11.2002
    Innlegg
    1.355
    Antall liker
    85
    Audiophile-Arve skrev:
    Eg ser det er folk som har større ambisjonar enn å lage rundstykke. Men sidan begge døtrene mine er heime i dag, er dette jobb nr 1. Nr 2 vert å skrive blogg på www.audiophile.no.
    Og det meste du skrev om Dynavector xx2 fikk jeg med meg til morgenkaffen nå, men jeg må innrømme at jeg skumleste litt. Slik lektyre inntas nok best senere på dagen - når klokka ikke går så fort som den gjør på morran.
     

    rumath

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2004
    Innlegg
    1.654
    Antall liker
    228
    God morgen folkens! :) I da våknet jeg, og trodde det var søndag. Kom på at det var tirsdag, og at uka hadde mange arbeidstimer igjen.
    Nå er jeg ferdig med matpakkesmøringen til familien, og kaffe er inntatt. Da er det bare å stålsette seg til et par mindre oppløftende møter.

    Ha en strålende dag. ( Dere som ser sola. )
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.157
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Egentlig er vi ikke så store morgenfugler. Mange av oss som påstår at vi er det ser ut til å stå opp klokken syv. Her lot jeg det være og slumret fram til klokken åtte i dag. Så var det opp og lauge seg før jobb, og da skjedde det typiske når man har dårlig tid - skade oppstår.

    I går hadde jeg hentet fram en pose med noen interessante blader og bøker jeg tok over etter kompisen min som gikk bort i juni. Den posen ble stående på gulvet til i dag. Det jeg ikke visste var at det lå en liten sag i den posen, og da jeg ved et uhell sparket borti posen på veien forbi så gjorde det merkelig vondt. Blodet begynte å flyte og lage en lite pytt under tærne.

    Nærmere inspeksjon viste at det ikke var noe verre enn at et vanlig plaster dekket såret, som så adskillig mer dramatisk ut før jeg fikk vasket bort blodet. Det hele resulterte i at jeg kom et kvarter for seint til kontoret i dag. Ja ja, nå trøster jeg meg med en liten tur innom alle mine venner på sentralen mens jeg drikker en kopp cappucciono og et glass isvann, samt spiser en kiwi. Det er klassisk baluba-frokost på kontoret. Ingen musikk enda, men jazzradio.com er på menyen så snart jeg får på meg hodetelefonene.

    Gudd mårning. :)
     

    Torja

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.03.2008
    Innlegg
    2.350
    Antall liker
    1.028
    Morgen, første kaffekoppen unnagjort. Her regner det også. Sov lenge og godt i natt.
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.157
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    bambadoo skrev:
    Huff ja, det var vel ikke slik du hadde sett for deg denne lørdagen. ::)

    God bedring, bamby. En god rekonvalesens-periode så er du nok i form igjen, men i dag verker det nok som heite helvete. Håper du fikk med deg nok piller og knask fra sykehuset til å numme deg akkurat passe til å høre på gammel psykedelia i dag. ;)
     

    zimon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.11.2002
    Innlegg
    1.355
    Antall liker
    85
    Laaaaang frokost, klassisk på radioen i bakgrunn, lest litt her inne, sola skinner og livet smiler. God bedring til bambadoo. Marginene er små når det først smeller, noe som ofte først går opp for en når en får tid til å tenke på hvordan det kunne ha gått. Da kommer skjelven. Men så smaker da alt så mye bedre når alvoret har sunket inn og sårene gror, og man verdsetter det man har - livet - på en litt annen måten. Iallfall for en stund - inntil man tar det meste for gitt igjen.
     

    zimon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.11.2002
    Innlegg
    1.355
    Antall liker
    85
    Kort frokost bestående av kaffe og litt ananas før jeg fyker ut døra. Min interesse for hifi og musikk går opp og ned i perioder. Noen ganger fortrekker jeg å ha det stille. Da er jeg samtidig lite fokusert på hifi. God lyd blir naturlig nok mindre viktig når man fortrekker stillhet. Men så kommer savnet, og jeg spiller musikk så snart en anledning byr seg. Som nå, mens jeg inntar kaffen. God morgen!
     

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.644
    Antall liker
    8.004
    Torget vurderinger
    0
    Skumpf!!!

    Våken! :mad:

    Kurs på Arlanda, begynner klokka 08:00 så det er vel bare å hyte seg i dusjen!

    Det verste er at kurset føles helt unødvendig og dumt, samt at det går helt til fredag kveld. ::)
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.157
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Gled deg heller over gode måltider og mulighet for taxfree-handel på hjemturen, Spirre. :)
    Gudd mårnings, evribåddi.
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.157
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Ikke noen artig morgen. Har ligget med smerter i beinet på grunn av gikt, et problem jeg ikke har hatt på mange år. Væromslaget har vel skylden. Forsovet meg litt, men er på vei ut døren See ya!
     

    zimon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.11.2002
    Innlegg
    1.355
    Antall liker
    85
    En egen tråd for "Vi som har forsovet oss - og har tid til å skrive om det" kanskje? Det hjelper å flire litt når kroppen ikke vil våkne etter at man er ute av senga. Fikk en link i posten forleden som jeg tok meg tid til å se på nå - i håp om effekt. Den funka http://www.larsmonsenfacts.com/. Hjalp vel at jeg nylig har tittet på Canada-DVDen hans.

    Edit: He he, denne skrev jeg samtidig med at Baluba postet, før jeg så hans post altså.
     

    zimon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.11.2002
    Innlegg
    1.355
    Antall liker
    85
    Synkronforsovelse? Høres nesten ut som en sport. Satser på ikke å gjenta bedriften i morgen, selv om flexitid gjør det mindre problematisk.
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    24.138
    Antall liker
    8.766
    Torget vurderinger
    1
    Her var "Mini-Rambo" våken kvart på seks. Ble tidlig morgen her. Tja, litt kaffe først.
     

    Griffenfeldt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.12.2008
    Innlegg
    8.013
    Antall liker
    4.128
    Sted
    I en kjeller
    Torget vurderinger
    17
    Fridag og man er oppe kl 05.30 frivillig.
    Har rukket å ommøblert lytterommet og bestilt akustikktiltak på Ebay ( søk på acoustic treatment )
    Nå roterer platespilleren og kaffen er endelig i koppen.
     

    Audiophile-Arve

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    20.804
    Antall liker
    8.118
    Sted
    Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
    Torget vurderinger
    0
    Har fått ein ny dings i hus, og skal lese handboka som fylgjer med. Sidan veret er relativt pent, skal eg kanskje ta ein tur på fjellet eller sjøen.
    Det er berre "dei einsame gamle" som er heime for tida, så då gidd eg ikkje lage rundstykke. Får sjå i morgon.
     

    pedal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2007
    Innlegg
    5.668
    Antall liker
    3.738
    Torget vurderinger
    1
    Stod nettopp opp og fikk meg et jævlig sjokk på morrakvisten! FY FAEN STEIKE I HÆLVETE :mad: :mad: :mad: :'(
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    13.191
    Antall liker
    15.122
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    pedal skrev:
    Stod nettopp opp og fikk meg et jævlig sjokk på morrakvisten! FY FAEN STEIKE I HÆLVETE :mad: :mad: :mad: :'(
    Du har bodd for lenge sørpå, tragisk bannskap....
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn