Diverse Tråden for morgenfugler.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Haavard

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Innlegg
    7.033
    Antall liker
    2.127
    Sted
    Lena
    Torget vurderinger
    1
    da slo du meg med 5 minutter i dag.
    0600 hver dag, nyheter først vel og merke

    håvard
     

    Griffenfeldt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.12.2008
    Innlegg
    8.013
    Antall liker
    4.128
    Sted
    I en kjeller
    Torget vurderinger
    17
    Kraftig tidlig dere er oppe da gutter. Jeg har ferie og har anledning til å sove helt til kl 07.
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Ferien er egentlig over, men i dag utsetter jeg kontortiden et par timer. Kroppen verker, og heldigvis har jeg flexi som kan tys til når det trengs.
    Gomler i meg en skive med serranoskinke, og en med engelsk cheddar. :D
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    24.085
    Antall liker
    8.626
    Torget vurderinger
    1
    In the early morning rain....

    Da var det opp igjen, med kaffe i koppen, og guttungen lekende med den nye trehjulssykkelen sin.
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Ingen trehjuling her i gården lenger, så her er det altfor tidlig å våkne opp. Tror jeg legger meg nedpå et par timer til. Ingen oppvarming av rør enda, altså.
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    24.085
    Antall liker
    8.626
    Torget vurderinger
    1
    Guttungen har beslaglagt stua så det blir dårlig med musikk. Han gliste litt da "Calling Elvis" med Dire Straits kom på her et lite øyeblikk. Han liker lyden av Kl. A forsterkere... ;D
     

    pedal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2007
    Innlegg
    5.636
    Antall liker
    3.602
    Torget vurderinger
    1
    Smågroggy her. Prøv å forklare en forventningsfull 5-åring at klokka på veggen egentlig bare er 6, og at han må vente enda 1 time før han kan gå ned i stua og se på barne-TV...
     

    Loevhagen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Innlegg
    5.372
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    Samme utfordring som Pedal. Ville minstemann høre på det øret? Nope. "Sommertid? Bla, bla ... bryr meg ikke" ;D

    Kaffe fra presskanne tidlig i dag, og nybakt brød til frokost. Mens brødet stekes er det tid til enda mer head-fi, mens arvingene ser på nå Disneygreier. Ah. En lang god dag med mye musikk. Noe kjent, og forhåpentligvis en del nye bekjentskaper. Slik sett er Spotify og alle "Hva hører du på nå?" trådene særdeles verdifulle.
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    13.115
    Antall liker
    14.781
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Regn på ruta, ungene sløver på egne rom, far i stua i tussmørket med David Sylvian på anlegget som forteller hemmeligheter fra bikuben. :)
     

    pahf

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Innlegg
    4.992
    Antall liker
    1.935
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Tidlig oppe å gjørklar årets første ribbe før jeg stikker på jobb, innsmurt i hjemmelaget sataysaus.
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.807
    Antall liker
    28.866
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    God morgen, ja!

    Litt oppsjaining i annenetasjen, (Gud, som jeg hater å støvsuge!) deretter få madammen på jobb. Da har far fritt leide til å spille bælhøy musikk og stille inn VTA.

    Innimellom VTA- slagene er det opp til Egil, naboen, for å se om han vil godta plantegning for ny garasje. Litt kronglete, det der. Et spørsmål om å gi og ta.


    mvh
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    pedal skrev:
    Smågroggy her. Prøv å forklare en forventningsfull 5-åring at klokka på veggen egentlig bare er 6, og at han må vente enda 1 time før han kan gå ned i stua og se på barne-TV...
    Hver gang jeg er innom denne tråden minnes jeg på hvor velsignet vi har vært med en gutt som har et sovehjerte som sin gamle far. Han har stort sett sovet lengre enn far i helgene de siste årene. Da blir det tid til en liten time med headfi før han kommer ut av sengen for å se TV. Siden har var bitteliten har han sovet så lenge som mulig om morgenen. Nå begynner det å bli slik at jeg må vekke ham for å opplyse han om at solen er oppe. Latskap går visst i arv... ::)
     

    rumath

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2004
    Innlegg
    1.654
    Antall liker
    228
    I seng 21.30, opp litt over 04.00. Kan ikke si det er særlig ålreit å våkne så tidlig.

    Feriedag er tatt ut, planen var trening og avslapning, men har fått sykt barn i løpet av natta, så da blir det nok hverken eller. :/

    Håper andre får en bedre morgen.

    Men nå er kaffen i alle fall klar! :)
     

    Vapor

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.10.2002
    Innlegg
    881
    Antall liker
    161
    Sted
    Bergen
    God morgen ;D

    Står alltid opp 0500..åpner butikken 0630 og da er det kø utenfor :)

    Ser ut til å bli en fin dag i Bergen....15 grader og sol :)

    Kaffen er allerede drukket...så nå er det bare å starte opp 2CVen og kjøre på jobb
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Driver du landets eneste pol med åpningstid før kl. 0900? ;D

    Her er jeg endelig i form til å gå på jobb. Det var jeg ikke i går. Tung dag, andre november 2011. Feber og bomull i hodet. Det siste er ikke så uvanlig vil sikkert noen av dere hevde, men de kan bare dra åt h******! Ikke humør til slikt dagen etter pesten, for å si det slik. ;)
     

    Sleiven

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.12.2003
    Innlegg
    2.300
    Antall liker
    21
    jeg bruker moregnstunden på å restore iphonen med nytt os(5) siden den har det med å dø plutselig og ufoutsett og går tilbake i kalender til 1970... virker ikke det er det neste å gå til butikken og klage... men jeg er vel en av de på som har telefonen mer enn ett år, mac fan oppgraderer så ofte at de ikke oppdager at den fysiske levetiden på iphone er miserabel,,,,?
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    25.051
    Antall liker
    34.388
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    En grå dag her i øst, men kaffen smaker lell ;)
    Bare jeg og Silke (katta) som er oppe ennå, en god morgen stund det syns jeg ;D

    gismo
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    24.085
    Antall liker
    8.626
    Torget vurderinger
    1
    Sol, 6 grader og en og annen sky. Kaffi.
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    24.085
    Antall liker
    8.626
    Torget vurderinger
    1
    Restesjokolade, kaffe og Barne-TV. ;D Minstemann koser seg i alle fall.
     

    Townes

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Innlegg
    15.640
    Antall liker
    10.643
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    Seine på an i dag. Var vel ikkje oppe før nærmare 0630. Digg det. Sia då har eg tylla i meg tre koppar kaffe og hørt drolten gjere Moby Dick med stort sett alt som er av kasseroller og lokk i kjøkkenskapet.
     
    K

    Kaare G. Opsahl

    Gjest
    Townes skrev:
    Seine på an i dag. Var vel ikkje oppe før nærmare 0630. Digg det. Sia då har eg tylla i meg tre koppar kaffe og hørt drolten gjere Moby Dick med stort sett alt som er av kasseroller og lokk i kjøkkenskapet.
    0630 :eek: Så sent på en søndag!
     

    Townes

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Innlegg
    15.640
    Antall liker
    10.643
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    dag1234 skrev:
    Du verden Townes. Hadde du sovemedisin i ungenes kveldsmat?
    Aner ikkje ka som har gått av drolten, men han sov helt til 0430 i natt, og da var det bare å dulle ham tilbake i søvn i ytterligere to timer. Så her er vi utkvilte og ved friskt mot. At lørdagen startet 0400 er nesten glemt... Bare litt mer kaffe nå. Egentlig dårlig at ein ikkje får presskanner i galleonstørrelse.
     

    noruego

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.06.2003
    Innlegg
    6.682
    Antall liker
    7.460
    Gordonsetteren har etterhvert skjønt at det er forskjell på arbeidsdag og helg, så jeg får sove lenger mot at han får en lengre tur. Tilbake etter en times tur ute i skogen, er det nå tid for en god kopp kaffe og en liten godsnadde med Dunhill Early Morning Pipe ute på terassen mens anlegget varmes opp. Deretter blir det å legge mål for den nye ferieleiligheten jeg har kjøpt inn i Live Interior 3D Pro for å kunne sysle litt med virtuell høyttalerplassering og slikt. God søndag!
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.807
    Antall liker
    28.866
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    God morgen.

    Jobbedag i går for både tkr og madammen, vi kom hjem nesten samtidig kl. 1600.

    Slikt tar på.

    Altså var det mørkt i tkr Towers kl 2300 i går, og jammen greide vi ikke å sette på morgenkaffen allerede kl 0900!
    Kaffe +avis på sengen er en vidunderlig begynnelse på en late-seg-dag.

    På 3. kaffekoppen nå, deretter i dusjen. Så kan dagen begynne.... ;D

    mvh
     

    VilhelmW

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.03.2009
    Innlegg
    3.960
    Antall liker
    217
    Sted
    Alltid lofotværing
    Glemte av heile morratråden i rein irritasjon over været!!! Jeg var oppe kl. 0700 og gløtta; passe mørkt og øsregn. Dermed rauk den planlagte rypejakt-turen.... man skal da ha det litt koselig i marka, også. Men etter en god frokost, nypresa kaffe og et par episoder av Frasier, ser man alltid lysere på livet.. ;)

    Nå venter jeg på at det verste jævla regnet skal gi seg, sånn at irsksetterne, frua og jeg, kan få en luftetur i bymarka, i det minste.

    Snakker om utur; torsdag og fredag var det nydelig vær. Gårdagen var helle rikke så verst, men nå.....det bøtter ned!! Bra at man har cup-finalen i bakhanda...
     

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.644
    Antall liker
    8.002
    Torget vurderinger
    0
    Etter flere dager uten nettforbindelse, - ute på reise-, sitter jeg nå på Værnes og venter på et fly til Oslo.
    Har jubilert i helga, min gamle avdeling feiret 50 årsjubileum. Stor stas å treffe folk man ikke hadde sett på 40 år.

    Og til stor overaskelse traff jeg også Odd Einar Dørum der, han hadde tjenestegjort i samme avdeling noen år før meg. Og det må innrømmes at jeg fikk fornyet respekt for mannen, han har mange meget fornuftige meninger. Trsit for Venstre at han ble kastet som leder i Venstre. Tror personlig det var en tabbe de gjorde der!
     

    Rocke-Rolf

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    23.02.2011
    Innlegg
    488
    Antall liker
    36
    Torget vurderinger
    19
    God morgen ja!
    Kaffe høres ut som veien å gå :)

    Noen som har gode ideer for å hindre fukt inne i bilen? Jeg måtte stå og vente i 5 min med vifta på frontruta for å kunne se noe i dag. Og det er selv om jeg har tatt ut mattene og latt gulvet tørke så mye som mulig..
    Har prøvd med luftavfukter fra Biltema, men den fryser fast og fungerer ikke.
     
    Ble medlem
    30.04.2008
    Innlegg
    11.870
    Antall liker
    1.398
    Rocke-Rolf skrev:
    God morgen ja!
    Kaffe høres ut som veien å gå :)

    Noen som har gode ideer for å hindre fukt inne i bilen? Jeg måtte stå og vente i 5 min med vifta på frontruta for å kunne se noe i dag. Og det er selv om jeg har tatt ut mattene og latt gulvet tørke så mye som mulig..
    Har prøvd med luftavfukter fra Biltema, men den fryser fast og fungerer ikke.
    Har hatt problemer med lekkasje inn i bilen, og den måtte utbedres før bilen ble tørr innvendig.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn