Diverse Tråden for morgenfugler.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • emokid

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2004
    Innlegg
    5.260
    Antall liker
    6.513
    Herlig med litt fri, maling av resterende dører og lister i huset på gang. Men først en lytteseanse og frokost :)
     

    pahf

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Innlegg
    4.992
    Antall liker
    1.935
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    De beste lytteseansene skjer gjerne før frokost imho :)
     

    pahf

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Innlegg
    4.992
    Antall liker
    1.935
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Rundstykker hadde vært snadder nå!!
    Men får klare meg med kaffe og godt brød :)
    Ha en fin helg folkens!
     

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.644
    Antall liker
    8.002
    Torget vurderinger
    0
    Opp klokken 06:30, og så på jobb til klokken 08:00 etter å ha ønsket frue og datter god tur til "Syden".

    Nå er frokost inntatt og man sitter her med kaffen og har en grei lørdag formiddag. :D

    Planlegger en mulig whisky tasting seanse i kveld, muligens med en finsk krigsfilm ( Framom främsta linjen / Etulinjan edessä ) som handler om Fenrik Harry Järv http://sv.wikipedia.org/wiki/Harry_Järv i "Fortsettelseskrigen". Har sett deler av filmen tidligere og krigsfilm kan våre naboer i øst.

    Men uansett, ha en fin dag folkens. :D
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    25.051
    Antall liker
    34.388
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Strålende vær, frokost inntatt for lengst, kona sendt på "harry-tur" og nå er det bare pus og jeg ;)
    Må nok forbarme meg over noen stakkars planter som fikk det i natt, vår første frostnatt kom på besøk :eek:
    Kos dere i finværet folkens!

    gismo
     

    Elektron

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.07.2007
    Innlegg
    1.886
    Antall liker
    120
    Sted
    Bergen
    God morgen!

    Da er kaffen i koppen, og jeg skal ha en liten stund for meg selv. Været i Bergen er vind og lett regn. I går derimot hadde vi en helt fantastisk høstdag med sol fra skyfri himmel og god temperatur. Mange nye innlegg på forumet ser jeg, så nå skal jeg kose meg. Ha en flott søndag alle sammen. Ut på tur aldri sur.

    mvh Elektron
     

    rumath

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2004
    Innlegg
    1.654
    Antall liker
    228
    Samme til deg Elektron!

    Her var gradestokken nær null, ellers bra ser det ut til.

    Kaffen er inntatt, men egentid ble det lite av. Rakk ca. 10 minutter foran tv'en, med frokost, før det sto et lite spøkelse på 4 foran meg. Han ville ikke se voksen-tv, han ville se barne-tv! Prøvde å argumentere med at Big Bang Theory var morsomt... Barne-tv!! Ok ok... Så nå pusler jeg med iPaden istedet. :)

    Ha en herlig dag folkens.
     

    lakki_luke

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    1.071
    Antall liker
    536
    Sted
    Jæren
    Første mann oppe.Litt kaldere i huset idag,det går desverre mot vinter.Har satt på kaffe og skal bare en kjapp tur utforbi med hunden.Venter med frokosten til de andre og våkner.
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    24.085
    Antall liker
    8.626
    Torget vurderinger
    1
    Et heeelt tynt og sporadisk lag sne ute men kun på biltaket og litt på gresset. Til minstemanns overraskelse og fornøyelse. 0,4 grader ute. Hmmm, skifte dekk.
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    25.051
    Antall liker
    34.388
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Vinteren melder sin ankomst ::)
    Det var -2 her kl.07, men ikke nedbør/snø heldigvis.

    gismo
     

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.644
    Antall liker
    8.002
    Torget vurderinger
    0
    Sol mellom mørke skyer, men minus 0,9 grader. Blir nok vinterdekk om ikke lenge er jeg redd !

    Forøvrig kan man si lite annet enn god morgen til alle. :D
     

    Jan_I

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    4.128
    Antall liker
    309
    i går formiddag skiftet plen farge :'( :'( :-\ :-X :-X :-X :-X


    Det var vel nå en skulle reist til Australia et 1/2 år ::)
     

    Vedlegg

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Elektron skrev:
    God morgen!

    Da er kaffen i koppen, og jeg skal ha en liten stund for meg selv. Været i Bergen er vind og lett regn.
    Lett regn? I går kveld trakk jeg for vinduene, og ut fra lyden fra det lille vinduet som står åpent over verandadøren høres verre ut enn dette. Får håpe det bare er lyden som er slik, men jeg våger ikke kikke ut for å sjekke. Og så i dag, da. Det er tomt for godt, brunt brennevin. Ikke riktig dag å være tom for brennevin, for i slikt vær passer det godt med en dram på ettermiddagen. Og blankt brennevin er liksom ikke det samme.

    Audiophile-Arve skrev:
    Då er rundstykka sette til heving. Og det regnar. Stova er under oppussing, og høgtalarane godt tildekte av plast. Men ingen morgontrudelutt. Uff!
    Har ikke du en alternativ rigg i et annet rom, da? En herlig liten samling av vintage, eller noe annet som gir godlyd i høstmørket? Du som bor i enebolig har vel plass til slikt, vil jeg tro. Barna har jo flydd fra redet, i alle fall noen av dem. Rumath derimot må investere i en liten ekstra tv til spøkelset. Det blir nemlig enda verre når spøkelset blir en liten pirat. ;)
     

    Ludo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    3.063
    Antall liker
    625
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    1
    Ja ja, så er det tidlig på'n igjen... Utrolig hvor lett det er å stå opp når gradestokken kryper mot de 30 varme dit man skal... :)
     

    Torja

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.03.2008
    Innlegg
    2.350
    Antall liker
    1.028
    God tur "Ludo"..
    Jeg bare våknet og får ikke sove mer. Blir en laang og trett dag i dag spår jeg :p
     

    ambiance

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.01.2007
    Innlegg
    524
    Antall liker
    161
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    3
    Frost, kaldt og en smertelig påminelse om hva vi har i vente! Is-skraping, frost, og snø. Ikke mye å trakte etter IMO.

    Nå er det natt for min del. ;)



    A.
     

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.644
    Antall liker
    8.002
    Torget vurderinger
    0
    Våken og oppstått, men ikke veldig lykkelig av den grunn! Savner senga mi !!

    Ha en fin dag folkens. ;)
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Litt tidlig morgen, men det trengs litt morgentid i dag. Bør bli tidlig ferdig, slik at jeg kan slenge ræven ned i et sete på en snøggbåt ca kl to.
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    God tur. :)

    Jeg har litt merkelig reisefeber. Merkelig fordi det er mange år siden sist jeg følte slik. Det må ha sammenheng med at jeg fra i ettermiddag ikke har noe ansvar i elleve dager. Det er første gang jeg har tatt skikkelig ferie utenom røde helligdager rundt jul og påske på halvannet år. Jeg har faktisk ikke hatt ferie siden påsken i fjor. Til og med på min årlige tur til solkysten i fjor høst jobbet jeg over nett fra en kafé med gratis WiFi.

    Det skal bli insane deilig å tilbringe nesten to uker uten noe jobbansvar i det hele tatt. Ingen grunn til å logge seg på nettet i det hele tatt. Tar derfor ikke med laptop denne gang, og får klare meg med karaoke og musikken jeg har på telefonen. Ah, dere aner ikke hvor deilig det er å ikke ha noe jobbansvar i så mange dager i strekk. Dette er nok det lengste strekket jeg har jobbet uten noen form for ferie utover de mest hellige dagene i julen og påsken. Altfor lenge må jeg innrømme nå, for dette har vært tildels slitsomt.
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Og da var alt klart for karaoke. 8)

    De som ønsker å stå på Helganes med flagg for å vinke farvel er velkomne. ;D
     

    VilhelmW

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.03.2009
    Innlegg
    3.960
    Antall liker
    217
    Sted
    Alltid lofotværing
    Sitter på ferga Fiskebøl - Melbu. Kuling,regn og nokså dunkelt lys. Håndballkamp for yngstetøtta på Stokmarknes...

    PS: Skulle altså være Stokmarknes. Ikke lett med HTC- mikrotouchtastatur og ei ferge som slingrer....
     

    Ludo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    3.063
    Antall liker
    625
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    1
    Nyter en god kopp svart kaffe på balkongen - har flott utsikt utover klippene ved Los Gigantes. Temperatur på 22 grader nå på morrakvisten. Idag er det Pico Del Teide som skal bestiges - fikk de to siste plassene på flere uker, litt flaks skal man jo ha :)
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    25.051
    Antall liker
    34.388
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    To hengere med vinter ved er kjørt hjem på morgenen ;)
    Grått og litt kaldt, blir godt med en kaffe nå :)

    gismo
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    24.085
    Antall liker
    8.626
    Torget vurderinger
    1
    Unger tvinger fedre på beina også på søndager. Men kaffen smaker like godt den. ;D
     

    VilhelmW

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.03.2009
    Innlegg
    3.960
    Antall liker
    217
    Sted
    Alltid lofotværing
    Var oppe kl.0615, måka innpå et par brødblingser, pakka utstyret, lufta bikkjene og ble plukka opp av en kompis i nabolaget kl. 0730. Dro til fjellheimen rundt Sulitjelma på rypejakt, og kom oss i gåinga i grålysninga. Det var snø til midt på leggene, delvis sluddbyger og frisk NØ vind. Vi så noen ryper, men kom ikke på skuddhold. Som vanlig på denne tida, når rypene nettopp har blitt kvite...

    Men både to- og firbeinte, fikk kjørt oss skikkelig! Var nede ved bilen kl. 1700, og da hadde det begynt å bli mørkt, gitt.... Fin tur i heftig natur!
     

    Torja

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.03.2008
    Innlegg
    2.350
    Antall liker
    1.028
    Litt sent med de siste innlegg med hensyn til "morgen" tråd??! Åh, shitt enten er jeg litt sent ute eller så er jeg veldig tidlig ute ;D
     

    Torja

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.03.2008
    Innlegg
    2.350
    Antall liker
    1.028
    Vel, nå er jeg vel bare tidlig ute.. ;D
     

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.644
    Antall liker
    8.002
    Torget vurderinger
    0
    God morgen alle audiofile tullinger som er våkne på dette ukristelige tidspunkt. :D

    "Lillebarnet" er sendt på skolen med sekk og matpakke. Fruen er hjemme fra nattevakt og har lagt seg og jeg har sterke ambisjoner om å slumre på sofaen under et varmt pledd et par timer. ;D

    Og da virker ikke dagen å ille likevel. :D
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn